• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kos wrote:

Als je nu in je eentje gaat stappen of zo...

Weet niet naar welke plaatsen jullie allemaal gaan maar ook daar nooit problemen mee gehad.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Maar wat bedoel je dan met stappen? In je eentje bij een dansvloer staan?

Gewoon een biertje drinken en een beetje lezen is wat anders natuurlijk.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

BoordAppel wrote:

Misschien kwam het door je taalgebruik?

.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Heb wel een paar vriendinnen die, bijvoorbeeld met carnaval, alleen op stap gaan omdat ze denken dat ze eenmaal in de stad toch wel bekenden zullen tegenkomen.

Maarja, gelukkig bestaat de gsm, ik bel liever eerst iemand zonder dat ik in de stad loop te zoeken of ik een bekende zie.

Alleen in de polonaise is ook zo sneu.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kos wrote:

Maar wat bedoel je dan met stappen? In je eentje bij een dansvloer staan?

Gewoon een biertje drinken en een beetje lezen is wat anders natuurlijk.

Ik vind het logischer om dan alleen op een dansvloer te staan eigenlijk. Net als een bioscoop is een discotheek nu niet echt een gelegenheid waar je makkelijk wat kan keuvelen. Heb er nooit problemen mee gehad als mensen geen tijd of zin hadden om mee te gaan.

Edit: polonaises zijn sowieso sneu.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Maar bij polonaises maakt het volgens mij niet zoveel uit wie voor of achter je loopt.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Gelukkig zijn er nog serieuze film theaters waar mensen er voor de film heen gaan en niet om interessant te lopen doen met hun vriendjes en vriendinnetjes. Film dient daar enkel als achtergrond muziek, lijkt het wel.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zie een bioscoopje altijd als een uitje waar de film belangrijk is, maar gezelligheid ook. Ik zou ook nooit alleen er heen gaan, tenzij er iets zou draaien wat ik perse zou willen zien en de rest niet. Scheelt dat een hele goede vriend van me net zo graag films kijkt.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik vind het beide oke. Samen naar een film gaan is leuk, voor de gezelligheid, samen wat drinken enzo. Maar alleen vind ik ook prima. Ik heb nota bene 2 goede bioscopen om de hoek.

Als je om wat voor reden dan ook even alleen bent en zin hebt iets te doen is het natuurlijk prima vrijetijdsbesteding.

timbo_

• 13116 messages
  • 3859 votes

Ik zit ongeveer 6 á 7 op de 10 keer alleen in de bios (wisselt tussen filmhuis en mainstream bioscoop). Afgelopen maandag nog verveelde ik me en heb ik even een sneak preview meegepikt. Heb me prima vermaakt en er was niemand die me aanstaarde alsof ik een alien was . Nee als je zin hebt om naar de bios te gaan en er is toevallig niemand voorhanden om je te vergezellen gewoon lekker in je eentje gaan.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Onderhond wrote:

Edit: polonaises zijn sowieso sneu.

eens

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Elineloves wrote:

Die jongeren zaten echt te jennen : 'Gelukkig heb ik vrienden waarmee ik naar de film kan!' en 'Nou, daar zit je dan als koos-vriendloos, zullen we een contactadvertentie voor hem zetten'?

Zelf hadden ze de grootste lol, voor de rest zag je ook niemand lachen want het is natuurlijk grote onzin.

Heel triest en zielig die gasten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Ik heb nota bene 2 goede bioscopen om de hoek.

Dit vind ik wel een goede reden ja. Als ik op korte afstand een bioscoop had, dan was ik misschien ook wel eens alleen gegaan als het niet anders kon. Maar ik moet er toch een stukje voor reizen. Dan is het al sneller leuker om af te spreken en dus niet alleen te gaan. Voor de max 5-10x per jaar dat ik ga neem ik liever anderen mee. Het zijn toch meer van die spektakelfilms als 2012 of de nieuwe James Bond die ik in de bios wil zien.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik ben 2x alleen naar de bioscoop gegaan.

1x in 1999 voor Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

1x in 2001 voor Black Hawk Down

Bij Black Hawk Down zat er een paar stoelen verderop een kerel en die was ook alleen.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Ik beschouw het voorval dat Eline beschrijft echt als een uitzondering. Ik kan mij niet voorstellen dat dit vaak gebeurt. Zelf ben ik al heel vaak alleen naar films geweest, omdat het of door tijdsplanning goed uitkomt of omdat ik mij wil concentreren op de film (en niet iemand wil meeslepen naar een wat oudere film).

Punt is dat je niet door een enkele slechte ervaring je teveel moet laten beïnvloeden. Mocht je dat wel doen, dan zou ik de blockbuster films in de grote bioscopen op de zaterdagavond maar ontwijken

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

JacoBaco wrote:

Bij Black Hawk Down zat er een paar stoelen verderop een kerel en die was ook alleen.

En, werd het uiteindelijk nog wat tussen jullie?

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Met alle respect Jaco, maar als je dat soort details weet te onthouden, lijkt het mij wel iets wat je dwars zou zitten (of je gaat zelden naar de bioscoop).

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

En, werd het uiteindelijk nog wat tussen jullie?

Het scheelde weinig.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Co Jackso wrote:

Met alle respect Jaco, maar als je dat soort details weet te onthouden, lijkt het mij wel iets wat je dwars zou zitten (of je gaat zelden naar de bioscoop).

Zo erg is het niet hoor. Dat zijn irrelevante details die ik toevallig nog weet. Dat heb ik wel vaker. Maar die dag heb ik er bewust even op gelet of er toevallig nog meer einzelgängers present waren. Puur uit nieuwsgierigheid. Het was 's middags en erg rustig in de zaal. (ghehe, nog meer details die ik nog weet)

Ik ga gemiddeld zo'n 5x per jaar naar de bioscoop.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

In de tijd dat ik in Groot-brittanie rond trok ging ik regelmatig alleen naar de film.Tijdens de film beviel dat eigenlijk best, geen geklets of niets om uit teleggen als de persoon naast je iets niet snapt.Geen discussie over naar welke film tegaan.

Alleen na afloop bekroop me vaak toch een naargeestig eenzaam gevoel.Waarschijnlijk omdat ik gewend was om met vrienden ,of nog beter een date, naar de film tegaan.Niemand om even over de film na tepraten, en dan voelde ik me erg remi.

Nu ben ik getrouwd en zou totaal geen probleem hebben om alleen naar de film te gaan.Het komt er alleen niet van.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Dit vind ik wel een goede reden ja. Als ik op korte afstand een bioscoop had, dan was ik misschien ook wel eens alleen gegaan als het niet anders kon. Maar ik moet er toch een stukje voor reizen. Dan is het al sneller leuker om af te spreken en dus niet alleen te gaan.

Ja, daar heb ik eigenlijk nooit zo bij stil gestaan.

Als ik echt moeite zou moeten doen om er te komen en er van alles bij moest plannen zou ik ook niet zo snel in m'n eentje gaan.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

wimnoot wrote:

Nu ben ik getrouwd en zou totaal geen probleem hebben om alleen naar de film te gaan..

. Deze mag bij de memorabele quotes.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Co Jackso wrote:

Vind ik een beetje rare redenering. Soms onthou je details zonder dat er wat achter zit.

Zo weet ik ook nog zat details.

wimnoot

• 3963 messages
  • 3922 votes

@ Kos Hehe nee zo bedoelde ik het niet!Ik bedoelde dat omdat ik nu de zekerheid heb van een liefhebbende vrouw en een fijn gezin, ik me niet meer onzeker of eenzaam zou voelen alleen in de bioscoop.

ps Eens in de zoveel tijd zou je wel gelijk hebben, maar dat lijkt me niet meer dan normaal!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ik ga veelal alleen, meestal overdag, en ja, ook ik mag me enigszins gelukkig prijzen dat ik kruipend naar de bios kan. Op dat soort tijdstippen zitten er wel meer only the lonelys in de zaal. De enige keer dat ik me ongemakkelijk voelde was bij die Mega Mindy film. Dienstdoende moeders brandmerkten me met hun ogen als 'vieze pedo'. En dat terwijl Mega Mindy heus wel meerderjarig is....

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik heb altijd wel respect voor mensen die ook gewoon alleen naar dingen toegaan. Als ik welmet een groep zou gaan en ik zie dat andere mensen zo iemand belachelijk zouden maken zou ik zelfs voor zo iemand kunnen opkomen. Alleen in de pauzes is het even wat minder dat je niet 123 de film tot dan toe met een vriend/vriendin kan bespreken. Verder gewoon lekker je ding doen lijkt me.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Mug wrote:

De enige keer dat ik me ongemakkelijk voelde was bij die Mega Mindy film. Dienstdoende moeders brandmerkten me met hun ogen als 'vieze pedo'. En dat terwijl Mega Mindy heus wel meerderjarig is....

Maar wat was dan wel je reden om naar die film te gaan?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Yolanthe Cabau van Kasbergen, wellicht?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Of misschien had hij toen wel een heel erg jonge vriendin?

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

The Oceanic Six wrote:

Of misschien had hij toen wel een heel erg jonge vriendin?

ja daarom zat hij er alleen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.