- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?
Als Einzelgänger naar de bios: done or not done?
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik heb nooit helemaal alleen in de bios gezeten, wel een keer meegemaakt dat mijn groepje van 6 de enige bezoekers waren. Zonder ons was de voorstelling niet doorgegaan. Wel apart eigenlijk.
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2251 votes
Ik heb een keer samen met 'n vriend en een zaalwacht in de bioscoop gezeten. Charlie Chaplin's The Kid draaide. Schijnbaar was er maar weinig animo voor, maar 'n topfilm was het wel 
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Alone... ga niet graag alleen naar de bioscoop, ik weet niet waarom. Ga minstens met mijn pa mee.. Meestal met mijne beste maat ook véél en soms met een groep vrienden.
Zelf heb ik in feite nooit alleen in de bioscoop gezeten, alhoewel bij Saw III wel bijna het geval was. Mijn pa heeft dat wel meegemaakt en dat bij een topper- BladeRunner in 1982 in Arnhem.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ik zie genoeg mensen alleen naar de bioscoop gaan, maar zelf trekt het me niet. Lijkt me zo alleen voelen. Heb er soms wel over nagedacht, maar dan liever eerst m'n telefoonlijstje af sms-en
Ik heb wel altijd bewondering voor mensen die allen gaan, toch een soort I-don't care-gehalte dat ik niet heb. Nee, bioscoop blijft een uitje en dat is stukken gezelliger met vrienden.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Ben overigens nog nooit alleen naar de bios geweest, maar het lijkt me eigenlijk best verstandig als je een film echt voor de volle 100% wil volgen. Maarja het is ook weer zo eenzaam en zonder vrienden lijkt het me ook niet altijd even leuk.
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Thuis zit ik meestal ook in mijn eentje naar films te kijken, de bios is voor mij helemaal geen probleem dus.
Maar, maar... stel je voor dat bekenden je daar in je eentje zien?
Reken er maar op dat je sociale leven voorgoed voorbij zal zijn waarna je geen vriend meer over hebt.
De komende 20 jaar slijt je je leven in een krakkemikkig keldertje ergens in een verlaten kraakpand.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Een van de keren dat ik in mijn eentje naar het filmhuis ben gegaan, waren de enige andere in de zaal een klasgenoot en zijn vriendin. Vond het best gezellig eigenlijk 
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
Ja, ik ga genoeg alleen en daar heb ik redenen voor:
- Niemand klept door de film heen.
- Niemand klaagt als ik het origineel wil zien.
- Niemand is zo gek om voor de 2e keer in een week met mij naar Star Trek te gaan.
- Niemand is zo gek om met mij 4 keer naar Harry Potter te gaan.
- Niemand die zeurt dat we moeten blijven zitten tijdens de pauzes.
- Niemand die zeurt dat het eens slechte film is.
Goh, ik zou altijd alleen moeten gaan!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Maar heb je dan nooit het idee dat je het gebeuren er om heen, -wachten tot de film begint-zelf je oordeel over de film vellen - samen lachen/huilen whatever en na de hand erover door praten- mist? Tuurlijk je hebt nadelen, maar de bovengenoemde redenen vind ik zelf toch wel belangrijk (en gezellig) voor een avondje bioscoop.
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
Daar heb je een punt: voor een avondje bioscoop is dat belangrijk.
Vaak ga ik spontaan naar de bioscoop. Soms is bijvoorbeeld de sfeer thuis ongezellig en dan ga ik gewoon een filmpje kijken in de bioscoop.
Of gewoon als ik me verveel, of er iets leuks draait, dan wil er meteen heen.
Maar natuurlijk is het ook leuk, om als je er echt iets van wilt maken, en een gezellige dag wilt, met een vriend te gaan.
Ik vind het ook geen probleem. Vorige week wilde mijn kleine zusje mee naar New Moon, en dat was helemaal niet erg.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ok, kijk dat lijkt me eigenlijk ook wel leuk, gewoon gaan als je een film wil zien, geen gedoe er omheen. Als ik naar de bioscoop ga dan is dat echt gepland, met meerdere mensen, rondvragen wie er mee wil enz. Ik zou het echter nooit kunnen zo op een willekeurige middag in m'n eentje in de zaal gaan zitten.
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
vind ik ook wel leuk, gewoon naar de bios gaan omdat het me zo uitkomt, en niet omdat ik toevallig heb afgesproken om naar de film te gaan. Ik doe het allebei, bezoek grondig plannen, en spontaan gaan. En allebei is het leuk, maar wel anders.
Denk wel dat het filmafhankelijk is. Vaak ga ik met vrienden naar films die ik zelf nooit zou uitkiezen, en alleen, of met m'n broer (de arme jongen houdt van dezelfde films als ik! heerlijk! ) naar films die ík leuk vind.
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
@ Angrod_Pallanen: Ik vroeger ook niet. Had altijd het idee dat mensen me dan zouden uitlachen. Maar het valt eigenlijk wel mee, vooral als je 's Middags gaat. Dan zitten er vaak gezinnetjes. En het is net zo pathetic om met je ouders te gaan als om alleen te gaan (een meisje dat achter me zat zei heel zachtjes tegen haar moeder 'dat meisje is alleen hihihi'. Ik draaide me om en zei 'HAHAHA, en jij bent met je moeder!'). Je kan je het beste er gewoon over heen zetten en een keertje lekker in je eentje spontaan de bioscoop de bezoeken.
@ titia: Dat is nou precies wat ik bedoel. Beide een totaal andere ervaring.
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
En het is net zo pathetic om met je ouders te gaan als om alleen te gaan (een meisje dat achter me zat zei heel zachtjes tegen haar moeder 'dat meisje is alleen hihihi'. Ik draaide me om en zei 'HAHAHA, en jij bent met je moeder!').

Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Misschien zal ik het ooit eens proberen. Misschien. Ooit.
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
(een meisje dat achter me zat zei heel zachtjes tegen haar moeder 'dat meisje is alleen hihihi'. Ik draaide me om en zei 'HAHAHA, en jij bent met je moeder!').
Zielig meiske, kan zich niet alleen vermaken.
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
Inderdaad, en dan maar roddelen tegen mamsie.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Grote nadeel van samen gaan is dat je bij een bochtfilm niet weg kunt lopen. Weet nog dat ik me op die manier door een extra uur Funny People heb moeten worstelen...
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Grote nadeel van samen gaan is dat je bij een bochtfilm niet weg kunt lopen. Weet nog dat ik me op die manier door een extra uur Funny People heb moeten worstelen...
Andersom is ook niet echt leuk. Dat je de film zelf wel leuk vindt, maar je ziet dat degene met wie je bent er geen ruk aan vindt. Dan is de boel voor mij ook verpest.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
@ Angrod_Pallanen: Ik vroeger ook niet. Had altijd het idee dat mensen me dan zouden uitlachen. Maar het valt eigenlijk wel mee, vooral als je 's Middags gaat. Dan zitten er vaak gezinnetjes. En het is net zo pathetic om met je ouders te gaan als om alleen te gaan (een meisje dat achter me zat zei heel zachtjes tegen haar moeder 'dat meisje is alleen hihihi'. Ik draaide me om en zei 'HAHAHA, en jij bent met je moeder!'). Je kan je het beste er gewoon over heen zetten en een keertje lekker in je eentje spontaan de bioscoop de bezoeken.
.
Ik ga (meestal) met mijne pa naar de cinema (dus ouders) maar ga niemand uitlachen die alleen zit. En trouwens, wat is er belachelijk aan met u ouders te gaan? 
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
Er is niks mis mee, ik ga ook welleens naar de bioscoop met mijn vader. Dat is nu precies mijn punt: mensen die alleen zitten worden als vriendloos ervaren, en met je ouders gaan is minstens net zo vriendloos (ook al slaat het dus nergens op). Wat het meisje tegen mij zei, was typisch een geval van 'de pot verwijt de ketel' 
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Daar heb je wel gelijk in. Ik zou niemand uitmaken als iemand alleen gaat kijken, vind het wel knap op een of andere manier, zo een mentaliteit van 'ik moet geen mensen hebben om mij te vermaken'
Onlangs nog ene meegemaakt, was tijdens REC²,ene gast kwam binnen, alleen als een hond in de zaal,nam plaats, pak popcorn,cola en beentjes op de stoelen. Vond het wel leuk om te zien 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Tweede kerstdag zag ik ook een man alleen de zaal binnen komen, en er werd inderdaad vreemd naar hem gekeken. Of het nou kwam vanwege tweede kerstdag, of het feit dat hij alleen was.. geen idee.
Ik snap het probleem niet zo, thuis kijk ik zo vaak alleen film, waarom is het in de bioscoop dan ineens een big deal?
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Ik denk vanwege het feit dat hij op tweede kerstdag alleen naar de bios gaat.
Maar niemand heeft er hier zo problemen mee, dus volgens mij is het helemaal geen big deal.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Was in Belgie, en als ik het goed begrepen heb, vieren ze daar geen tweede kerstdag, dat bestaat daar niet geloof ik. Denk dat het vooral mensen zijn die 'af en toe' maar eens een filmpje kijken die zoiets hebben van ; What the fuck? Wat dat betreft zijn wij toch een stapje verder denk ik.
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
Inderdaad, hier is nog niet eens lullig commentaar gegeven op mensen die alleen naar de sneak gaan.
Maar ja, dit is dan ook een site voor 'filmliefhebbers'
.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Sowieso een beetje sneu om je met anderen bezig te houden die het gewoon leuk vinden om een film in de bios te gaan kijken. Kunnen tig redenen zijn om alleen te gaan en er zijn zowel voor- als nadelen op te noemen.
Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Soms, heel soms, zitten er zelfs meerdere einzelgängers in de zaal.
Op zo'n moment voel je je al een stuk minder eenzaam aangezien er een bepaald verband tussen jullie in de lucht schijnt te hangen.
Je krijgt plotseling het geweldige idee dat jullie met z'n 3en op een dag de wereld zullen verbeteren zodat iedereen zich gelukkig zal voelen.
En ineens komen daar hun vriendjes en vriendinnetjes de zaal ingelopen waarna jij uitgelachen wordt zodat jouw wereld compleet instort.
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
Nee hoor, deze hele discussie gaat over Einzelgangers in de bios
.
Maar ja, ik heb mijn punt gemaakt.