• 178.220 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.109 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

Heel veel sterkte Eline met je pup en je vader.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Mijn vriend heeft dat ook altijd, dat boos worden op zichzelf. Je schiet er alleen zo weinig mee op. Onze dierenarts zegt dan vaak: 'Je staat nu toch hier, dat is het enige wat je kan doen. En lief zijn voor je hondje'. Daar knapt ie altijd wel wat van op. Ik vind het zelf ook altijd moeilijk om beestjes met zo veel pijn te zien. Vooral lastig omdat ze niet kunnen zeggen waar ze precies last van hebben. Soms dan zou ik echt wel willen dat ze konden praten.

Eventjes opgezocht over het Prince CareTeam:

Telefoonnummer: 0318 - 524245

E-mail: [email protected]

Ik heb nu vooral contact met ze via de mail. Erg handig en Sam krijgt dan hele voedingsschema's. Ook staat er in wat voor extra'tjes hij mag hebben, zoals een hondenkoekje of een bot ofzo. Wij gaven Sam teveel botten waar hij eigenlijk niet tegen kon (zonder dat we dat wisten dus). Ze bedenken verder goede alternatieven en mailen regelmatig (een keer in de week ofzo) om te vragen hoe het gaat. Als er dan verbetering inzit dan blijft het schema zoals het is. Zo niet, dan maken ze een nieuw schema.

Natuurlijk adviseren ze wel alleen hun eigen merk brokken, maar omdat Prince zoveel verschillende soorten voer heeft zit er bijna altijd wel wat bij wat wel werkt. Bij Sam adviseren ze verder als beloning heel veel soorten groenten (waar hun dus verder niets aan hebben) en hebben ze ook eerlijk gezegd dat ik het kant en klaar vers voer ook goedkoper kan halen, wat net zo goed is.

Sterkte verder ook met je vader en natuurlijk met Spencer.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Heb Spencer al uren niet meer zien drinken, dus als het zo blijft ga ik hem zelf water toedienen. Vertrouw dit niet, straks krijgt ie uitdrogingsverschijnselen. Hij is vrij suf van de spuit die hij kreeg, dus slaapt wel veel. Als hij wakker wordt, meteen water geven.

@ Sinterklaas:

Mijn vader loopt al jaren met heup problemen, is eigenwijs geweest en niet meteen naar het ziekenhuis gegaan, telkens maar uit blijven stellen (mede door de sloop van ons ouderlijke huis, plus twee verhuizingen die vlak na elkaar volgden) en vanochtend moest hij terug.

Blijkt dat het zeer slecht gesteld is met zijn heup, helemaal versleten, allemaal cystes e.d. er op met een zeer grote ontstekingskans, dus die heup moet er z.s.m. uit dus ze proberen hem as soon as possible onder het mes te krijgen. Waarschijnlijk binnen nu en 3 weken, net voordat ik naar New York ga, of misschien zelfs tijdens. Omdat mijn ouders dan 3 weken op (de hopelijk dan niet meer zieke) Spencer passen, staat mijn ma er dan grotendeels alleen voor.

Dat is het verhaal zo'n beetje, we moeten onze weg er een beetje in zien te vinden. Hopelijk valt de operatie na mijn vakantie, de artsen zijn het er mee eens dat twee weken 'rekken' ook zou moeten kunnen, maar ze willen het eerst zeker weten. Voorlopig dus veel ziekenhuis in- en uit.

Komt wel goed, positief blijven.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Klinkt niet best inderdaad, maar tegenwoordig kunnen ze zo enorm veel in die ziekenhuizen, dat het vast wel goed zal komen inderdaad.

Ik heb met Max als tip gekregen van de dierenarts om te kijken of hij uitdrogingsverschijnselen heeft: Voelen aan zijn tandvlees. Als je vinger er tegen blijft plakken, dan moet je naar de dierenarts. Max kreeg dan gewoon vocht ingespoten en dan kon ie er weer even tegenaan.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Hoe is het nu met Spencer Eline?

Max doet het nog steeds goed. Hij geeft niet meer over, eet weer veel en drinkt ook weer goed. Hij is heel levendig en wil steeds spelen, maar hij moet veel 'verplichte rust' hebben. Dat doet ie alleen goed in zijn bench (na 5 minuten flink piepen en blaffen), dus hij moet in de bench (met de deur dicht). Ik ben normaal gesproken niet zo voor die dingen, maar het is nu eventjes niet anders.

Hij is wel aan de diarree. Het is niet zo waterig en geel als dat het de eerste paar dagen was, maar het lijkt meer op een koeienvlaai ofzo . Ik moest de dierenarts vandaag om 10 uur bellen en die zei dat als dat het enige was wat hij nu had, dat het dan niet zo erg is. Hij moet straks wat beschuit door zijn kip/gehakt/brood-mengsel en dan hoopt ie dat de diarree wat minder wordt.

De dierenarts was helemaal blij dat ik belde en zei: 'Ik ben blij dat je belt, want ik ben erg veel met het hondje bezig. In mijn hoofd he.' Echt schattig. We hoeven vandaag niet langs te komen (we hebben zelfs thuis nog een spuit met vloeistof erin die we vandaag moeten spuiten) en als er vandaag nog wat verandert moet ik even bellen. Als er niets verandert moet ik morgen weer bellen.

Gaat de goede kant op volgens mij, maar we juichen nog maar niet te vroeg. Ik vind het nog steeds heel raar dat hij van de een op de andere dag ineens zo enorm opleeft. Zondag dachten we nog dat we hem maar moesten laten inslapen en gisteren was het ineens helemaal omgeslagen.

Omdat mijn vriend weer moet werken vanaf afgelopen maandag (vakantie voorbij), moet ik het nu allemaal zelf doen. Max moet +/- 12 à 14 keer per dag kleine beetjes eten, omdat zijn darmen nog niet teveel tegelijk aankunnen. Verder moet je hem steeds in de gaten houden, buiten zetten, verplicht weer in zijn bench doen, eten voor hem koken, etc.. Sam is nu dus even een paar dagen uit logeren bij mijn schoonouders, want anders is het een beetje te druk voor me. Vooral ook omdat ik zelf een longontsteking heb op het moment.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Spencer heeft me de hele nacht wakker gehouden, was ontzettend onrustig, had blijkbaar ook overgegeven (kwam ik net achter) en toen ik net eventjes een uurtje weg was, had hij weer flink overgegeven, op bed. Ze zoeken de plekjes wel uit, lekker man.

Vandaag maar even goed in de gaten houden.

Maar jezus zeg, hoe hou jij/jullie 't vol zeg. En dat met een longontsteking. Respect.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Nja, als Max slaapt heb ik ook even rust . Hij ligt nu heerlijk te slapen, dus kan ik lekker wat voor mezelf doen. Mama kwam net ook boodschappen brengen, dus dat is ook erg fijn.

Drinkt Spencer wel weer goed nu? Echt zielig voor het beestje dat hij zoveel moet overgeven. Ze zoeken inderdaad de plekjes wel uit ja. Sam heeft ook al eens op de bank (een stoffe bank) overgegeven. Héérlijk. Gelukkig hebben we uitwasbare kussens en heb je tegenwoordig goed schoonmaakspul, maar prettig is het niet inderdaad.

Beterschap voor Spencer.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

(afbeelding)

Sterkte gewenst aan jullie hondjes door Sita!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Aaah wat een schatje! Thnx.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

moviemafketel wrote:

(afbeelding)

Sterkte gewenst aan jullie hondjes door Sita!

Verkeerde topic Moviemafketel! Je moet 'm hier posten:

De Site >> Gebruikers >> MovieMeter User Pics

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Heb hem niet meer zien drinken, dus ga voor de zekerheid zo proberen om hem met een spuitje wat vocht in te brengen. Beetje vervelend dat ik deze week 6 volle dagen moet werken. Heb nu wel kunnen regelen dat de kids mee naar mijn huis gaan, maar dat is wat druk voor Spencer. Maarja, beter dan alleen zijn, en de kinderen laten hem goed met rust.

Hij lijkt zelf ook echt uitgeput.

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hij ziet er niet erg happy uit nee

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dierenarts vergeleek 't steeds met als hoe wij ons voelen als we buikgriep hebben, alleen wij weten wat we er tegen kunnen doen en kunnen het nog enigszins 'handelen'. Zo'n beestje snapt natuurlijk niet wat er met hem aan de hand is en hoe 't overgaat.

Eerst maar eens zijn urine proberen op te vangen, ook zo'n geweldig klusje. Vrijwilligers?

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Elineloves wrote:

Heb Spencer al uren niet meer zien drinken, dus als het zo blijft ga ik hem zelf water toedienen. Vertrouw dit niet, straks krijgt ie uitdrogingsverschijnselen. Hij is vrij suf van de spuit die hij kreeg, dus slaapt wel veel. Als hij wakker wordt, meteen water geven.

@ Sinterklaas:

Mijn vader loopt al jaren met heup problemen, is eigenwijs geweest en niet meteen naar het ziekenhuis gegaan, telkens maar uit blijven stellen (mede door de sloop van ons ouderlijke huis, plus twee verhuizingen die vlak na elkaar volgden) en vanochtend moest hij terug.

Blijkt dat het zeer slecht gesteld is met zijn heup, helemaal versleten, allemaal cystes e.d. er op met een zeer grote ontstekingskans, dus die heup moet er z.s.m. uit dus ze proberen hem as soon as possible onder het mes te krijgen. Waarschijnlijk binnen nu en 3 weken, net voordat ik naar New York ga, of misschien zelfs tijdens. Omdat mijn ouders dan 3 weken op (de hopelijk dan niet meer zieke) Spencer passen, staat mijn ma er dan grotendeels alleen voor.

Dat is het verhaal zo'n beetje, we moeten onze weg er een beetje in zien te vinden. Hopelijk valt de operatie na mijn vakantie, de artsen zijn het er mee eens dat twee weken 'rekken' ook zou moeten kunnen, maar ze willen het eerst zeker weten. Voorlopig dus veel ziekenhuis in- en uit.

Komt wel goed, positief blijven.

Precies, mijn opa heeft in het verleden ook zijn linkerheup en daarna later zijn rechterheup gebroken na een val. Maar na de operatie en heup vervangen liep ie weer als een kieviet. En toen was ie al wel 80 (linker en 83 (rechter).

Dus kan niet misgaan.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Gaat het inmiddels al wat beter met Spencer Eline?

Max doet het nog steeds erg goed. Hij eet goed, drinkt goed, ontlasting is goed en hij hoeft niet meer over te geven. Nu alleen nog maar hopen dat hij geen terugval krijgt.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Goed om te horen!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Heb hem niet meer zien drinken, dus ga voor de zekerheid zo proberen om hem met een spuitje wat vocht in te brengen. Beetje vervelend dat ik deze week 6 volle dagen moet werken. Heb nu wel kunnen regelen dat de kids mee naar mijn huis gaan, maar dat is wat druk voor Spencer. Maarja, beter dan alleen zijn, en de kinderen laten hem goed met rust.

Hij lijkt zelf ook echt uitgeput.

(afbeelding)

Ooh, hij kijkt ook zo zileig! Damn. Hoop dat het snel beter met hem gaat!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Eline, gaat het al beter met Spencer?

Ik ben na veel speurwerk erachter gekomen dat de fokker waar wij ons hondje hebben gekocht zaken doet met deze 'leverancier van puppies': http://www.puppyexport.eu/

Ziet er sowieso niet echt al te best uit. Met Max vandaag even ter controle bij de dierenarts geweest en hij is super agressief (grommen, tanden laten zien, vooral als je boos op hem wordt en ook heel erg tegen Sam). Waarschijnlijk komt dit dus doordat hij uit het Oostblok komt en door hoe hij daar behandeld is. Met zekerheid zeggen doe je het nooit, maar de dierenarts is er ook vrijwel zeker van dat hij geen 10 weken oud is nu, maar zeker al een week of 13. Hij staat veel te hoog op zijn poten om pas 10 weken oud te zijn.

Ook in zijn slaap is hij steeds aan het grommen en zijn tanden aan het laten zien. Denk dat we er nog heel wat mee te stellen krijgen, met Max. We gaan in ieder geval zodra hij helemaal 100% genezen is zijn enting halen (die hij nu niet mag, omdat hij daar nog ietsje te zwak voor is) en daarna meteen naar de puppycursus.

Max aan zijn nekvel pakken om hem te straffen is niet echt een optie. Met je vinger naar hem wijzen en 'Nee' zeggen ook niet. Hij wordt dan meteen agressief en gaat lopen bijten. Sam heeft al een wondje op zijn geslachtsdeel door Max, maar gelukkig is Sam alles behalve agressief aangelegd en doet hij niets terug.

Steeds als Max nu iets doet waar ik het niet mee eens ben pak ik hem op, kijk ik hem aan en zeg ik 'Nee'. Om hem toch maar het commando 'Nee' te leren. Als hij daarna niet meer doorgaat met het gene waar ik hem voor wil straffen, krijgt ie een stukje kip als beloning. Ik weet het anders ook niet.

Heeft er hier iemand tips?

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Die handelaars met "Oostblok" contacten zijn een plaag.

In ons land wemelt het er helaas van.

Hier in het grensgebied worden regelmatig hele wagens vol met honden die van daar afkomstig zijn onderschept.

Maar dat is maar het topje van de ijsberg.

Mijn zus is er onlangs ook weer eens ingetrapt met de aankoop van een (dure)Sheltie, die achteraf ook illegaal ingevoerd bleek te zijn, met vervalste papieren, en ouder dan opgegeven.

Klagen bij de verkopers had weinig effect, en hield bovendien risico's in, want ze stelden zich bedreigend op.

Voor wat betreft het belonen van de hond, na dat hij stopt met iets dat hij niet hoort te doen, zoals je vertelde, dat lijkt mij er iets teveel aan.

Dat zou hij alsnog als beloning voor zijn wangedrag kunnen beschouwen.

Ik zou het uitsluitend met de stem proberen.

Ook niet te lang "zoete broodjes bakken" met hem.

Zelf heb ik ook regelmatig te maken met een hond die uit Polen komt (dierenasiel)

Ook die heeft een agressieve 'tick'.

Ook na 3 jaar supergoede behandeling "ontploft" hij soms nog.

Maar gelukkig is het toch enorm verbeterd t.o.v. het begin.

Sterkte en beterschap gewenst in ieder geval.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Dankje. Ik kan me zo kwaad maken als ik die dingen lees over wat die fokker allemaal uitspookt. Ik ben op het moment alle informatie die ik tegenkom aan het bundelen en ga morgen naar mijn moeder die de fokker (die wéér een nieuwe advertentie op marktplaats heeft staan met bordeaux dogs) eventjes gaat bellen of ze nog reutjes hebben (moet niet kunnen, want tegen ons zeiden ze gisteren toen we even een update gaven over Max dat alle honden uit het nest verkocht waren en dat geen een hond verder ziek was, dus dat het allemaal aan ons lag).

Ik wil zoveel mogelijk te weten komen en als ik het uiteindelijk allemaal bij elkaar heb ga ik stappen ondernemen. Niet om mijn geld terug te krijgen en Max zal daar verder ook niet veel aan hebben, maar gewoon omdat ik ongelofelijk kwaad ben.

Ik ben uiteindelijk wel blij (tenminste, als Max het overleeft) dat we hem gekocht hebben, want ik denk niet dat hij het gehaald had als bijvoorbeeld mensen als mijn ouders hem gekocht hadden (die zeiden toen hij ziek werd meteen: terugbrengen dat hondje en je geld terug eisen). Nu heb ik 's nachts wat meer rust, maar ik heb anderhalve week lang amper geslapen en ben soms wel 4 keer per dag naar de dierenarts gereden. Denk dat veel mensen het niet zo gedaan zouden hebben. Zeker de mensen in mijn directe omgeving niet, want die verklaarden me voor gek.

Ik laat het er uiteindelijk in ieder geval niet bij zitten. Niet dat ik er persoonlijk wat mee te winnen heb, maar ik hoop dat die mensen waar we Max hebben gekocht nóóit maar dan ook nóóit meer een pup kunnen invoeren uit het Oostblok.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Goed hoe je het oplost. Als zoiets achter mijn hondjes zou zitten, zou ik primitiever reageren Graf idioten

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Mijn oom zei ook meteen al: 'Moet ik er even naartoe rijden met wat vrienden?' Mijn oom is een hele lieve man, maar gaat een beetje met 'foute mensen' (lees: criminelen) om. Ik denk dat die fokker zelf ook niet echt een lieverdje is en blijf liever bij zulk soort mensen uit de buurt.

Kan er ook heel slecht tegen hoor en ben ook héél kwaad (hoe meer ik opzoek, hoe kwader ik word). Ik hoop stiekem dat ze vandaag of morgen een keer mensen over de vloer krijgen die wél primitief reageren met bakstenen en zo

Ik zou nu geen ander pupje meer willen en ben erg blij met Max, het wordt alleen wel moeilijk in de opvoeding. Waarschijnlijk te vroeg bij de moeder weggehaald, trauma's, agressie, noem maar op.. (misschien zelfs wel erfelijke ziektes of HD ofzo, je weet het niet) Gaat een hoop tijd en moeite inzitten, maar dat heb ik er graag voor over.

Ik vind in ieder geval wel dat er iets gedaan moet worden aan die broodfokkers. Zijn inderdaad een stelletje zieke idioten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

@ Mel: Gaat beter met Spencer, zijn ontlasting gaat de goede kant op, hij is dol op zijn nieuwe brokken (Pro Plan) en hoewel hij gisteren wel nog vrij stil en rustig was, begint hij vandaag weer wat op te leven. Vanochtend heeft hij buiten wel nog overgegeven, wat schuim, maar volgens mij is hij aan de betere hand.

Had zijn urine laten onderzoeken omdat die echt ontzettend geel/bruinig was, maar was niks uitgekomen, alles in orde.

Afwachten maar weer.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Het heeft waarschijnlijk allemaal met overkweek te maken. Mijn hond kan tegen vreemden ook erg agressief uit de hoek komen. We raden iedereen dan ook aan van de hond af te blijven. Voor mij is hij nu wel lief, maar op vreemden heeft hij het niet begrepen.

In het begin was hij tegen mij ook soms agressief. Bij het nekvel pakken is geen aanrader, want dat kan het nog verergeren. De hond laten castreren kan ik ook ten zeerste afraden.

Het beste is de hond even opsluiten in zijn kooi als hij vervelend begint te doen. Dat werkte bij mijn hond.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Castreren lijkt me juist het 1e wat je moet doen.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Dat heeft bij mijn hond juist averechts gewerkt. Bij dominante honden kan een castratie de situatie juist nog verergeren. Ik dacht ook eerst dat de hond castreren het een stuk minder zou maken, maar toen er bij ons zo'n hondenfluisteraar op bezoek kwam zei hij dat het castreren van de hond vaak een gok is die goed kan uitpakken maar ook slecht.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hondenfluisteraar.. really? Hoe was dat?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nou The Dog Whisperer op tv zegt altijd dat elke hond gecastreerd of gesteriliseerd moet worden.

Die hormonen maken ze anders erg dominant en agressief.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Dat hoeft helemaal niet. Mijn oom en tante hebben twee honden die niet gecastreerd zijn en alles behalve dominant zijn. Sam laat ik ook alleen maar castreren als hij dominant gaat doen, maar dit verwacht ik niet. Max is inderdaad een ander verhaal en bij hem ga ik dat wel doen. Onze dierenarts adviseert alleen wel te wachten totdat de hond een jaar oud is.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Vind het zelf wel prettig om te weten dat een mannetje gecastreerd is. Zal maar net zo zijn dat je je eigen hond nog niet hebt gesteriliseerd en dat er opeens puppy's komen waar je niet op zit te wachten. Ik vind het een plicht van de baasjes om dit gewoon standaard te doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.