• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.261 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

606

• 23876 messages
  • 12265 votes

ibendb wrote:

Ik vraag me af hoe het nu met hem gaat. Hopelijk nog steeds beter.

Me to, hoe gaat het met Max, Mel ?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Slecht. Hij heeft een darmafwijking (waarschijnlijk erfelijk) en hij eet helemaal niet meer. Drinken gaat ie weer wat beter doen, maar hij heeft vanmiddag zelfs zijn poep uitgekotst. Het lijkt er dus op dat zijn darmen helemaal niet meer functioneren. We gaan morgen bij de dierenarts overleggen of we hem niet beter in kunnen laten slapen.

Ik denk dus dat hij morgen een spuitje krijgt. En ik denk ook dat dat uiteindelijk ook het fijnste is voor Max op dit moment. Bedankt allemaal voor jullie medeleven.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Aan de verhalen te horen is dat inderdaad het beste voor Max. Wel vreselijk om te horen

Heel veel sterkte morgen!

Combustibility

• 1287 messages
  • 345 votes

Ik reageer niet vaak maar lees wel altijd mee. Enorm zielig om te lezen allemaal en wat Rianneke al zegt, aan de verhalen te horen misschien het beste voor Max. Enorm veel sterkte toegewenst Mel.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Thnx. We hebben ons er wel op voor kunnen bereiden hoor, dus ik vind het al veel minder moeilijk dan dat ik het vond. Manlief heeft er veel meer moeite mee.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Sterkte aan jullie beide! Enorm kut, maar inderdaad misschien het beste om hem in te laten slapen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sterkte. Vreselijk maar wel goed voor het beestje. Sterkte beiden, zou er niet aan moeten denken.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Veel sterkte.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Leef oprecht mee, vreselijk om te horen. Veel sterkte morgen.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik doe natuurlijk ook weer eens geen oog dicht. Ik kan er opzich nog wel mee leven dat het hondje dood gaat en vind het inderdaad ook beter voor het hondje. Ik voel me verder enorm opgelicht en waar ik vandaag achter gekomen ben, vind ik totale waanzin en pure dierenmishandeling.

Ik had gegoogled op het adres en de naam van de vrouw waar we ons pupje hadden gehaald voordat we gingen kijken, ik heb de moederhond gezien, hij heeft een paspoort, we hebben een koopcontract met garantie (geld terug of een nieuwe pup als hij het niet haalt, etc) en de pup zag er erg goed uit toen we hem daar gingen bekijken. Hij heeft zelfs toen we daar waren gepoept en dat zag er ook allemaal prima uit. Niets mis mee dus.

Vanmiddag hebben we de fokker gebeld om hem nog eens een update te geven over hoe het met Max ging. De man die we steeds aan de telefoon krijgen was op de dag dat we de pup gingen kopen niet thuis en toen hebben we dus zaken gedaan met de vrouw. Hij reageerde helemaal niet bezorgd en deed alsof we onszelf aanstelden: 'Hij heeft waarschijnlijk gewoon heimwee' .. 'Als je je pup niet wilt, kan je hem gewoon terugbrengen' .. etc..

Ik vond het een bizar telefoongesprek en na dit gesprek ook meteen gegoogled op zijn naam. Ik ben niet echt fijne berichten tegengekomen en waarschijnlijk komt Max uit het Oostblok. We hebben hem dus bij een broodfokker gekocht. De moederhond die we gezien hebben is waarschijnlijk helemaal niet de moederhond en tot mijn grote verbazing heeft hij nu alwéér pups op marktplaats staan. Onder een andere naam wel, maar hetzelfde telefoonnummer.

Het is een 'erkend fokker' van een ander ras kwam ik ook achter en hij heeft zelfs boeken uitgegeven. Een man waar je het dus helemaal niet achter zou zoeken, maar ik kom ontelbaar veel verhalen tegen over honden met parvo, darmafwijkingen, gardia, etc.. die allemaal bij hem vandaan komen.

Ik kan me hier zo enorm boos over maken.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Raar verhaal inderdaad. Maar je kan dus wel gewoon teruggaan en je geld terug vragen?

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

FillumGek wrote:

Raar verhaal inderdaad. Maar je kan dus wel gewoon teruggaan en je geld terug vragen?

In het contract staat geld terug óf een nieuwe pup. Een nieuwe pup willen we niet, sowieso niet daar, dus we gaan voor de optie geld terug. Op Internet zijn helaas veel verhalen te lezen over bedreigingen naar mensen die hun geld terugeisen etc.. Lijken niet echt lieverdjes te zijn die familie. Ik ga wel bellen dat we ons geld terug willen. Als ze nee zeggen, leg ik me er maar bij neer.

Geld is maar geld, hoe jammer dat ook is. Ik weet wel dat ik nóóit meer een hond koop die ik niet heb zien opgroeien. Sam hebben we vanaf dag 1 kunnen zien en dat is veel prettiger en vertrouwder.

Filmpje1

• 1291 messages
  • 1029 votes

Pff das best klote allemaal, nou iig sterkte er mee.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat was dus al iets wat ik me afvroeg, hoe je dat ging doen met het geld etc. En je had het over een waarschijnlijk 'erfelijke darmafwijking'. Die mensen weten dus heel goed waar ze mee bezig zijn. Misschien een goed idee om die fokkers eens te tippen bij de dierenbescherming, vooral ook als er al meer mensen zijn die klachten hebben. Zo kun je (misschien) voorkomen dat er meer zieke hondjes verkocht worden. En wat betreft het geld, ik zou dit niet zomaar laten zitten, ik weet niet hoeveel je betaald hebt voor Max, maar je hebt natuurlijk gewoon recht op je geld, vooral op deze manier.

Maar ja het belangrijkste is natuurlijk dat Max niet meer hoeft te lijden.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Sterkte Mel, treurig verhaal.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Hij is weer helemaal opgeleefd. Hij eet veel, wil steeds spelen en drinkt erg veel. Zo raar om hem dan in te laten slapen. Mijn vriend wil het wéér een dag afwachten nu. Ik weet niet of we daar verstandig aan doen, maar waarschijnlijk blijft hij vandaag dus leven. Ik zal het wel even met de dierenarts over de mogelijkheden hebben verder en over de fokker. Moet er om half 1 zijn.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wat een geschommel joh! Jullie zullen 't ook wel niet meer weten, telkens slechte dagen gevolgd door een goede dag. Hopelijk blijft hij zoals hij nu is, en krijgt hij geen terugval meer.

Vandaag ook met Spencer naar de dierenarts, heeft ook voor de zoveelste keer last van zijn darmen, gisteren weer flink last gehad (hij had ook duidelijk krampjes) en 's avonds had ie flink overgegeven. Moest sowieso op halfjaarlijkse controle, maar wil toch dat er gekeken wordt naar wat dat telkens is met de darmen.

Heb al 2 antibioticakuren gegeven en nog andere ontstekingsremmers, wil nu dat ze eens verder kijken dan alleen maar medicijnen geven.

Maargoed, wat Spencer heeft is natuurlijk niks vergeleken bij Max. Sterkte!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

De dierenarts zegt dat er enorme verbeteringen inzitten. Hij heeft nu wel vitaminen gegeven (spuit) en nog steeds ook wat middel dat de darmen stimuleert. Het enige wat op het moment irritant is, is dat ie heel grommerig en bijterig is. Hij is steeds op zoek naar eten en aan het piepen, maar hij mag maar 2 eetlepels gekookte kip per half uur.

Ziet er echt zielig uit, want hij heeft gewoon heel veel honger, maar als hij te snel (en teveel) eet is de kans op misselijkheid, overgeven en de kans dat zijn darmen niet goed werken. Verder is hij wel super druk en levendig en heeft ie dus een goede eetlust. Drinken doet ie ook goed, dus dat is allemaal positief.

We zijn de afgelopen dagen minimaal 1 keer per dag (vaak 2 keer) bij de dierenarts geweest en Max heeft allemaal spuiten gehad. Hij zei steeds: 'Dat betalen maak je nu maar niet druk over, dat komt wel.' Vandaag zei ik dat ik toch wel graag alvast wilde betalen, zodat ik wist hoe duur het ongeveer zou worden, zegt ie dat ie deze hond gratis helpt. Ik quote: 'Ik zit hier voor de hond, niet voor het geld'. Ik ben letterlijk in tranen uitgebarsten. Wat een enorm lieve man!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Eindelijk weer een leuk bericht Top!

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Wat een dierenarts zeg

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Och wat een schat dan! Dat is boffen, anders was het een enorme rekening geworden. Lief zeg!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Aardig gebaar, al lijkt dat me ook wel compensatie omdat ie met zijn prognose niet bepaald spot on was. Dit kunnen natuurlijk exceptionele veranderingen zijn maar toch.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Dat is echt lief en vriendelijk van die dierenarts.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat is inderdaad een heel lief gebaar van je dierenarts. Altijd fijn als je een arts hebt die ook echt om de dieren geeft, in plaats van dat het alleen om het geld gaat. Onze dierenarts is gelukkig ook zo'n lief mens die altijd met alles en iedereen meeleeft.

En wat een goed nieuws van Max, nu hopen dat hij niet weer een terugval krijgt! Dit is in ieder geval al positief

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Wow!

Geweldig van de DA.

(En ik blijf duimen voor beterschap v.h. hondje)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Wat een geschommel joh! Jullie zullen 't ook wel niet meer weten, telkens slechte dagen gevolgd door een goede dag. Hopelijk blijft hij zoals hij nu is, en krijgt hij geen terugval meer.

Vandaag ook met Spencer naar de dierenarts, heeft ook voor de zoveelste keer last van zijn darmen, gisteren weer flink last gehad (hij had ook duidelijk krampjes) en 's avonds had ie flink overgegeven. Moest sowieso op halfjaarlijkse controle, maar wil toch dat er gekeken wordt naar wat dat telkens is met de darmen.

Heb al 2 antibioticakuren gegeven en nog andere ontstekingsremmers, wil nu dat ze eens verder kijken dan alleen maar medicijnen geven.

Maargoed, wat Spencer heeft is natuurlijk niks vergeleken bij Max. Sterkte!

Heb je geperste of krokante brokken? Sam kreeg namelijk diarree en krampjes van krokante brokken. Toen we hem op de geperste zetten was het over. Hij kreeg daar dan alleen wel weer allergie van (huid). Wij gaan niet meer met hem naar de dierenarts, omdat hij voornamelijk antibiotica geeft en daar gaat het wel van over, maar daarna komt het natuurlijk gewoon weer terug.

We zijn nu met het Prince CareTeam aan het samenwerken (kost niets en ze geven geweldige adviezen!) en het gaat nu al een stuk beter met Sam. Hij zit nu op 3 dagen kant en klaar vers voer en 4 dagen op Prince Senior brokken (zit minder eiwit in). Misschien moet je ze maar eens bellen. Ze hebben volgens mij 2 telefoonnummers (waarvan eentje gratis). Ik zal anders straks wel eens even zoeken voor je. Wie weet helpt het ook voor Spencer.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Net terug met Spencer. Maagontsteking, dunne darm ontsteking en dikke darmontsteking. Feestje dus weer.

Heeft vandaag gelukkig niet meer overgegeven, wel nog zeer dunne (en smerige) ontlasting. Heb hem ook weinig zien drinken en zijn urine is al lange tijd okergeel, tegen het bruin aan. Moet morgen terug naar de dierenarts met zijn urine, voor de ontstekingen heeft ie weer medicijnen gekregen.

Ik gebruik sinds enkele weken de brokken van de dierenarts, Specific. Licht verteerbare (krokante) brokken. Volgens de dierenarts zou daar het probleem niet moeten liggen.

Prince CareTeam klinkt inderdaad goed, wanneer je tijd hebt zou ik er idd graag meer over horen, maar je hebt zelf genoeg om handen met je kleintje!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ik zal het straks wel even opzoeken voor je. Het klinkt in ieder geval niet best. Onze beestjes hebben niet echt geluk met hun gezondheid zeg. Ik hoop dat ie snel beter wordt, want steeds zo aantobben is niet fijn voor jezelf en niet voor Spencertje.

Blijf het altijd raar vinden dat sommige honden alles kunnen eten (bijvoorbeeld die bij mijn ouders, die eet gewoon van tafel mee zeg maar) en sommige zo veel pech en moeite hebben met hun maag/darmpjes.

Succes ermee in ieder geval.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben flink boos op mezelf geweest, betrok 't op mezelf, dat ik misschien iets verkeerd deed. 'Ik kan mijn pup niet eens gezond houden.' Klein beestje heeft 't nu al 3 keer gehad, zo zielig.

Dierenarts heeft 't uit mijn hoofd gepraat, dat ik er niets aan kan doen, dat 't komt omdat zijn weerstand aangetast is door de eerste keer en dat sommige pups nou eenmaal wat vaker pech hebben en dat dit kan duren totdat hij 1 jaar is.

Vind dit echt verschrikkelijk, kan hier moeilijk mee omgaan als ie zo beroerd is. Zeker omdat het momenteel ook slecht gaat met mijn pa, dan lijkt 't alsof alles tegelijk komt.

Ben liever zelf ziek dan iemand waar ik van hou, bah, wil huilen ofzo.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Sterkte Eline. We duimen wel voor Spencer en als ik dat zo lees kan je der toch helemaal niks aan doen?

Offtopic: Wat is er met je pa dan?

@Melvandonk: Zeker een echte dierenvriend die dierenarts.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.