- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
606
-
- 23876 messages
- 12265 votes
@606: Gaaf man!
Ze zien er echt schattig uit.
Dank je wel 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Pfff. Pupje heeft hele hoge koorts gehad en we hebben de hele nacht met hem opgezeten en meerdere keren bij de dierenarts geweest vannacht/vandaag. Hij kon niet meer lopen, hij at niet en ziet graatmager en hij had heel erge diarree. Hij zit nu al aan de antibiotica en heeft een virusinfectie.
Vannacht waren ze niet eens zeker of hij de nacht wel zou halen. Hij heeft in ieder geval spuiten met vocht gehad, zodat ie zeker niet uit zou drogen. Hij was vanmiddag ietsje fitter en hij kan in ieder geval weer staan. Ook heeft ie al wel weer wat gegeten, maar hij is sinds vrijdag een hele kilo afgevallen. Vrijdag was ie nog 6 kilo, vandaag woog ie 4,9.
Ben benieuwd of ie er doorheen komt. Arm pupje.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
He bah wat vervelend weer Melanie. Arm beestje
Heel veel sterkte, hopelijk komt hij hier sterker uit en heb je niet weer een 'zorgenkindje' erbij.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Net weer naar de dierenarts geweest, want hij wilde niet meer eten én niet meer drinken. Hij voelde weer warm aan, dus hond meteen weer in de auto gezet en naar de dierenarts gereden. Hij had lichte verhoging. Hij heeft een antibioticaspuit gekregen, omdat hij de pilvorm net niet wilde innemen en hij ligt nu weer te slapen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Arm beestje.
Wat een pech weer, en het 'begin' hoort zo leuk te zijn, heeftie zo'n moeilijke start bij zijn nieuwe baasjes.. Hoe reageert Sam op hem?
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Heel lief. Max mag overal snuffelen en Sam tilt zelfs zijn poot op zodat Max er goed bij kan.
Ze hebben ook al samen aan een flosje getrokken (Sam aan ene kant en Max wilde hem afpakken) en je ziet dan dat Sam heel voorzichtig doet en Max laat winnen.
Zoooo schattig!
Nu hebben we ze wel al een aantal dagen apart zitten, omdat de DA bang is voor besmetting. Gisteren heeft hij opzich wel weer redelijk wat gegeten, maar hij ziet nog steeds graatmager. Hij had vanochtend wel weer harde ontlasting, maar net was het weer diarree. Ben echt steeds als ik even weg ben of even ga slapen bang dat ik hem de volgende ochtend dood in zijn mand vind.
Vriendlief en ik hebben ook een ander slaapritme aangenomen op het moment. Hij gaat om 8 uur 's avonds al naar bed en gaat er dan rond een uurtje of 4 's nachts weer uit. Ik ga rond 3 uur 's nachts slapen en kom er om 9 uur 's ochtends uit. Max laten we verder wel gewoon lekker slapen, maar zodra hij eventjes wakker wordt laten we hem meteen drinken en controleren we of hij geen uitdrogingsverschijnselen heeft. Zodra hij dat heeft wordt het rennen naar de dierenarts.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Wat een ellende met dat hondje.
Ik hoop dat hij het haalt.
Sterkte gewenst.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Mooie namen en mooie vogels 606
.
Sterkte Mel!
606
-
- 23876 messages
- 12265 votes
Mooie namen en mooie vogels 606
.!
Thx ze zitten al in hun nieuwe kooi, nu nog even goed zelf eten en ze kunnen naar mij.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Nou, na veel dierenartsbezoeken, vochtspuiten, antibiotica, eten uit infuus, etc. gaat het nu eindelijk weer een beetje vooruit met Max. Hij ligt niet meer kritiek (gelukkig), maar is nog wel erg zwak (door pootjes heenzakken enzo). Hij eet en drinkt weer volop en is zelfs weer wat aangekomen. Ik hoop dat we hem hier doorheen gesleurd krijgen en ben nu ook niet meer bang dat hij het niet gaat halen eigenlijk.
En wat is Sam een geweldige hond zeg! Ik wist al dat hij super lief was en goed luisterde, maar wat hij de afgelopen dagen heeft laten zien is zo ontzettend lief dat ik er gewoon al meerdere keren helemaal emotioneel van ben geworden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Gelukkig zeg, dat het stap voor stap beter gaat! Kan ook maar beter langzaam gaan dan dat hij een opleving krijgt en dan een fikse terugval. Fijn ook dat Sam zo goed reageert op hem, stel je voor dat jullie ook nog dat probleem erbij hadden gehad...
Arm beestje, hopelijk sterkt ie goed aan en wordt ie weer helemaal gezond.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Goed om te horen dat het beter met hem gaat.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Zo zie je maar weer dat je niet te vroeg moet juichen, want hij heeft vandaag weer helemaal niets gegeten. Hij heeft meerdere keren over moeten geven en over een uurtje moeten we weer bij de dierenarts zijn. Hij heeft gelukkig geen koorts en hij heeft ook gewoon normale ontlasting. Ook blijft hij drinken. Die laatste dingen zijn dan wel positief, maar dat overgeven was geen goed nieuws. Hij is ook weer afgevallen.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Jammer. Het ging net een beetje beter. Hopelijk word hij snel weer de oude.
Onze Baziel is ook naar de dierenarts geweest wegens een wondje die hij heeft opgelopen door te spelen. Hij had ook veel last van die "inside sneezing" of zoiets. Dat is wanneer je hond steeds kucht en proest. Dit komt door te veel te trekken aan zijn leiband of doordat hij niet genoeg drinkt. Als je hond dit heeft, is het best de neusgaten eventjes te bedekken of het strottenhoofd masseren. Het is wel wat schokerend als je dat ziet. het is net of hij stikt.
En Nu een fotootje van Baziel van nu:

Wanneer hij zich uitschudt:

melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Wat een schatje zeg!
Met Max gaat het echt heel slecht. Bij de DA geweest en daar heeft ie wéér spuiten gekregen met o.a. antibiotica. Hij moet nog steeds veel overgeven, heeft heel de dag nog niet gegeten en komt niet van zijn kussen af. (Net heel even omdat hij moest poepen)
Hij had ook weer lichte verhoging, dus het wordt weer een nachtje opzitten en hem in de gaten houden. Hij moet veel slapen, dus we laten hem zo goed als heel de dag in de bench zitten (met de deur dicht) en daar ligt verder zijn kussen in aan de ene kant en kranten aan de andere kant. Op die kranten staat ook zijn eten en drinken en hij doet daar zijn behoeftes als hij echt niet meer op kan houden.
Hij mag bijna niet uit de bench en vandaag heeft hij daar ook niet echt veel behoefte aan. Ik hoop echt dat hij vandaag nog iets wil eten (al is het maar een heel klein beetje), want dit vind ik echt verschrikkelijk om te zien. Iedereen die ons pupje nu ziet schrikt zich rot denk ik. Al zijn botten steken uit en hij voelt ook ontzettend breekbaar aan.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Hij reageert niet meer op de spuiten en de antibiotica. Getest op parvo en gardia, maar dat heeft ie niet. Hij eet al 2,5 dag niet en heeft vandaag nog niet gedronken. Wéér 2 keer naar de DA geweest vandaag (net zelfs bij hem thuis), maar die heeft er ook een hard hoofd in gekregen.
Hij denkt nu, omdat Max dus niet meer reageert op antibiotica, dat zijn darmen gewoon niet naar behoren werken. Hij heeft 2 keer meer bordeauxdog pups gehad die hetzelfde hadden en die hebben het beide niet gehaald. We gaan ons dus maar voorbereiden op het ergste.
Ik vind het echt verschrikkelijk om zoveel onzekerheid te hebben. Ik heb het liefst dat hij er óf morgen helemaal overheen is (dat natuurlijk het liefst) óf dat hij doodgaat, maar deze onzekerheid is echt slopend. Nachten opzitten, 2 à 3 keer per dag naar de DA. Het is echt slopend.
Arme Maxie.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Echt vreselijk om te horen...gewoon vreselijk 
606
-
- 23876 messages
- 12265 votes
Oh Mel wat erg voor je,echt vreselijk.
Heel veel sterkte.
Mijn vogels komen volgende week naar mij toe Tarzan en Snoopy doen het heel goed
zijn echte boefjes.
Brix
-
- 19677 messages
- 5115 votes
Ik hoop dat hij het toch nog haalt.
Ik vreesde al dat er geen goed nieuws was.
Gisteren regelmatig dit topic bekeken of er nog nieuws was over het hondje, maar met zwaar gemoed.
Veel sterkte gewenst Mel.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Sterkte Mel, hopelijk valt het uiteindelijk allemaal nog mee en komt Max er bovenop.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Wat een schatje 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
óf dat hij doodgaat,
Zo te horen heeft het beestje flink wat te lijden. Als hij niet snel verbeterd zou ik er denk ik toch voor kiezen om hem in te laten slapen, in plaats van te wachten totdat hij uit zichzelf doodgaat. Ook al is dat misschien niet de makkelijkste keuze, maar een dier laten lijden is nog tien keer erger natuurlijk. Toch hoop ik natuurlijk ook op het beste voor Max.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Sterkte Melanie, echt rot om te horen al die slechte verhalen 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inslapen zal wel de meest humane oplossing zijn. Als een DA zelf het al niet meer ziet zitten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Niks zo naar als een dier dat moet lijden. Een huisdier is op een gegeven moment toch echt een waardig lid van het gezin. Sterkte Melanie.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Dankje. Van het spuitje wat hij gisteren gekregen had (een spuitje om zijn darmen te stimuleren en tegen het braken) is hij helemaal opgeleefd. Hij is dus wéér helemaal druk, goed aan het eten en hij drinkt redelijk. We zijn vandaag weer ter controle geweest en hij heeft weer zijn spuit gekregen. Wij hebben daarna een spuit (incl. vloeistof) mee naar huis gekregen en hij moet die om de 4 à 5 uurtjes (een klein beetje maar).
Hopelijk is dit het grote probleem en kan hij het over een tijdje zelf zonder de spuitjes. Weer goed nieuws dus eigenlijk. Beetje raar, want het schommelt steeds heel erg. Ik vind het nu wel moeilijk om hem niet veel eten te geven (hij mag om de 2 uur eten, maar steeds maar een klein beetje, omdat het anders te zwaar is voor zijn darmen), want hij blijft honger houden.
We gaan toch maar weer hopen dat het goedkomt. We hebben het er met de DA al over gehad en als dit uiteindelijk ook weer niet gaat werken, dan stoppen we met proberen en laten we hem inslapen. Ik hoop alleen dat het niet zover hoeft te komen.
Bedankt allemaal voor jullie medeleven. 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Ik hoop voor je dat Max er helemaal doorheen geraakt.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Ik vraag me af hoe het nu met hem gaat. Hopelijk nog steeds beter.