- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik ben toevallig met hetzelfde bezig voor Spencer, vorige week ook 100 euro moeten neertellen voor Spencer, die weer een darminfectie had. Nieuwe brokken, antibiotica, poedertjes, druppeltjes.. Hij had weinig goede bacteriën meer, alleen slechte, daarom is zijn darm telkens uit balans ofzo.
Heb gisteren eens rondgekeken voor een dierenverzekering, maar nog niet echt besloten welke het gaat worden.
Wel balen van Sam zeg, lijkt me echt zielig voor dat beestje.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Sam is nog steeds een beetje van slag. Hij ziet er wel stoer uit en is wel sterk enzo, maar zelf om het kleinste spuitje gilt hij het al uit (letterlijk gillen kan ie dan
). Hij is nu nog steeds helemaal bibberig. Toen straks werd ie helemaal spastisch en kreeg ie allemaal rare stuiptrekkingen enzo. Raar beest.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dacht dat wij een hoop gezeur hadden met Jordan, maar jullie kunnen er ook wat van 
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Als ik jullie was ging ik eens even langs bij een paragnost. Heb ik ook ooit gedaan bij mijn hondje die altijd problemen had met zijn huid. Schijnbaar was hij allergisch voor zetmeel. En het hielp! Misschien een tip! Al ben ik nog steeds voor versvoer!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik gaf deze normaal elke dag (een beetje) en ondertussen weet ik niet meer wat hij nu wel of niet moet/mag eten, dus ben er even mee gestopt totdat zijn ontlasting wat normaler is. Iemand bekend met dit merk?

Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Wat een narigheid met jullie honden zeg.
Voedselallergie ook met mijn eigen honden meegemaakt.
Versvoer hielp toen wel.
Maar of dat in alle gevallen de oplossing is kan ik ook niet zeggen.
In ieder geval veel sterkte en beterschap gewenst.
Ik gebruikte dit merk (ook in Nederland te koop) en dat beviel uitstekend.
Er is ook een speciale 'sensitive' versie.
VAN WOLF TOT THUISHOND DUCK NATUURVOEDING Straetmans nv - Lennik - België - ducknatuurvoeding.com
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
We moeten nu nog even hetzelfde voer blijven voeren van de DA totdat we klaar zijn met de kuur. Kuur + ander voer + prednison kan hij een beetje raar op reageren. Door al die medicijnen is zijn lichaam wsl al overstuur en als je dan ook nog overstapt op ander voer, dan is het helemaal zielig voor het beestje. Sam heeft sowieso altijd moeite met wennen op ander voer. Flink aantal dagen aan de diarree altijd.
Hij is nu wel rustig en heeft net flink gespeeld in de wei. Hij heeft bijna niet meer gekrabt en ik denk dus dat de prednison zijn werk doet. 
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Prednison is een paardemiddel. Dus hoop idd dat het zijn werk doet! Sterkte ermee!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Jup, maar hij moest wel, want zo'n kap werkte niet en hij krabte zichzelf helemaal open. Ik heb er geen foto van gemaakt , maar even op google gezocht en zo zag het er ongeveer uit:

Zo heeft ie t op zijn gezicht en hij heeft het ook rondom zijn piemel. Een paar dagen geleden zag het er nóg erger uit, omdat hij het dus helemaal open gekrabt had. Ik ben ook niet zo voor prednison, maar hij heeft in ieder geval al een paar dagen geen/weinig jeuk nu, dus hij krabt het gelukkig niet meer open.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Prednison voor een hondje
.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Jup, maar hij moest wel, want zo'n kap werkte niet en hij krabte zichzelf helemaal open. Ik heb er geen foto van gemaakt , maar even op google gezocht en zo zag het er ongeveer uit:
(afbeelding)
Zo heeft ie t op zijn gezicht en hij heeft het ook rondom zijn piemel. Een paar dagen geleden zag het er nóg erger uit, omdat hij het dus helemaal open gekrabt had. Ik ben ook niet zo voor prednison, maar hij heeft in ieder geval al een paar dagen geen/weinig jeuk nu, dus hij krabt het gelukkig niet meer open.
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
Prednison brrrr.. heb daar alleen maar een akelige herinnering aan, voor mij persoonlijk als medicijn NOOIT meer in ieder geval! Al heeft het uiteindelijk wel bij mij geholpen, dus groot kans dat het bij hem ook wel zal aanslaan
Dat foto'tje van Google ziet er in ieder geval erg sneu uit 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Gaat veel beter nu met Sam. Hij gaat na zijn antibioticakuur toch echt op vers (mijn eerste ingeving had ik meteen moeten volgen), want het schijnt echt aan zijn brokken te liggen. Hij heeft net héérlijk gespeeld (wel 3 kwartier ofzo) met andere honden uit de buurt in het losloopstuk. Was echt heel leuk om te zien, want alle honden die er waren kenden elkaar al en het zijn allemaal erg lieve honden. Meestal zitten er wel 1 of 2 dominante honden bij, maar dat was nu helemaal niet het geval. Leuk, leuk, leuk!
Ben ook blij dat Sam totaal niet dominant is naar andere honden toe, want hoe het vandaag ging tussen de honden was echt perfect. Zou er niet aan moeten denken dat je zo'n bijtende/blaffende/grommende hond heb.
Ben sowieso blij dat ie weer actiever is en zich weer fit voelt. Hij ligt nu lekker te slapen, dus het bazinnetje heeft ook rust. 
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Eindelijk eens beter nieuws Mel. 
Fijn om te horen (lezen)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Besloten om Spencer toch te laten castreren. Laatste tijd is hij erg aan 't 'rijden' en daar ben ik niet zo blij mee. Dierenartsassistente gebeld (zo'n ontzettend schattig en mooi Belgje, blond, klein,brilletje.. inclusief accent. Cute!) en even met haar er over gepraat, en ze zei dat vanaf een half jaar gebruikelijk is dat mannetjes gecastreerd worden. Even geinformeerd wat de precieze kosten zijn. Spencer is van 26-01, dus bijna een half jaartje.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ja, dat is dan ook maar het beste denk ik. Sam doet dat bijna niet, alleen als hij loopse honden tegenkomt wil hij heel graag rijden, maar daar mag ie nooit naartoe van mij. Dan staat ie steeds een beetje in de lucht te rijden.
Ziet er wel grappig uit.
Verder doet hij het eigenlijk niet om dominant te zijn (dat doen veel honden wel), dus dat is positief.
Als Spencer het inderdaad veel doet is het wel het beste om te castreren. Je krijgt straks anders ook dat er allemaal wit 'spul' (
) uit zijn piemeltje komt en dat is ook niet echt hygienisch. Dat heeft de hond van mijn ouders wel. Ziet er heel vies uit.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Gisteravond laat met Jordan in de regen gewandeld, beestje moet toch even plassen voor het slapen gaan en dit was zijn reactie na het wandelen 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Hij is echt gestoord, doet altijd raar als hij natgeregend is 
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
haha! (wel jammer dat het filmpje zo donker is)
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja het was al laat in de avond, halverwege doe ik nog wel een groot licht aan, wat wel iets hielp maar het bleef best donker.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Haha zo leuk als ze dat doen! Sprintjes trekken! Spencer zat naast me toen ik keek, dus hij hoorde Jordan blaffen en loopt nu echt te zoeken, haha.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Haha zo leuk als ze dat doen! Sprintjes trekken! Spencer zat naast me toen ik keek, dus hij hoorde Jordan blaffen en loopt nu echt te zoeken, haha.
Sam reageerde er ook heel erg op. Hij snapt sinds kort dat blaffende honden uit de laptop komen, dus dan loopt ie daar helemaal aan te snuffelen. Soms kijkt ie ook een heel filmpje mee en steeds als ie dan iets hoort of ziet dan doet ie zijn kop schuin. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
(embed)
Gisteravond laat met Jordan in de regen gewandeld, beestje moet toch even plassen voor het slapen gaan en dit was zijn reactie na het wandelen
Dat lijkt me een letterlijke vorm van hondsdolheid 
ibendb
-
- 5038 messages
- 3221 votes
Onze Baziel toen we hem nog maar net hadden. Nu is hij 2.5 jaar oud.