• 178.289 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.657 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

rose wrote:

(quote)
Ja, dat is normaal. Meestal zijn ze met de 6 maanden helemaal zindelijk! Sommige eerder...

Pfjoew, gelukkig. Begon al aan mezelf te twijfelen. Werk er best hard aan, heb ook al verschillende dingen geprobeerd. Maarja, om hem nou 's nachts op te sluiten in de bench.. nee, dat weiger ik. Beestje mag best rondlopen en spelen 's nachts, maar begon me af te vragen of dat wel zo verstandig was.

Komt wel goed dus.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Sam was na een maand of vijf zindelijk. Hij heeft nu af en toe nog wel eens een ongelukje, maar dat is alleen als hij ziek is. Verder eigenlijk nooit. Hij poept nu sinds een maand ook helemaal niet meer in de tuin (plassen nog wel af en toe, maar ook niet veel). Hij gaat op het moment twee keer per dag uit ('s morgens en 's avonds) en houdt het de rest van de dag gewoon op. Hij is nu 8 maanden.

In het begin dacht ik ook echt dat hij nooit zindelijk zou worden. De hond van mijn ouders was na vier maanden al zindelijk en die van ons nog niet. Toen begon ik ook even flink te twijfelen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

2 keer per dag? Jesus! Spencer plast buiten (sinds gisteren tilt hij voor het eerst zijn pootje op, haha) en een kwartier later piest ie weer op 't balkon. Dan denk ik dat ik gek word he.

Maarja, zal wel goedkomen dus. Hoop dat ie 't snel gaat leren. Merk wel dat als het druk is of er mensen zijn die hij niet kent (kindjes van het werk bijv.) dat hij dan uit enthousiasme wat vaker plast, maar gemiddeld toch nog steeds om de 2 uur.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Deed Sam in het begin inderdaad ook ja. Ik schaamde me soms kapot, want hij plaste soms zelfs uit enthousiasme op schoenen van mensen! Sam plaste eerst ook echt heel de dag door. Hij plast nu wel meerdere keren tijdens het wandelen, misschien wel 20 keer. Hij is in ieder geval flink zijn geur aan het verspreiden.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Dan is het een onderdanig hondje! Als die plast uit enthousiasme! Iig niet dominant. dat is wel fijn! Kun je ook afleren. Is nog jong he...Moet nog zoveel leren...Vind het een schattig en grappig hondje!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

melvddonk wrote:

Deed Sam in het begin inderdaad ook ja. Ik schaamde me soms kapot, want hij plaste soms zelfs uit enthousiasme op schoenen van mensen! Sam plaste eerst ook echt heel de dag door. Hij plast nu wel meerdere keren tijdens het wandelen, misschien wel 20 keer. Hij is in ieder geval flink zijn geur aan het verspreiden.

Is dat ook een reu? Die doen dat idd. Heb 3 reuen gehad en nu een teefje! Ik wil nooit meer een reu!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ja, is ook een reu inderdaad. Reuen schijnen dominanter te zijn als teefjes, maar ik heb er tot nu toe gelukkig nog niets van gemerkt. Hij luistert goed, al is ie nu wel een beetje aan het puberen, en hij doet het ook gewoon echt heel goed. We gaan sinds een paar weken ook los met hem lopen op een zandpad bij ons in de buurt. Erg leuk om te zien dat ie je zo goed in de gaten houdt. Hij is echt bang om verloren te lopen. Een aanhankelijk schoot'hondje' is het.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

rose wrote:

Dan is het een onderdanig hondje! Als die plast uit enthousiasme! Iig niet dominant. dat is wel fijn! Kun je ook afleren. Is nog jong he...Moet nog zoveel leren...Vind het een schattig en grappig hondje!

Hij heeft eergisteren de neus van een Stafford opengekrabt. Hij wou zich verdedigen, nou hij stond zijn mannetje wel hoor.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Zit je er eigenlijk ook mee op puppycursus Eline?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Nee, ik heb het overwogen. De één zegt: wel doen, de ander zegt dat hij er niks leert wat ik hem zelf niet kan leren. Zitten doet hij, apporteren gaat beter, aan de lijn loopt hij sowieso wel goed...

Dus ben nog een beetje in dilemma, weet het niet goed.

Wat wel leuk is: mijn vriend heeft een kat, en spencer en zij hebben elkaar nog niet 'ontmoet'. Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat zijn, Spencer vs. een kat...

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Hij heeft eergisteren de neus van een Stafford opengekrabt. Hij wou zich verdedigen, nou hij stond zijn mannetje wel hoor.

Dat is niet perse dominantie. Maar wel dapper!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Oh nee dominant is hij niet hoor, maar wel een boefje die zijn kaas niet van zijn brood laat eten.

Toen hij vorige maand bij 2 Shar Pei's was, was hij ook al de baas daar.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Nee, ik heb het overwogen. De één zegt: wel doen, de ander zegt dat hij er niks leert wat ik hem zelf niet kan leren. Zitten doet hij, apporteren gaat beter, aan de lijn loopt hij sowieso wel goed...

Dus ben nog een beetje in dilemma, weet het niet goed.

Wat wel leuk is: mijn vriend heeft een kat, en spencer en zij hebben elkaar nog niet 'ontmoet'. Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat zijn, Spencer vs. een kat...

Wij hebben de puppycursus gedaan en iedereen, vooral mijn ouders, zijn nu aan het aandringen om een cursus sociale huishond te doen. Ik vind het allemaal zo overdreven. Wij kwamen voor het eerst op de puppycursus toen Sam 10 weken was. Hij kon toen het commando 'zit' al en steeds liepen we vooruit op die cursus. Hij heeft daar dan eigenlijk ook niet echt wat geleerd, want dingen die hij daar moest doen leerde hij vooral thuis. Wel vond ik het fijn dat ie in contact was met andere honden enzo, maar vond het verder niet veel toevoegen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Ja, dat is precies wat ik ook telkens hoor. Mensen die zeggen: ga zelf 3 keer per dag een flink stuk met hem wandelen, daar wordt hij ook sociaal van als hij dan andere honden tegenkomt. Dan gaat het ook een stuk 'natuurlijker'.

Het meeste moet je hem inderdaad toch zelf leren in de thuissituatie, Spencer probeert nu telkens op te springen, trappen lopen durft hij niet, hij 'bijt' nog steeds graag in je handen.. dat zijn allemaal dingen die ik toch zelf aan moet pakken.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Wij hebben Sam het commando 'lief doen' geleerd tegen het bijten. Zelfs verzonnen gewoon, maar werkt goed. Telkens als hij speels aan het bijten was zeiden we: 'Lief doen' en dan ging ie likken. Als je dat dan telkens heel goed beloond, dan wil ie alleen nog maar likken aan je handen, ipv bijten.

En wij zijn nu heel erg bezig om met Sam los te lopen. We hebben hier dichtbij een zandpad wat doodloopt en uitkomt op een groot plein met bergen zand. Daar lopen we dan naartoe en oefenen we 'kom dan'. Ook voor in de duinen (hier vlakbij) is het erg fijn. Je hebt daar een hondenlosloopgebied, maar Sam wil daar nog niet echt luisteren. Hij blijft wel bij je, tot hij andere honden/mensen ziet en dan loopt ie daar weer vrolijk mee mee. De allemansvriend! Als ie dan in de gaten heeft dat wij er niet meer zijn, raakt ie in paniek. Dat moet ie dus nog eventjes beter leren.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Haha, dat heb ik inderdaad weken geleden gelezen, toen je het zei, en sindsdien ben ik dat ook aan het aanleren. Ik heb het gewoon van jullie gejat, eigenlijk. En het werkt nog best goed ook!

Wel fijn dat hij wel bij jullie blijft, voor hetzelfde geld gaat zo'n beest er als een speer vandoor en krijg je hem niet meer te pakken, dan breekt het zweet je wel uit denk ik.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

hij 'bijt' nog steeds graag in je handen..

Dat is juist leuk . De jongste hond hier doet dat wel eens bij mij om me ergens mee naartoe te nemen. Als ze bijvoorbeeld met me op de bank wilt zitten dan pakt ze m'n hand en dan moet ik haar trotse gehuppel maar volgen

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

(quote)

Dat is juist leuk . De jongste hond hier doet dat wel eens bij mij om me ergens mee naartoe te nemen. Als ze bijvoorbeeld met me op de bank wilt zitten dan pakt ze m'n hand en dan moet ik haar trotse gehuppel maar volgen

Wat schattig!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

Haha, dat is schattig inderdaad, maar wanneer je pup denkt dat je hand een kluif is, iets minder.

Ik heb hem nu wel een varken gekocht, haha! Als hij er in bijt, maakt dat beest een geluid alsof hij boert. Dan schrikt Spencer, rent naar achter, en maakt een tijgersprong op 't varken. Beesten zijn raar.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

(afbeelding)

Hij slaapt wel schattig. =)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Zo ligt Sam ook steeds. Ziet er echt grappig uit.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

En dan ook echt zo'n diva pootje he! Hoofdje scheef, pootje naar beneden. Wat een attitude, ze worden te zeer verwend!

Trouwens, hoe zit het met castreren van zo'n beestje? Wel/niet? Is het nodig of verschilt het per hond? Of vanaf een bepaalde leeftijd..

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Verschilt per hond of het nodig is. Wij willen het bij Sam gewoon even aankijken, maar denk wel dat het nodig is. Hij gaat op de bank (mag ie ook) en een paar dagen geleden had ie ineens zo'n druiper. Niet echt hygienisch op een stoffen bank. Je kan ook merken dat hij tijdens het wandelen heel erg anders is en helemaal niet meer luistert als er een loopse hond in de buurt is.

Sam is niet echt van het rijen, doet ie eigenlijk nooit, dus dat is dan wel weer een voordeel. Als mijn hond dat veel zou doen zou ik hem zeker laten castreren.

Ik weet niet precies welke leeftijd ze moeten hebben om gecastreerd te mogen worden, maar onze fokker heeft ons aangeraden het niet te doen totdat hij klaar is met groeien.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Spencer begint het dus wel af en toe te doen, tegen zijn mand (gelukkig niet mijn been). Maar verder heb ik nog niet veel aan 'm gemerkt, zal nog wel komen naarmate hij ouder wordt.. Maar het schijnt dat een hond na de castratie een stuk rustiger wordt wat gedrag betreft? Althans, de hond van mijn vriend zijn ma was daarna rustiger en luier.

Maarja, als Spencer het eenmaal door heeft, zal ie 't vaker doen en daar zit ik niet op op te wachten. Hopelijk blijven druipers me bespaart, het klinkt al vies.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Ja, is het ook. Ik hoop dat het een eenmalig iets was, maar dat zal wel niet het geval zijn. Als hij het vaker krijgt, dan mag ie in ieder geval niet meer op de bank. Honden worden er inderdaad rustiger van (tenminste, ik heb nog nooit een hond laten castreren, maar heb het van horen zeggen).

Rijen tegen zijn mand is nog niet zo'n groot probleem inderdaad. Sam deed toen ie nog maar 10 weken ofzo was wel tegen alle mensen rijden, maar na wat flinke straffen gelukkig niet meer. Het heeft geloof ik ook met dominantie te maken als honden op mensen of op andere honden gaan rijen. Sam heeft het bij mij gelukkig nog nooit geprobeerd (en dat moet ie ook zeker niet doen ).

Wat ik gewoon echt het irritantste vindt is dat hij met lopen zo sterk reageert op loopse honden. Als we er eentje tegenkomen moet ik de riem ook meteen aan mijn vriend geven en die kan hem dan zelfs amper houden. Als mijn vriend er niet bij is laat ik de riem gegarandeerd los en laat ik hem er maar naartoe lopen. Baasje van de andere hond schrikt dan wel, maar ik kan hem gewoon écht niet houden dan. Dat is voor mij wel een reden voor castratie, vooral omdat hij normaal echt nooit trekt en perfect luistert aan de riem.

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

rose wrote:

Barf schijnt heel goed te zijn voor de hond!

Barf? .

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

(afbeelding)

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Pfff... Heel de nacht opgezeten met Sammetje. Hij zit helemaal onder de rode bulten, krabt zichzelf suf (vandaar dat ik ook met hem opgezeten heb, want ik wil niet dat hij alles helemaal kapot krabt), tot bloedens toe en hij zit vol met huidschilfers. We hebben al wel ander voer, maar dat wil dus ook niet helpen (we hebben geen vers, maar voer tegen allergie).

Om half 3 vandaag een afspraak bij de dierenarts. Ben benieuwd wat het is.

edit: Afspraak kunnen vervroegen naar half 10. We hebben wel een probleemhondje gekocht zeg. Arm beestje.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Sam heeft een huidontsteking. Hij heeft antibiotica en hij heeft net een prednisonspuitje gehad tegen de jeuk. Ben benieuwd. Ik ben weer 100 euro lichter in ieder geval en ga zometeen maar eens even een ziektekostenverzekering afsluiten voor Sam.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.