- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ja goed hoor. Groeit goed, is braaf en al bijna zindelijk, weinig tot geen ongelukjes meer.
Vanmiddag had ik rose nog even een bericht gestuurd voor wat info over het trimmen, ik dacht dat het pas vanaf een half jaar kon (werd me gezegd) maar kan nu blijkbaar ook al, dus ik ga binnenkort met hem naar de kapper, lijkt wel een straathondje nu met zijn lange lokken. Hij is nu 4 maanden en ontzettend braaf *houden zo*. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Leuk om te horen!
Inderdaad houden zo dan. Die van ons deed het ook echt heel goed, maar begint nu toch wel heel erg te puberen. Hij heeft er ook goede dagen bij zitten, maar soms als je hem een simpel commando als 'zit' geeft, doet ie net alsof ie je niet hoort ofzo. Terwijl hij het al vanaf dag 2 kan. Dat is af en toe wel érg frustrerend.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ze zou eigenlijk vergast worden maar mijn oom en tante hebben haar gered. Een 11 weken oude Indian dog, zo eentje van Dances with Wolves. Erg mooie hond, Nishita (tweede i spreek je niet uit) heet ze. Nu wil ik er zelf ook één!

PS. Dit is niet de hond, maar wel bijna hetzelfde.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Vergast worden? Waarom?
Mooi beestje trouwens!
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Geen idee, heb de ins en outs nog niet gevraagd. Ze kwamen even snel langs om haar te laten zien. Ik vraag het binnenkort ongetwijfeld nog even en dan maak ik meteen wel even een paar foto's, want die foto is dus niet die hond, maar lijkt er wel op.
Brix
-
- 19680 messages
- 5118 votes
Wellicht een hond uit een buitenlands dierenasiel, waar "overtollige"dieren in de regel vergast worden.
(Ik ben er niet zeker van dat dat hier niet ook gebeurt)
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Wellicht een hond uit een buitenlands dierenasiel, waar "overtollige"dieren in de regel vergast worden.
(Ik ben er niet zeker van dat dat hier niet ook gebeurt)
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
1e en 3e plaatje doen het hier niet, maar erg lief hondje Eline!
Je kan ook duidelijk zien dat ie wat gegroeid is.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Even een beroepsmatige vraag..
zijn dat natuursteen tegels? Kwartsiet zo te zien? of namaak.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Even een beroepsmatige vraag..
zijn dat natuursteen tegels? Kwartsiet zo te zien? of namaak.
Is laminaat. 
Foto's moeten 't nu wel weer doen.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Hm, oke. Was anders ook wel érg strak gelegd.
.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Sam heeft weer oorontsteking. De fokker waar we hem gehaald hebben zegt dat een aantal honden bij hem het ook hebben van Prince-brokken (soort allergie) en dat het chronisch kan worden, dus we moeten weer overstappen op ander voer (voor de 100ste keer).
Sam heeft een beetje gevoelige darmen en we hebben al erg veel verschillende brokken geprobeerd. Ik ben een beetje ten einde raad, want er is niet zo heel veel meer over wat we nog kunnen proberen. Van krokante brokken krijgt ie diaree, dus hij moet sowieso geperste. Daar heeft ie van verschillende merken ook diaree of soms juist verstoppingen.
Prince was het enige waar hij het goed op deed (wel de geperste brokken dan uiteraard). Ik krijg een beetje de neiging om geen brokken meer te geven en over te stappen naar vers. Ik heb me net een beetje ingelezen en het scheelt ook nog eens in de portemonnee als ik het zo eventjes snel uitreken. Het verse vlees niet, maar het zogenaamde 'barfen' wel. Nu hoor je daar ook hele slechte dingen over, maar als een hond al oorontsteking van brokken kan krijgen, wil ik niet weten wat de fabrieken allemaal in die brokken stoppen.
Iemand ervaring met vers?
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
@vanmelvdonk Het allerbeste is gewoon vers voor een hond. Dat zal een dierenarts of winkelier niet snel aanraden ,want die fabrikanten van de brokken moet natruurlijk ook ergens aan verdienen. Menig hond met een allergie is gebaat bij vers. Ik zou het gewoon proberen! Je kunt altijd weer overstappen!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Onze dierenarts is volgens mij redelijk voor vlees. Hij heeft al eens gezegd dat ik Sam minimaal 1 keer in de week vers vlees moet geven (spiervlees) voor zijn spieren. Bullmastiff's zijn vaak erg gespierd en ze groeien heel hard. Zonder vlees zouden ze zwakke spieren krijgen volgens de dierenarts. Dus dat doen we inderdaad al wel.
Ik denk dat ik inderdaad over ga op vers. Zit nog even te twijfelen tussen kant en klaar vers voer of barf. Het kant en klaar is zo duur.
Vooral voor een hond die volgens de richtlijnen meer dan 2 kilo per dag zou moeten krijgen.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Tja, dat weet je van te voren toch lijkt me? Zo'n hond is een echt roofdier, tuurlijk moet ie flink vlees eten.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik dacht dat brokken gewoon prima zouden zijn, maar als ik er over na ga denken is het echt heel logisch inderdaad. Mijn omgeving verklaart me wel voor gek dat ik vlees ga geven met argumenten als: 'Dat is toch heel veel werk?' en 'Dat is toch véél duurder?'. Maar ja, het gaat mij om het welzijn van het diertje en niet om of het veel of weinig werk is. Ik vind dat je sowieso veel tijd in een hond hoort te stoppen, dus ik kan ook best wat eten voor hem uit de vriezer halen ipv uit een zak.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Barf schijnt heel goed te zijn voor de hond! En niet duur. Ik heb het mijn hond gegeven, maar die wilde het niet eten. Heeft liever drop. Hahaha
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Sam eet echt alles, behalve sla.
Hij is vandaag een beetje ziek en hij moest steeds overgeven. Morgen gaan we langs de dierenzaak om kant en klaar vers voer te halen. Als ie het daar goed op doet gaat we waarschijnlijk later over op barf.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Sam eet echt alles, behalve sla.
Hij is vandaag een beetje ziek en hij moest steeds overgeven. Morgen gaan we langs de dierenzaak om kant en klaar vers voer te halen. Als ie het daar goed op doet gaat we waarschijnlijk later over op barf.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Spencer is naar de kapper geweest!
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Kruising tussen een Tibetaan en een Lhasa Apso.
Is het normaal dat een hond van 4 maanden nog steeds weinig controle heeft over zijn blaas? Nee, laat ik het anders stellen: vanaf hoeveel maanden zijn pups (over het algemeen, elke hond is anders) zindelijk? Overdag gaat het goed, op een enkel ongelukje na, maar tussen 00.00 en 07.00 lukt het hem nog niet helemaal, dan gaat het wel vaak nog mis. Vraag me af of ik iets verkeerd doe, of dat ik iets anders moet doen... of dat het er gewoon 'bij hoort'.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Is het normaal dat een hond van 4 maanden nog steeds weinig controle heeft over zijn blaas? Nee, laat ik het anders stellen: vanaf hoeveel maanden zijn pups (over het algemeen, elke hond is anders) zindelijk? Overdag gaat het goed, op een enkel ongelukje na, maar tussen 00.00 en 07.00 lukt het hem nog niet helemaal, dan gaat het wel vaak nog mis. Vraag me af of ik iets verkeerd doe, of dat ik iets anders moet doen... of dat het er gewoon 'bij hoort'.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ze vroeg alleen of ze zijn oortjes moest doen, toen zei ik nee. Maar had ook liever een iets voller bekkie gezien ja.