- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Die zijn zó schattig. Wilde vroeger altijd zo'n kleintje.
Zijn wel keffertjes volgens mij.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Ja, beagles blaffen veel, maar je raakt er aan gewend. Baziel heeft wel de nijging om alles kapot te bijten. Weet iemand hoe we hem dit kunnen afleren? Hij heeft al mijn pantoffels kapotgebeten en dit ben ik stilaan wel beu.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Nou en óf Eline.
Wat een snoepie 
Als ik zo'n koppie zie ben ik meteen ver..smurft.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Kruising tussen een Lhasa Apso en een Tibetaan.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Ah. Mooie hond. Ik zie graag honden. Ik heb 2 katten die ik graag zie, maar daar krijg je niet veel affectie van. Ik heb graag een hond waarmee je goed kan lopen gelijk de onze.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Sukkelt wel aardig met zijn gezondheid. Telkens de darmpjes. Al 2 keer een antibioticakuur gehad en nu heeft hij alweer diarree, echt water bijna. Zo sneu, hij ligt er ook heel zielig bij. Weet niet waar het aan ligt, hij krijgt speciaal lichtverteerbaar voer van de dierenarts, ik geef hem niks extra's (eet sowieso niet wat ik/wij eten) en ik pas ook op met teveel snoepjes etc. Nu heeft hij sinds kort wel zo'n 'groot' bot waar hij op kauwt, misschien dat het daar aan ligt. Zitten toch bacteriën e.d. op. Morgen dierenarts maar weer eens bellen, maar die zegt natuurlijk weer direct langskomen, weer antibiotica, weer druppels, poeders etc en weer een rekening van € 100 +. Nu maakt het me niets uit om te betalen, als hij er maar wel beter van wordt.

Hij doet ook echt zielig. Arm schaap.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Ocharme dat hondje. Onze maltezers die vorig jaar gestorven zijn - 16 jaar geworden - hadden last van niersteentjes of zo. Het was echt niet leuk om ze zo te zien. Gelukkig werden ze snel beter. Hopelijk gaat het snel beter met jouw Spencer.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Potverdorie, dat is zielig en vervelend voor het beestje (en voor jou ook natuurlijk Eline)
Hopelijk betert het gauw.
Wat voor een soort van kauwbot is dat eigenlijk dat Spencer heeft, zo'n koeienhuid-bot, dat keihard is, maar door het kauwen zacht wordt? (bruin van kleur)
Als het er zo een is, dan liever niet meer geven.
Daar kregen mijn hondjes ook diarree van.
Maar of dat de hoofdoorzaak van de problemen is kan ik natuurlijk niet zeggen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Sukkelt wel aardig met zijn gezondheid. Telkens de darmpjes. Al 2 keer een antibioticakuur gehad en nu heeft hij alweer diarree, echt water bijna. Zo sneu, hij ligt er ook heel zielig bij. Weet niet waar het aan ligt, hij krijgt speciaal lichtverteerbaar voer van de dierenarts, ik geef hem niks extra's (eet sowieso niet wat ik/wij eten) en ik pas ook op met teveel snoepjes etc. Nu heeft hij sinds kort wel zo'n 'groot' bot waar hij op kauwt, misschien dat het daar aan ligt. Zitten toch bacteriën e.d. op. Morgen dierenarts maar weer eens bellen, maar die zegt natuurlijk weer direct langskomen, weer antibiotica, weer druppels, poeders etc en weer een rekening van € 100 +. Nu maakt het me niets uit om te betalen, als hij er maar wel beter van wordt.
(afbeelding)
Hij doet ook echt zielig. Arm schaap.
Heb je je hond eigenlijk bij een erkende fokker gekocht? Zo ja, dan zou je daar eens langs kunnen gaan. Hebben wij laatst met Sam ook gedaan (na 20x dierenarts à €100,-) en die zei meteen toen hij Sam zijn huid zag: 'Oooh, dat hebben er een paar van ons ook gehad. Dat ligt waarschijnlijk hieraan en dit moet je doen.'
Het helpt nu allemaal wel echt en Sam heeft veel minder last van zijn huid. Hij kreeg teveel eiwit binnen en heeft een graanallergie (dat laatste wist ik al van de dierenarts, die wilde me speciaal voer gaan geven (van bijna 100 euro voor een 15 kilo zak, waar Sam 2 weken mee doet) en via de fokker hebben we nu even tijdelijk voer totdat hij echt puur aan het vers vlees mag.
Dus wat ik hiermee wil zeggen is dus eigenlijk: Als je Spencer bij een erkende fokker hebt gekocht, ga daar dan even met hem langs. Kost niets namelijk. 
En ik zal voor hem duimen, misschien helpt dat ook een beetje.
Sterkte ermee.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Heb 'm inderdaad bij een erkende fokker gekocht, in Huissen.. Dus dat is al wat lastiger om even langs te gaan, hehe. Heb net dierenartsassistente gebeld (ja, die schattige belgische met dat mooie snoetje) dus mijn dag is wel al iets beter nu 
Spencer was vannacht heel onrustig, had zichtbaar last (hoorde de fanfare in zijn buikje ook) en heeft het hele balkon ondergepoept. Meiske zei dat 't wel heerst en dat 't ook aan het kwakkelende weer kan liggen, maar omdat het de 3e keer al is zou het ook chronisch kunnen zijn. In de namiddag maar langs.
Echt zielig als ze zoiets hebben, wij kunnen naar de wc maar die beestjes weten zich geen raad.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Moet even de parkiet van mijn buurvrouw een weekendje eten en zo geven.
We hebben ooit zelf een vogeltje thuis gehad, maar die ging na het neerhangen van een spiegeltje na 3 dagen dood. Ben benieuwd of ik deze wel in leven kan houden.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
In de woning waar ik woon, mogen helaas geen honden en katten gehouden worden (ivm bewoners die bang zijn voor dergelijke dieren en allergieën etc...), anders had ik wel een kat genomen. Maar dieren in kooien/hokken mogen wel. Ik ging vandaag dan ook op weg om een paar vissen te kopen.. Maar ik kwam terug met deze kleine
.

En ik had al een hamstertje van een andere winkel, geboren in november 2010. 

melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Hamsters zijn cool! Wij hadden er twee, maar daar is er eentje (de tamme) van overleden. Nu hebben we er eentje over. Die hamster heet Stitch en hij is vroeger mishandeld. Hij is dus absoluut niet tam.
Het is wel een soort van acrobaatje, want hij hangt steeds op zijn kop in de kooi. Erg grappig om te zien. 
Verder is ie dol op wc-papier (daar maakt ie een heel holletje van) en zodra hij hoort dat je wc-papier van een rol afscheurt komt ie meteen naar de spijltjes gerend om het aan te pakken. Hij kan niet los uit zijn kooi (kon die andere wel), maar we doen hem af en toe in zo'n bal.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Hamsters zijn cool! Die hamster heet Stitch en hij is vroeger mishandeld. Hij is dus absoluut niet tam.
Het is wel een soort van acrobaatje, want hij hangt steeds op zijn kop in de kooi. Erg grappig om te zien.
Klinkt wel als een lieve hamster
! En hamsters zijn inderdaad cool, ik vind het zulke leuke beesten. Ben echt een hamster mens eigenlijk.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Ik had zelf vroeger ook hamstertjes, erg leuk ja.
Maar ik kon er niet meer tegen om telkens na drie jaar weer afscheid te moeten nemen van die beestjes.
Ouder worden ze helaas zelden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hamsters! Leuk om naar te kijken, maar zou zo'n beest niet vast durven houden, te klein, te snel en te veel te breekbaar. 
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
Dan had je nooit mijn russisch dwerg hamstertje moeten zien/vast houden Eline
Dat was pas een klein beestje! Mijn opa moest er ook niets van weten om dezelfde redenen 
Nitrouz
-
- 433 messages
- 232 votes
Heey Elineloves, wat voor hond is dat, lijkt op de mijne.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Kruising tussen een Tibetaan en een Lhasa Apso.

tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
In de woning waar ik woon, mogen helaas geen honden en katten gehouden worden (ivm bewoners die bang zijn voor dergelijke dieren en allergieën etc...), anders had ik wel een kat genomen. Maar dieren in kooien/hokken mogen wel. Ik ging vandaag dan ook op weg om een paar vissen te kopen.. Maar ik kwam terug met deze kleine
. (afbeelding)
En ik had al een hamstertje van een andere winkel, geboren in november 2010. 
(afbeelding)
Erg leuke Hamstertjes soom!
Ik heb er ook voor gestaan, maar heb uiteindelijk gekozen voor een Cavia.
En over hem gesproken.. Ik vraag me af: Heeft er hier iemand een Cavia die onwijs hard in de tralies bijt om eten te krijgen? (volgens mij doen Hamsters dat ook). Hij piept af en toe wel, maar meestal bijt hij in de tralies. Vooral als er een kast van de koelkast wordt opengedaan (daar ligt ook de groente..).
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Die van ons beten niet in de tralies, maar begonnen heel hard te rennen en te piepen, of tegen het belletje te meppen. En natuurlijk rechtop staan tegen de tralies en heel zielig doen. 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Mijn zus had een Hamsterstje. Die beet ook als een gek in de tralies. Meestal was dat een teken dat hij uit het kooitje wilde 
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
Je kunt ook zo'n hard blokje bij de dierenzaak kopen die je op kunt hangen in de kooi aan de tralies. Toen ik dit gedaan had hield mijn hamster er spontaan mee op. Wel natuurlijk vervangen wanneer het nodig is
Maar het kan inderdaad meerdere redenen hebben.
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Klopt, hij bijt ook als hij geknuffeld wil worden etc. Overigens mag het beest niet te vroeg worden wakker gemaakt want dan bijt hij. Als je 's morgens vroeg opstaat en hem wil verschonen (en hem dus in een kistje zet tijdelijk totdat de kooi schoon is) wil hij wel eens bijten.
Ik zal eens kijken of ik een paar foto's van hem kan plaatsen dadelijk.