- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waar wonen de MM-users?
Waar wonen de MM-users?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Nee, doe mij dan maar mijn eigen Siddeburen 
Kon eigenlijk amper plaatjes vinden die ook echt van Siddeburen waren. Deze zagen er wel mooi uit:

Deze 2 foto's geven een ietwat vertekend beeld, maar het is toch zeker een mooi, rustig dorpje (niet meer dan 3000 inwoners)
Waar het echter om draait in Siddeburen is natuurlijk het volgende:

Normaal dat elk jaar langs komt. 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Oww maar wij hebben ook stedelijk gebied met kanoorkomplexen hoor... rembrandttoren en zo

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Bah, die lelijke betonnen blokken.
Dan maar met plezier naar het Siddeburen van Goodfella_90, het Deurne van Film Pegasus en het Bennekom van Kyra.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Oww maar wij hebben ook stedelijk gebied met kanoorkomplexen hoor... rembrandttoren en zo

Maar dat staat dan ergens aan de rand van de stad....beetje troosteloos te zijn.
Daarbij zijn het in Rotterdam ook voor een groot deel woontorens. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Die boeren kutdorpen zijn ook niks voor mij. Heb ik veel te lang gewoond. Mensen die dat leuk vinden kunnen altijd naar Bokrijk emigreren.
Doe mij maar wat fancy architectuur. Veel sfeer vind ik niet in die boerse stadjes.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Het Tilburgse Trappistenklooster. La Trappe.

En de grootste kermis van de Benelux

mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
aan de rand van de stad....beetje troosteloos te zijn.
Waar ze horen he 
Nou FK komt uit het sprookjesbos zo te zien! (euh geintje)
streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes
dit staat hier in het touristen-vriendelijke deel van de stad, aan de Mississippi. Het is hoger dan het vrijheidsbeeld en je kunt met een lift naar de top. McDonald's wil dat de stad er een tweede naast bouwt 

neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Rotterdam is inderdaad qua architectuur prachtig. Het NAI is er trots op 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Niet alleen door de architectuur natuurlijk... Hier nog een mooie met oa. het Wtc erop.

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Nu het toch over rotterdamse architectuur gaat: wij zijn in onze cursus architectuurtheorie erg lang stil blijven staan bij de stedenbouwkundige wedstrijd uit de jaren '80 voor de toekomst van de Noord-Zuid Verbinding in Rotterdam (en de projecten van Koolhaas, Tschumi en andere) maar wat we niet gezien hebben is wat er uiteindelijk op die plek gerealiseerd is (ik heb het dan over de strook die vrijkwam na de ondertunneling van de spoorlijn) misschien kan een van de bewoners me daar meer over vertellen?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die is nog steeds niet bebouwd...wordt op di en za markt gehouden.
Maar dit ontwerp voor een overdekte markthal heeft net groen licht gekregen. Daarnaast is er nog een veldje waar de NS een 70 meter hoge wwontoren neer gaat zetten. Daar is nog een kleine hectare over waar al jaren plannen voor zijn maar vanwege gestegel over de grond niets mee gebeurd. Koolhaas had indertijd een fantastisch plan met wonen werken en recreëren in een groot gebouw, waar die nu in de toekomst (hopelijk) een variant van op de kop van zuid komt. (foto 2)

Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Bedankt voor de informatie
. Persoonlijk was ik groot fan van het project van Bernard Tschumi (ik ben eigenlijk nog nooit echt in Rotterdam geweest dus echt een mening opbouwen kan ik er niet over, maar zijn concept was wel erg cool), maar dat leek me al iets te grootschalig om echt gerealiseerd te worden.
Koolhaas' plan is trouwens ook absoluut schitterend, ik hoop met je mee
.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ach al die groten steden ook met hun technieken en gelijksoortige architectuur
Ik durf te wedden dat ze niet zoiets hebben in Rotterdam, ondanks de haven:

De veerpont van Afferden
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
De veerpont van Afferden
Mooi is dat, heeeeeel mooi. 
Maar ik heb eventjes rondgesnuffeld, maar blijkbaar zijn er twee Afferden in Nederland. In welk woon jij?
Ook nog een foto van bij ons. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wel hoor, dat noemen we de watertaxi. 

of de waterbus

en op een steenworp afstand heb je ook nog de veerpunt tussen Maassluis en Rozenburg.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Mooi is dat, heeeeeel mooi. 
Maar ik heb eventjes rondgesnuffeld, maar blijkbaar zijn er twee Afferden in Nederland. In welk woon jij?
Ik woon in de Afferden in Limburg. Ze liggen eigenlijk best dicht bij elkaar. Ons plaatsje is vrij populair bij boswandelaars, aangezien Afferden een grote bosrijke omgeving heeft. En we hebben zelfs een vijf-sterrencamping die, als ik het goed heb, ooit verkozen is tot beste camping van Nederland in een bepaald jaar 
En Reinbo, ik durf te wedden dat die bootjes bij jullie niet meer aan kabels vastzitten 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Wel hoor, dat noemen we de watertaxi. 
Ja, en dan kijk je rond en wat zie je? Juist. lelijke hijskranen en grote flatgebouwen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En Reinbo, ik durf te wedden dat die bootjes bij jullie niet meer aan kabels vastzitten 
Nee, wij beschikken hier al enige tijd over dieselmotoren. 
Ja, en dan kijk je rond en wat zie je?
Mooie hijskranen, prachtige grote schepen, net terug van verre bestemmigen en schitterende obelisken van moderne architectuur. 
En groen hebben we ook nog (Alleen geen heuvels)

timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
De veerpont van Afferden
Hey leuk een mede noord-limburger. Hier hebben we natuurlijk ook nog een ouderwets veerpont alleen kan ik er geen foto van vinden.
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Dat andere Afferden ligt in Gelderland (zuid), heeft geen veerpont, geen bosrijke omgeving en eigenlijk helemaal niks. Wat wil je met 1300 inwoners..
BTW er wordt hier wel erg lovend gedaan over Rotterdam. Ik vind het echt een ontzettend lelijke stad. Vooral het centrum doet gewoon pijn aan de ogen, wat een betonnen blokkendoos. En wat hoge flatgebouwen helpen daar weinig bij.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Yup. R'dam sucks (op het IFFR na). Heb tig keer liever A'dam.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach ik heb in beide steden gewoond en kan er het volgende over zeggen.
Amsterdam richt zich heel erg op het toerisme dus dat heeft zich er op ingericht dat je direct ziet waar je (als incidentele bezoeker) naar toe moet. Rotterdam moet je eerst leren kennen daar zit het meer verstopt. Persoonlijk hou ik meer van moderne dan van oude architectuur dus vandaar mijn voorkeur voor Rotterdam, maar als je daar niets mee hebt ben je beter af in het pictureske Amsterdam.
In Rotterdam in de zomer elke week een festival of idioot evenement (Red Bull, F1, Zomercarnaval), er gebeurd gewoon veel meer op dat gebied, terwijl ze in Amsterdam zelf koninginnedag in te perken. En andere events zijn per definitie een no go.
En ook in het club circuit is er sinds de sluiting van de it & de Roxy geen goede club meer geopend, terwijl die in Rotterdam elk jaar weer op de gekste plekken als paddestoelen uit de grond schieten kortom:
In Rotterdam geneurd veel meer en Amsterdam is leuker voor de toerist.