• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.003 votes
Profile

Waar wonen de MM-users?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Knokke

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

(quote)

Inderdaad! ik kwam er wel eens waar een bekende waar me woonde. Beetje buurtje met sexshops en af en toe een dealer, maar verder niks aan de hand. Bleek achteraf zo'n beetje de slechtste buurt van Brussel te zijn.. nou, als dat het slechtste is valt het allemaal reuze mee.

Ik weet welke buurt je bedoelt. Dat is zeker de slecht buurt van het stadscentrum (de vijfhoek).

Maar je moet door eens hand in hand lopen met iemand van het gelijke geslacht buiten de vijfhoek.

In Gent of Leuven nog nooit problemen gehad. In Brussel is dat levensgevaarlijk. (Op een week tijd 89 gevallen van homofobie)

Elineloves wrote:

Hasselt is erg leuk, vriendinnetje heeft daar gewoond dus ik kwam er regelmatig. Fijne bioscoop ook.

Inderdaad een fijne stad, maar doods na 22u. Zelf in de weekends valt er relatief weinig te beleven.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Dat er in verloederde wijken bovengemiddeld veel criminaliteit plaatsvindt lijkt me niet zo'n wereldschokkende aanname.

Stu-Pot wrote:

Lol. Ik ben redelijk vaak in Brussel, zowel in het centrum als in de buitenwijken. Ik heb nog nooit een moment van angst gevoelt. Je moet wat de media over Brussel rondstrooit niet letterlijk opvatten, valt dat zeer goed mee.

Maar je moet door eens hand in hand lopen met iemand van het gelijke geslacht buiten de vijfhoek.

In Gent of Leuven nog nooit problemen gehad. In Brussel is dat levensgevaarlijk. (Op een week tijd 89 gevallen van homofobie)

Ach statistieken, neem ik ook nooit serieus. In Gent of Leuven zullen er ongetwijfeld ook 'veel' homofobie gevalletjes zijn, ben ik vrij zeker van. Overal waar ik relatief veel ben wordt er wel eens zo'n koppel verweten, geduwd, uitgelachen,... Is heus niet het ergste van het ergste.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

AGE-411 wrote:

Inderdaad een fijne stad, maar doods na 22u. Zelf in de weekends valt er relatief weinig te beleven.

Ik ga niet zeggen dat ik meteen een Hasselt kenner ben maar een week geleden ofzo ben ik daar nog geweest in verband met een kameraad die op kot zit maar vraag me af waar je het vandaan haalt dat er relatief weinig is te beleven? Zeker als student kun je je ei wel kwijt.

Zelf ben ik enorm veel in Antwerpen (school en al) en daar schijnen ook veel mensen problemen mee te hebben betreffende arrogant zijn en dikke nekken maar dat valt op zich nog vrij goed mee vind ik. Het zal hoogstwaarschijnlijk wel liggen aan die hardnekkige clichés die de ronde doen zoals dat Brussel zo gevaarlijk is maar niet elke Antwerpenaar redeneert namelijk dat Antwerpen hoofdstad is en de rest maar parking. Al moet ik toegeven, ik vind het zelf ook een leuke leuze.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Stu-Pot wrote:

Ach statistieken, neem ik ook nooit serieus. In Gent of Leuven zullen er ongetwijfeld ook 'veel' homofobie gevalletjes zijn, ben ik vrij zeker van. Overal waar ik relatief veel ben wordt er wel eens zo'n koppel verweten, geduwd, uitgelachen,... Is heus niet het ergste van het ergste.

Je bent zowaar de eerste persoon die ik tegenkom die ontkent dat er een probleem is in Brussel. Vraag maar eens in het holebi-wereldje (in Brussel): Je hoort overal hetzelfde.

Metalfist wrote:

Zelf ben ik enorm veel in Antwerpen (school en al) en daar schijnen ook veel mensen problemen mee te hebben betreffende arrogant zijn en dikke nekken maar dat valt op zich nog vrij goed mee vind ik. Het zal hoogstwaarschijnlijk wel liggen aan die hardnekkige clichés die de ronde doen zoals dat Brussel zo gevaarlijk is maar niet elke Antwerpenaar redeneert namelijk dat Antwerpen hoofdstad is en de rest maar parking. Al moet ik toegeven, ik vind het zelf ook een leuke leuze.

Maar je bent ook van Groot-Antwerpen

De enige reden dat ik niet zo voor Antwerpen ben, is:

1) Omdat ik die stad niet goed ken.

2) Ik de stad weinig interessant vind om te ontdekken.

3) Ik er niemand meer ken.

4) De mensen die ik er vroeger kende vond ik nogal 'raar' (En ze profileerden zich als echte 'Antwerpenaren')

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Volgens mij bestaat er überhaupt zelfs niet meer iets als een 'echte Antwerpenaar' of je moet echt bij erg oude mannen gaan kijken. De eerste 3 problemen kun je gemakkelijk oplossen natuurlijk door er eens wat tijd door te brengen

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Metalfist wrote:

Volgens mij bestaat er überhaupt zelfs niet meer iets als een 'echte Antwerpenaar' of je moet echt bij erg oude mannen gaan kijken. De eerste 3 problemen kun je gemakkelijk oplossen natuurlijk door er eens wat tijd door te brengen

Ik ben 22, en ik ken Gent en Leuven zeer goed, en Brussel vrij goed.

Ik heb nog wel een aantal jaren om ook de andere Vlaamse steden te ontdekken (vooral Antwerpen dan).

Hasselt:

In mijn vriendenkring zitten er wel wat Limburgers, en die ontvluchten Limburg net omdat er in Hasselt/Limburg niets te doen is. Leuven is haast geannexeerd door de Limburgers

MennoK

• 19 messages
  • 299 votes

MM een zuid-nederlands/belgische enclave?

Ik woon in het altijd gezellige Deventer. Ook mooi.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Je bent zowaar de eerste persoon die ik tegenkom die ontkent dat er een probleem is in Brussel.

Ik ontken niet dat er een probleem is, maar dat probleem is nu eenmaal overal. Word er af en toe eens iemand afgeklopt? So what, doen ze hier in mijn regio ook. Word er af en toe eens wat geroepen naar holebi's. So what, doen ze hier ook.

Vraag maar eens in het holebi-wereldje (in Brussel): Je hoort overal hetzelfde.

Ach overdrijven hoort daar vaak ook wel bij hoor. Ze worden eens kwaad bekeken, worden eens geduwd... Big deal. Zoals ik hierboven al zei, doen ze hier in mijn regio ook. Brussel is niet de enigste stad waar er af en toe eens iemand de kop ingeklopt wordt.

Martijnnn

• 2248 messages
  • 2407 votes

Afgeklopt is vlaams voor in elkaar geslagen of is het wat minder erg?

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Is Vlaams voor in elkaar geslagen ja. Ik dacht dat het in Nederland ook een veel voorkomend woord was, dus niet.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2363 votes

Minotaures wrote:

Persoonlijk ben ik meer van de kleine dorpjes. Tijdens een klusje moest ik een keer naar Ridderkerk, bijv. Lekker rustig, aardige mensen, mooie huizen, veel groen, etc.

Genoeg redenen om een drukke stad achterwege te laten en in een lekker knusse dorpje te gaan settelen.

Grappig om te lezen.

Gr. een Ridderkerker.

(overigens heeft Ridderkerk zo'n 45.000 inwoners).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

AGE-411 wrote:

Hasselt:

In mijn vriendenkring zitten er wel wat Limburgers, en die ontvluchten Limburg net omdat er in Hasselt/Limburg niets te doen is. Leuven is haast geannexeerd door de Limburgers

Door de week na 22u niet meer veel, maar in de weekenden toch wel?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Door de week na 22u niet meer veel, maar in de weekenden toch wel?

Maar in vergelijking met Leuven of Gent toch niet.

Heb er eigenlijk nog nooit een weekend doorgebracht. Hoor het steeds van Limburgse vrienden.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik vraag me eerlijk gezegd dan af wat die vrienden dan wel druk vinden want het weekend dat ik er was, was er toch genoeg te doen had ik de indruk. Ik kan dan weer niet het vergelijk met Gent of Leuven maken want daar ben ik nog nooit uitgegaan

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Is Leuven niet net als Groningen een studentenstad die vooral de moeite waard is op donderdagavond en niet zozeer in het weekend?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Apollinisch wrote:

Is Leuven niet net als Groningen een studentenstad die vooral de moeite waard is op donderdagavond en niet zozeer in het weekend?

Leuven is een studentenstad, en vooral druk op donderdagavond. Maar ook in de vakanties en in de weekends is het er druk. Een veel mindere leegloop dan in pakweg Gent.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Apollinisch wrote:

Donderdag

Dat is tegenwoordig het nieuwe zaterdag geworden. Veel te druk om nog lekker op stap te gaan. Je kan beter op maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag of zondag op stap gaan in Groningen.

Leiden zou zogenaamd ook een leuke studentenstad zijn. Nou ik was er laatst, was geen hol te beleven daar in die binnenstad. Was bij de Mas y Mas(soort van mix tussen het Feest en de shooters, maar dan ook de helft van de grootte van het Feest) of zo en daarnaast zat ook nog een toko. Meer hadden ze eigenlijk niet. Best tegenvallend. Ik vraag me nou echt hardop af of er een leuke stapstad net als Groningen(zonder sluitingstijden of heel laat dicht, maar bovenal ook heel veel leuke tenten) bestaat.

Ik weet niet hoe het in Leuven eraan toe gaat?

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2363 votes

Breda is ook top. Heb je ook nog Tilburg, Den Bosch, etc. Ik zou volgende week gaan, als ik jou was, Rep. En trek dan dat lelijke shirt van je aan met die rode baan in het midden.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Leiden is helemaal niets tijdens het uitgaan inderdaad. Ik was er tijdens 2 Leidse ontzetfeestjes en allebei wou ik zo snel mogelijk weer vandaan. Maarja, ik ben niet weer zo'n uitgaanspersoon.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2363 votes

Bij Leiden Ontzet is het buiten tenminste nog gezellig, met bandjes, e.d.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Behalve af en toe een leuk bandje in Willem II is er in Den Bosch niet echt veel te doen qua uitgaan. Breda ken ik niet echt, maar in Tilburg heb ik menig nacht doorgebracht in 013 en Extase. Ik weet alleen niet of ik dat nu nog echt leuk zou vinden.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2363 votes

Eindhoven is ook gezellig. Al weet ik niet of Rep daar wil komen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik ken daar vooral de Altstadt en de Effenaar.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2363 votes

Ben er laatst me-de-voebal geweest. Na het eten (lees: aantal biertjes) lette ik niet meer op alle namen van de tentjes.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vind wel dat er altijd te groots wordt gedaan over het Stratumseind. Veel meer dan een paar (vooral foute) kroegen is het eigenlijk niet.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Het Feest in Groningen . god, bestaat dat nog?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Nicolage Rico wrote:

Eindhoven is ook gezellig. Al weet ik niet of Rep daar wil komen.

Nee, ik heb een allergie voor Brabanders. Carnaval heb ik al helemaal een hekel aan. Stomme verkleedpartijtjes. Ook mijn grootste ergernis in Groningen af en toe, wanneer studenten er weer eens als mafkezen bij lopen.

kos wrote:

Het Feest in Groningen . god, bestaat dat nog?

Ja, ook niet mijn favoriete tent. Dan weet je natuurlijk wel hoe ik me voelde daar in Leiden als dat de enige tent is die ze hebben zo'n beetje.

Voordeel van Groningen blijft wel dat ik standaard uit een stuk of 20-30 toko's kan kiezen in de Poelestraat, Peperstraat, Grote Markt en de Gelkingestraat.

Leviwosc

• 883 messages
  • 335 votes

Ik woon in Tilburg! Ik heb begrepen dat er behoorlijk wat Tilburgers zijn hier op MovieMeter.

Number23

• 8638 messages
  • 5676 votes

Ik kom uit en woon in Raamsdonksveer!! 18km van Breda af

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.