- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waar wonen de MM-users?
Waar wonen de MM-users?
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Die ken ik niet nee ,maar heb even gezocht en ik zag dat die van Geleen is. Is wel bij mij in de buurt.
En ik weet niet wat mijn ding is met muziek eigenlijk. Ik kijk al veel films en game toch wel wat en nog daarbij flink muziek luisteren? Dat kost toch heel wat tijd bij elkaar en ik hoor toch wel af en toe iets leuks in films en spellen.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Waar dan? Op industrieterrein Bijsterhuizen Zuid.
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Ik woon in Elsene/Ixelles (Brussel).
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Ik woon in Elsene/Ixelles (Brussel).
Mooiste gemeente om te wonen in Brussel.
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
Waar ga je dan naar de bioscoop?
Brugge. Of soms eens naar Aalter, een klein bioscoopje waar ze bijna altijd kinderfilms draaien.
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Jij aan Montgomery? Dat is vaak mijn laatste metrostop als ik van een late film kom uit het centrum. Dan juist nog de General Jacques aflopen of als ik geluk heb een tram 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Woonde in de Legerlaan nabij Montgomery, maar verhuis deze week naar de Vlaamsesteenweg. Achter Dansaert, mooie buurt.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ha, er zijn dan toch nog Vlaamse Brusselaars? Steeds als ik er kom krijg ik de indruk de laatsten reeds jaren geleden uitgestorven of weggetrokken zijn.
Brussel, toch een stad waar ik steeds gemengde gevoelens krijg. Je waant je er in 't buitenland, dus die sfeer is wel een pluspunt. Anderzijds vind ik Brussel ook een stad die snel verloederd (is).
Geef mij dan maar Leuven. Je hebt er voor een deel dezelfde sfeer als in Brussel, met het verschil dat je je er 24u op 24u, en 7 dagen op 7 op je gemak voelt.
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
Ik vind Brugge (centrum) een erg gezellige stad om te zijn. Ik zou het zeker niet erg vinden om daar te wonen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik vind Brugge (centrum) een erg gezellige stad om te zijn. Ik zou het zeker niet erg vinden om daar te wonen.
Het probleem met Brugge is dat het inderdaad een mooie en gezellige stad is ... maar dat dat ook de enige troeven zijn.
In 2008 omschreef een internationaal reismagazine Brugge als een 'openluchtmuseum', terwijl men stelde dat Gent ondanks zijn historisch uiterlijk toch 'leefde'.
Leuven is bijlange zo historisch niet als Brugge en Gent, maar het is een stad die nog meer 'leeft' dan Gent.
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Ha, er zijn dan toch nog Vlaamse Brusselaars? Steeds als ik er kom krijg ik de indruk de laatsten reeds jaren geleden uitgestorven of weggetrokken zijn.
Brussel, toch een stad waar ik steeds gemengde gevoelens krijg. Je waant je er in 't buitenland, dus die sfeer is wel een pluspunt. Anderzijds vind ik Brussel ook een stad die snel verloederd (is).
Geef mij dan maar Leuven. Je hebt er voor een deel dezelfde sfeer als in Brussel, met het verschil dat je je er 24u op 24u, en 7 dagen op 7 op je gemak voelt.
Lol. Ik ben redelijk vaak in Brussel, zowel in het centrum als in de buitenwijken. Ik heb nog nooit een moment van angst gevoelt. Je moet wat de media over Brussel rondstrooit niet letterlijk opvatten, valt dat zeer goed mee. En er zijn daar nog een hele boel 'Vlaamse Brusselaars'...
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Inderdaad, zoals ik eerder al schreef hier op MovieMeter;
Kom overigens graag in die drie 'Vlaamse steden' (mijn vriendin woont in A'pen), maar het is toch allemaal wat dorpser tegenover Brussel. Net zoals alle steden in Nederland eigenlijk, ons kent ons en je bent van 't stad of niet . Brussel is dynamisch en internationaal, met hier en daar wat ruwe randjes.
Vlamingen zijn er genoeg in Brussel, vooral binnen de Vijfhoek is er een zéér actieve Vlaamse gemeenschap. Als je wil kun je hier een weekend uitgaan zonder een woord Frans te hoeven spreken. Ben zelf overigens een Nederlander in Brussel.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vroeger gingen wij regelmatig shoppen in Brussel. Maar door de toevloed van buitenlanders én de arrogantie van vele Franstalige winkelbedienden die weigeren om Vlaams te praten, is dit voor zeer veel Vlamingen uit onze streek verleden tijd. Nu is het iets verder, naar Antwerepn of Gent. Soms eens naar Brugge, maar qua prijzen kennen ze er iets van in 'Die Scone'.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Fransen zij sowieso hopeloos
Hij heeft het niet over Fransen, maar over Belgen/Walen. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Vroeger gingen wij regelmatig shoppen in Brussel. Maar door de toevloed van buitenlanders én de arrogantie van vele Franstalige winkelbedienden die weigeren om Vlaams te praten, is dit voor zeer veel Vlamingen uit onze streek verleden tijd. Nu is het iets verder, naar Antwerepn of Gent. Soms eens naar Brugge, maar qua prijzen kennen ze er iets van in 'Die Scone'.
Of Aalst. Omdat mijn lief van de Denderstreek is, is dat nu haast mijn thuisstad. Wel een toffe stad in de categorie 'kleine steden'.
Lol. Ik ben redelijk vaak in Brussel, zowel in het centrum als in de buitenwijken. Ik heb nog nooit een moment van angst gevoelt. Je moet wat de media over Brussel rondstrooit niet letterlijk opvatten, valt dat zeer goed mee. En er zijn daar nog een hele boel 'Vlaamse Brusselaars'...
Ik kom vaak genoeg in Brussel. Je moet eens op een bus zitten in Sint-Jans-Molenbeek of Anderlecht. Zulke verloederde wijken heb je niet in Gent of Leuven.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Verdorie !!! Aalst vergeten ! En ik ben er op dik tien minuten. 
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Aalst? Kan je toch nauwelijks een stad noemen? Onvergelijkbaar met Brussel, Gent, Antwerpen, ... Dan kan je evengoed in Ninove zelf gaan winkelen, dat is ook een stad... 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Dan heb ik niets gezegd.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik kom nog veel in Brussel. En ik zie ook hier en daar nog de charme van de stad. Toch vind ik de sfeer in Brussel nogal 'gemaakt', en eigenlijk totaal niet spontaan.
Ik krijg de indruk dat de Vlaming meer en meer zijn neus op haalt voor Brussel. (Zoals Speedy23 getuigt). Als je in Brussel van de trein stapt, krijgen velen het gevoel dat ze zich in een ander land (Frankrijk ofzo) bevinden. Men voelt er zich niet meer thuis.
Ook de holebi-gemeenschap trekt zich langzaam maar zeker terug uit die stad. Vroeger trokken ze massaal naar Brussel, nu worden vooral Antwerpen, Leuven en Gent holebi-bolwerken.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Inderdaad, zoals ik eerder al schreef hier op MovieMeter;
Kom overigens graag in die drie 'Vlaamse steden' (mijn vriendin woont in A'pen), maar het is toch allemaal wat dorpser tegenover Brussel. Net zoals alle steden in Nederland eigenlijk, ons kent ons en je bent van 't stad of niet . Brussel is dynamisch en internationaal, met hier en daar wat ruwe randjes.
Nu heb je het enkel over Antwerpen. ("Ons kent ons" en " 't stad").
Ik heb het ook niet echt voor die stad en zijn mentaliteit. Gent en Leuven zijn een stuk warmer en minder gesloten.
Vlamingen zijn er genoeg in Brussel, vooral binnen de Vijfhoek is er een zéér actieve Vlaamse gemeenschap. Als je wil kun je hier een weekend uitgaan zonder een woord Frans te hoeven spreken. Ben zelf overigens een Nederlander in Brussel.
Maar hoe representatief is de vijfhoek voor Brussel? Ik zei het daarnet nog dat daar een 'gemaakt' sfeertje hangt.
Nuja, in Brussel spreek ik toch nooit een woord Frans, ik ben tenslotte Flamingant.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dan heb ik niets gezegd.
Maar je hebt wel gelijk. 
Ben zelf overigens een Nederlander in Brussel.
Mis je Maastricht, of blij weg te zijn?
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Inderdaad! ik kwam er wel eens waar een bekende waar me woonde. Beetje buurtje met sexshops en af en toe een dealer, maar verder niks aan de hand. Bleek achteraf zo'n beetje de slechtste buurt van Brussel te zijn.. nou, als dat het slechtste is valt het allemaal reuze mee.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Zelf kies ik liever voor Antwerpen dan Brussel (als ik zou moeten)
Wel vaak in Brussel geweest, zelfs ooit nog eens een expositie van een van mijn verzamelingen gehad daar (eind jaren '90)
Genoeg te zien en doen in Brussel, daar niet van, maar ik voel me er niet thuis.
Dat is met Antwerpen anders, meteen op mijn gemakske wanneer ik er kom, en ik ken er de weg behoorlijk goed.
Wilde er zelfs ooit gaan wonen.
Uren lang door " 't stad "en aangrenzende wijken slenteren was vroeger een van mijn liefhebberijen.
De sfeer is wel niet meer zo fijn als destijds moet ik zeggen, erg verhard.
Voel mij in de Seefhoek niet meer echt "safe' tegenwoordig 
Gent ken ik niet goed genoeg, evenals Leuven.
Wel vaker geweest, maar te weinig om te kunnen beoordelen.
Brugge, tja "openlucht museum", veel teveel toeristen om er nog van te kunnen genieten.
Met Oostende heb ik ook wel iets.
Niemand noemt Hasselt...kleiner, maar ik vind het een fijne stad.
Niemand die daar woont, of in de buurt?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hasselt is erg leuk, vriendinnetje heeft daar gewoond dus ik kwam er regelmatig. Fijne bioscoop ook.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Niemand noemt Hasselt
Stu-Pot
-
- 3491 messages
- 1189 votes
Verloederde wijken hebben toch niets te maken met je onveilig te voelen? Of wordt je al bang van het eerste gebouw dat in een slechte staat verkeert?
Aalst? Kan je toch nauwelijks een stad noemen? Onvergelijkbaar met Brussel, Gent, Antwerpen, ... Dan kan je evengoed in Ninove zelf gaan winkelen, dat is ook een stad...
Bwa, Aalst zie ik toch degelijk aan als een stad. Niet het kaliber van Brussel,... maar toch. Tijdens carnaval ziet het er anders immens groot uit. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Verloederde wijken hebben toch niets te maken met je onveilig te voelen? Of wordt je al bang van het eerste gebouw dat in een slechte staat verkeert?