- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waar wonen de MM-users?
Waar wonen de MM-users?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76917 votes
Zevenaar 
Daar woon ik 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Zevenaar...

Is dat alles, Henk? Of heeft Zevenaar ook nog iets moois te bieden?
De uitdaging: Laat zien! 
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76917 votes
Mijn huis....... 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Dommelen
Dommelen is een klein boerendorp dat tot de gemeente Valkenswaard behoort. In Dommelen hebben we niet veel maar we hebben wel de Dommelsche Bierbrouwerij :

We hebben ook mijn oude basisschool De Belhamel :
Doet een beetje aan als het schooltje in Etre et Avoir, nou ja een klein beetje groter dan 
We hebben ook nog een mega-winkelcentrum met liefst 7 winkels en een friettent :
Maar voornamelijk zijn we een echt boerendorp :

En één keer per jaar komt heel Dommelen naar het Heike om met z'n allen te kwalleballen (een spelletje met een bal en veeeeeel modder)

Nou dat is dus Dommelen 
V
-
- 8369 messages
- 3362 votes
Nou, dit is mijn studentenflat in de Merenwijk te Leiden. Mijn maisonnete is de tweede van links, bovenste gallerij (deel ik met twee jongedames). 

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
In 'Zevenaar' wonen gaat nog, maar 'zeveraar' zijn, da's slechter. 
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Dan vraag je je af waar die naam toch vandaan komt... Gebouwd op zeven heuvels? Door zeven stichters, het clubje van de zeven?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Volgens mij staat er ergens in die plaats een kunstwerk met zeven aren, dus dat is in ieder geval een aanknopingspunt.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Door zeven stichters, het clubje van de zeven?
Genoemd naar zeven mannen die dronken waren: 'Zeveraars'. 
Grapje natuurlijk. Het 'zou' teruggaan naar de burcht 'Sevenaer'.
De Vryheit van Sevenaer.
Al kort tijd nadat Kleef definitief de macht in de Liemers krijgt wordt het kasteel van Sevenaer het middelpunt van het bestuur. De ambtmannen van Kleef en andere bestuurders die achtereenvolgens aangesteld worden zullen in de omgeving van het kasteel veilig willen wonen.
In 1414, Derick II krijgt bij zijn aanstelling gelegenheid om bij het kasteel "te mögen timmeren, vesten en sich daer neer te setten". Wat Derick II precies bouwt is niet meer te achterhalen. In ieder geval verschijnen er in de loop van de vijftiende eeuw grachten om de "Vryheit van Sevenaer".
Waarschijnlijk laat Derick II op de grond van zijn vaders hof binnen de Vryheit een huis voor hem bouwen; het "Smollingshuse"; het huis van Smullinck. Misschien laat Derick II het huis wel verbouwen, want in 1353 wordt al een Smullinck in Zevenaar vermeld.
Ook gevonden:
In 1049 schonk Hendrik III, keizer van het Heilige Roomse Rijk, zijn hof te Zevenaar aan zijn ridder Anselm. In 1487 ontving Zevenaar stadsrechten van Johan, hertog van Kleef en graaf van der Mark.
Over kasteel Sevenaer anno 1256

BELTTORENMOLEN DE BUITENMOLEN TE ZEVENAAR, GEBOUWD tussen 1440 - 1450

En nu aan de inwoners van Zevenaar om de ware toedracht te vertellen..
The Goss
-
- 502 messages
- 4757 votes
Ik kom niet uit Zevenaar, maar ik werk er al wel 12 jaar en kom elke dag langs de Buitenmolen. (Trouwens één van de oudste molens van Nederland tesamen met de molen van Zeddam). Ik heb altijd begrepen dat het met zeven aren te maken heeft. Maar waar het precies op slaat weet ik ook niet. Er staat een zeven aar in het pitoreske centrum van Zevenaar. Ik lijk wel de plaatselijke VVV.
zanacht
-
- 62 messages
- 3264 votes
Ik weet niet hoe oud je bent Kyra, maar ik zou het heerlijk vinden om daar te wonen. Tot voor ongeveer 30 jaar was het hier ook voor een groot gedeelte landelijk, maar moet je nu eens kijken. Allemaal beton, woningen, fabrieken en autowegen... (afbeelding)
Zo "erg" is het toch niet, we hebben ook nog prachtige stukjes.
Ben zelf van Asse, ligt niet zover van Ninove.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Antwerpen op een wat druilerige zondagavond 
De Antwerpse lucht als de zon wél schijnt:
De stad zelf toon ik jullie niet, voor een wereldstad als Antwerpen zou dat te veel tijd in beslag nemen
.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes

Nog meer Antwerpse zon, alleen dan zonder kleur 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Maar eigenlijk woon ik vooral in Leuven, daar hebben ze geen zon. Enkel lichtgevende vliegende kevers van Jan Fabre en zo.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Mooie foto's van zowel Freud als OH
Zelf gemaakt?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes

Best mooi molentje op een paar honderd meter bij U-96 vandaan. Helaas zijn ze nu al maanden bezig met verbouwingen in de buurt (o.a. wegens nieuw winkelcentrum). Altijd gekut als je er met je fiets langs wilt.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Daar komt ie dan! Er zijn ook wel ontelbaar prachtige foto's die ik hier kan zetten... Rotterdam, de stad der steden.

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nog meer Rotterdam
Het Wijnhaveneiland, midden in de stad, maar heerlijk rustig.

En over een jaartje of twee staat deze er ook

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Precies heel veel 'blokkendozen' in Rotterdam. Daar hou ik niet van. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Rotterdam is een lekker moderne stad inderdaad 
Prachtig om door te wandelen, veel mooie architectuur. En zeker snachts, als alle lampjes aangaan.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Ben ik ook een keer geweest, geef mij maar Rotterdam. Daar valt het ten minste op dat we de 2000 gepasseerd zijn.
Beek
-
- 73 messages
- 232 votes
Geef mij maar amsterdam...
EENS! Dat is veel mooier dan Rotterdam en Parijs.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ben ik ook een keer geweest, geef mij maar Rotterdam. Daar valt het ten minste op dat we de 2000 gepasseerd zijn.
Vergeet niet dat Rotterdam wel eerst gebombardeert is. Dat heeft daar ook veel mee te maken.
Ik wou ook wat plaatjes plaatsen van mijn woonplaats, maar ik kan op het internet nauwelijks een fatsoenlijk plaatje vinden. Of jullie moeten geïnteresseert zijn in de veerpont waarop ik elke dag eeuwen moet wachten als ik naar school ga 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Vergeet niet dat Rotterdam wel eerst gebombardeert is. Dat heeft daar ook veel mee te maken.
Wel zonde van die ouwe sfeer.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik ben afkomstig van Deurne, deelgemeente van Antwerpen. En op 2 minuten van het Rivierenhof, het grootste park van heel Antwerpen: