- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ik denk dat je serieus problemen hebt als je je hierover al druk kunt maken
Ik weet niet of je mij bedoeld, denk het niet, maar wil er toch even op reageren.
Het lijkt me vrij logisch dat je aan dit soort dingen ergert toch? Als iedereen honderden keren de 5* uitdeelt, kun je dit forum toch niet meer serieus nemen?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Je schijnt officieel een filmliefhebber te zijn bij meer dan 317 stemmen.
Zou dat toch op 1000 willen zetten, daaronder ben je hooguit aspirant filmliefhebber. 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Net boven de 500 stemmen uitgekomen nu en nog maar 4 van deze die 5 sterren krijgen.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2631 votes
Zou dat toch op 1000 willen zetten, daaronder ben je hooguit aspirant filmliefhebber.
Bij 1000 stemmen krijg je een officieel certificaat toegestuurd dat je nu officieel filmliefhebber bent.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
77 keer 5* uitgedeeld, ik ben gewoon heel goed in de juiste films kijken 
Dstalker8
-
- 211 messages
- 689 votes
Ik weet niet of je mij bedoeld, denk het niet, maar wil er toch even op reageren.
Het lijkt me vrij logisch dat je aan dit soort dingen ergert toch? Als iedereen honderden keren de 5* uitdeelt, kun je dit forum toch niet meer serieus nemen?
Maar het enige wat vast zit hier op MM is de score methode van 5*, de criteria die gebruikt word bij het oordelen verschilt per persoon en ook per film. Als je daar last van hebt kan je beter de score negeren en gewoon de recensies en meningen lezen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Als ik een 5 zie van mensen die er niet zo mee strooien ben ik zeer benieuwd naar de film. Als ik zie dat iemand bijna alleen maar 5en geeft denk ik "ok leuk voor diegene", maar zal er niet snel naar op zoek gaan.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net boven de 500 stemmen uitgekomen nu en nog maar 4 van deze die 5 sterren krijgen.
Dan kies je ze niet goed uit. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ik weet niet of je mij bedoeld, denk het niet
Nee was meer in het algemeen 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Bij 1000 stemmen krijg je een officieel certificaat toegestuurd dat je nu officieel filmliefhebber bent.
Zoekgeraakt bij TNT denk ik 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
.... waar is ie dan 
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Het valt me op dat bepaalde users met hoge ratings strooien alsof het pepernoten zijn of qua rating niet verder komen dan 0,5 en/of 5 sterren.
Cijfers bij films zijn hier vaak niet eens serieus te nemen: neem bijvoorbeeld een recente film zoals die van Justin Bieber. Uit de reacties is al op te maken dat sommige kinderachtige users zoals dominion de film alleen bekijken om er daarna een 0,5 aan te kunnen hangen. Kun je zo'n user dan nog wel serieus nemen bij de rest van zijn of haar stemmen, want dit zal dan niet de enige film zijn waar deze persoon zo'n mentaliteit bij heeft?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je hoeft sowieso geen user serieus te nemen die geband is
.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Het was al zo rustig in het Justin Bieber filmtopic. 
Maar mijns inziens een terechte beslissing. Het gezuig van deze user bij de Justin Bieberfilm was uitermate vervelend en vermoeiend. Daarbij gaf hij letterlijk toe een haatstem te willen plaatsen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als ik een 5 zie van mensen die er niet zo mee strooien ben ik zeer benieuwd naar de film. Als ik zie dat iemand bijna alleen maar 5en geeft denk ik "ok leuk voor diegene", maar zal er niet snel naar op zoek gaan.
Precies was ik ook heb. Mensen die 4,5* en 5* maar af en toe uitdelen moeten een film wel echt fantastisch vinden als ze dat doen. Dat ga ik sneller volgen dan wanneer iemand voor de 84e keer 5* geeft.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
23/566 = 5,0*. Wat maakt mij dat? Dat is ongeveer één 5,0*-film per maand. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
serieus moeite hebben is wat overdreven, maar ik snap je punt best hoor...
Ik heb zelf 13 films 5 sterren gegeven over 1600 films, maar ik ben nog niet zo lang lid, dus ik ben mijn complete IMDb ratings nog hier aan het becijferen (wat een TAKKEwerk). Maar ik kom boven de 2000 uit verwacht ik en die 5 sterren zal tussen de 8 en 15 fluctueren verwacht ik en dat vind ik zelf prima over 2000 films....
MAAR NU: ik ben zelf ook heel rigide in snel oordelen, als ik een review lees als dit:
Dan worden er gelijk conclusies getrokken als:
* OMG wat een avatar
* Geen verstand van films want het is toch zeker de minste uit de reeks?
* de onderbouwing is dat Thandie lekker is?
* bewoordingen als best goed en best vet komen ook niet echt overwogen over
Die man kan geen verstand van film hebben dacht ik. Dat beeld werd later wel weer genuanceerd door zijn andere berichten, want het blijkt iemand met een enorme filmlijst te zijn die ook veel goede stukjes heeft geschreven en zo te zien best verstand van film heeft (wel iets andere smaak), maar ik vorm wel gelijk een mening. Als iemand zijn top drie films Fast Five, Insidious en Battleship is dan vrees ik dat een echt gesprek over film lastig gaat worden. Ik denk dan inderdaad wel gelijk in lijnen als: 'Oh, die kijkt nog niet zo lang film, als het beweegt en er ontploffen dingen, wat CGI inzit en er spelen mensen in die hij kent, dan vindt hij dat een goede film, zijn filmsmaak is nog niet echt ontwikkeld' Nou kan dit best onwaar zijn, maar ik DENK dat dan wel. Guilty until proven otherwise 
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
persoonlijk maakt mij het niet uit hoeveel films iemand 5 sterren geeft.
zag dit topic en heb er eerder nooit bij stil gestaan of kunnen bedenken dat er mensen
zijn die zich hier aan storen.
ook verwacht ik van niemand een film kenner te zijn wel een film liefhebber.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
ook verwacht ik van niemand een film kenner te zijn wel een film liefhebber.
Mee eens!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Hmm. 26/1987 films x 100= 1,31% van de films die ik heb gekeken hebben de volle pond gepakt bij mij. Het valt nog mee 
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Hier 14 van de 692, valt wel mee dus. Daarentegen wel zo'n 120 stemmen op een 4!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
7 keer 5* en 96 keer 4.5* van de 1902 stemmen.
Een 5 geef ik dus niet zo makkelijk (net als een 0.5* trouwens) maar een 4.5* geef ik wel sneller. Een film kan bij mij trouwens nooit vanaf de eerste keer een maximale score krijgen, ik wil eerst zien hoe die het bij herzieningen volhoudt.
Echt storen doet het me niet trouwens, ik heb een lijstje van users wiens meningen/scores ik gevoelsmatig kan vergelijken met de mijne en de rest van de users boeit me niet zo.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
690 stemmen waarvan 4x 5* en 22x 4,5*.
5* is perfect en dat zijn niet veel films..
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
5* is perfect en dat zijn niet veel films..
Bij mij is 5 niet perfect maar meer iets van "stuk beter dan de meeste films". 5 sterren kan eigenlijk niet, maar 0,5 ster ook niet, als je heel goed naar superslechte films kijkt kun je er toch nog wel iets goeds uit halen.
Als ik ergens gek van ben geworden hier op de site is het wel het stemmen. Maar niet stemmen kan ook niet. 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
De perfecte film bestaat in mijn beleving wel degelijk alleen heb ik er maar vier gezien (eigenlijk maar twee, want drie films van mijn 5* beoordelingen behoren tot dezelfde trilogie en zie ik dan ook als één film).
Dat geldt overigens ook voor het tegenovergestelde van perfect (is daar een woord voor?). Er zijn wel degelijk films die 0,5* dik verdienen. Al duurde het bij mij geloof ik 3,5 jaar tot ik er één uit mocht delen.
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 messages
- 76925 votes
28 maal 5 sterren op ruim 20000 films valt wel mee toch?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat geldt overigens ook voor het tegenovergestelde van perfect (is daar een woord voor?). Er zijn wel degelijk films die 0,5* dik verdienen. Al duurde het bij mij geloof ik 3,5 jaar tot ik er één uit mocht delen.
Een film vol met gebreken. Ik let niet zo op fouten, etc in films. Ik zou niet meer weten wat de allerslechtste film is die ik gezien heb. Maar als ik die nog eens aandachtig zou bekijken haal ik er denk ik toch nog wel wat goeds uit.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
47 films met 5* op 2652. Dat komt op 1,77 %. Meer dan 20, maar voor mij geen serieus probleem.
Tenslotte zijn er zoveel stijlen en genres dat je meerdere films als topper kan beschouwen. Voor mijn beste 10 films heb ik een top 10. Ik kan me niet voorstellen trouwens dat je een 4.5* zou geven aan een film uit je top 10.
Ik heb enkel problemen met mensen die slechts 2 quoteringen kennen: 0.5* en 5*
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik heb enkel problemen met mensen die slechts 2 quoteringen kennen: 0.5* en 5*
Daar heb ik ook geen problemen mee, heb er zelfs over gedacht dat ook te doen. Wel zit je met films die er tussen in zitten. Ook heb ik voordat ik op moviemeter kwam een 4 ster systeem aangehouden, hoe zet je dat over naar een vijf sterren-systeem??, hierdoor heb ik al vanaf het begin "serieus" problemen.