• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.513 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik 1 keer een 0,5.. Als een film 1,5 - 2* bij mij scored heb ik er een serieuze hekel aan.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Faces of Death

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ruim 100 films op 5* en zelfs meer dan dat op 0,5*.

Pm me maar als je daar problemen mee hebt. Percentueel gaat het om zo'n 2,5% van de films die ik geweldig vind en iets meer bar slecht.

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2253 votes

Pruim wrote:

En het leuk vinden om een film te kijken die je niet leuk gaat vinden? Die contradixio ontstijgt mijn intelligentieniveau dan even. Daarvoor zijn er bovendien veel teveel goede films die ik nog moet zien, dus steek ik mijn tijd liever daar in.

Zo moeilijk is het anders niet hoor. Ik zal geen film met een ontzettend ingewikkeld of diepgaand verhaal opzetten als ik me op camerawerk of montage wil richten, omdat ik me in dat geval liever op het verhaal richt. Simpele blockbusters lenen zich daar gewoon veel beter voor. En trouwens, het is best ontspannend om gewoon eens even wat hersenloos vermaak te kijken, zelfs al is de film op zich dan niet zo heel goed. Ik kijk graag goede films of klassiekers, maar af en toe heb je gewoon zin in iets simpelers.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Momenteel 42 films van de 2313 films met 5*, wat zeker niet veel is denk ik, en nog een pak meer met 4.5*. Als filmliefhebber kan je toch nooit je filmsmaak vastpinnen op 1 of 2 films. Je hebt uiteraard je favoriete film, maar er zijn toch nog veel meer films die je als meesterwerken kan beschouwen. Anders ben je meer bezig met bekritizeren van films dan er van te genieten lijkt me.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Pruim wrote:

. En het leuk vinden om een film te kijken die je niet leuk gaat vinden? Die contradixio ontstijgt mijn intelligentieniveau dan even. Daarvoor zijn er bovendien veel teveel goede films die ik nog moet zien, dus steek ik mijn tijd liever daar in.

Daarin in schuilt misschien het verschil tussen de gewone filmkijker en de filmliefhebber. Die laatste kan ook plezier beleven aan het zien van slechte films. Dat je ze toch nog leuk (of interessant) vindt kan tal van redenen hebben. Je wilt eens zie hoe een regisseur van wie je alle films gezien hebt ooit de mist in is gegaan o met eigen ogen zien waarom iedereen zo op een bepaalde film afgeeft. En soms komt je er gedurende de film pas achter dat het erg slecht is, maar je kijkt m toch uit, omdat je nu eenmaal van film houdt. En tja, dan zijn er inderdaad een paar films die zo ergerlijk zijn, dat het je de grootste moeite kost....maar niemand beweerd ook dat filmliefhebber zijn altijd makkelijk is.

Dstalker8

• 211 messages
  • 689 votes

Ik heb zeker te hoog gescoord, maar meesten van mijn stemmen zijn nog van 7 jaar geleden toen ik nog een klein kereltje was.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Huh. Naomi Watts, waarom zou je in vredesnaam een film gaan kijken die je niet ziet zitten?

Omdat het je helpt meer te genieten van je hobby. Ik zet liever een filmpje op wat ik waarschijnlijk niet al te best vind dan dat ik 90 minuten lang naar TV zit te kijken.

Ik ben een notoire 0.5* stemmer, heb er meestal niet zo'n probleem mee om 0.5* te geven, wil ook niet altijd zeggen dat ik me een hele film heb lopen irriteren, het is eerder zo dat ik er gewoon weinig positiefs kon uithalen.

Toch helpt het vaak om met andere filmliefhebbers een beetje mee te praten. Ik ken een aantal mensen die best graag weglopen met klassiekers, als ik m'n stemmen x2 doen kan ik best vlot een conversatietje aanhouden zonder alles te moeten afkraken en slecht te vinden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Pruim wrote:

Huh. Naomi Watts, waarom zou je in vredesnaam een film gaan kijken die je niet ziet zitten?

Interesse, goede verhalen van buitenaf of mijn vriendin die 'm moet willen zien o.a. Daar buiten ben ik gewoon een filmliefhebber, en verdiep mij graag in een heel breed spectrum van cinema om mijn filmische karakter te vormen. Ik heb ook veel drive naar films die helemaal mijn ding niet lijken. Al is dat zoals al eerder geopperd het verschil tussen filmkijker en filmliefhebber denk ik.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Onderhond wrote:

Omdat het je helpt meer te genieten van je hobby. Ik zet liever een filmpje op wat ik waarschijnlijk niet al te best vind dan dat ik 90 minuten lang naar TV zit te kijken.

Mee eens. En daarnaast is het ook wel eens goed om films te zien, die je niet zo liggen en minder waardeert, omdat zoiets er bij mij vaak automatisch voor zorg dat ik de films die ik echt goed vind, nog meer ga koesteren en/of waarderen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb soms ook films die me al lang intrigeren, alhoewel ik al weet dat het niet helemaal mijn ding zal zijn. Of films die je in gezelschap op tv ziet en dan maar helemaal mee volgt terwijl het toch niet echt een goeie film is.

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Absoluut mee eens, je leert andere genres kennen en het verschil tussen een (voor jou) goede of slechte film te zien. Word altijd zo moe van die mensen die bij een negatieve reactie "Waarom kijk je 'm dan" plaatsen. Zou leuk zijn als je alleen een film mag beoordelen die je goed vindt, alleen maar voldoendes...

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Wat aan rariteiten zeg. Ik houd niet van bijvoorbeeld Science Fiction, maar ik zou wel films uit dat genre moeten gaan kijken om zodoende films die ik wel goed vind meer te waarderen? Eeuh.. hoezo? Om mijn horizon op gebied van film te verbreden? Dus ik moet eigenlijk ook maar witlof eten (hetgeen ik niet lust), zodat ik gehaktballen nog lekkerder zal vinden? Of zoenen met mannen, zodat mijn hetero-bestaan meer waarde krijgt? Ik zal wel de lompe hork zijn die er niks van snapt, maar ik ga echt geen Harry Potter- en Lord of the Rings-films kijken, zodat ik dan The Big Lebowksi nóg leuker zal vinden. Zoals ik films die mij niet leuk lijken niet kijk, omdat ik dan liever een film kijk die ik wel leuk vind/me leuk lijkt. Schijnbaar hebben andere mensen dusdanig veel vrije tijd dat ze ook films die hen niks aan lijkt kunnen kijken. Ik heb dat niet. Sterker, ik heb al een kijkachterstand voor wat betreft de films die ik allemaal nog wél graag wil zien. Maar ik ben dan waarschijnlijk ook maar een filmkijker in plaats van een filmliefhebber!

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Amen Pruim!

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Pruim wrote:

Maar ik ben dan waarschijnlijk ook maar een filmkijker in plaats van een filmliefhebber!

Je schijnt officieel een filmliefhebber te zijn bij meer dan 317 stemmen.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Kan je ook stemmen intrekken?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Kan alleen als je filmkijker bent. Als filmliefhebber niet meer.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

Pruim wrote:

Wat aan rariteiten zeg. Ik houd niet van bijvoorbeeld Science Fiction, maar ik zou wel films uit dat genre moeten gaan kijken om zodoende films die ik wel goed vind meer te waarderen? Eeuh.. hoezo? Om mijn horizon op gebied van film te verbreden? Dus ik moet eigenlijk ook maar witlof eten (hetgeen ik niet lust), zodat ik gehaktballen nog lekkerder zal vinden? Of zoenen met mannen, zodat mijn hetero-bestaan meer waarde krijgt?

Je moet natuurlijk helemaal niets. Dat maak jij er zelf van. Ik zeg alleen dat het voor mij zo werkt, dus doe niet net zo alsof ik anderen er ook toe aanzet. Als jij met een man wilt zoenen is dat natuurlijk helemaal jouw ding. Ik vind dat dan bijvoorbeeld weer raar om uit te proberen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ik heb 22 films 5 sterren gegeven, ben ik nu stout? Vind overigens wel dat mensen soms iets meer onderscheid kunnen/moeten maken in hun stemmen. Er bestaat ook nog zoiets als de gulden middenweg.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

@pruim: natuurlijk moet je niet om het even wat gaan kijken, maar er zijn toch heel wat films die je als filmliefhebber 'moet' gezien hebben? Ongeacht hun genre of stroming.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Maar wanneer ben je een echte filmliefhebber? Je kunt toch ook gewoon af en toe een film kijken, dat leuk vinden en dicht bij je eigen voorkeur-genre's blijven?

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

yeyo wrote:

@pruim: natuurlijk moet je niet om het even wat gaan kijken, maar er zijn toch heel wat films die je als filmliefhebber 'moet' gezien hebben? Ongeacht hun genre of stroming.

Tsja. Dat weet ik niet. Ik hoef -zoals gezegd- echt al die futuristische Lord of the Rings-films en Harry Potter-fantasie-bagger niet te zien. En ik houd ook niet van boembastische en overdreven Hollywood-(actie)films, dus Braveheart, de vervolgen op de Die Hard-reeks, The Titanic en die Cameron 3D-film laat ik ook allemaal links liggen. Of dat nu klassiekers en 'moeten gezien hebben-films' zijn of niet.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Elineloves wrote:

Maar wanneer ben je een echte filmliefhebber? Je kunt toch ook gewoon af en toe een film kijken, dat leuk vinden en dicht bij je eigen voorkeur-genre's blijven?

Natuurlijk niks mis mee, maar ik denk dat iemand die zich voor veel openstelt, ook veel zal ontdekken. Wat een filmliefhebber is mag iedereen natuurlijk zelf bepalen, maar een heel genre afschrijven vind ik alleszins onbegrijpelijk.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mensen die erg veel films hebben gezien zitten waarschijnlijk best snel over meer dan 20 films heen met 5 sterren. Iemand die er mee wappert alsof hij/zij er maar niet vanaf kan komen vind ik best irritant, want dan weet ik eigenlijk nog niet of ze het een goede film vonden of niet.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Ik kan me er ook wel een beetje aan ergeren hoor.

Kwam net nog een user tegen meer dan 300 stemmen en een gemiddelde van 4,61..!

Je kan iemand natuurlijk niet verbieden goede films te kijken en daarop te stemmen, maar als ik iemand alleen maar de volle pond aan sterren (en dan ook bij tijd en wijlen zomaar een 0,5 er tussendoor) uit zie delen, ook al zou dat alleen maar aan klassiekers, topfilms, goed verdiende blockbuster en weet ik wat zijn (in het geval van de eerder genoemde user niet het geval overigens), neem ik diegene totaal niet serieus..

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

5 sterren staat naar mijn mening voor een meesterlijke film die je met een voldaan gevoel achterlaat.

De een heeft dat gevoel wat vaker dan de ander.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik denk dat je serieus problemen hebt als je je hierover al druk kunt maken

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2631 votes

Helemaal mee eens Rianneke . Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, dus je hoeft je helemaal nergens van aan te trekken.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Dus heb je ook de vrijheid van meningsuiting om er kritiek op te hebben ja! Zijn toch al 18 pagina's in dit topic volgeluld

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ik geef zelf minder een 0.5* dan een 5.0*...op zich mensen die snel een 5.0* geven is het ook meer dankzij de leeftijd..ok het is naïef gezegd maar het is zo, Als 12 jarige kijk je bijvoorbeeld naar The Mechanic,La Haine of Scarface en dan denk je zo van 'WOW das een vette film' omdat die u zodanig imponeert..iedereen had zo een periode..ik had zelf die periode toen ik 12-14 jaar was met scarface.Ik wou Tony Montana zijn,posters gekocht omdat het vette brute actie is..nu als ik het later bekijk is het nog steeds een vette film maar dan denk ik 'heb ik letterlijk daarmee 2 jaar zitten fantaseren???' Nu een film zoals The Good Bad And the Ugly is meer weggelegd voor mij en kan ik zeer meer appreciëren..Als ik zo een film bekeek op mijn 12 viel ik gewoon in slaap en zat ik de film aan het afkraken voor niks..

Je hebt ook mensen die sneller geïmponeerd zijn door bepaalde films..ik heb bijvoorbeeld een zwak aan de films die David Fincher en Christopher Nolan maakt..The Dark Knight...dat is nu bijvoorbeeld de Scarface van de 21ste eeuw..Special effects waar je zegt van WOW...acteerprestaties ten top en ga zo maar door..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.