- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik geef veel films 5 sterren, niet omdat het de beste is maar gewoon beter dan de rest of omdat het iets speciaal heeft.
Om die redenen moet je het juist wel doen. 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Soms geeft ik ook een 5 zodat het gemiddelde cijfer een beetje stijgt naar wat die film naar mijn mening verdiend.
Zo zijn sommige films ook heel erg omlaag gegaan... 
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Ik stem veel films omlaag die een hoger gemiddelde verdienen. (t.o.v. andere films)
Je stemt toch voor jezelf, niet voor het gemiddelde?
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
Ik zie ook niet bepaald het probleem. Kan mij niet veel schelen hoe hoog mijn top 10 films in de top 250 staan. Leuk om over te discussiëren maar that's it..
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
wat een onnozel topic is dit zeg, zelden zulke onzin gelezen.
Als je een filmliefhebber bent en je een heleboel films hebt gezien, is het bijna onmogelijk om minder dan 20 films 5 sterren te geven, dan kijk je of de verkeerde films, of je neemt een hele boel goede films niet serieus-ofwel de filmkunst-, of je neemt je eigen mening te serieus.
Objectief en feitelijk gezien zijn er in 100 jaar cinema tenminste honderd a tweehonderd films gemaakt die door kenners, liefhebbers en makers beschouwd kunnen worden als een meesterwerk. Stel je vindt van de 150 zogenaamd erkende meesterwerken, 20% echt helemaal top, dan is dit al meer.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
wat een onnozel topic is dit zeg, zelden zulke onzin gelezen.
Allé, toch nog iemand met verstand én ballen om het nog eens te zeggen. 
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
Na drie jaar
haha inderdaad, kon na drie jaar opkroppen het niet meer voor me houden.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
De titel van dit topic is echt fout gekozen.
Waarom zou iemand niet meer dan 20 films 5 sterren mogen geven.
Ik beslis toch wel zelf of ik een film 5 sterren waard vind of niet.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Nou kijk, ik heb 1356 films gezien en dat zou betekenen, dat ik minder dan 20 films 5 sterren mag geven
Nou nee dat gaat er bij mij niet in !
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
De titel van dit topic is echt fout gekozen.
Waarom zou iemand niet meer dan 20 films 5 sterren mogen geven.
Ik beslis toch wel zelf of ik een film 5 sterren waard vind of niet.
daar ga ik volledig mee akkoord, ik heb op de moment 17 films 5 sterren gegeven en kan me niet inbeelden dat er nog maar 3 gaan bijkomen
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik kan er niet bij dat MM-ers meer dan 20 films een ideale 10 geven. Je hebt toch maar hooguit 5 topfilms die echt je favoriete films zijn?
Ik zit nu op zo'n 600 stemmen(als ik mn best zou doen veel meer), maar er zitten toch echt maar een paar toppers voor mij bij. MM-ers die 30 of meer films een 10 geven, kan ik nauwelijks serieus nemen.
Voor MM-ers die dik over de 1000 stemmen hebben, vind ik zelfs 30 nog teveel....
Wat vinden jullie van deze stellingname?
De Knip
[_] Geschikt
[X] Ongeschikt
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
35 films met 5* op de 1793. Dat is amper 1.952 % Bij die films zitten ook totaal uiteenlopende films. Van Hotaru no Haka tot Sons of the Desert. Van West Side Story tot Requiem for a dream. Chaplin en Al Pacino, Sergio Leone en Akira Kurosawa, ... Als je zoveel films hebt gezien en een echte filmliefhebber bent, kan je toch moeilijk beperkt blijven tot een handvol films. Er zijn toch zoveel diverse genres, stijlen, acteurs, regisseurs, ... Dat je toch wel meer dan 5 films van een topscore kan voorzien. Ik zet m'n echte topfavorieten wel in een top 10, maar gun evengoed de 25 andere films een topscore.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Als je een filmliefhebber bent en je een heleboel films hebt gezien, is het bijna onmogelijk om minder dan 20 films 5 sterren te geven, dan kijk je of de verkeerde films, of je neemt een hele boel goede films niet serieus-ofwel de filmkunst-, of je neemt je eigen mening te serieus.
zelden zulke onzin gelezen
Objectief en feitelijk gezien zijn er in 100 jaar cinema tenminste honderd a tweehonderd films gemaakt die door kenners, liefhebbers en makers beschouwd kunnen worden als een meesterwerk.
Wat betreft de originele stelling:
. Wat ik wel heb, is dat ik gebruikers afserveer als 'voor mij oninteressant' als ik vind dat ze de 0,5* en 1,0* enerzijds, en de 4,5* en 5,0* anderzijds als vergaarbak gebruiken.En nu wat cijfertjes:
5,0*: 5 films van de 2939 titels = 0,17%
0,5*: 2 films van de 2939 titels = 0,07%
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ben echt een schande voor deze site. Ik geef 51 films (uit 1255) 5 sterren. En erger: er is nog een rijtje films uit de 4,5*-lijst die ik misschien nog een halve ster extra kan geven. 
Ik vermoed dus dat ik ieder moment een ban kan krijgen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb 98 5* films. Hoop binnenkort de 100e 5* uit te delen.
Dat is 2,64 % Ik wou dat het veel hoger lag. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik associeer 5,0* met een 'orgasme op hemels niveau' en blijkbaar zijn anderen veel gemakkelijker te bevredigen
.
Dat lijkt mij eerder een voor dan een nadeel. 
Of je moet een hekel aan orgasmes hebben..... 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik associeer 5,0* met een 'orgasme op hemels niveau' en blijkbaar zijn anderen veel gemakkelijker te bevredigen
Wacht nog een jaar of twintig. dan zal je makkelijker een 5* geven dan te spreken over een 'orgasme op hemels niveau'... 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Het moet wel relatief bekeken worden. Zelfs als ik de topicstarter gelijk zou geven -wat ik niet doe - dan moet onthouden worden dat voor bijvoorbeeld stinissen 20 films met 5 sterren nihil is en voor iemand die maar 100 films heeft gezien is het aardig wat. Het eigenlijk dus wat anders geformuleerd moeten worden.
Ik heb zelf btw 18 films een 5 gegeven, uit (momenteel) 2143 stemmen.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik heb een beetje het idee dat dit zeuren om het zeuren is. Als je elke film gezien hebt waar je op gestemd hebt, kan ik het echt niet als een probleem zien dat iemand meer dan 20 films 5* geeft. Ik heb zelf van de 1043 stemmen 43 films 5* gegeven. Dat moet gewoon kunnen, lijkt me.
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
Wat betreft de rest:
haha, voel je aangesproken?
'dan kijk je of de verkeerde films'
Als je echt een liefhebber bent van de filmKUNST, dus als kunstvorm en niet alleen onzinnig vermaak, dan is zijn er genoeg films waar je aan je trekken komt. Mits 90% van de 5000 films die ik gekeken hebt vallen onder de categorie 10 dvds voor 5 euro.
of je neemt een hele boel goede films niet serieus-ofwel de filmkunst-
Over smaak valt niet te twisten, nou ik dacht het wel. Ieder zijn mening, maar mensen die alom erkende films als The Godfather, Citizen Kane, Casablanca etc, met 0 sterren afserveren omdat het oubollig en saai is, tja, wat moet je er mee.
Helaas is er gewoon een groep mensen die zeggen dat Mozart slechte muziek maakt, die zeggen dat Rembrant niet kan schilderen of dat Da Vinci een prutser is, of dat Hausman lelijke straten heeft ontworpen. Ga die mensen niet serieus nemen omdat elke GEK, zoals ik, in het internet tijdperk alles mag roepen en zijn eigen mening heilig verklaard.
Wil dit zeggen dat ik Mozart mooi moet vinden? Nee natuurlijk niet.
of je neemt je eigen mening te serieus.
Ieder zijn mening en zo ik ook. Maar als je je eigen mening heilig verklaard en denkt dat je de wereld hebt uitgevonden, dan leidt je toch echt aan zelfoverschatting.
Helaas zie ik teveel mensen ook op MM die als zij zelf iets vinden, dat het dan ook zo is. Als iemand Mozart slecht vindt, DAN is het ook slecht,.....dat vind ik dus waardeloos, maarja is MIJN mening.
Ik vind bijvoorbeeld The Shawshank Redemption helemaal niets, maar ik ben dan nog wel relativerend genoeg om te zeggen, dat het dan niet een slechte film hoeft te zijn.
De afgelopen honderd jaar zijn er een X aantal films die zowel door liefhebbers, critici en filmmakers als goede of belangrijke films worden beschouwd. Wat is hier subjectief aan? Dit is een feit.
Wie dit niet aanneemt. moet maar eens zijn huiswerk maken, filmgeschiedenis boeken lezen , American FIlm instituut of andere instituten raadplegen, alle artikelen of belangrijke recensies of kranten raadplegen, literatuur en lesmateriaal van film, televisie of kunst academies bestuderen en gegevens van belangrijke filmprijzen bekijken.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
haha, voel je aangesproken?
'dan kijk je of de verkeerde films'
Als je echt een liefhebber bent van de filmKUNST, dus als kunstvorm en niet alleen onzinnig vermaak, dan is zijn er genoeg films waar je aan je trekken komt. Mits 90% van de 5000 films die ik gekeken hebt vallen onder de categorie 10 dvds voor 5 euro.
of je neemt een hele boel goede films niet serieus-ofwel de filmkunst-
Over smaak valt niet te twisten, nou ik dacht het wel. Ieder zijn mening, maar mensen die alom erkende films als The Godfather, Citizen Kane, Casablanca etc, met 0 sterren afserveren omdat het oubollig en saai is, tja, wat moet je er mee.
Helaas is er gewoon een groep mensen die zeggen dat Mozart slechte muziek maakt, die zeggen dat Rembrant niet kan schilderen of dat Da Vinci een prutser is, of dat Hausman lelijke straten heeft ontworpen en ga die mensen niet serieus nemen omdat elke GEK, zoals ik, in het internet tijdperk alles mag roepen en zijn eigen mening heilig verklaard.
Wil dit zeggen dat ik Mozart mooi moet vinden? Nee natuurlijk niet.
of je neemt je eigen mening te serieus.
Ieder zijn mening en zo ik ook. Maar als je je eigen mening heilig verklaard en denkt dat je de wereld hebt uitgevonden, dan leidt je toch echt aan zelfoverschatting.
Helaas zie ik teveel mensen ook op MM die als zij zelf iets vinden, dat het dan ook zo is. Als iemand Mozart slecht vindt, DAN is het ook slecht,.....dat vind ik dus waardeloos, maarja is MIJN mening.
Ik vind bijvoorbeeld The Shawshank Redemption helemaal niets, maar ik ben dan nog wel relativerend genoeg om te zeggen, dat het dan niet een slechte film hoeft te zijn.
De afgelopen honderd jaar zijn er een X aantal films die zowel door liefhebbers, critici en filmmakers als goede of belangrijke films worden beschouwd. Wat is hier subjectief aan? Dit is een feit.
Wie dit niet aanneemt. moet maar eens zijn huiswerk maken, filmgeschiedenis boeken lezen , American FIlm instituut of andere instituten raadplegen, alle artikelen of belangrijke recensies of kranten raadplegen, literatuur en lesmateriaal van film, televisie of kunst academies bestuderen en gegevens van belangrijke filmprijzen bekijken.
erwku
-
- 529 messages
- 2482 votes
haha lekker zinloos allemaal, maar hier in andere woorden:
ik heb een reep chocola van 1000 kilo. Ik vraag aan 100 chocolade liefhebber en chocolademakers en verkopers of zij dit een grote 'reep chocola vinden. ' 100% zegt dat zij dit een grote reep vinden. conclusie: 100% van de ondervraagden vindt de reep chocola groot.
Jij vind de 1000 kilo grote reep, een lachwekkend kleine reep chocola. Dat is jou mening. Ik zeg; ik vind het een kleine reep chocola, maar concludeer dat het een feit is dat 100% van de 'zogenaamde deskundigen' dit een grote reep vinden.
tja dat kun je subjectief noemen, maar zovaak heb ik The Matrix niet gezien.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Een 1000 kilo grote reep als voorbeeld
Ik zie niet hoe ik dit moet toepassen op films, want de grootte/zwaarte/... van iets heeft niets te maken met kwaliteit. En we hebben het toch over de 'kwaliteit' van films? Nieuwe poging met een nieuw voorbeeld?