• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.987 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Doom wrote:

(quote)

Volkomen begrijpelijk

Sommige mensen hebben nu eenmaal een onderontwikkeld gevoel voor humor....

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Dat volk dat Gozu maar 2.5* geeft bijvoorbeeld ...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Reinbo wrote:

Sommige mensen hebben nu eenmaal een onderontwikkeld gevoel voor humor....

Helemaal niet mee akkoord. Het grootste gedeelte van de mensen hebben een verschillend gevoel voor humor (een paar humorlozen daarbuiten gelaten). En gelukkig maar, want allemaal lachen om die ene mop of die ene komische film zou ook maar triest zijn.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Remi wrote:

[

Je hebt 'Pulp Fiction' een 3,5* gegeven, niet een 4,5*

Foutje, is een 4.5* waardt.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Persoonlijk vind ik dat iedereen zoveel films 5 sterren mag geven als hij wil. Maar je moet natuurlijk wel realistisch blijven in je stemmen.

Er zijn mensen die elke film van hun favoriete acteur/actrice 5 sterren geven, dat vind ik dan wel overdreven.

De films die ik 5 sterren heb gegeven zijn het in mijn ogen dan ook allemaal waard. Weloverwogen stemmen noem ik het.

Natuurlijk kan je 2000 films kijken en maar 1 of 2 films 5 sterren geven. Maar als je een beetje gericht kijkt, en je films goed uitzoekt, dan zal je automatisch ook hoger gaan stemmen en zal je ook sneller een film 5 sterren geven.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Als ik ergens niet tegen kan is dat slechte kunst.

Als ik een film wil kijken, een boek wil lezen, of een cd wil kopen dan struin ik alle mogelijke recensies af die er bestaan. Dit om mezelf in te dekken dat ik niet iets slecht voorgeschoteld krijg.

Alle film die ik dus zie zijn meestal films die ik erg goed vind. Er zijn er maar weinig films die ik 3,5 of lager geef of zal geven.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Nomak wrote:

Maar als je een beetje gericht kijkt, en je films goed uitzoekt, dan zal je automatisch ook hoger gaan stemmen en zal je ook sneller een film 5 sterren geven.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Op die manier ga je ontzettend veel moois mislopen.

Maar dan vind ik het toch vreemd dat je True Romance in je top-10 hebt staan. Heel veel mensen zouden die film zonder pardon afraden. Ik vraag me af of je bij die film ook daadwerkelijk alle mogelijke recensies hebt gelezen want je maakt mij niet wijs dat iedereen daar lovende recensies over heeft geschreven.

Daarbij, het komt mij zo vaak voor dat ik alleen maar lovende recencies hoor (van bronnen die ik persoonlijk serieus neem) en dat ik naderhand ook het gevoel heb dat ze me in de maling hebben genomen.

Wat ik probeer te zeggen is dat je absoluut niet kunt voorkomen dat je slechte films tegenkomt. Of je moet echt helemaal geen enkele film kijken, dan weer wel

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Nee natuurlijk heeft niet iedereen daar lovend over geschreven, maar de meeste 'serieuze' pers wel.

Het is niet zo dat als ik ergens op een forum zie dat een mens vertelt dat hij deze film bagger vind dat ik hem dan ook niet kijk.

Maar.. moviefreak.. als jij overal leest dat een film slecht is (en als de meerderheid dat over de wereld vind) heb jij dan zoiets van: YEAY het verhaal trekt mij aan die ga ik toch kijken? Afgezien van andere factoren als het is je favoriete regisseur, je favoriete acteur enz.

Ik denk dat ik met mijn manier van filmkeuzes meer goede films kijk dan dat ik ze misloop. Men kan maar zoveel films kijken dat hij tijd heeft.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

arkadi wrote:

Maar.. moviefreak.. als jij overal leest dat een film slecht is (en als de meerderheid dat over de wereld vind) heb jij dan zoiets van: YEAY het verhaal trekt mij aan die ga ik toch kijken? Afgezien van andere factoren als het is je favoriete regisseur, je favoriete acteur enz.

Nou ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen films die je gaat kijken omdat je verwacht dat ze goed zijn (denk aan klassiekers) en films waarvan je verwacht dat ze je anderhalf uur vermaak kunnen bieden (de meeste comedy's van deze tijd en de gebruikelijke blockbusters).

Als ik er behoefte aan heb om vermaakt te worden en ik ga naar de bioscoop naar Date Movie (om maar een zijstraat te noemen) dan weet ik meestal van te voren dat het geen geweldige film is maar ik zou er wel mee kunnen lachen. Dat is voor mij een reden om die film te gaan kijken, wat de recencies dan ook zijn.

The Da Vinci Code werd in de pers unaniem afgekraakt maar ik heb me in de bioscoop toch prima vermaakt.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Dat is t 'm juist. Ik zie film na muziek en literatuur de grootste kunstvorm die er is.

Ik wil dus niet alleen maar vermaakt worden. Ik wil meer.

Ik wil ontroerd,verrast,verbijsterd,ontgoocheld, enz worden. Ik wil 2 dagen later nog over de film kunnen nadenken.

Als ik ook ergens niet tegen kan is dat halverwege de film iemand zegt: 'wat een rukfilm maar ik blijf wel kijken want ik wil weten hoe het afloopt'. hehe

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het lijkt mij dan het meest verstandige om selectief te zijn in de recensies die je allemaal leest. Net als hier op moviemeter kan je het best vertrouwen om mensen waarvan je weet dat je het vaak met hen eens bent.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Alastor wrote:

(quote)

Wat begrijp je niet? Het was toch duidelijk dacht ik?

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Niet bepaald; hoezo zou je 'automatisch' hoger stemmen, wanneer je films nauwkeuriger selecteert?

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Alastor wrote:

Niet bepaald; hoezo zou je 'automatisch' hoger stemmen, wanneer je films nauwkeuriger selecteert?

een bepaald genre dat je graag hebt zal je waarschijnlijk meer geven. vb: omdat komedie je favorite genre is zal je die film al meer dan een 3 geven omdat dat gewoon je favorite genre is.

zo heb ik het toch begrepen

of wanneer je lang naar een film op zoek bent omdat er toch veel goeds over gezegd wordt en je krijgt hem eindelijk in je handen en je bekijkt hem zal je hem al een hoger cijfer geven voor de moeite die je gedaan hebt om die te pakken te krijgen. in mijn geval was dat bij Die Hard.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Alastor wrote:

Bwah, het is toch logisch dat je algemeen een hoger gemiddelde zou hebben als je je films zorgvuldig uitzoekt (en dan films kiest waarvan je denkt dat ze je aanspreken).

Denk dat de meeste mensen hun smaak wel redelijk kunnen inschatten, toch ?

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Ik heb juist het idee dat mensen met een hoog stemgemiddelde op deze site over het algemeen onzorgvuldig hun films uitzoeken. Of zeg ik nu iets raars?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Een hoog gemiddelde is geen garantie voor een topfilm natuurlijk. Kijk naar de Hababam Sinifi serie

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Hoeveel Hababams heb je gezien dan? 1tje meen ik. Dan kun je er nauwelijks iets over zeggen lijkt me zo. De remakes lijken mij ook slecht (geen eentje gezien) maar het origineel is toch echt een geweldige komedie.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Alastor wrote:

Ik heb juist het idee dat mensen met een hoog stemgemiddelde op deze site over het algemeen onzorgvuldig hun films uitzoeken. Of zeg ik nu iets raars?

Ik zie er de logica niet van in, maar als je misschien zelf eens een beetje zou uitweiden waarom je dat denkt ...

Al draai je het wel een beetje om merk ik. Het gaat er niet om dat mensen met hoge stemgemiddeldes hun film onzorgvuldig kiezen, het gaat erom dat als jij je films zorgvuldig kiest, je stemgemiddelde waarschijnlijk hoger zou liggen. Toch wel een groot verschil

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Sorry jongens, ik heb duidelijk een glaasje port teveel op vanavond.

Ik merk bij mezelf dat mijn gemiddelde langzaam stijgende is.

Dit ligt grotendeels aan het feit dat ik steeds gerichter op zoek ga naar films. Dus wat dat betreft hebben jullie helemaal gelijk.

Maar dat betekent niet dat je 'automatisch' hoger gaat stemmen, je zou ook stemverlaging van overige films kunnen overwegen.

Dat is eigenlijk het punt wat ik wilde maken, niet heel belangrijk verder.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Daar heb je ook wel een punt hoor, maar ik denk niet dat die stemverlagingen zouden opwegen tegen de hoop troep die je in een videotheek random kan meenemen.

Als ik 5 random films uit een videotheek zou mogen meenemen is de kans klein dat ik boven de 2.5* uitkom vermoed ik

Anderzijds besef ik ook wel dat een hoop regisseurs een hoop sterren misgelopen zijn nadat ik Miike ontdekt hebt. Er kan er maar één de mafste zijn en in dat opzicht is hij nogal verpletterend

Maar ik denk zeker dat je ook heel wat kritischer wordt als je veel tijd steekt in het uitzoeken van films. Zo verklaar ik ook graag mijn stemgrafiek.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Alastor wrote:

LOL

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

Alastor wrote:

Ik zoek mijn films onzorgvuldig uit??

Wel.. .... dat is zo zeker niet het geval.

Ik check echt alles over een film dus denk dat wel een beetje zorgvuldig is.

Damn ik sanp niet wat je bedoelt

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Hé joh, anders haal je die quote nog even aan?

Ik had me al gedistantieerd van die uitspraak, meen ik.

arkadi

• 1029 messages
  • 0 votes

lol dat was een snelle reactie.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Diesel wrote:

Hoeveel Hababams heb je gezien dan? 1tje meen ik. Dan kun je er nauwelijks iets over zeggen lijkt me zo. De remakes lijken mij ook slecht (geen eentje gezien) maar het origineel is toch echt een geweldige komedie.

De remakes bedoel ik dan ook. Die staan allemaal belachelijk hoog en afgaande op de ene (die nog altijd 3,90 of zo staat) heb ik weinig hoop voor de anderen.

De originele films wil ik graag zien maar ja... vind ze maar eens zonder creditcard

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

vaak zijn het geen filmliefhebbers maar gewoon mensen (meestal jongeren) die juist een vet coole film hebben gezien, ze surfen op google om wat meer informatie te krijgen, belanden hier op Moviemeter en besluiten om zich dan maar in te schrijven en een 5 te geven.

dan denken ze: "ow cool, dat stemmen !!" en dan beginnen ze een 5 te geven op alle ' kei stoere en gave' films die ze gezien hebben en dan een bericht te posten als : "megahilarische film man " of zoiets of er gewoon geen enkel te zetten . als hun lijstje op is gaan ze dan waarschijnlijk niet meer op Moviemeter komen voor een hele tijd.

KristofBeckers

• 1733 messages
  • 4744 votes

Ik geef veel films 5 sterren, niet omdat het de beste is maar gewoon beter dan de rest of omdat het iets speciaal heeft. Soms geeft ik ook een 5 zodat het gemiddelde cijfer een beetje stijgt naar wat die film naar mijn mening verdiend.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

KristofBeckers wrote:

Soms geeft ik ook een 5 zodat het gemiddelde cijfer een beetje stijgt naar wat die film naar mijn mening verdiend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.