• 178.033 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.613 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

erwku wrote:

haha lekker zinloos allemaal, maar hier in andere woorden:

ik heb een reep chocola van 1000 kilo. Ik vraag aan 100 chocolade liefhebber en chocolademakers en verkopers of zij dit een grote 'reep chocola vinden. ' 100% zegt dat zij dit een grote reep vinden. conclusie: 100% van de ondervraagden vindt de reep chocola groot.

Jij vind de 1000 kilo grote reep, een lachwekkend kleine reep chocola. Dat is jou mening. Ik zeg; ik vind het een kleine reep chocola, maar concludeer dat het een feit is dat 100% van de 'zogenaamde deskundigen' dit een grote reep vinden.

tja dat kun je subjectief noemen, maar zovaak heb ik The Matrix niet gezien.

Where do you buy your stuff?

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Deze topicnaam is gewoon belachelijk want als je .Serieus problemen hebt met mensen die meer dan 20 films 5* geven, dan heb je zelf geen leven en wat zijn dan kleine problemen?

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Ik vind dit ook maar belachelijk. Het is toch perfect mogelijk dat je meer dan 20 films schitterend vind?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Legan wrote:

Een 1000 kilo grote reep als voorbeeld Ik zie niet hoe ik dit moet toepassen op films, want de grootte/zwaarte/... van iets heeft niets te maken met kwaliteit. En we hebben het toch over de 'kwaliteit' van films? Nieuwe poging met een nieuw voorbeeld?

Vergelijking met chocolade repen slaat inderdaad nergens op. Maar het zeer zeker wel mogelijk om 'objectief' vast te stellen dat bepaalde films veel hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de filmkunst en daarom als 'belangrijke kunstwerken' binnen de filmgeschiedenis kunnen worden aangemerkt. Het is natuurlijk altijd arbitrair, maar werken als Metropolis, Citizen Kane, Star Wars, Psycho, Easy Rider, Godfather, Sailaire de la Peur behoren ontegenzeggelijk tot het canon van de filmkunst.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Linn wrote:

Deze topicnaam is gewoon belachelijk want als je .Serieus problemen hebt met mensen die meer dan 20 films 5* geven, dan heb je zelf geen leven en wat zijn dan kleine problemen?

Daar ben ik het helemaal mee eens. Waar kan een mens zich druk om maken? Daarnaast krijg ik een benauwend Big Brother Is Watching You gevoel bij dit topic.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

De bijzonder controversiële film Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975) hoort ook tot het canon van de filmkunst.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Maar het zeer zeker wel mogelijk om 'objectief' vast te stellen dat bepaalde films veel hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de filmkunst en daarom als 'belangrijke kunstwerken' binnen de filmgeschiedenis kunnen worden aangemerkt.
Lijkt me nogal wiedes, maar wat heeft dat te maken met de rest van het topic? En vooral, wat heeft dat te maken met het bericht van Legan. Het lijkt nu alsof je de mate waarin een film invloedrijk is geweest gelijkstelt aan kwaliteit.

Of je bedoelt dat suffe films als Citizen Kane en Psycho ervoor gezorgd hebben dat "de filmkunst" tegenwoordig zo suf is en daarom niet meer dan 0.5* mogen krijgen, dan ben ik het natuurlijk met je eens.

erwku

• 529 messages
  • 2482 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Vergelijking met chocolade repen slaat inderdaad nergens op. Maar het zeer zeker wel mogelijk om 'objectief' vast te stellen dat bepaalde films veel hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de filmkunst en daarom als 'belangrijke kunstwerken' binnen de filmgeschiedenis kunnen worden aangemerkt. Het is natuurlijk altijd arbitrair, maar werken als Metropolis, Citizen Kane, Star Wars, Psycho, Easy Rider, Godfather, Sailaire de la Peur behoren ontegenzeggelijk tot het canon van de filmkunst.

chocolade vergelijking slaat ook nergens want dat is een grap, mocht dat nog niet duidelijk zijn,...

maar gelukkig begrijp je wel wat het punt is, bedankt dat je het beter kan uitleggen dan ik,

erwku

• 529 messages
  • 2482 votes

Apollinisch wrote:

Of je bedoelt dat suffe films als Citizen Kane en Psycho ervoor gezorgd hebben dat "de filmkunst" tegenwoordig zo suf is en daarom niet meer dan 0.5* mogen krijgen, dan ben ik het natuurlijk met je eens.

haha, leuk , maar daar trap ik niet in!

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Waar blijft De Knip? Ik heb heb na zijn opening van dit onzinnige topic op één bericht na niets meer van hem vernomen. Is hij tot inkeer gekomen?

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Hij heeft dat bericht zes jaar geleden geschreven. Kan me voorstellen dat hij niet zoveel zin heeft om te reageren op een zes jaar oud bericht.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Lijkt me nogal wiedes, maar wat heeft dat te maken met de rest van het topic? En vooral, wat heeft dat te maken met het bericht van Legan. Het lijkt nu alsof je de mate waarin een film invloedrijk is geweest gelijkstelt aan kwaliteit.

Klopt, invloed krijg je niet als je niets toevoegt, iets bijzonder goeds maakt of iets origineels doet. Dat vind ik dus wel als 'kwaliteit' aan te merken. Dat wil natuuurlijk niet zeggen dat iedereen het dan ook meteen mooi vindt. Sommigen hebben nu eenmaal een slechte smaak.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Hij heeft dat bericht zes jaar geleden geschreven. Kan me voorstellen dat hij niet zoveel zin heeft om te reageren op een zes jaar oud bericht.

Wat een felle reactie! Ik vind het heel normaal de discussies in een door jezelf geopend topic bij te houden en hier zo nu en dan actief aan deel te nemen. Het ontgaat mij volledig wat het feit dat hij dit topic zes jaar geleden heeft geopend hiermee te maken heeft.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Geen idee wat er fel is aan mijn reactie.

Ik heb echt geen idee meer wat voor topics ik zes jaar terug opende. Het zou makkelijk kunnen voorkomen dat er een oud topic omhoog wordt gehaald en dat ik niet eens door heb dat het ooit door mij begonnen is. Bovendien is de discussie in dit topic zes jaar geleden al min of meer doodgebloed. Door de wat al te ferme stelling in de titel wordt het een keer in de zoveel jaar weer eens door iemand omhoog gehaald ( die dan zegt dat het een onnozel topic is) en komen er een paar pagina's bij en zakt het weer weg.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vind dat je naar de verhouding moet kijken. Heb je pakweg 1000 films gezien en beoordeeld, dan is 20 of 30x een 5* niet superveel. Maar ik zie helaas zoveel users die 400x een 5* uitdelen....dat kan ik niet bevatten en die neem ik ook niet serieus. Ik vind dat een film toch wel ultiem en perfect moet zijn (voor mezelf dan althans) voordat ik 5* uitdeel. Maar als ik mensen zie die voor American Pie 6 5* geven, dan neem ik ze althans als objectieve user niet al te serieus meer. Kwestie van een beetje filmsmaak hebben.

Ik heb overigens 10 stemmen op zon 1040 stemmen ofzo. Valt mee...

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Door de wat al te ferme stelling in de titel wordt het een keer in de zoveel jaar weer eens door iemand omhoog gehaald ( die dan zegt dat het een onnozel topic is) en komen er een paar pagina's bij en zakt het weer weg.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Wat een heerlijk snobistisch draadje dit...

Je kan net zoveel films 5 sterren geven als je wilt, want jij vind dat dan, zo simpel is het. Al het entertainment word door eenieder weer anders beleefd, bekeken, geinterpreteerd, etc. Het is allemaal zo subjectief als maar kan. Het is perfect mogelijk om te zien dat een film geweldig gemaakt is, dat er fantastische acteerprestaties gegeven worden etc, trek alle superlatieven maar uit de kast...en toch hoeft zo'n film je niks te doen, je vind er geen ene hol aan. Datzelfde heb ik met bv. the Beatles....de muziek is prima gemaakt, hun invloed en wat ze teweeg hebben gebracht is ontegenzeggelijk bewezen, maar ik vind er zelf geen klap aan en heb er geen cd van in huis.....ik zou het 1 ster geven misschien.....maar grote muzikanten en goede songs zijn het zeer zeker.

Zeggen dat je zelf maar hooguit tot 6 films komt en dat je daardoor anderen niet serieus kunt nemen, die 20 of meer films 5 sterren geven klinkt snobistisch en maakt dat je zelf eigenlijk niet meer serieus genomen moet worden......door het snobistische gedrag, niet omdat je "slechts" 6 films 5 sterren geeft, want dat is dus jouw mening en die hebben we allemaal. Lekker zo laten ook.

Wat niet wegneemt dat je oeverloos kunt discussiëren over bepaalde films/bepaalde keuzes natuurlijk, want dat kan toch weer nieuwe inzichten brengen misschien en het is uiteraard gewoon verdraaid leuk.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik vind dat je naar de verhouding moet kijken. Heb je pakweg 1000 films gezien en beoordeeld, dan is 20 of 30x een 5* niet superveel. Maar ik zie helaas zoveel users die 400x een 5* uitdelen....

Toch ook geen probleem? Waarschijnlijk users die heel selectief te werk gaan bij het uitzoeken van kijkvoer. Ik koop bijna alle films die ik WIL zien op dvd. Daar zitten weinig gigantische tegenvallers tussen natuurlijk. Mensen die wekelijks blind alles huren wat Videoland hen aanbiedt zullen veel meer teleurstellingen te verwerken krijgen.

Ik hoop dat mijn 5*-lijst maar blijft groeien en groeien..... Ook mijn stemgemiddelde is de laatste jaren gestegen. Ik zie het probleem niet. Ik probeer slechte dingen voornamelijk te mijden.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ramon K wrote:

Ik hoop dat mijn 5*-lijst maar blijft groeien en groeien..... Ook mijn stemgemiddelde is de laatste jaren gestegen. Ik zie het probleem niet. Ik probeer slechte dingen voornamelijk te mijden.

Mee eens. Ik kies mijn films ook vrij zorgvuldig uit.

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Ik vind het niet abnormaal dat je meer als 20 films 5 sterren geeft...

Er zijn wel gebruikers die zowat elke film 5* geven, dat vind ik dan weer overdreven (hoe kan je nu elke film perfect vinden?)

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

The One Ring wrote:

Gedeeltelijk mee eens, maar toch blijft het een vrij zwak argument dat ik al vaker langs heb zien komen. Zie ik toch meer als een soort 'excuus' voor bijv een hoog stemgemiddelde of relatief veel stemmen in de hogere sterrenregionen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Legan wrote:

(quote)
Gedeeltelijk mee eens, maar toch blijft het een vrij zwak argument dat ik al vaker langs heb zien komen. Zie ik toch meer als een soort 'excuus' voor bijv een hoog stemgemiddelde of relatief veel stemmen in de hogere sterrenregionen.

Flauwekul. Ik snap juist niet dat sommige gebruikers vaak bewust met enige regelmaat kijken naar films die duidelijk niet in hun smaak vallen. Natuurlijk is het alleen maar goed om je breed te oriënteren. Maar aangezien ik niet van slasherfilms houdt (een genre waar nota bene veel in geproduceert wordt), zie ik er daar slechts eens in de zoveel tijd een film van. Ik zelf vind de filmkeuzes die ik maak redelijk 'veilig', in de zin van dat ze ook absoluut enigzins mijn interesse hebben. Dat dit dan een gemiddelde van hoger dan 3,00 oplevert is allerminst vreemd.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

The One Ring wrote:

Flauwekul.

Nee hoor. Zat gebruikers met bijv een hoog gemiddelde die zeggen oh, maar ik kijk alleen films waarvan ik zowat op voorhand weet dat ze mij zullen bevallen. Gewoon een zwak en lekker makkelijk argument gebruikt om hun stemgedrag te vergoeielijken.
The One Ring wrote:

Ik snap juist niet dat sommige gebruikers vaak bewust met enige regelmaat kijken naar films die duidelijk niet in hun smaak vallen. Natuurlijk is het alleen maar goed om je breed te oriënteren. Maar aangezien ik niet van slasherfilms houdt (een genre waar nota bene veel in geproduceert wordt), zie ik er daar slechts eens in de zoveel tijd een film van.

Ik kan toch wel wat redenen verzinnen; enkele voorbeelden. Het kan zijn dat men gewoon veel films op zijn/haar naam wil hebben, die films bekend zijn of in toplijsten staan, men gewoon een lager gemiddelde wil hebben of men bijv lekker tegendraads wil doen.
The One Ring wrote:

Ik zelf vind de filmkeuzes die ik maak redelijk 'veilig', in de zin van dat ze ook absoluut enigzins mijn interesse hebben. Dat dit dan een gemiddelde van hoger dan 3,00 oplevert is allerminst vreemd.

Als ik kijk naar films in je onderste regionen, kan je toch moeilijk spreken over een 'veilige' keus. Maar ja, zelfs dan kunnen die films je initiële interesse hebben gehad.

En zo heb je je eigen cirkeltje rond gemaakt en kan niemand je beschuldigen van het strooien met sterren (geen verwijt aan jou trouwens, of iets in die trant).

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

dit topic

-Roald-

• 3178 messages
  • 803 votes

combi wrote:

dit topic

Inderdaad

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik heb meer problemen met mensen die niet kunnen/willen stemmen. Die schaar ik dan maar onder de noemer: Geen eigen mening.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

combi wrote:

dit topic

Wat doe je hier dan? Gewoonweg heerlijk dit soort vuurtje stoken topics .
Erwinner wrote:

Ik heb meer problemen met mensen die niet kunnen/willen stemmen. Die schaar ik dan maar onder de noemer: Geen eigen mening.

Inderdaad, nog erger dan al die 5,0* stemmers .

Maar ik vraag mij af wat erger is. Mensen die volop 5,0* geven of juist diegenen die dat nooit doen (die users zijn er). Wat mij betreft de tweede aangezien daar een forse 'arrogantie' vanaf straalt. Het geen film is goed genoeg voor mij syndroom. Maar ja, wat is dan de grens wat betreft de verhouding 5,0* films is de logische volgende vraag.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

The One Ring wrote:

Waardoor het niet onlogisch zou zijn dat je je puntenschaal daar ook aan aanpast. Als je bijna uitsluitend goeie films kijkt dan komt een wat mindere film al snel als erg slecht over.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Waardoor het niet onlogisch zou zijn dat je je puntenschaal daar ook aan aanpast. Als je bijna uitsluitend goeie films kijkt dan komt een wat mindere film al snel als erg slecht over.

Is mijn stemgedrag dan extreem positief? 6 van de 23 laatste films die ik zag kregen 4 sterren of hoger. Dat is toch niet bijzonder veel, of wel?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Geen idee hoor, was helemaal niet specifiek op jou gericht verder. Maar blijkbaar ondersteun je dan wel mijn denkpiste

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.