• 177.945 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.602 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Anderen, en die recht hebben ze, gebruiken alleen de 0,5 tot de 4,5 zodat de 5 een thuishaven is voor hun coolste films.
Bij mij is dat niet anders hoor, alleen heb ik precies wat meer coolste films (absolute topfavorieten, allerlievelingsfilms whatever) dan de gemiddelde user. En ik ben nochtans serieus...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

djelle wrote:

Slecht nieuws voor Naomi Watts... Trouwens Naomi, ik vindt het ongelooflijk dat jij maar 7 5's hebt, terwijl je meer dan duizend stemmen staan hebt... Ik zou dat echt niet kunnen... Hoe komt het dat jij slechts 7 films zo goed acht dat enkel zij een 5 verdienen? Welke maatstaven hanteer jij?

Aangezien veel films bestaan uit films van vroeger die ik gezien heb maar nu gewoon niet geweldig meer vindt, die tellen behoorlijk wat stemmen.

Welke maatstaven? daar vraag je mij toch wel even wat. Een 5* film moet toch een behoorlijke indruk achter laten, mij erg aangrijpen en dat doen die 5* films ook. Die films betekenen ook erg veel voor mij, het is voor mij in sommige gevallen nog veel meer dan cinema.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nog even ter vergelijking hoe het 'uit de hand' zou kunnen lopen op de andere site: Mijn 5 sterren lijst

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Dat is inderdaad wel een uit de hand gelopen situatie...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

209 en er zijn er nog wel wat meer die nog niet zijn toegevoegd. De meter blijft oplopen...

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

En dat voor een crewlid! Je zou het goeie voorbeeld moeten geven.

CAPIpsv

• 766 messages
  • 628 votes

Moeten ze zelf weten, maar ik denk dat dat onmogelijk is.

Je hebt altijd wel een paar topfilms die je 5# waard vindt, maar over de 20,,,,,nee

Kan natuurlijk wel als je al wel 2000 stemmen hebt uitgebracht.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Klinkt logisch; hoe meer je kijkt des te meer je er zou kunnen hebben. Echter ik ken genoeg mensen die zo met veel minder films er vele en vele uit kunnen delen. Indien die op deze site zouden willen komen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

djelle wrote:

En dat voor een crewlid! Je zou het goeie voorbeeld moeten geven.

Maar ik 'verantwoord' mijn stemmen wel vaak dus geef ik dat toch nog

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Ik weet niet hoor, ik heb wel over de 20 5'en (23 ofzo) en slechts 174 keer gestemd. Dit komt: ik ben al een tijdje bezig met film en heb al behoorlijk wat achter de kiezen. De toppers onthoud ik, de mindere films kan ik me niet meer herinneren laat staan er een cijfer op plakken. Verder boeit het me niet om een American Pie te huren. Deed ik dit wel dan had mijn curve er ongetwijfeld meer uitgebalanceerd uit te zien. Het is nogal snel om te besluiten jij hebt 200 keer gestemd dus je kan niet zoveel 5'en hebben...

The Goss

• 502 messages
  • 4757 votes

Ik heb iets meer dan 750 stemmen uitgebracht en ik heb slechts zes 5*. Er moet bij mij heel wat gebeuren voordat ik een 5* geef. Meestal vind ik de film erg goed, maar toch kom ik dan niet verder dan 4,5*. De 5* zijn zoals het hoort bestemd voor de meesterwerken, daar moet je zuinig mee zijn.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Als ik een 5 geef betekent dat voor mij dat de film 'af' is. Bijvoorbeeld Reservoir Dogs, die is 'af'. Maar ok, ik zal mijn stemmen nog eens goed wikken, wegen, goed wikken, wegen, goed wikken, wegen,.......................

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Waarom zou je dat doen katie? Hoe je stemt moet je toch zelf weten? Bijvoorbeeld een 'affe' film een 5 geven. Prima toch?

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Ik heb 16 maximale scores op bijna 1300. Een film moet niet alleen van topkwaliteit zijn maar moet mij ook op de een of andere manier beroeren, dan geef ik 5*.

Dat kunnen er best meer dan 20 zijn, waarom niet!

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Ok, maar hij had wel een punt. Kijk, sommige films die voor mij een 4,75 verdienden heb ik een 5 gegeven omdat ik zo ontzettend aardig ben. Die heb ik dus nu naar beneden afgerond. Toch wel pijnlijk dat naar beneden afronden, alsof ze nu minder zijn dan ze eigenlijk waard zijn.

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

Het is ook geen hogere wiskunde he, dat beoordelen. Al denken enkele leden daar anders over geloof ik..

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Ik doe het wel serieus toch vinket moeilijk als een film net iets meer of minder waard is dan je kan geven. Ik wil vooral fair zijn, niet het lieverdje of de feeks, gewoon fair en da's moeilijk.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Zo! Fair aangepast: onverbiddelijk naar beneden afgerond.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

You go girl!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb 75 5* films het zijn allerminst allemaal perfecte films, maar ze hebben mij wel op een of andere manier weten te raken of inspireren waardoor ik ze de volle 5* toeken. Waarom ook niet? De perfecte film bestaat niet dus alle films die daarbij in de buurt komen geef ik 5 sterren. Anders kan je de 5* net zo goed nooit gebruiken....

Volgense de theorie van de Knip mag ik met ruim 2700 stemmen ook wel zo'n 60 met 5* films hebben... En wat als iemand juist die 60 films als eerste 60 ziet?

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Reinbo wrote:

Volgense de theorie van de Knip mag ik met ruim 2700 stemmen ook wel zo'n 60 5* films hebben... En wat als iemand juist die 60 films als eerste 60 ziet?

Dan ga je volgens mij teleurgesteld zijn bij de volgende 2640 films...

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

14 uit 434 films heb ik nou op 5 sterren staan. Lijkt mij wel redelijk en ik vind dat ze het toch echt allemaal verdient hebben. Ik twijfel vaak heel lang of ik ze 5 sterren moet geven. Je moet het niet te snel doen. Op het moment heb ik nog 4 films van 4,5 sterren die ik overweeg 5 sterren te geven.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

19 5* films uit 1177 stemmen, ik moet oppassen.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

De films die ik erg bijzonder vind en die mij op een bepaalde raken, geef ik een 5*

Dat kunnen er 10 zijn, maar ook 30.

Ik vind dat iedereen films 5* mag geven als ze dat ook echt vinden.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

29 5* Films uit 542.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

30 5* uit 1353 dat is iets meer dan 2% van alle films, enigsinds aan de hoge kant, maar ik vind het bij allemaal wel verdiend. Zitten tenslotte ook 3 LOTR films tussen. Tikt ook weer aan.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

om nog maar eens een keer terug te komen op dit belachelijke topic; ik vind het eerder onzinnig dat mensen hun 5 sterren reserveren voor een handvol films. net of een film perfect moet zijn of precies aan jouw verwachtingen moet voldoen om 5 sterren te krijgen. lijkt bijna op stemvervalsing.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Je houdt bij het stemmen toch geen rekening met het feit dat je al 'zoveel' maximale scores hebt gegeven dat dat nu niet meer kan? Ik stem uit enthousiasme (of het gebrek daaran wat ik heb na het zien van een mindere film) en dan hou ik echt geen rekening met wat voor punten ik aan andere films heb gegeven. Sterker nog, dat weet ik allemaal echt niet meer...

Tuurlijk kan je dat nazoeken, maar dat vind ik allemaal teveel gedoe. Je moet naar gevoel stemmen, niet naar ratio. Althans, dat is mijn mening.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ik ben zelf wat minder kritisch geworden in het geven van sterren voor films, ik had bijna geen 5 *, 4.5* of een 4* weggegeven. Dat is natuurlijk niet redelijk, dus heb maar wat films zitten te verhogen.

Zit nu inmiddels op 352 films waarvan ik 5 x een 5 * heb weggegeven, voor mij zijn die films ook gewoon helemaal top!

Doom wrote:

schreef op 18 juli 2005, 19:37 uur; 235 films

Wel grappig om te zien dat ik dan nu alweer op 352 films sta, best in een redelijk korte tijd vind ik!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.