• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.556 votes
Profile

Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Met ander woorden 1069 films die beter kunnen... Moet ook frustrerend zijn dat er aan praktisch alle films op 2 na wat mankeert.

Dus, Naomi Watts is een zeer kritische kijker, echter er staat een film met Naomi op 1 met een 5 ster in z'n top 10 als ik me niet vergis, misschien dat de film drom wel een 5 * heeft gekregen ?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Film Pegasus wrote:

Met ander woorden 1069 films die beter kunnen... Moet ook frustrerend zijn dat er aan praktisch alle films op 2 na wat mankeert.

Aan elke film mankeert wel wat.

Doom wrote:

Dus, Naomi Watts is een zeer kritische kijker, echter er staat een film met Naomi op 1 met een 5 ster in z'n top 10 als ik me niet vergis, misschien dat de film drom wel een 5 * heeft gekregen ?

Anders had elke Watts film wel 5* he?

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Anders had elke Watts film wel 5* he?

Ok, heb je gelijk in!

CAPIpsv

• 766 messages
  • 628 votes

Ligt er maar helemaal aan of ze het waardig dan die films 5 sterren waard zijn.

Er zijn films waar je wel 20 0,5-en voor zou geven.

waarom niet?

Als er nou expres wordt gedaan oke, dan zeg ik op mijn beurt optreden, maar anders...............................

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Naomi Watts wrote:

2 ***** films uit 1071 stemmen

Wel 16 5*-film waar je 4,5* van hebt gemaakt.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ben kritischer geworden.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik heb zelf nu 10 5* film, maar denk niet dat er nog zoveel bijkomen. (hoop het wel natuurlijk )

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Ik heb 34 5* nomeringen....

Heb dit aantal teruggebracht tot 17..

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Als ik al mijn 5 sterren moet herwaarderen dan moet ik dat ook doen met mijn 4.5 films. en als je zo doorgaat zitten er opeens een heleboel films in mijn 0.5 lijstje. eeeeh..

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ach je moet gewoon proberen stemmen rekening houdende hoe je jezelf bij de film voelt. Als je iets echt waardeloos vindt, stem dan gewoon 0,5 ster, als je een film heerlijk vindt stem gerust 5.

Ik vindt de stelling feitelijk zever. Een film moet niet per sé perfect zijn (op technisch gebied) om hem een 5 te vinden. Zelfs al heb je wat schoonheidsfoutjes op ander gebied, (gevoelsmatig, zaken dat je liever anders had gezien...) toch kan hij nog een 5 zijn. Sommige films zijn immers zo mooi, hebben zoveel positiefs waar je zoveel van genoten hebt, dat de minpuntjes er zelfs niet meer toe doen.

Er bestaan bovendien zoveel verschillende genres en subgenres op de wereld, als je bedenkt dat er van elk van die genres apart wel zo'n tienduizenden exemplaren van gemaakt zijn, die elk wel een handjevol absolute uitblinkers/meesterwerken/de perfecte genrefilm hebben dan zit je toch vlug aan 20 5en logischerwijze? Zeker als je een uiteenlopende filmsmaak hebt!

MM-ers zijn mensen die enorm veel van film houden, niet meer dan normaal dat er users bijzitten die veel 5en hebben. (Het moet natuurlijk niet overdreven zijn) Het hangt ook van zoveel factoren af: Welke films je meestal kijkt, hoe gericht je kijkt zoals hier al eerder aangehaald is, hoe gevarieerd je filmsmaak is, iedereen onthoud ook het best zijn liefste films enz...

Mensen die zo'n stellingname innemen zijn iets te kortzichtig (niet verwijtend bedoeld), hebben waarschijnlijk wel een reeks genres die ze minder (of zelden) graag kijken, en/of zijn excessief detaillistisch in hun beoordeling of hebben een aparte opvatting over het begrip 5 sterren. In elk geval vind ik het absolute onzin.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

23 ***** uit 3236 stemmen. Hopelijk worden het er meer

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Hey djelle. leuk je weer eens te zien. Ik ben het met elk punt wel eens die je aankaart. Maar ik ben er redelijk zeker van dat elke film uit mijn 5 rij WEL perfect is . Ik probeer best wel een film zo objectief mogelijk te beoordelen. En ik vind alle films van een halve ster slechter dan de films uit mijn 1 rijtje die ik weer slechter vind dan die uit mijn 1.5 rijtje, die ik weer slechter vind dan mijn 2 sterren rijtje. Die vind ik weer minder dan de films etc etc etc. tot aan 4.5 ten opzichte van 5 sterren. Dit topic is trouwens behoorlijk belerend. En ik heb besloten dat ik mensen die minder dan 20 5 sterren films hebben, niet meer serieus neem.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

En ik heb besloten dat ik mensen die minder dan 20 5 sterren films hebben, niet meer serieus neem.

Owjee, dan moet ik wel heel erg oppassen.

Overdrijf je niet een beetje?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik overdreef. Is ook een knipoog naar de titel van het topic.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Wie neemt mikey even mee naar de cursus smileys plaatsen om misverstanden te voorkomen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik neem mikey wel mee zo'n cursus kan voor mij ook geen kwaad.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

mikey wrote:

En ik heb besloten dat ik mensen die minder dan 20 5 sterren films hebben, niet meer serieus neem.

Dat is lastig voor mensen die maar 19 films beoordeelt hebben

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

beter laat dan nooit:

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mijn 5 sterren norm is aangepast. Het was meer Mulholland Drive verheerlijking dan sommige films geen 5* waard vinden.

Zeven 5* films van de 1108 stemmen nu. Maar nu zonder die verheerlijking handicap, realistisch beoordeelt.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Naomi Watts wrote:

Mijn 5 sterren norm is aangepast. Het was meer Mulholland Drive verheerlijking dan sommige films geen 5* waard vinden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

ZOals ik zei, de films die nu 5* hebben waren het wel waard maar op een bepaalde manier wou ik mijn grote favoriet MD speciaal laten lijken. Ben tot bezinning gekomen iig. Nu is het zoals het hoort.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Naomi Watts wrote:

Met een beetje kritisch zijn is niks mis, integendeel.

Dus dit hoef ik niet meer serieus te nemen, lijkt me.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik blijf kritisch hoor.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Ik heb nu 4 films een 5 * gegeven, uit toch 235 films... Vind het dus wel redelijk goed zitten bij mij!

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ow ja? Hoezo zit je er goed bij?

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

mikey wrote:

Ow ja? Hoezo zit je er goed bij?

Nou ze hadden het over niet teveel 5'en geven he.. Dus ja dan heb ik er nog redelijk weinig vind ik!

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

en dan bad boys II..

edit:

jammer je hebt em verlaagd naar 4,5 zie ik net.. dus kan er niet over gaan drammen

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Respekked wrote:

en dan bad boys II..

edit:

jammer je hebt em verlaagd naar 4,5 zie ik net.. dus kan er niet over gaan drammen

haha, geweldig... Heb hem nogmaals bekeken en toen moest ik concluderen dat hij toch iets minder was dan dat ik hem had herrinderd, echter nog wel goede film!

Duz 0.5 eraf en is ook uit me top 10 verdwenen!

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Hey djelle. leuk je weer eens te zien.

Insgelijks! Ben al een eindje terug relatief regelmatig weer op de site actief hoor! Ik zal je nog niet opgevallen zijn... Alles goed?

Ik ben het met elk punt wel eens die je aankaart.
Dank je.

Maar ik ben er redelijk zeker van dat elke film uit mijn 5 rij WEL perfect is.

Ik probeer best wel een film zo objectief mogelijk te beoordelen. En ik vind alle films van een halve ster slechter dan de films uit mijn 1 rijtje die ik weer slechter vind dan die uit mijn 1.5 rijtje, die ik weer slechter vind dan mijn 2 sterren rijtje. Die vind ik weer minder dan de films etc etc etc. tot aan 4.5 ten opzichte van 5 sterren.
Ja, bij mij is dat ook zo. Dat is bij iedereen zo denk ik... Alleen "slechter" heeft voor elk van ons wel een verschillende betekenis. Ik trek geen punt af voor een detail, wanneer de positieve elementen zodanig sterk zijn dat ze de kleine minpuntjes als het ware in het niets doen verdwijnen en zodoende mijn kijkgenot bij de film totaal niet beïnvloed hebben. Soms gebeurt dat.

Dit topic is trouwens behoorlijk belerend. En ik heb besloten dat ik mensen die minder dan 20 5 sterren films hebben, niet meer serieus neem.

Slecht nieuws voor Naomi Watts... Trouwens Naomi, ik vindt het ongelooflijk dat jij maar 7 5's hebt, terwijl je meer dan duizend stemmen staan hebt... Ik zou dat echt niet kunnen... Hoe komt het dat jij slechts 7 films zo goed acht dat enkel zij een 5 verdienen? Welke maatstaven hanteer jij?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Die 5 lijst van noami is nogal een lange en bizarre geschiedenis waarin de film 'muholland driver' centraal staat.

Ow ja ik geef 'slechte' films die genietbaar zijn zo een voldoende. Mijn laatste was missing in action met die gekke chuck. Dus dat is het niet. De slechtste film is de irritantste film denk ik. Zolang je stemt, beoordeel je. Wat ik mee bedoelde is dat ik niet zou weten hoe ik mijn stemmen anders zou moeten plaatsen. Daarom heb ik alle scores die je kan geven nodig. Anderen, en die recht hebben ze, gebruiken alleen de 0,5 tot de 4,5 zodat de 5 een thuishaven is voor hun coolste films. Ps. ik was op vakantie dus, ik had je nog niet eerder gezien. See you later, bro.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.