- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Serieus problemen met mensen die meer dan 20 films 5 sterren geven
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Eens met één van de meningen die hier in dit topic gegeven is.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Als de film mij geen enkel moment heeft vermaakt en alleen maar ergernis opwekt.
Precies, als iets te erg is dan een 0,5 speciaal voor een klein, select groepje films.
@Onderhond daarentegen heb je ipv een heuvel een dal als stemcurve. Dat betekend dat je meer 0,5 films hebt gezien dan 2 sterren films. dat is ook niet zo gek als je bijv. fast times een 0,5 geeft en titanic..
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb meer films met 5 sterren dan films met 0,5 sterren. Gewoon omdat ik meer naar films kijk die me aanspreken en het risico dan ook kleiner is van een slechte film te zien.
Als je enkel 5 sterren geeft aan die ene topfilm, ga je er zowiezo vanuit dat er geen betere film bestaat. Maar hoe kan je in hemelsnaam bvb Lion King vergelijken met Shawshank Redemption.... Of een Psycho met een Indiana Jones... Er zijn zoveel films en genres dat er ook veel meer films recht hebben op de geweldige 5*****
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ben sowieso vrij mild met slechte films. De meeste komen er met 2 of 1,5 sterren mee weg.
Wel handig dit topic overigens. Hierdoor zijn me twee misbaksels van films te binnen geschoten die ik eerder vergeten ben te beoordelen. Striptease en Shoalin Soccer. Deze spaar ik overigens niet.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Vraagstelling beetje overdreven.
Maar ik ben het met de topicstarter eens dat ik een hekel heb aan mensen die alleen 0.5 en 5 geven om zo het gemmidelde te beinvloeden.
Zelf heb ik 15 films op 5* uit 400 stemmen.
Maar heb zo een beetje alle films uit de top lijsten gezien , dus zullen er niet zo heel veel meer bijkomen.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Shit zeg, wat een pessimistische gedachte
Je denkt dat je alle goede films gezien hebt? Tijd voor een nieuwe hobby dan zou ik zeggen 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Geeftniet , Ik bedoel maar zo Uit de top lijst heb ik veel gezien , maar uiteraard kunnen er nog een 5 sterrenfilms bijkomen 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Wat vinden jullie van deze stellingname?
Ik kan er niets aan doen maar vind het geen goede stelling, vind hem zelfs absurd. (niet aanvallend bedoeld)
De èèn kan een film beter omzetten in een cijfer dan de ander, ik kijk vaak mijn eigen korte lijsje na van 188 films maar ben er nooit tevreden mee, het is niet zo gemakkelijk. Het hangt van vele verschillende factoren af, in wat voor bui ben je ? geef je het cijfer direct na de film of een weekje later ? Dat heeft zeker invloed als je het mij vraagt...
Over dat iemand meer dan 20 films in 5 sterren heeft, niks mis mee, je hebt kritische kijkers en wat lossere, iedereen heeft zijn eigen mening, ik vind het heeeel goed kunnen dat iemand een heleboel films gewoon ontzettend goed vind, is gewoon hoe kristisch kan je zijn of wil je zijn.
Kortom, iedereen heeft zijn eigen mening, de èèn bekijkt hem kritisch de ander bekijkt hem lekker losjes. En nogmaals, een film omzetten naar een aantal sterren is moeilijk...
Hopelijk beetje duidelijk uitgelegd wat ik bedoel, denk het niet btw hehe, maar iig ik vind het geen juiste stelling. En dat zegt iemand die niet veel 4, 4,5 en 5 sterren weggeeft.....
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
2 ***** films uit 1071 stemmen
Doeje knap 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
7 *****van de 186... Valt opzich ook nog wel mee denk ik ...
En de 4 en 4,5 * geef ik ook niet gemakelijk weg! 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Je zou ook kunnen zeggen dat mensen die 50 vijf sterren weggegeven hebben, in staat zijn films objectief te kunnen beoordelen en dat ze een bredere interesse hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Of die zijn gewoon heel erg snel tevreden.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Als jij een recensieboek koopt met slechts 2 vijfsterren films, dat zou toch wel raar zijn? Nu weet ik wel dat je niet bezig bent met een boek en dat je gewoon sterretjes wil geven...
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Je zou ook kunnen zeggen dat mensen die 50 vijf sterren weggegeven hebben, in staat zijn films objectief te kunnen beoordelen en dat ze een bredere interesse hebben.
Of die zijn gewoon heel erg snel tevreden.
Kijk dat bedoelde ik nou ook, dit is alleen iets kortere en duidelijker omschreven! 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ach hoe sneller je tevreden bent; hoe leuker het leven..
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Met een beetje kritisch zijn is niks mis, integendeel.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ik ook dat kunje ook zien mn gemmidelde zit onder de 3*
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik vind mezelf geen kritische kijker maar zit ook nogal onder de 3*
Aantal stemmen: 186 (gemiddelde: 2,89)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik ben helemaal niet kritisch. Mijn gemiddelde ligt gewoon boven de 3*
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik ben helemaal niet kritisch. Mijn gemiddelde ligt gewoon boven de 3*
Niks mis mee als je het mij vraagt, als ik al die toppers heb ingehaald van de afgelopen jaren dan sta ik ook ver boven de 3 gok ik! 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Aan het begin heb je hier denk ik sowieso een hoger percentage 5*, dan wanneer je bijvoorbeeld 1000 stemmen hebt geplaatst. Dan heb je alle klassiekers waarschijnlijk wel zo'n beetje gezien en komen er weinig tot geen 5* meer bij.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
.. tenzij je je natuurlijk totaal niet laat leiden door de term 'klassiekers'. Wat een grotere rol speelt bij een hoog gemiddelde aan het begin: de logische neiging om éérst al je favorieten van sterretjes te voorzien. Verder kan het me geen moer schelen, ook al heb ik dan een klassieke curve
.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
2 ***** films uit 1071 stemmen
Met ander woorden 1069 films die beter kunnen... Moet ook frustrerend zijn dat er aan praktisch alle films op 2 na wat mankeert.