Play.com
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Laatst liet de post een pakje van mij 5 deuren verder achter. Het stond keurig op een briefje en daar wonen vriendelijke mensen, dus geen probleem wat mij betreft. Maar het leek alsof de postbode het halve blok geprobeerd had om mijn pakje maar kwijt te raken.
Pakjes worden niet door "gewone" postbodes bezorgd, maar door de pakketservice van TNT. Die krijgen betaald per pakje (geloof ik), dus een tweede keer aanbieden doen ze liever niet, ze krijgen er immers maar één keer voor betaald!
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Ik krijg vaak pakjes vanuit Engeland, maar waarom het bij Play.com zo lang duurt wordt me niet duidelijk.
Bedankt Dogie_Hogan voor je advies, ik zal even contact met ze opnemen.
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Gekeken bij mijn bestelstatus moet nog wachten tot 21 november.
Play.com zit in Engeland en dat is toch niet zo ver dat ik al ruim 5 weken wacht. Belachelijk
.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Gekeken bij mijn bestelstatus moet nog wachten tot 21 november.
Play.com zit in Engeland en dat is toch niet zo ver dat ik al ruim 5 weken wacht. Belachelijk.
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Ik heb een vriendin die in Londen woont.
Die stuurt ook wel eens iets, en dat heb ik dan binnen één week.
Ik kijk dus bij Play.com via mijn account en daar staat dat ik moet wachten tot 21 november en dan kan ik doorgeven of ik het artikel heb ontvangen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Het hoort er binnen 21 dagen (na verzending) te zijn. Je moet gewoon contact met ze opnemen en dan krijg je een nieuw exemplaar toegestuurd. Na 21 dagen mag je claimen.
Het is bij mij twee keer gebeurt. De eerste keer kreeg ik meten een nieuwe exemplaar. De tweede keer kreeg ik precies op de 21e dag alsnog het pakketje binnen, herverpakt door British Mail. Blijkbaar was de verpakking onderweg stukgegegaan en had men toch moeite gedaan om alsnog het pakketje bij mij af te leveren. Niet Play.om's schuld en goede service van BM. Hoefde ik dus niet te claimen.
Het enige jammere is dat je lang zit te wachten. Shit happens...
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Ze proberen het opnieuw, hoop dat die wel aankomt.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Meestal wel. Ik heb het ook wel eens gehad dat een titel nooit aankwam, maar nadat ze een tweede op hebben gestuurd kwam die altijd aan!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Meestal wel. Ik heb het ook wel eens gehad dat een titel nooit aankwam, maar nadat ze een tweede op hebben gestuurd kwam die altijd aan!
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Gisteren eindelijk ontvangen
, had het al bijna opgegeven.
Als ik de volgende weer bij Play.com bestel zal ik ervan uitgang dat het lang kan duren. Deze tweede duurde toch ook al weer 10 dagen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Gisteren eindelijk ontvangen
, had het al bijna opgegeven.
Als ik de volgende weer bij Play.com bestel zal ik ervan uitgang dat het lang kan duren. Deze tweede duurde toch ook al weer 10 dagen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
In november besteldi ik een dvd bij Play, maar kreeg de verkeerde toegestuurd. Meteen gebeld en ik moest de dvd terugsturen (ondanks mijn waarschuwing dat de verzendkosten waarschijnlijk hoger zouden zijn dan de waarde van de dvd!), waarna men mij de juiste dvd zou toesturen.
Die dvd heb ik nog niet ontvangen en ook heb ik de portokosten van de teruggestuurde dvd niet teruggekregen. Probleem is nu dat hun telefoonnummer niet werkt? Ik krijg steeds te horen: 'Sorry, the service is unavailable at present. We apologise for any inconvenience caused, tuut tuut tuut!"
Weet iemand een andere manier om contact met ze op te nemen??
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Ik weet dat een tijdje nadat je je bestelling niet (of fout) hebt gehad, dat je via je acount een bericht kan doorgeven wat er fout is gegaan. Ik twijfel of dit na 3 maanden nog kan.
Ook weet ik niet of hun email [email protected] werkt, want die deed het vroeger ook.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik weet dat een tijdje nadat je je bestelling niet (of fout) hebt gehad, dat je via je acount een bericht kan doorgeven wat er fout is gegaan. Ik twijfel of dit na 3 maanden nog kan.
Ook weet ik niet of hun email [email protected] werkt, want die deed het vroeger ook.
Dat is dus het vervelende. Als je besluit de dvd terug te sturen en te wachten op de vervangende dvd verdwijnt die dus uit je acount (tenminste: de optie tot reageren). Ze hadden wel gewaarschuwd dat dat 28 dagen zou duren, omdat ze die dvd, 'Love and Honour' niet meer in voorraad hadden. Maar die 28 dagen zijn onderhand wel voorbij.
Als ik naar het emailadres mail krijg ik: ****THIS MAILBOX IS UNATTENDED*****".
Misschien probeer ik maar via een recente wel aangekomen bestelling te reclameren en daarbij te zeggen dat dit de enige manier tot communicatie is!
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Normaal is de wachttijd 20 werkdagen als ik me niet vergis maar ik betwijfel of ze niet meer zouden uitzoeken wat er is misgelopen als de bestelling al van een tijdje terug is.
Ik heb zelfs al enkele foute bestellingen gekregen en één enkele die niet toekwam. ( Die ik na het zenden van een mail binnen een week in mijn bus kreeg )
Het beste is om bij je bestelling te gaan kijken, daar kun je kiezen. Is het een foute bestelling of is er een beschadiging of is je bestelling nog niet aangekomen. Reageren zeker binnen de drie dagen op uw mail. Dus je kan maar eens een mailtje zenden en zien wat ze erover zeggen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Het beste is om bij je bestelling te gaan kijken, daar kun je kiezen.
Het probleem is dat dit nu niet meer kan. Blijkbaar heb je na de 21 dagen wachttijd maar een beperkte tijd om te claimen. Ik heb nu maar via een andere dvd (die ik wel netjes heb ontvangen) geclaimd en duidelijk gezegd dat het eigenlijk om een ander item gaat.
Het is vervelend dat je ze niet gewoon kan mailen, zoals bij BLAHdvd. En raar dat ze telefonisch niet zijn te bereiken!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Altijd wat te zeuren over Play.com...
Die jiffy bags zijn natuurlijk ideaal bij 2e hands doorverkoop van CD's of DVD's.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14442 votes
Volgens mij staat het duidelijk aangegeven op hun site dat ze alles apart verpakken en versturen, dus dat deze jongens zo verrast zijn is mij een wonder!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Fuck het milieu! Ik ben er blij mee dat men alles apart verstuurd. Nu past alles door de brievenbus en hoef ik niet iedere keer naar het postkantoor of mijn buren een pakketje op te halen! Bovendien: mocht er wat zoek raken, dan ik dat maar één item en niet een pakket van velen!
Even de afloop van mijn onderstaand klacht. Op een gegeven moment had ik dus maar geclaimd op de (wel gearriveerde, goedkoopste recenente aanschaf) dvd Hellboy 2. In het begeleidende bericht had ik duidelijk aangegeven dat het om een ander item ging en de siuatie uitgelegd. Krijg ik prompt binnen een minuut een email terug met: 'Sorry dat Hellboy 2 niet is aangekomen, we hebben een nieuwe verstuurd!'
AAArrgh! Gelukkig stond in de mail wel het internationale telefoonnummer, dus meteen gebeld! (volgens mij zit dat telefoonpanel in een of ander Aziatisch land, gezien de accenten!).
"Nee, geen probleem: Hellboy 2 gecancelled en de juiste dvd wordt nu ècht verstuurd. En de portokosten van de eerdere verkeerde dvd, krijgt u terug!"
Nou, benieuwd, Maar de portokosten kreeg ik inderdaad terug en al gauw een mail dat "Hellboy 2" was verstuurd. Nu dacht ik dat dat de juiste dvd (Love and Honour) zou zijn, maar dat dat om technische redenen onder Hellboy 2 zou zijn verstuurd.
Vier dagen later lag 'Hellboy 2' bij me op de mat! Aaarghh!
Maar, nèt voordat ik weer zou gaan klagen, óók 'Love and Honour'!
Uiteindelijk tòch een goede service en gezien de minieme kosten van Hellboy 2 heb ik die maar aan mijn broer gegeven en verder gedaan of wat dat betreft mijn neus bloedde.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Echte filmfans herbruiken enveloppen en kartonnetjes ook.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Echte filmfans herbruiken enveloppen en kartonnetjes ook.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Dit staat trouwens ook steeds vermeld op de mail die je krijgt als je bestelling is verzonden. Doen dit ook zo omdat er zo geen lange wachttijden kunnen ontstaan doordat er één dvd of cd of andere een wat langere tijd nodig heeft op bij play binnen te komen.
Wat problemen betreft bij de bestellingen. Er zijn er niet zoveel, maar 1 maal een dvd niet verkregen maar na een mailtje binnen de drie dagen in mijn bus. Met cd's al 2 maal de verkeerde cd in de bus gekregen maar deze dan terug gestuurd.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik ben aan het twijfelen om deze box te kopen maar ik kan niet goed volgen met de prijs. Er staat dat hij 23,49€ is maar eronder staan wel een hoop prijzen variërend van 36.77€ tot 108.87€. Hoeveel kost de box dan?
Ik zie denk ik niet wat jij ziet. Ik zie alleen €23,49 staan namelijk. Als je even wacht kun je 'm misschien voor nog minder overnemen van Ramon K (ik geloof dat zijn kennismaking met de box nogal is tegengevallen (zie Super Vixens)... 
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
Ik ben aan het twijfelen om deze box te kopen maar ik kan niet goed volgen met de prijs. Er staat dat hij 23,49€ is maar eronder staan wel een hoop prijzen variërend van 36.77€ tot 108.87€. Hoeveel kost de box dan?
€ 23,49 Is de prijs die je betaalt als 'm bij Play.com zelf koopt. Die andere prijzen zijn van particuliere verkopers die via de website van Play hun waar mogen aanbieden.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dus normaal gezien als ik hem bestel krijg ik hem voor 23,49€?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dus normaal gezien als ik hem bestel krijg ik hem voor 23,49€?
Ja. Hoef je geen twijfels over te hebben. Hij is ook 'in stock' dus normaal gezien gaat-ie ook binnen twee dagen op de bus. Ik weet niet of de Play leveringen met het vliegtuig komen of met de boot. Maar met het vliegtuig zal wel even gaan duren momenteel.
Ik heb blijkbaar die functionaliteit die Bombong noemt uitstaan in mijn schermweergave, want ik zie ze niet. Er staat zo'n soort 'kringloop'teken bij toch? Heet PlayTrade als ik me niet vergis. Maar Play is ook een soort tussenkanaal voor particuliere aanbieders. Net zoals je dat op Amazon ook tegenkomt.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik weet niet of de Play leveringen met het vliegtuig komen of met de boot. Maar met het vliegtuig zal wel even gaan duren momenteel.
Daar zeg je wat! Iemand die dat weet, heel toevallig?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes

Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ghe ghe, ik dacht nog, zal ik typen "weet Dogie_Hogan dat toevallig?" En ja hoor! 
Bedankt, al stemt dit nieuws me dan weer wat minder vrolijk, maar niets aan te doen.