Play.com
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dan koop jij dure CD's
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Zijn er (bezettings-) problemen bij Play? Sedert ca. 10 dagen heb ik diverse 'on stock' bestellingen op 'order taken' en 'packing' staan, maar er gebeurt al dagen niets. Bedragen zijn al wel afgeschreven.
Orders, die de laatste dagen wel mondjesmaat verstuurd zijn, gaan ineens niet meer gepaard met een emailbevestiging... en hun tel.nr. is niet bereikbaar. 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Ik krijg men pre-orders toch wel opgestuurd. Wel reeds tweemaal een verkeerde cd opgestuurd gekregen maar via hun terugstuur pagina is dit vlug in orde gekomen.
Zelf heb ik ook één pre-order die blijft staan op order taken. Ik denk dat ze deze dvd dan ook niet binnen gekregen hebben.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Zelf heb ik ook één pre-order die blijft staan op order taken. Ik denk dat ze deze dvd dan ook niet binnen gekregen hebben.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dit is de Play.com thread, maar toch is TheHut.com ook een on-lineshop om qua prijs- stelling in de gaten te houden, vaak weer goedkoper dan Play.
Voorbeeld is de 3DVD boxset van DEADWOOD. Bij Bol.com maar liefst € 65 ex. porto, bij Play € 45,49 inkl. porto, en bij TheHut € 35,93 ex. porto (ca. € 2,25).
Ik heb bij TheHut al diverse SACD's gekocht, die in NL niet meer te koop waren, bij Play wel, maar TheHut bleek weer goedkoper dan Play.
Betaalwijze bij TheHut verder identiek als bij Play.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Even een vraagje over het aanmelden bij Play.com. Als ik al mijn gegevens invul moet ik bij adress minimaal twee regels invullen. Regel 1 is de straatnaam + huisnummer neem ik aan. Wat moet er dan op de tweede regel? De stad? De postcode moet daaronder pas, dus ik weet het even niet.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Even een vraagje over het aanmelden bij Play.com. Als ik al mijn gegevens invul moet ik bij adress minimaal twee regels invullen. Regel 1 is de straatnaam + huisnummer neem ik aan. Wat moet er dan op de tweede regel? De stad? De postcode moet daaronder pas, dus ik weet het even niet.
Printscreen:

Succes!
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Zijn er (bezettings-) problemen bij Play? Sedert ca. 10 dagen heb ik diverse 'on stock' bestellingen op 'order taken' en 'packing' staan, maar er gebeurt al dagen niets. Bedragen zijn al wel afgeschreven.
Orders, die de laatste dagen wel mondjesmaat verstuurd zijn, gaan ineens niet meer gepaard met een emailbevestiging... en hun tel.nr. is niet bereikbaar.
Hoe is dat verhaal uiteindelijk afgelopen? Ik had er al even niet meer besteld, nu toch maar weer eens een poging gewaagd, maar mijn bestelling staat alweer een paar dagen op packing 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Bij vlagen gaat het weer goed en zijn de bestellingen binnen 10 dagen binnen.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
O nou gelukkig maar dat je het wel hebt ontvangen. Ik kijk het ook nog maar even aan. Ze maken het elke keer weer spannend daar bij Play.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
O nou gelukkig maar dat je het wel hebt ontvangen. Ik kijk het ook nog maar even aan. Ze maken het elke keer weer spannend daar bij Play.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Mja, van mijn laatste bestelling heb ik zojuist toevallig mail gehad dat deze nu dan toch zou zijn verzonden. Maar een andere bestelling, die van een dag daarvoor is (en volgens de site gewoon op voorraad) staat de status na een aantal dagen nog steeds op packing...
Vreemd allemaal weer. Hopelijk zien ze hem niet over het hoofd..
Geen idee hoe zoiets gaat.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Vraag:
Zijn die vertragingsproblemen bij Play.com uitsluitend te wijten aan die firma zelf?
Ik heb inmiddels talloze ervaringen met de Britse Mail opgedaan.
De ene keer is een bestelling binnen een week hier, maar doorgaans is de overkomst tijd drie weken!!!
Overkomt mij gemiddeld in 7 van de 10 gevallen.
En dat heeft niets met het laat verzenden door de verkoper in Engeland te doen, die zijn in alle gevallen razendsnel geweest,want ik heb het bewijs van de poststempel.
De Britste postdienst is m.i. een van de traagste ter wereld.
Wanneer ik (bijvoorbeeld)dvd's bestel in Korea (dikwijls) zijn die binnen de vier á vijf dagen binnen.
Nu ik het er toch over heb: nóg slechtere ervaringen heb ik (te vaak) opgedaan met de Belgische post.
Heel veel pakjes zijn nooit aangekomen.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Nou, in mijn specifieke geval is oorzaak van de vertraging dat mijn bestelling niet eens verstuurd lijkt te worden, maar eenmaal verzonden duurt het bij mij meestal een dag of 6,7. Dit is ook wel eens anderhalve week geworden overigens. (in ieder geval zelden de 3-5 dagen die op de site worden aangegeven) Lijkt me alleen niet dat Play hier nog iets aan kan doen, ze scheppen met hun indicatie alleen wel verkeerde verwachtingen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nou, in mijn specifieke geval is oorzaak van de vertraging dat mijn bestelling niet eens verstuurd lijkt te worden, maar eenmaal verzonden duurt het bij mij meestal een dag of 6,7. Dit is ook wel eens anderhalve week geworden overigens. (in ieder geval zelden de 3-5 dagen die op de site worden aangegeven) Lijkt me alleen niet dat Play hier nog iets aan kan doen, ze scheppen met hun indicatie alleen wel verkeerde verwachtingen.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik zie het nu ja, je hebt gelijk, my mistake
Dat verklaart wel een en ander.
Op zich dan wel weer raar dat ik desondanks twee maal een bestelling binnen enkele dagen heb ontvangen (in de eerste weken nadat TNT het bezorgen had overgenomen van selectmail oid) Het kan dus wél, maar helaas was deze opleving maar van korte duur.
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
De Britste postdienst is m.i. een van de traagste ter wereld.
Wanneer ik (bijvoorbeeld)dvd's bestel in Korea (dikwijls) zijn die binnen de vier á vijf dagen binnen.
Pakketjes uit Engeland blijft een onzekere aangelegenheid. Het duur vaak erg lang en er raakt ook regelmatig iets zoek. Zeker als er ook nog eens stakingen tussendoor zijn. Wat dat betreft kun je inderdaad beter iets uit bijvoorbeeld Japan laten komen. Dat gaat meestal een stuk sneller.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik zie het nu ja, je hebt gelijk, my mistake
Dat verklaart wel een en ander.
Op zich dan wel weer raar dat ik desondanks twee maal een bestelling binnen enkele dagen heb ontvangen (in de eerste weken nadat TNT het bezorgen had overgenomen van selectmail oid) Het kan dus wél, maar helaas was deze opleving maar van korte duur.
Porto per DVD € 1,15; CD € 1,05.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Bedankt voor de tip, ik zal hun site eens bezoeken. Maar bezorgen zij zoveel sneller dan? Want de prijs is voor mij niet het belangrijkste, snelle afhandeling van zaken en snelle bezorging vind ik wél belangrijk.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Hij gaat lekker, not...
Heeft iemand van jullie er ervaring mee dat er van twee op dezelfde dag verzonden artikelen er eentje veel later bezorgd werd dan de andere? Of kan ik degene die ik niet ontvangen heb als verloren beschouwen?
Paalhaas
-
- 1582 messages
- 2569 votes
Ja dat gebeurt best wel eens. Niet over inzitten hoor, want Play.com heeft uitstekende service. Als het na drie weken nog niet is gearriveerd, kun je het pakketje als niet bezorgd opgeven op de site en krijg je gratis een nieuwe bezorgd! Ik heb wel eens meegemaakt dat het meer dan 3 weken duurde. Ik had toen dus al aangegeven dat het pakketje vermist was, kreeg ik 'm onverwacht alsnog binnen. Een paar dagen later lag ook de 'vervangende' dvd op de mat. 
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Ik heb nu 4 weken geleden Entourage besteld bij Play.com en keurig een mail ontvangen dat mijn bestelling 3-5 dagen zou duren. Ik weet niet de route niet misschien via de Noordpool want ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik bestel bij hun in ieder geval niets meer
.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik heb nu 4 weken geleden Entourage besteld bij Play.com en keurig een mail ontvangen dat mijn bestelling 3-5 dagen zou duren. Ik weet niet de route niet misschien via de Noordpool want ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik bestel bij hun in ieder geval niets meer
.
Kijk ook ff in je orderhistory. Ook daar kun je vermissing melden tbv 2e toezending!
De afgelopen jaren meer dan 250 orders geplaatst bij Play (ook voor tevreden mede-MM'ers); allen zijn gearriveerd of nagestuurd bij eventuele vermissing bij de post!
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Klopt! Zo'n pakketje kan altijd kwijtraken bij de post, maar Play is altijd netjes geweest om zonder teveel problemen een tweede exemplaar op te sturen (zonder extra kosten).
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Op die TNT is geen peil te trekken. Afgelopen zondag DVD besteld, vanmorgen al in de bus. 
Daar staat tegenover: 2 DVD bestellingen bij FRS.nl wachten al weer bijna 2 weken, ondanks op voorraad. Status blijft maar staan op verzendklaar. Afhaalfiliaal maar bel-len, en (uiteraards) niets binnen....
Kortom, Play (en ook TheHut) zijn veel, veel beter ingesteld op on-line verkoop.
(En meestal goedkoper ook... en ik hoef niet met fietsje door k*t-weer naar dichstbij- zijnde FRS-filiaal om bestelling af te halen).
En prima After Sales bij Play: door misverstand met MM'er is er verkeerde DVD besteld; na retourneren heeft Play meteen 't bedrag, inkl. de porto, teruggestort. 
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
en ik hoef niet met fietsje door k*t-weer naar dichstbij- zijnde FRS-filiaal om bestelling af te halen).
Behalve als het wordt aangeboden en je bent niet thuis, en ook de buren niet. En dit gebeurd twee keer achter elkaar. Moet je alsnog door de regen. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Laatst liet de post een pakje van mij 5 deuren verder achter. Het stond keurig op een briefje en daar wonen vriendelijke mensen, dus geen probleem wat mij betreft. Maar het leek alsof de postbode het halve blok geprobeerd had om mijn pakje maar kwijt te raken.
Sergio
-
- 254 messages
- 6291 votes
Ik wacht dan nog een week, en dan neem ik contact met ze op, bedankt voor jullie reactie.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik wacht dan nog een week, en dan neem ik contact met ze op, bedankt voor jullie reactie.