• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.966 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.886 votes
Profile

Play.com

Bobo23

• 1 messages
  • 0 votes

Hallo,

ik vroeg mij af hoe ze bij Play.com omgaan met grote bestellingen van meerdere DVDs. Worden die per stuk verstuurd (zoals bij SplashDVD.com), wat handig is om onder de 20 euro-grens te blijven, of verzenden ze daar alles tegelijk (waarbij ik zwaar over de 20 euro heen ga en dus veel bij zal moeten betalen)? Ik bestel normaal altijd bij SplashDVD omdat ze daar (ook) geen verzendkosten hebben en altijd per stuk versturen, maar ik zag nu toch wel erg leuke aanbiedingen bij play.com... Wie weet meer?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

per stuk verstuurd, geen extra kosten

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Play heeft weer eens iets aan de site toegevoegd.

Je kunt nu ook in Euro's betalen.

Ik kan dat enkel afraden, want je betaalt per dvd gemiddeld Euro 1,50 teveel. Gewoon in ponden kopen dus.

Huidige Koers Pond Euro 0.66 (creditcard-maatschappijen hanteren de middenkoers)

Koers van Play 0.61 (koers varieert wat)

Dus een DVD van GBP 13,99 kost je bij bestelling dus in ponden Euro 20,97 terwijl het eurobedrag bij Play.com Euro 22,49 bedraagt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

In DVD en Video > Koop en ruil > Dvd's retourneren (play.com):

Even een vraagje....

Ik heb een dvd besteld bij Play en die dvd functioneert niet goed. Ik heb op de site gekeken wat te doen en ik moet blijkbaar 1 of ander nummer bellen, de reden inspreken waarom ik de dvd wil retourneren en vervolgens moet ik de dvd terugsturen samen met de invoice......

Wa is da? Ik weet niet wat ze bedoelen. Heeft iemand er ervaring mee?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De invoice is de factuur.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

My goods are faulty or have been damaged in transit

Please return the item to the address below via recorded delivery including the invoice and a small note explaining the reason of return. FAULTY GOODS HAVE TO BE RETURNED WITHIN 28 DAYS. As soon as we receive the item and it has been tested we will either refund your card or send a replacement disc. We apologise for the inconvenience, if you have any problems please do not hesitate to contact us.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Niks 1 of ander nummer bellen dus.

Dus:

Terugsturen naar:

Play.com

PO Box 192

Jersey

JE4 8RP

Factuur en een klein briefje bijvoegen met uitleg.

That's all.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Bedankt Kappeuter!

(had van dat woord 'invoice' nog werkelijk nooit gehoord)

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Maakt voor de bestelling niets uit. Ze hanteren gewoon de normale koers.

damon

• 1887 messages
  • 0 votes

ik heb een bestelling geplaatst voor een box edition (dus een grote box) maar wacht daar al maanden op

is het lastiger om een dikke box te bestellen ivm invoerrechten ofzo?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Als je inlogt op hun site, wat staat er dan bij je statusoverzicht ?

Je krijgt altijd een mail als ze het pakketje verzonden hebben. Daarna duurt het maximaal 3 weken ofzo, maar meestal ongeveer een week.

Maanden wachten is sowieso niet normaal. Waarom stuur je ze geen mail ?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

EmDee wrote:

Maakt voor de bestelling niets uit. Ze hanteren gewoon de normale koers.

Hoe bedoel je dat ? Normale koers ?

Als je via creditcard betaald in Ponden rekent de creditcardmaatschappij dit om tegen de middenkoers van Pond naar Euro. En dan vindt je dus een lager eurobedrag op je afschrift.

Als je Play dit zelf laat doen, dus in Euro's afrekent, reken je per definitie teveel af en steekt Play het wisselkoers effect in eigen zak.

Huidige koers Eur = 0.66 GBP (Omrekenkoers van de creditcardmaatschappij)

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Ik weet niet meer waar ik t heb gelezen maar iemand heeft de test gedaan door op beide manieren een DVD te bestellen en hij was evenveel kwijt.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Dat zou ik erg knap vinden, ben wel benieuwd naar zo'n test!

Want als je in Euro's gaat afrekenen betaal je volgens mij de euro's (die je kwijt bent dus).

Maar even los daarvan.. Play heeft nu wel Summersale

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ik bestel in Ponden en er wordt dan minder van mijn creditcard afgeschreven dan wat ik kwijt zou zijn als ik mijn bestelling in Euro's gedaan zou hebben.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Die summersale van play stelt geen zak voor. De meeste dvd's zijn nog gewoon de normale prijs. Ze hebben alle aanbiedingen op één dikke hoop gegooid. Zonde.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Dit komt van dvd.nl:

Nog een vraagje over Play.com. Als ik de ponden omreken naar euro's krijg ik veel lagere bedragen dan als ik het EU vlaggetje op de site van Play aanklik. Welke bedragen moet ik in acht nemen?

Heb daar vorige week navraag naar gedaan.

Play.com schreef:

Hi there,

Thank you for your email.

We can confirm you will be charged on the currency rate of the day of your order, it would appear our website is slightly incorrect and will need updating.

We do hope this information helps.

Kind Regards,

Play

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

EmDee wrote:

We can confirm you will be charged on the currency rate of the day of your order

Vraag blijft staan of ze middenkoers of verkoopkoers van de bank bedoelen. Maar als ze zelf toegeven dat er iets niet klopt, zal het wel een correctie te onzer gunste zijn. En inderdaad die Summersale stelt weinig voor......

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Summersale stelt weinig voor maar toch snel ff deze besteld:

Monty Python's Life Of Brian

Paris, Texas (Anchor Bay)

Stand By Me (Stephen King)

The Fisher King

The Outlaw Josey Wales - Special Edition

En voor de zekerheid via de Engelse Pond manier gedaan.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ik heb een keer in Euro´s besteld en was toen meer kwijt dan het GBP bedrag in Euro`s omgerekend.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

*omhoogschop*

per ongeluk 2x seizoen 2 van Simpsons besteld, mag 'm ongeopend van ze terugsturen, maar moet ik dit nu frankeren??

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

PO Box is een postbus. Dat kan volgens mij niet zonder postzegeltjes.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik zal het retouradres voor Nederland even aan je geven.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Ik zal het retouradres voor Nederland even aan je geven.

In de mail die ik van ze kreeg staat dat het naar Jersey teruggestuurd moet... ??

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Sorry, flauwe grap.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Oh. Waardoor iedereen dus blijkbaar zoiets had van "dan zit Jordy niet meer op antwoord te wachten".

blabla

• 2070 messages
  • 5242 votes

Jordy schreef:

In de mail die ik van ze kreeg staat dat het naar Jersey teruggestuurd moet... ??

Daar moet je het pakje ook naar terug sturen (heb ik laatst ook gedaan met een verkeerde DVD), en ja, je moet het pakje frankeren.

De frankeerkosten kreeg ik in mijn geval netjes terug gestort omdat het een fout was van hun kant.

Jordy schreef:

Oh. Waardoor iedereen dus blijkbaar zoiets had van "dan zit Jordy niet meer op antwoord te wachten".

Euh..... ja,

bij deze dus even een serieus antwoord gegeven.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hmn, moet ik weer helemaal naar het postkantoor om de boel te laten wegen en frankeren enzo

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Wat kan Play snel zijn. Binnen 3 dagen is Tinker, Tailor, Soldier, Spy. al binnen.

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Ik heb voor de eerste keer iets online gekocht.

3 DVD's bij Play besteld in de nacht van zondag op maandag.

Gisteren evolueerden de DVD's van "packing" naar "processing". Vanmorgen was één van de 3 niet meer in mijn account, geen spoor meer. Intussen is de DVD trouwens "temporarily out of stock".

Betekent het feit dat de DVD niet meer in mijn account staat dat hij opgestuurd is, of dat er iets mis is (stock, credit card, ...) ?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.