• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.883 actors
  • 9.369.697 votes
Profile

Play.com

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Zo lang zij de film niet in huis hebben, wordt er geen geld van je creditcard afgeschreven. Ik heb maar 2 van zulke 'awaiting stock' titels gecancelled, zat er al zo'n drie maand op te wachten.

Nitrouz

• 433 messages
  • 232 votes

Meneer Bungel wrote:

Zo lang zij de film niet in huis hebben, wordt er geen geld van je creditcard afgeschreven. Ik heb maar 2 van zulke 'awaiting stock' titels gecancelled, zat er al zo'n drie maand op te wachten.

Dat klinkt niet veelbelovend. :{

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

18 december j.l. 2 CD's besteld, vandaag (22 dec.) al binnen!

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Is er bij Play eigenlijk een mogelijkheid om items in een wishlist te zetten. Ik weet dat dit bij bv. Amazon kan, maar ik zie die optie niet meteen bij Play.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Is er al iemand die ervaring heeft met verkopers die via play dvd's verkopen? Je ziet dat nu geregeld staan: sold by .... niet play.com.

Is dit hetzelfde als kopen via Play?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Playtrade bedoel je?

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Ah yep dat was het playtrade inderdaad.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Al vaak via besteld en nooit problemen mee gehad. Ook valt het onder de conditions van play.com, mocht je iets niet ontvangen wordt het gewoon vergoedt. Maar al met al behoorlijk veilig naar mijn ervaringen.

Qua bestellen werkt het hetzelfde als bij play.com. Gewoon wel ff een verkoper met een zeer degelijk percentage positieve feedback.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Ok bedankt voor de info.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Graag gedaan .

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zelfde principe kent amazon ook. Gaat zowel bij Play als amazon eigenlijk altijd prima. Duurt alleen wat langer voordat je t in huis hebt is mijn ervaring (maar dat is bij Play toch al nooit snel).

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Valt wel goed mee hoor met play. Nog niet echt lang moeten wachten op bestellingen. Wel al eens verkeerde dvd's of niet toegekomen maar ik denk dat je dat overal kan tegenkomen.

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

In vergelijking met CDWow (bijvoorbeeld) vind ik Play.com redelijk snel met de levering.

Nog geen slechte ervaringen met beide opgedaan tot nog toe, en ik bestel er toch veel.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ik keek vaak op de site maar omdat ik geen creditcard had was het vooral kijken.

met http://www.3vcard.nl/ kan ik gewoon een online creditcard kopen van 20 tot 150 euro. Het is een soort prepaid card. Dus nu eindelijk wat dingen besteld.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Rakuten, de Japanse eigenaar van Play.com , stopt met de eigen verkoopactiviteiten op die site.

Vanaf maart is Play.com slechts nog een handelsplatform voor externe verkopers.

De oorzaak:

De Britse regering maakte vorig jaar een einde aan belastingvoordelen voor bedrijven op de Kanaaleilanden: wie producten vanaf die eilanden verzond, hoefde geen btw af te dragen bij artikelen onder de 15 pond.

Meer info / bron: Rakuten’s Play.com alleen nog marktplaats - Twinkle

Was mij al langer opgevallen overigens dat play.com al een tijdje bijna niets meer zelf verkoopt.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Da's erg jammer; jaren lang mijn hofleverancier #1.

Zo'n 85% van m'n DVD/BD collectie is van Play afkomstig.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

The end of an era! Koop de laatste jaren niet zo veel films en muziek meer, dus zal het ze niet missen, maar toch opvallend nieuws.

Om nostalgische redenen even in m'n orderhistorie gekeken, maar liefst 500 bestellingen gedaan daar. Allemaal dvd's die ik inmiddels voor een paar centen heb verkocht, en cd's die in dozen in de berging staan

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

Heel jammer, want ik kocht er veel, en altijd tot tevredenheid.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Play is waar ik ooit begon met het importeren van films. In die tijd waren ze ook echt duidelijk goedkoper dan de rest en vooral heel betrouwbaar. Als ik de laatste jaren nog eens films uit Engeland haalde was dat steeds vaker via Amazon.co.uk eerlijk gezegd.

Viel me ook al op dat er steeds minder eigen voorraad was.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Jongens toch, bestel ik juist Friday the 13th Part 9 maar wat voor een miserie is dat weer gebleken.. Mijn VISA kaart was vervallen dus ik moest de nieuwe in het systeem zien te krijgen maar wat ik ook deed, ik bleef maar de melding krijgen dat er iets verkeerd was. Ik kon niet afrekenen en kreeg geen enkele aanduiding wat er dan in godsnaam verkeerd was. Wat heeft geholpen? De boel gewoon afsluiten en terug opnieuw beginnen vooraleer die melding wegging. Wil ik even de help pagina oproepen rond de card details en wat blijkt? Na (opnieuw) te moeten inloggen krijg ik de melding dat er iets is misgelopen en kom ik terug op de home page. Het zijn daar toch ook sucky ITers die dat ontwikkeld hebben..

Bij de film stond trouwens weer een levertijd van 7 - 10 dagen vermeld maar eens de bestelling gedaan was, bleek het 10 - 14 dagen te zijn.. Ik krijg een zwaar deja-vu gevoel.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Ik heb ook het gevoel dat play.com sterk achteruit aan het gaan is, ik heb al verschillende pre-orders gehad die ze cancelden.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Iemand eigenlijk ervaring met iets te bestellen bij Rakuten (Allyourmusic)?

Zoals in mijn bericht van 16 mei staat heb ik Friday the 13th Part 9 gekocht maar dat is onderdeel van een verjaardagscadeau dat ik op 5 juni zou willen afgeven. Bij de film stond er een levertijd van 7-10, dan bleek het 10-14 dagen te zijn maar ik zie nu pas dat dat enkel voor USA is. De andere leveringstijd is 10-21 dagen.. Dit is echter nogal een grote marge dus ik zou graag willen weten wanneer ik ongeveer mijn pakket kan verwachten. Kan iemand met ervaring me zeggen of Nederland/België eerder bij de 12 dagen bijvoorbeeld of eerder bij 20 dagen zit?

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

@Metalfist:

Ik koop zelf regelmatig bij All your Music via Play of Amazon UK.

De levertijd is altijd inderdaad 2 tot 3 weken.

Je zou nog net geluk kunnen hebben met die bestelling.

En anders maar een "tegoed-bon" voor dat cadeau aanbieden aan de jarige, met "s.v.p. Nog even geduld" erop

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zou mooi zijn inderdaad maar ik vrees er voor. Wel stom op zich want nu heb ik 10 van de 11 delen uit de Friday the 13th reeks Ach, ik zie wel hoe ik het oplos.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Wel, ik ben tevreden over Play Rakuten. Mijn DVD is gisteren op de mat gevallen wat zelfs voor het minimum van 10 dagen was. Wel een verschrikkelijke verpakking trouwens. De DVD was luchtdicht verpakt maar de binnenkant van de verpakking plakte ook nog eens aan de DVD zelf.. Al goed dat die op zich ook nog eens in plastiek folie was verpakt want het hangt compleet vol met lijmresten.

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

(ondanks het "plakwerk")

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Moet ik vanuit gaan dat als er region 2 staat bij een DVD/Blu-ray er 100% zeker NL ondertiteling bij staan?

Simon Smith (crew films)

• 1374 messages
  • 4512 votes

Op Play? Zeker niet. Regio 2 betekent dat de dvd in Europa en het Midden-Oosten afspeelbaar is, maar zegt niets over de ondertiteling die erop staat.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

dimi303 wrote:

Ik heb ook het gevoel dat play.com sterk achteruit aan het gaan is, ik heb al verschillende pre-orders gehad die ze cancelden.

In de afgelopen jaren meer dan 500 DVDs, CD's en Blu-rays bij Play gekocht, maar sinds de overname door Rakuten-Japan en de in voering van BTW op Jersey zijn de prijzen enorm gestegen. Koop hooguit nog bij de Play-traders.

Concurrent www.Blahdvd.com (ook op Jersey) heeft minder keus.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Simon Smith wrote:

Op Play? Zeker niet. Regio 2 betekent dat de dvd in Europa en het Midden-Oosten afspeelbaar is, maar zegt niets over de ondertiteling die erop staat.

helaas. Zitten paar leuke dingen tussen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.