• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.388 votes
Profile

Waar erger je je aan in de videotheek?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

@Goodfella_90: daar zijn nu eenmaal regels voor (en boetes die daar aanvast zitten). Al is dit wel een beetje erg hoog??

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Klopt. Regels zijn regels. Maar als ik daar elke week weer 2 á 3 dvd's huur en een (dacht ik tenminste) zeer goede omgang heb met de beheerder en nog nooit iets te laat heb ingeleverd vind ik het behoorlijk zwaar om mij dat te laten betalen om een kwartiertje. Gelukkig is dezelfde videotheek vorige week gesloten. Ik denk graag dat het door mijn niet-klandizie komt.

LaRusso

• 175 messages
  • 0 votes

je was waarschijnlijk hun enige bron van inkomsten

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

neo wrote:

@Goodfella_90: daar zijn nu eenmaal regels voor (en boetes die daar aanvast zitten). Al is dit wel een beetje erg hoog??

Regels moeten wmb wel met redelijkheid en billijkheid worden toegepast. Zo huurde ik ooit eens (jaar of 2 geleden denk ik) in een actie 2 films voor de prijs van 1 bij Videoland (4 euro dus). Normaal mag je de films in zo'n geval dan 2 dagen houden. Maar omdat dit een actie was mocht ik ze maar 1 dag houden ('niet in combinatie met...'), wat ik dus niet door had. Dus bij het inleveren was ik al verbaasd dat ik een boete kreeg, maar die boete was ook nog eens (je raadt het al) 8 (!!!) euro, want: 2 dagfilms 1 dag te laat ingeleverd. Ik kwam er al niet vaak (diverse andere opties in de buurt), maar dat is dan dus echt de laatste keer geweest

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5737 votes

ik irriteer me aan de mensen achter de kassa. wat een ongeïnteresseerde, chaggerijnige mensen zijn dat zeg

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Ja, dat klopt! (meestal toch )

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Op het moment dat ik een film wilde huren en ik fiets naar de videotheek, bleek ie dicht te zijn, vreemd. Het was 19.00 uur, dan is ie toch zeker open, tot ik op de deur een brief zag:

BEN EVEN DE HOND AAN HET UITLATEN, BEN ZO TERUG.

en daar stond ik dan een half uur.

Ook als ik dan de films doorzoek, dat die hond de hele tijd aan je snuffelt.

Die videotheek bij mij in het dorp is nu falliet.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Sinds een paar maanden is de videotheek in Heerde open en nu, na vele bezoeken, komen de eerste erger punten boven drijven.

Het aanbod wat deze videotheek momenteel te bieden heeft is matig. Natuurlijk is dit vrij normaal bij een beginnende videotheek, maar toch. Het matige aanbod is vooral te merken bij het horror genre. Er staan voornamelijk B-horrors op de planken. Denk hierbij aan troep als Skinned Deep, The Hollow etc. Ook ontbreken er verscheidene klassiekers, The Fly en The Evil Dead zijn bijvoorbeeld in geen velden of wegen te bekennen. Het is duidelijk dat ze daar zelf geen fan zijn van het horror genre. Er staat namelijk behoorlijk veel troep tussen.

Er staan voor de rest ook alleen maar gangbare titels in deze videotheek. Met titels uit Aziatische landen hoef je bijvoorbeeld niet aan te komen. Deze hebben ze namelijk toch niet. Erg jammer, ik hoop dat ze gauw hun assortiment kunnen uitbouwen.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

sinterklaas wrote:

Op het moment dat ik een film wilde huren en ik fiets naar de videotheek, bleek ie dicht te zijn, vreemd. Het was 19.00 uur, dan is ie toch zeker open, tot ik op de deur een brief zag:

dat doe je toch niet als videotheekmedewerker

renekuipers

• 36 messages
  • 30 votes

sinterklaas wrote:

Ja, zo word een mens gewoon gedwongen om te gaan downloaden natuurlijk

En wat raar dat hij nu falliet is (not)

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Hier in de videotheek kun je alleen de 'aller nieuwste' dvd's huren. Als er een film voor het jaar 2000 gemaakt is, kun je hem niet in de videotheek vinden.

Lang leve het downloaden, dus...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Hier in de videotheek kun je alleen de 'aller nieuwste' dvd's huren. Als er een film voor het jaar 2000 gemaakt is, kun je hem niet in de videotheek vinden.

Ik vraag me erg af naar wat voor videotheek jij gaat. Heb je wel eens verder gekeken dan de etalage?

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Ik vraag me erg af naar wat voor videotheek jij gaat. Heb je wel eens verder gekeken dan de etalage?

3 jaar terug liep ik in Groningen een moviemax binnen en vroeg of ze pulp fiction hadden. De manager had er nog nooit van gehoord en ze hadden hem ook niet. De oudste film die ze daar hadden was Avalon (wat die daar dan weer deed snap ik ook niet )

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

renekuipers wrote:

(quote)

Ja, zo word een mens gewoon gedwongen om te gaan downloaden natuurlijk

En wat raar dat hij nu falliet is (not)

haha

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Linn wrote:

(quote)

haha

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

volgens mij is geen enkele videotheek foutloos.

sanny74

• 62 messages
  • 1 votes

videotheek is duur bij ons

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Ik had me voorgenomen een aantal films te huren die ik graag wilde zien, dus ik naar de videotheek en ik had een lijstje opgesteld met een aantal films.

-Spoorloos

-Halloween

-Raging Bull

-Chinatown

-The Deer Hunter

-Duel

Ik zelf eerst heel die videotheek doorgezocht zonder iets te vinden, vervolgens ging ik naar die vrouw achter de balie en gaf haar het lijstje. Ik vroeg of ze geen enkele film hadden toen zei ze:

'Hmm ik ken ze ook niet, zijn zeker al wat oudere films'?

Ik: 'Ja'

Zij: 'Ja die oudere films gaan eruit enkel de klassiekers blijven staan.

Ik:

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Jesus, die hebben ook geen smaak.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Awkward. Ook ooit in zo'n situatie gezeten maar in mijn geval stelde ze een vraag in retarded vorm. 'Weet je wel zeker dat die film bestaat?'.

-jack_sparrow-

• 823 messages
  • 1158 votes

Naomi Watts wrote:

Awkward. Ook ooit in zo'n situatie gezeten maar in mijn geval stelde ze een vraag in retarded vorm. 'Weet je wel zeker dat die film bestaat?'.

echt?

dat meen je niet?

"weet je echt of die film bestaad?" wat is dat nu voor vraag in een videotheek!

Leviwosc

• 883 messages
  • 335 votes

De prijs van een nieuw gekochte dvd weegt in veel gevallen op tegen het huren van een film bij de videotheek. En zoals velen al eerder hebben gezegd in dit topic, veel dvd's zitten vol krassen. Ik weet van mezelf dat ik heel voorzichtig omspring met mijn dvd's; maar van een ander weet je dat nooit.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

De ontwetend heid van de mensen die er werken. Iemand wist niet eens wie Ennio Morricone was... En exrentals voor 5 euro in de verkoop leggen die 1 euro bij Blokker kosten...

En niet dat ik me eraan erger, maar wel vreemd dat een vriend van de werknemer met zijn nieuwe vriendin op bezoek komt en dan waar een kind van 13 bij staat een verhaal zitten te vertellen dat ze "een bietje bezig waren in bed" (waarop zijn vriendin zecht "een bietje?") "toen zagen we de kat in eens niet meer. We dachten dat wel hem doodgenaaid hadden".

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

by_the_way wrote:

Ik had me voorgenomen een aantal films te huren die ik graag wilde zien, dus ik naar de videotheek en ik had een lijstje opgesteld met een aantal films.

-Spoorloos

-Halloween

-Raging Bull

-Chinatown

-The Deer Hunter

-Duel

Ik zelf eerst heel die videotheek doorgezocht zonder iets te vinden, vervolgens ging ik naar die vrouw achter de balie en gaf haar het lijstje. Ik vroeg of ze geen enkele film hadden toen zei ze:

'Hmm ik ken ze ook niet, zijn zeker al wat oudere films'?

Ik: 'Ja'

Zij: 'Ja die oudere films gaan eruit enkel de klassiekers blijven staan.

Ik:

Hadden ze The Deer Hunter en Chinatown niet ? Erg vreemd. The Deer Hunter is wel er goedkoop op dvd uitgebracht. Hij is vaak net zo duur als je hem koopt.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Linn wrote:

(quote)

Clerks gezien?

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

Klopt. Regels zijn regels. Maar als ik daar elke week weer 2 á 3 dvd's huur en een (dacht ik tenminste) zeer goede omgang heb met de beheerder en nog nooit iets te laat heb ingeleverd vind ik het behoorlijk zwaar om mij dat te laten betalen om een kwartiertje. Gelukkig is dezelfde videotheek vorige week gesloten. Ik denk graag dat het door mijn niet-klandizie komt.

Idd wel erg streng. Ik hoorde laatst nog een werknemer zeggen dat hij iemand 28 euro kwijt had gescholden...

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Of dit:

Ik zie een film en wil hem huren. Ik ga naar videotheek en vraag er naar aan de kassiere.

Caz: Hebben jullie misschien deze film?

Kassiere: Ohja dat is die film waarbij

spoiler spoiler spoiler spoiler spoiler spoiler spoiler spoiler spoiler spoiler die heb ik nog eens in de bioscoop gezien een paar jaar geleden en het is een hele goede film, vooral die scene waarbij spoiler spoiler spoiler spoiler spoiler spoiler. Dat einde ook dan word die held neergeschoten en spoilerspoilerspoiler Dat was echt mijn favoriet. Mijn vriend vond hem ook leuk

Caz: Ja ja ok, maar hebben jullie hem nou?

Kassiere: Eeeeh Nee.

Caz:

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

1. Dat de dvd's altijd vol krassen zitten

2. Dat ze nooit de films hebben die je in gedachte hebt

3. Personeel dat er bar weinig vanaf weet

4. Dat je soms niet kunt kiezen tussen een tiental films en dus er een stel moet achterlaten

Ik werk zelf fulltime in een Videotheek en de meeste klachten komen me bekend voor!

Over het assortiment.. dat verschilt natuurlijk per Videotheek, maar voor de Rental zijn veel films van voor het jaar 2000 alleen op VHS uitgebracht, en die worden sinds een jaar niet meer gemaakt. En er worden voornamlijk titels ingekocht die geld in het laatje brengen... Dat lijkt me nogal logisch. We gaan niet voor 25 euro een film inkopen die maar 1x verhuurd wordt..

En het personeel daar schort het af en toe nogal aan bij filmkennis... Ons advies aan het personeel is dan om bij klanten na te vragen hoe de film was, of wat reviews van het internet afhalen om een idee te krijgen van de film!

En de krassen op de schijfjes zijn idd een ware hel...Schijfjes die overmidden liggen, schijfjes waarmee ze hebben zitten sjoelen ofzo...

Helaas geven sommige klanten het personeel gelijk de schuld en gaan ze tekeer als achterlijken..

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Bij een legendarische videotheek in Groningen moet ik altijd in discussie over mijn foute filmkeuzeskeuzes (they live, heathers, live and die in l a). Er staat dan een meneer achter de counter die de eigenaar erbij haalt om te bespreken wat voor foute film ik nu weer ga huren. Dan gaat de eigenaar uitleggen dat die keuze helemaal niet zo gek is, gezien mijn kijkgedrag. Aan de andere kant zorgt dit wel voor grappige discussies van redelijk nivoo. Bij Live and die in LA werd het zelfs een beetje ruzie en moest ik me elfs gaan verantwoorden op enkele punten. En het was nog wel mijn eerste bezoekje aan de theek na 10 jaar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.