• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.755 votes
Profile

Waar erger je je aan in de videotheek?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Hahaha, dat klinkt als Clerks.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Heb het al eerder gezegd, maar het lijkt wel of het met de dag erger wordt. Topfilms uit het verleden, niet te vinden .

Was van plan een paar weken terug mijn vakantie in te luiden met een paar goede films, waarvan ik er 3 van tevoren al in gedachte had.

- the crow '' niet in assortiment

- boondonck saints '' niet in assortiment''

- die hard 3 '' uitgeleend ''

Lekker begin van mijn vakantie jeesh

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Toy Story was bij ons niet meer te huur, zowel op dvd als op vhs niet. Dat terwijl het een behoorlijk grote videotheek is (Scope in Delft).

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

ik erger me aan het totale gebrek aan kennis bij het personeel.

dat je om een klassieker vraagt en dat het personeel er werkelijk nog nooit van gehoord heeft, maar dan zelfs soms ook nog reageert alsof JIJ dom of raar bent.

Van die domme jonge TMF kinders die nog NOOIT van een Stanley Kubrick ofzo gehoord hebben.

"Hallo, hebben jullie Don't look now? "

"Huh.... welke fillum...?

"Don't l look now"

"euhhhhhhh.... is dat een nieuwe fillum?"

"Nee lieverd, dat is geen nieuwe fillum..."

"hihihihihi, hoe heetdie zei je?"

"Don't look now......... (3e keer)"

"Hoe schrijfjedatdan?"

"Zucht... D O N T L O O K............etc"

herkenbaar voor iemand?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Uiteraard, daarom vraag ik ook nooit iemand wat bij een Videoland of iets dergelijks. Die hebben geen verstand van films.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

ook wel eens bij de Freerecordshop gehad hoor.

opbellen over een live DVD en dan dan merken dat men nog NOOIT van Slayer heeft gehoord (en gewoon ijskoud in een muziekzaak werken he....)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Mja, FRS is het muzikale equivalent van Videoland. Daar ga ik dan ook nooit heen. .

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Uiteraard, daarom vraag ik ook nooit iemand wat bij een Videoland of iets dergelijks. Die hebben geen verstand van films.

Eens. Fijne mensen hier bij de lokale Videoland, maar tips vragen is er niet bij. Regelmatig zijn de rollen dan ook omgekeerd.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

'mijn' Moviemax is niet veel beter.

Absoluut vriendelijke toffe lui maar gewoon te weinig kennis van zaken.

Ik moest van de week de Moviemax dude vertellen dat er een nieuwe David Lynch is.......

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

hier is het nog veel erger (videoland), ik was daar met een vriendin ene film aan t zoeken, en kon niks vinden, toen kwam die toonbank-jongen een aantal tips geven, Lord of the rings........... nee, die heb ik nog nooit gezien hoor

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik werk bij een telecom bedrijf (bijbaantje naast studie), en ik moet eerlijk toegeven dat ik (veel) meer verstand heb van films dan van belproducten. Niet dat ik zoveel verstand heb van films.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Ik was recent aangenomen bij Moviemax Diemen, toch maar niet gedaan. De eigenaar was een beetje een valse nicht

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dus jij ergert je aan valse nichten...

Ik ben echt al jaren niet meer in een videotheek geweest. Hoofdreden is toch dat de openbare bibliotheek alhier veel goedkoper (1,60 euro voor 3 weken) en interessanter is qua titels.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Jep, hier is het ook zo. Veel betere en goedkopere films in de bibliotheek (1.25 euro voor 2 weken; je mag er 3 per keer meenemen). Videotheek nog af en toe; als ik gewoon met wat vrienden een film wil kijken, meestal dan één of andere horrorfilm of blockbuster...

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Materny wrote:

Heb het al eerder gezegd, maar het lijkt wel of het met de dag erger wordt. Topfilms uit het verleden, niet te vinden .

Was van plan een paar weken terug mijn vakantie in te luiden met een paar goede films, waarvan ik er 3 van tevoren al in gedachte had.

- the crow '' niet in assortiment

- boondonck saints '' niet in assortiment''

- die hard 3 '' uitgeleend ''

Lekker begin van mijn vakantie jeesh

Kopen die hap.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Inderdaad. Zeker films die al een X aantal jaren uit zijn, kun je veel beter kopen. Zo duur zijn ze niet (meer) en het scheelt je bovendien een hoop ergernissen!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

In een andere videotheek int hooge noorden baseren ze de kwaliteit van een film op de imdb lijst. Dus iemand komt binnen en vraagt naar een toffe film dan wordt er naar het imdb bord gewezen. Met als stelling daarachter, deze is leidend in algemene zin van het woord. De mensen lopen dan de zaak uit met 300 of zo. Dat vind ik zooooo irritant!!!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Waarom? Kan heel handig zijn voor publiek met wat minder kennis van zaken op het gebied van films.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

De videotheek is zòòòòòò jaren '90. Daar ga ik sinds begin deze eeuw nooit meer naartoe. Er zijn zoveel gemakkelijker manieren om aan een film te komen; bespaar je gewoon die ergernis.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Die ook allemaal zo heerlijk veel geld besparen zeker....

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Goodfella_90 wrote:

Waarom? Kan heel handig zijn voor publiek met wat minder kennis van zaken op het gebied van films.

Het stoort me dat mensen zeggen dat een film goed is omdat die in een 1 of andere lijst zouden staan. Huur dan op basis van toffe covers of zo of op basis vaneen verhaal op de achterflap. Dan is het in ieder geval een persoonlijke keuze. Ik vind dat je iemand ook moet ondersteunen op basis van persoonlijke intereses.

Chulaa

• 87 messages
  • 32 votes

Ik erger me aan kleine videotheken.. waar z egeen drol hebben. Bij de videotheek waar ik werk hebben ze echt nog een heleboel

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ben ik de enige die zich eraan ergert dat er totaal geen ordering zit binnen de filmgenres? Echt vreselijk vervelend zoeken vind ik dat, voornamelijk omdat het me al een keer is overkomen dat er achter de balie werd gemeld dat ze een bepaalde film niet hadden en dat ik de film later alsnog gewoon tegenkwam

brymj

• 758 messages
  • 829 votes

Gizzmann wrote:

Ben ik de enige die zich eraan ergert dat er totaal geen ordering zit binnen de filmgenres? Echt vreselijk vervelend zoeken vind ik dat, voornamelijk omdat het me al een keer is overkomen dat er achter de balie werd gemeld dat ze een bepaalde film niet hadden en dat ik de film later alsnog gewoon tegenkwam

dat idd ook ja, alles staat maar slordig door elkaar heen

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

ik kwam een tijdje terug in de videotheek. Na wat rondneuzen kwam ik met Riding alone for thousands of miles, Ils en Le notti di Cabiria onder de arm aan de balie.

Daar zei de vriendelijke mevrouw mij dat ik Windkracht 10 eens moest huren, want dat ze die laatst gezien had en dat het best een goede film was.

Ze kent haar klanten wel

Ik heb vriendelijk geantwoord dat het niet meteen mijn favoriete soort films is, maar dat ik het eens ging overwegen

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Hier bij Scope in Delft nooit vervelende dingen gehad, behalve dan dat dvd's heel vaak bekrast zijn waardoor je een film niet helemaal af kan zien of een stuk moet overslaan. Erg vervelend, maar gelukkig mag je dan kosteloos een andere film huren (niets anders dan normaal natuurlijk).

En ze hadden Toy Story en Cast Away niet eens, maar die hadden ze laatst ineens aangeschaft. Mooi dat ze dan niet de meest recente films toch nog aanschaffen.

Wat mij wel opvalt trouwens is dat veel videotheken dvd's verhuren waarop op de achterkant staat "Verboden te verhuren" of "Alleen voor verkoop".

belchinees

• 4182 messages
  • 2326 votes

tukkerstein wrote:

Wat mij wel opvalt trouwens is dat veel videotheken dvd's verhuren waarop op de achterkant staat "Verboden te verhuren" of "Alleen voor verkoop".

Bij mijn weten zijn Huurdvds een stuk duurder dan gewone verkoopdvds.

Ik erger me aan het krappe aanbod van Aziatische films in de lokale videotheek, heb ze allemaal gezien. Ik moet nu steeds naar Brussel (Video-Excellence) waar ze toch een iets uitgebreider aanbod hebben.

Nu zijn daar ook wat negatieve kanten aan;

- Dvds kan je maar 2 dagen huren, dus moet ik vaak heen en weer met de trein.

- € 3,50 ? Is dat niet wat veel? In de lokale hier neem ik er altijd 7 voor € 8 (voor een week zelfs)

- De meeste dvds zijn gewoon in het frans, zonder NL of EN subs.

- De uitbaatster is een 'fieze gothic', en zit daar dik tegen haar goesting.

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Hier bij de Ster Videotheek ook bar weinig asian films.

Leuke actie hadden ze wel, alle weekfilms huren = houden.

belchinees

• 4182 messages
  • 2326 votes

ow leuke actie inderdaad!

gaan ze de videotheek stoppen? Lijkt me anders nogal bizar.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Doen ze hier enkel met VHS-tapes.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.