- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Waar erger je je aan in de videotheek?
Waar erger je je aan in de videotheek?
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Ik denk "Ken je dees?".
Precies.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik heb daar een paar weken geleden gecoliciteerd, en ze hebben iemand aangenomen die een vriendje van de famillie was, en hij weet dus geen snot van films... terwijl ik (vind ik) best veel van films weet, dat haat ik daar 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Begrijp die hele "videotheek mens moet veel filmkennis hebben" redenering niet zo goed. Ik verwacht van zo iemand dat hij me m'n film geeft, zegt hoeveel het kost en liefst nog correct wisselgeld teruggeeft.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Tja, maar als je solliciteren niet goed kunt spellen... 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Daarom vroeg ik ook of de sollicitatie schriftelijk was 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Begrijp die hele "videotheek mens moet veel filmkennis hebben" redenering niet zo goed.
het kan wel handig zijn dat je (als medewerker) klanten kan helpen die bv de naam van de film weer eens zijn vergeten die ze dan willen zien. (mond vol).
Vooral als je nodig naar het toilet moet, is snelle service erg prettig
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Tja, maar als je solliciteren niet goed kunt spellen... 
je begrijpt wat ik bedoel 
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Misschien kun je die drama beter bewaren voor iemand die niet behulpzaam wil zijn. Verspilde energie.
Ergens heb je daar gelijk in. Ik was er niet bij, maar het valt te interpreteren als behulpzaam, inderdaad, maar ook als geld aftroggelen.
Maar misschien bedoelde ze het wel heel lief n aardig, heb je gelijk in. Ik moet niet zo snel conclusies trekken
!
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Misschien kun je die drama beter bewaren voor iemand die niet behulpzaam wil zijn. Verspilde energie.
Ergens heb je daar gelijk in. Ik was er niet bij, maar het valt te interpreteren als behulpzaam, inderdaad, maar ook als geld aftroggelen.
Maar misschien bedoelde ze het wel heel lief en aardig, heb je gelijk in. Ik moet niet zo snel conclusies trekken
!
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Nou ze deed heel enthousiast, dus ik denk dat ze me een plezier wilde doen. Hoop ik. Maareeeh wie weet, misschien was het wel een sneaky tucje.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wat wel fijn was... Ik kreeg in de videotheek een keer een hele stapel bonnen in m'n klauwen geduwd, terwijl de regel is dat je 1 bon krijgt bij elke keer dat je iets huurt, en met 10 bonnen kon je een gloednieuwe DVD krijgen daar. Weet nogsteeds niet waar ik dat aan verdiend had. 
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1060 votes
Wat ik zo verschrikkelijk vind, is dat ik al een keer of 4 een DVD bij videoland heb gehuurd die halverwege vastliepen. Je kent het misschien wel, je krijgt van die blokken te zien, het geluid doet raar en voor je het weet doet 'ie niets meer. Dan blijkt dat de DVD echt vol zit met dikke krassen
Jezus Christus, wat doen die klanten met de DVD's zeg?
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
bekijken 
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Daar verbaas ik mij ook iedere keer over. Het is toch niet zo moeilijk om de dvd uit het doosje te halen en in de speler te stoppen en na afloop weer netjes terug te stoppen in het doosje? 
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
ja, maar het functioneerd ook heel goed als frisbee
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Wat ik zo verschrikkelijk vind, is dat ik al een keer of 4 een DVD bij videoland heb gehuurd die halverwege vastliepen. Je kent het misschien wel, je krijgt van die blokken te zien, het geluid doet raar en voor je het weet doet 'ie niets meer. Dan blijkt dat de DVD echt vol zit met dikke krassen
Dat klinkt bekend ja. Een tijd geleden hadden we dat met twee van de vier films die we huurden. Wij terug, mochten we ter compensatie twee andere films meenemen zonder extra kosten. Maar je raadt het al: die krengen zaten ook vol krassen.
Sindsdien heb ik niet meer een videotheek van binnen gezien.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Begrijp die hele "videotheek mens moet veel filmkennis hebben" redenering niet zo goed. Ik verwacht van zo iemand dat hij me m'n film geeft, zegt hoeveel het kost en liefst nog correct wisselgeld teruggeeft.
Ja dat is waar, maar als je geen filmkenner bent en je wilt toch een vette film kijken, is het verdomd handig als je het aan de medewerkers kan vragen.
Ik ken een andere videotheek waar een van de medewerkers em had gezien, een cijfer had gegeven en een reden. Dat vind ik erg netjes. Ik vind dus dat ze dat allemaal moeten doen.
Want als je naar hun site kijkt, hebben al die films minimaal een 8 die net binnengekomen zijn, terwijl hij (bij wijze van spreke) nog slechter is dan de 'Zeemeerman'. Daarom vind ik het wel belangrijk dat de medewerkers van de videotheek filmkenners zijn, anders moet je er niet gaan werken. 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Tuurlijk niet!! Als je een film kan verhuren, ga je toch niet tegen de klant zeggen dat ie best wel slecht is? Het enige wat ik van ze wil horen is een titel nadat ik een film heb omschreven. Hun smaak kan me gestolen worden.
Over welke site gaat het eigenlijk remi??
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Probleem is dat de meeste klanten van videotheken als Videoland echt niet op Vozvrashcheniye of Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom zitten te wachten, maar gewoon de laatste film met Will Smith willen zien. Als ik bij de buurtvideotheek om advies ga vragen weet ik zeker dat ik een of andere standaard-actiefilm in m'n handen krijg gedrukt en waarschijnlijk zijn de meeste klanten daar ook tevreden mee.
Bij de 'betere videotheek' mag je natuurlijk wel echte filmliefhebbers verwachten en mijn ervaring is ook dat dat meestal wel zo is.
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Tuurlijk niet!! Als je een film kan verhuren, ga je toch niet tegen de klant zeggen dat ie best wel slecht is? Het enige wat ik van ze wil horen is een titel nadat ik een film heb omschreven. Hun smaak kan me gestolen worden.
Daar ben ik het niet mee eens, ik zeg liever tegen een klant dat ik die film slecht vind, dan dat ik zeg dat ik em wel goed vind en dat hij dat niet vind en nooit meer komt. Waarom zou je dan eigenlijk in een videotheek werken als je niks van films weet
dingen verkopen en op een kassaknopje drukken kun je ook bij de V&D e.d. 
En zelf vind ik het fijn als ik te horen krijg als dat echt een domme film is, of een goeie film 
Over welke site gaat het eigenlijk remi??
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Het is meer een kwestie van inschatten. Als je van een regelmatige klant weet wat hij zoal huurt voor film kan je makkelijk dingen in die richting aanraden. Dat zonder je eigen smaak erbij te betrekken...
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Het lijkt mij eigenlijk ook wel het handigst als je als medewerker van een videotheek enig verstand van films bezit, of het een vereiste moet zijn weet ik niet zeker. Mijn vader vroeg bijvoorbeeld eens naar de film Goodbye Lenin, maar wist niet meer hoe ie heette, alleen dat de naam Lenin in de titel voorkwam. Hij vertelde die dame aan de balie ook waar ie over ging, maar volgens haar hadden ze 'm niet. Wel een andere, die ging over 'een man
' In zo'n geval mag je ook wel iets meer info geven, vind ik. Maar ik vind niet dat ze had moeten weten welke film m'n vader bedoelde.
Maar aan de andere kant, als een videotheek gewoon een computer heeft waarop je heel uitgebreid kunt zoeken, is een medewerker met filmkennis misschien niet echt nodig. Ik vind 't echter wel 't prettigst om om raad te vragen bij iemand die verstand van films heeft.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ja maar remi!
Een aantal van mijn favo films worden hier soms met de grond gelijk gemaakt. Stel dat de verhuurder een film afkraakt en ik zou hem daarom niet huren, terwijl ik hem misschien wel briljant zou vinden. Dat zou toch zonde zijn? Wat flipman schreef over goodbey lenin ( wat ik ook vind-zie boven) is terecht. Je moet wel weten wat je verkoopt anders functioneer je niet helemaal lekker. 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ja maar remi!
Een aantal van mijn favo films worden hier soms met de grond gelijk gemaakt. Stel dat de verhuurder een film afkraakt en ik zou hem daarom niet huren, terwijl ik hem misschien wel briljant zou vinden. Dat zou toch zonde zijn? Wat flipman schreef over goodbey lenin ( wat ik ook vind-zie boven) is terecht. Je moet wel weten wat je verkoopt anders functioneer je niet helemaal lekker. 
Ja, daar heb je gelijk in 
Maar als filmkenner weet je wat een vaste klant wel goed vind, en kun je hem ermee helpen.
Maar ik denk dat dit gewoon een zwak punt van mij is, omdat ik er wel een beetje mee zit 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ja maar remi!
Inderdaad, de keuze van films hangen veel af van de persoonlijke smaak. Maar wie in een videotheek werkt moet wel wat basiskennis hebben van films. Een verhuurder die uit de lucht komt vallen als je achter Shawshank Redemption kan beter een ander beroep kiezen...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Een van de meest grappige momenten in de videotheek zal ik zelden vergeten. Ik had zojuist Seven Samourai en Yoyimbo van Akira Kurosawa gehuurd, zegt die knakker aan de andere kant van de balie, "zin in karate-filmpjes ?"
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
En toen? Heb je 'm over de toonbank getrokken en hem met een samurai zwaard bewerkt?
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Had je moeten zeggen: "ja, want dat is het enige soort dat in deze videotheek nog een beetje kwaliteit heeft!"