- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Waar erger je je aan in de videotheek?
Waar erger je je aan in de videotheek?
Jonesy
-
- 409 messages
- 159 votes
@ Le Edzel, haha bedoel je de videotheek die altijd in Assen zat? die is al 5 jaar dicht ofzo maar weet te herinneren dat die een hoop cult hadden.
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
Alle videotheken hier in Tilburg Noord zijn failliet... Als ik een dvd wil huren moet ik naar het centrum!
Dan koop ik liever voor 2 euro meer, kan ik die dvd nog houden ook!
STEN_91
-
- 70 messages
- 216 votes
meisjes van 15 die bij elke vraag 'geen idee' zeggen. ik vind: in de videotheek moeten liefhebbers staan die je iets kunnen vertellen
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Vroeger (nog steeds kan je zeggen) een lid van Videoland. Maar hier in Z'meer was er 1tje in het centrum - die nu weg is. Dat was ongeveer 3 - 4 jaar geleden. Sindsdien huur ik niets meer. Ik heb mijn Videoland pasje nog en weet niet eens of er wat op staat.
Opzich had ik geen negatieve punten over de medewerkers daar, want ik had nooit (lastige) vragen. Tenzij ik een titel niet kon vinden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
ik vind: in de videotheek moeten liefhebbers staan die je iets kunnen vertellen
.... nu kom ik er niet meer.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Pff vroeger toen ik nog heen ging 2x per week was ik echt een debiel. Ik heb wel de meest slechte films gehuurd haha. Maar eigenlijk heb je zo'n iemand van de videotheek ook niet meer nodig voor raad, je kan zo even naar moviemeter.nl gaan ja 
Nu al jaren niet meer geweest, ik ga 2x per week naar de bios, heb bijna 800 dvd's en ik do..... films. Geen reden om nog heen te gaan, helaas is dat tijdperk voorbij.
Mooie jaren beleefd in de videotheek, soms wel drie kwartier staan zoeken naar een film.
RIP 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Eigenlijk sinds ik op moviemeter zit, wat ook een beetje de tijd was dat ik echt dvd's begon te kopen, ga ik niet meer naar de videotheek. Maar het was altijd wel ok geen grote ergernissen (behalve de prijzen die eigenlijk belachelijk zijn in verhouding tot koopprijzen), lekker zoeken naar een film en af en toe voor een aanradertje vragen aan de werknemers (aan wie ik m'n nr. 2 in m'n top 10 te danken heb
).
cinefiel1
-
- 19 messages
- 12 votes
Binnen het jaar bestaan ze niet meer...
En dat is een enorme verschraling in het filmaanbod.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Dankzij een kleine, zelfstandige videotheek in de buurt ben ik echt wel met de B-actiefilms van de 80's en 90's in aanraking gekomen, in de eerste plaats met Chuck Norris, geen grap. The Delta Force 1 & 2 moet ik tientallen keren gehuurd hebben. Ik was kind en ik stond er nooit bij stil dat ik telkens in hetzelfde genre ging rondneuzen, nooit langs de hoek 'Drama' of 'Komedie' gepasseert. Ik kwam hoe langer hoe meer geïnteresseerd in films en zoals ik al zei: het was een kleine videotheek. Vele titels hadden ze dus niet. Bovendien was de vrouw achter de kassa en tevens eigenaar echt geen filmliefhebber en dit gaat gewoon niet.
Vanaf dan beginnen met films te kopen.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
DVD-afdeling bib: dat er geen muziek opstaat en het daardoor doodstil is.
Moviemax videotheek: te weinig arthouse.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wees blij dat je nog een videotheek hebt. De MovieMax is zo'n 7 jaar geleden failliet gegaan en een tapijtenwinkel geworden, de Videoland is zo'n 2 jaar geleden failliet gegaan en staat nu nog altijd leeg. De enige videotheek die wij hier nog hebben in de Cine@Home en die is werkelijk reteduur.
cinefiel1
-
- 19 messages
- 12 votes
De laatste videotheek in de streek begint morgen uit te verkopen...
20.000 dvd's - veel zeldzaam materiaal....
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
De enige videotheek die wij hier nog hebben in de Cine@Home en die is werkelijk reteduur.
Deanfromhell
-
- 36 messages
- 0 votes
aan de verschrikkelijke domme medewerkers die doorgaans geen HOL van film af weten.
en je dan ook nog aan durven te kijken alsof jij iets geks vraagt.
en nog wel meer dingen maar of die nu wijs zijn om hier te zeggen.........
fdekam
-
- 27 messages
- 193 votes
Ik merk dat er laatste tijd heel veel videotheken verdwenen. In Breda vorig jaar was 6 videotheken, na failliet van 2 videolanden en ene gaat niet zo goed en gaat voorspoedig weg. Er blijven nog 3 videotheken over. Ik denk dat er nog 2 videotheken binnenkort sluiten...
cinefiel1
-
- 19 messages
- 12 votes
Zonet die uitverkopende videotheek bezocht - hanteert prijzen van 7 tot 4 Euro voor ex rental.
De baas bekijkt de titel en bepaalt wat hij vraagt...
Was wel zo slim om een prijslijst te maken met Collector items 7 euro....
avalanche
-
- 122 messages
- 108 votes
De laatste videotheek in de streek begint morgen uit te verkopen...
20.000 dvd's - veel zeldzaam materiaal....
Idd, spijtig dat zulke goede zaken moeten stoppen. Helaas is er geen echt alternatief meer na de sluiting.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Vooral de prijs eigenlijk, bij ons is het 4 euro om een film te huren op dvd. Ik weet niet hoeveel het is voor BR.
jirachi03
-
- 393 messages
- 0 votes
Ik vind het jammer dat mijn videotheek failliet is , zou er eigenlijk van moeten verhuizen naar een plaats waar ie nog goed loopt.
Het is echt een plaats waar je de beste en slechtste film ziet en huurt
Zelfs hoe slecht de films ook waren soms in mijn videotheek , ik vind het jammer.
sjaakdebakker
-
- 3 messages
- 0 votes
tsja - ik was laatst in een 24-uur videotheek waar ze om 1;30 s ochtends keiharde techno aan het draaien waren. echt om gek van te worden.. ik ben het establissement snel ontvlucht! man ze zouden eens aan juiste achtergrondmuziek marketing en geur marketing moeten doen. Lekker geurtje als je binnen komt en lekkere lounge muziek, niet te hard etc.. dan zou ik vaker een film huren!!
luistervink
-
- 8 messages
- 463 votes
in de videoteek in papendrecht erger ik mij er aan dat twee films die als nummer twee en drie als zijnde best verhuurd genoteerd staan bij moviemax ,de american en centurion er gewoon niet zijn en als je er naar vraagd zijn ze gewoon niet afgeleverd voor verhuur als eigenaar ga je hiet toch achteraan vind je het dan gek als het steeds slechter loopt
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
De twee dingen waar ik het meest een hekel aan heb in de videotheek of zijn bekraste dvd's die blijven hangen in je dvd speler en medewerkers die er alleen staan voor het geld en nul komma niks weten van de films die ze aanprijzen. Dit geldt ook voor mensen die in een mediazaak zoals de Free Record Shop werken. Als je ziet hoe sommige medewerkers omgaan met nieuwe dvd's... 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Als je ziet hoe sommige medewerkers omgaan met nieuwe dvd's...
Wat wordt er dan mee gedaan?
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Wat wordt er dan mee gedaan?
Er wordt door sommigen vreselijk ruig mee omgesprongen en ik heb wel eens meegemaakt dat medewerkers nieuwe dvd's mee naar huis hadden genomen om te kijken.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Daarom hou ik er van om films te kopen waar nog folie omheen zit, dan kan dat niet.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Bij de FRS mogen personeel daar inderdaad dingen lenen, waaronder films.
Persoonlijk vindt ik het ook beter om 'nieuwe' DVD's of Blu-ray's in folie te kopen. Of anders kan je altijd vragen of je het schijfje mag controleren op krassen.
cinefiel1
-
- 19 messages
- 12 votes
Uit Gazet Van Antwerpen :
In Antwerpen moet er een uitbatingvergunning gevraagd worden voor 'imagoverlagende bedrijfjes'.
Het betreft hier sexinrichtingen, nachtwinkels, vzw-drankgelegenheden, shisha-bars (bars waar men een waterpijp kan roken), wedkantoren en videotheken.
Om deze vergunning te krijgen wordt er een onderzoek gedaan naar brandveiligheid, stedenbouwkundige voorschriften, de financiële toestand en er komt een moraliteitsonderzoek. Zo mag geen enkele werknemer een strafblad hebben.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Moet zeggen dat ik de laatste 10jaar denk ik maar 1 keer een film heb gehuurd, vorig jaar een keer, maar ik maak wel eens een rondje door de videotheek hier, irriteer me dan eigenlijk aan het filmaanbod wat ze hebben, 0 arthouse, 0 minder bekende films, enkel veel gepromote films die tussen nu een 2005 in de bios draaide, de andere helft beslaat horror en komedie, kortom een aanbod van niks...