• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.979 votes
Profile

Waar erger je je aan in de videotheek?

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ik erger me ook vreselijk aan mensen die geen advies kunnen geven omdat ze zelf amper wat gezien hebben.

Ik ook... Verschikkelijk.

Ik wilde eens een leuke film huren, dus ik vroeg of hij (de verkoper) iets wist.

Nou, dat wist hij wel.

Ik kreeg een film van Stegen Seagal. Ik zei dat ik een leuke thriller wilde en het bleek dus een actiefilm te zijn. Stegen Seagal, als je die naam hoort, denk je al aan actiefilms. Maar hij wist zeker dat het wat voor mij was.

Wat een baggerfilm was dat zeg, dus ik ging terug en ik zei dat dit absoluut geen film voor mij was. Ow, zei hij. 'Ik hou ook alleen maar van actiefilms'...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gewoon je eigen intuitie volgen, iemand kan je wel iets aanraden en het een goede film vinden maar smaken verschille nnog steeds. Blijft dus een gok.

Ik erger me er voornamelijk aan dat ze de films die ik wil zien nooit hebben.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

De vrouw van mijn videotheek raadde mij de film 'Gay' aan..

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Ik erger me eraan dat ze steeds komen zeuren over een dvd die ik niet ingeleverd zou hebben, eind 2004.

Linn

• 3289 messages
  • 3798 votes

Rianneke_Dan wrote:

Horen ze ook eigenlijk niet te doen hoor!

Tenminste voor zover mijn baas me vertelde.

Ik erger me ook vreselijk aan mensen die geen advies kunnen geven omdat ze zelf amper wat gezien hebben.

En ik erger me als iemand me goedkope slechte dvd's probeert aan te smeren.

Daar ben je toch zelf bij? je hoeft ze niet te nemen. Ik luister ook niet vaak naar het personeel. Alleen naar de bedrijfsleider die dezelfde filmsmaak heeft als ik

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik bedoel ook meer dat als mensen aan de balie komen vragen welke films er een beetje goed zijn.

Dat vind ik dat de mensen die er werken wel een beetje moeten weten wat ze voor films hebben.

Ik heb namelijk al vaak zat meegemaakt dat mensen gewoon heel makkelijk en ongeintereseerd zeggen dat ze het niet weten...

En ja ik hoef die goedkope dvd's niet te kopen, maar als mensen een film proberen goed te praten terwijl je gewoon aan de hoes al kan zien dat het een flut film is...

Ik heb het dan ook wel over de mensen die daar wat verder in gaan.

damon

• 1887 messages
  • 0 votes

mensen moeten niet zeiken als de baliemedewerkers toevallig 1 titel niet kennen

echte huilebakken

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Als ik in een videotheek zit, erger ik me helemaal nergens aan, hooguit aan irritante kindertjes. Ik begrijp moeilijk dat mensen zo zitten te klagen over medewerkers die geen reet van films weten. Ze doen precies hetzelfde als een kassamedewerker en die weten ook niet alles van de produkten die ze langs de scanner halen. Voor serieus filmadvies kun je toch wel op meer dingen steun vinden dan op een videotheekmedewerker?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

U-96 wrote:

Als ik in een videotheek zit, erger ik me helemaal nergens aan, hooguit aan irritante kindertjes. Ik begrijp moeilijk dat mensen zo zitten te klagen over medewerkers die geen reet van films weten. Ze doen precies hetzelfde als een kassamedewerker en die weten ook niet alles van de produkten die ze langs de scanner halen. Voor serieus filmadvies kun je toch wel op meer dingen steun vinden dan op een videotheekmedewerker?

In de supermarkt kun wel je aan vakkenvullers ed allemaal dingen vragen. Misschien een idee om een 'filmkenner' door de zaak te laten lopen?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Precies, en het dan raar vinden waarom het toch zo slecht gaat met die videotheken.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

In de supermarkt kun je vragen waar iets ligt als je het niet kan vinden (en dat zou in een videotheek natuurlijk ook moeten kunnen), maar je moet niet gaan vragen of een bepaald product lekker is of wat voor ingrediënten er in zitten, want daar weten vakkenvullers net zo weinig vanaf als jijzelf.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Een supermarkt en een videotheek vergelijken gaat ook helemaal nergens over.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Nee, bij die vergelijking gaan wel wat dingen mank (bij een supermarkt kun je ook altijd hetzelfde blijven kopen, terwijl je bij een videotheek per definitie iets nieuws wil hebben), maar ik reageerde op otherfool die suggereeerde dat de vergelijking wel rustig doorgetrokken kon worden.

Maar met wat voor andere zaak je een videotheek ook wil vergelijken, ik blijf erbij dat er geen enkele reden is waarom een kassa- of baliemedewerker inhoudelijk iets van de producten die hij verkoopt zou moeten weten. Degene die in een bibliotheek achter de balie staat zal ook wel niet alle beroemde boeken kennen - laat staan gelezen hebben. Als het een hobbyist is, is dat mooi meegenomen natuurlijk, maar het is geen vereiste.

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

otherfool wrote:

(quote)

In de supermarkt kun wel je aan vakkenvullers ed allemaal dingen vragen. Misschien een idee om een 'filmkenner' door de zaak te laten lopen?

In de videotheek willen ze mensen hebben die voor een laag salaris achter de balie willen staan. Dan kun je geen filmkennis verwachten. Bovendien is filmsmaak nogal subjectief, je kunt nauwelijks voor een ander zeggen of een film leuk is.

En om je nou uberhaupt in een videotheek te gaan ergeren om kleine dingetjes.. maak je beter druk om dingen die wel belangrijk zijn!

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

De moed om vakkevuller of videotheekmedewerker te worden zakt bij mij wel een beetje als ik dit zo lees. Heb echt geen zin in mensen die mij vanalles komen vragen en het dan kwalijk gaan nemen als ik het niet zou weten...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Leno wrote:

In de videotheek willen ze mensen hebben die voor een laag salaris achter de balie willen staan.

Hetzelfde bij een supermarkt

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

neo wrote:

(quote)

Hetzelfde bij een supermarkt

Hen moet je dan ook niet vragen of de Elstar appels sappiger zijn dan de Jona Golds..

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Nee, bij die vergelijking gaan wel wat dingen mank (bij een supermarkt kun je ook altijd hetzelfde blijven kopen, terwijl je bij een videotheek per definitie iets nieuws wil hebben), maar ik reageerde op otherfool die suggereeerde dat de vergelijking wel rustig doorgetrokken kon worden.

Ja euh ik reaguurde op die onderzeeboot die met de vergelijking kwam...

Ik vind toch dat enige kennis en hart voor de zaak wel verwacht mag worden in een videotheek.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

otherfool wrote:

ik reaguurde op die onderzeeboot

U-96, Rogier. Kan allemaal, maar niet die onderzeeboot. Bah.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Leno wrote:

In de videotheek willen ze mensen hebben die voor een laag salaris achter de balie willen staan. Dan kun je geen filmkennis verwachten.

Hoezo niet? Ik zou een toetsje vooraf wel logisch vinden eigenlijk.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Leno wrote:

Bovendien is filmsmaak nogal subjectief, je kunt nauwelijks voor een ander zeggen of een film leuk is.

Zeker mee eens. Wie gaat er nu aan zo'n vent vragen 'wat wel een leuke film is' ?

Wat die man achter de balie moet kunnen is snel het juiste DVDtje in het doosje stoppen en correct geld teruggeven. Ik zoek zelf wel de DVDs uit die ik wil zien.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Goodfella_90 wrote:

U-96, Rogier. Kan allemaal, maar niet die onderzeeboot. Bah.

Beetje overgevoelig?

Anyway, was niet vervelend bedoeld...

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

otherfool wrote:

(quote)

Hoezo niet? Ik zou een toetsje vooraf wel logisch vinden eigenlijk.

Daardat hij wat feitjes weet kan hij ineens jouw smaak bepalen? Denk het niet. Het enige wat zo'n medewerker moet weten is wanneer bepaalde films uitkomen, maar dat staat in z'n computertje. De genres worden altijd aangegeven en de prijzen hangen op een lijst dus daar hoeft zich ook niemand druk om te maken..

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Het is voor mij geen must dat ze grote kennis hebben over de films die ze allemaal hebben maar ik vind wel dat je een beetje basiskennis mag verwachten. Ik vind ook dat ik dat mag eisen bij onze videotheek. Ik heb al meerdere malen een solicitatiegesprek gehad daar en ik word elke keer niet aangenomen omdat ze mij "geen representatief uiterlijk" vinden hebben.

Als ik dan aan de zoveelste partyboy of meid van 17 met grote borsten vraag of ze bijvoorbeeld X-Men 2 hebben en ze me aankijken alsof ik Grieks praat zakt de moed me wel eens in de schoenen.

Kom je weer terug bij het probleem van onze samenleving. Filmkenners die niet in de filmbranche mogen werken omdat ze geen fotomodellen zijn.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Leno wrote:

Daardat hij wat feitjes weet kan hij ineens jouw smaak bepalen? Denk het niet. Het enige wat zo'n medewerker moet weten is wanneer bepaalde films uitkomen, maar dat staat in z'n computertje. De genres worden altijd aangegeven en de prijzen hangen op een lijst dus daar hoeft zich ook niemand druk om te maken..

Smaak bepalen is onmogelijk natuurlijk. Maar als ik zeg: ik wil een lekker actiefilmpje, niet te lang, niet te oud en met wat stoere en bekende acteurs, dan verwacht ik toch wel dat hij/zij daar in ieder geval op kan reageren.

Het gaat me er niet om dat iemand allemaal feitjes uit z'n hoofd kent, maar een beetje feeling met films is toch niet te veel gevraagd?

In een modewinkel krijg ik toch ook advies als ik er om vraag?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

@ Otherfool

Excuses dan.

@moviefreak

Ik ben het helemaal met je eens. Moet tegelijkertijd ook wel een beetje lachen, omdat ik heb gezien wat voor een lange baard je hebt.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Goodfella_90 wrote:

@ Otherfool

Excuses dan.

Bepaald niet nodig hoor Misverstandje...

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

moviefreak#1 wrote:

Kom je weer terug bij het probleem van onze samenleving. Filmkenners die niet in de filmbranche mogen werken omdat ze geen fotomodellen zijn.

Inderdaad één van de laatste en meest pragende euvels. Als we dat oplossen, is alles goed en wel

Leno

• 5921 messages
  • 4399 votes

In een modewinkel krijg ik toch ook advies als ik er om vraag?

Verkopers in kledingzaken worden beter betaald, wat meer kennis mag dan ook wel verwacht worden. Al is die kennis meestal niet aanwezig. Die zien wat ze binnenkrijgen en zeggen dan dat dat mode is. Als je iets aantrekt dan is het altijd mooi. Als het te lang is krimpt het en als het aan de korte kant is past het mooi want het krimpt toch niet.

Op een mooie hoes af gaan is in de meeste gevallen verstandiger dan naar advies vragen. Ik ken een medewerker in onze plaatselijke videotheek. Hij weet veel van films af en is dol op Peter Jackson, met name zijn eerdere horrorwerk. Als iemand om een leuke actiefilm vraagt komt hij met Braindead aan. Lang niet iedereen zit daar op te wachten.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

moviefreak#1 wrote:

Ik heb al meerdere malen een solicitatiegesprek gehad daar en ik word elke keer niet aangenomen omdat ze mij "geen representatief uiterlijk" vinden hebben.

Bij ons noemen ze zoiets discriminatie, en dat is bij wet verboden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.