- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Waar erger je je aan in de videotheek?
Waar erger je je aan in de videotheek?
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik erger me er aan als er muziek wordt gedraaid in een videotheek.
Volgens mij is er sowieso geen enkele openbare plek waar géén muziek wordt gedraaid. Het lijkt wel een epidemie. Zo irritant.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Draai dan gepaste muziek. Als ik in een video (dvd) theek zou werken zou ik continu filmmuziek draaien. Veelal wel toegankelijke scores, dat wel, maar wel passend. Zoek vaak ook een bepaalde passende score uit voor als ik dienst heb in mijn filmhuis, of gewoon eenthe die altijd wel goed doet.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ik kan me herinneren dat ze in de Sleaze in Groningen wel eens scores draaiden. Best grappig om te horen.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Inderdaad neo, ze moeten gewoon filmscores of soundtracks draaien. Nu wil ik nog wel eens teleurgesteld de videotheek uitlopen omdat er weer eens een Backstreet Boys album opstaat. Mateloos irritant vind ik dat altijd.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Tja, bij ons hoor je het geluid van de tv('s) door de hele zaak in. Dus hoor je geluid van trailers of films. Gewoon ook een goede oplossing vind ik. Maar ze zouden inderdaad scores moeten draaien. Je loopt dan ook met een prettig gevoel de winkel uit. Net als bioscopen met mooie muziek tijdens de aftiteling. Dat geeft toch een soort sfeer mee die blijft hangen wanneer je wegloopt. In de videotheek was het erg magisch om weg te lopen met de Home Alone theme in mijn hoofd (was de film die ze aan het draaien waren).
Bij andere winkels, zoals platenzaken en veel kledingwinkels kom ik om dezelfde reden al vrijwel helemaal niet meer,
Dat ze bij platenzaken slechte muziek draaien is dat idd slecht. Maar wanneer ze hele goede muziek draaien die ik dan weer niet ken vind ik dat ook vervelend. Laatst draaiden ze een nummer dat ik verschrikkelijk goed vond, alleen ik had geen geld op zak, dus durfde niet te vragen hoe het nummer heete. Anders klinkt het zo van: "Hoe heet dat nummer? Ik heb geen geld bij dus ga ik het thuis downloaden" 
niet dat ik daar snel iets koop, maar het ontneemt me helemaal de lust om er nog iets te kopen.
Lastig als je niet meer in kledingwinkels kan komen 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Het hoeven dus echt geen atonale dingen te zijn waarmee je de klanten wegjaagt. Als het kon zou ik mijn beroep ervan maken om door het hele land in het algemeen rustige en aanstekelijke scores aan iedere videotheek te leveren. Helaas zal dat beroep er nooit komen 
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Kan mij eerlijk gezecht geen reet schelen wat ze in de videiotheek draaien. Dat mensen zich over zo iets kleins druk maken vind ik verwonderlijk.
Videoland vind ik wel best over het algemeen. Rustegevend genoeg om ontspannen mijn keuze te kunnen maken.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Kan mij eerlijk gezecht geen reet schelen wat ze in de videiotheek draaien. Dat mensen zich over zo iets kleins druk maken vind ik verwonderlijk.
Geloof het of niet, er zijn genoeg mensen die er niet goed tegen kunnen al ze iets wat niet in hun muzieksmaak ligt moeten aanhoren, waar dan ook.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Bovendien is muziek een ontzettend groot marketingmiddel. Als je boodschappen doet in een supermarkt waar rustige, langzame muziek wordt gedraaid, zal je (zonder dat je het doorhebt) langzamer je routine doen, eventueel langzamer lopen en daardoor bekijk je in principe meer produkten waardoor door kans groter wordt dat je ook meer koopt. Zo kan het precies andersom zijn in een supermarkt waar irritante takkenherrie wordt gedraaid. Zo zal het dus in een bepaalde mate ook in videotheken gelden.
Bijvoorbeeld:
Ik erger me er aan als er muziek wordt gedraaid in een videotheek.
Doorgaans is het muziek die me niet bevalt, en dan wil ik snel weg en neem dan iets wat ik eigenlijk niet had willen huren.
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Ik heb marketing gehad vroeger op school maar daar hadden ze het alleen over Geuren die als sublinale beinvloedingsmiddel gebruikt kunnen worden.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Nou waarom sprayen ze dan geen vuilnis lucht over al die baggerfilms heen? 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Geloof het of niet, er zijn genoeg mensen die er niet goed tegen kunnen al ze iets wat niet in hun muzieksmaak ligt moeten aanhoren, waar dan ook.
Dan heb je een probleem en moet je misschien even met een psychiater praten.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik heb marketing gehad vroeger op school maar daar hadden ze het alleen over Geuren die als sublinale beinvloedingsmiddel gebruikt kunnen worden.
nou: geluiden, kleuren, vormen en alle andere zintuiglijk waarneembare zaken zijn van gelijke orde.
Bij mijn zijn het de geluiden, de rest kan IK wel hebben, wellicht anderen niet.
Hoewel ik denk dat geluid en geur wel de meest voorkomende ontoegankelijke zijn.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
aan de jongen achter de balie die maar blijft knipogen en daarna niet oplet en verkeerde of kapotte dvd's in de doosjes doet..zucht
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
aan de jongen achter de balie die maar blijft knipogen en daarna niet oplet en verkeerde of kapotte dvd's in de doosjes doet..zucht
Of die nitwit die ik laatst had die zo druk met zijn mobieltje bezig was dat hij vergat een DVD in het doosje te stoppen. En dan raar kijken als ik hem zeg dat ik de film nog niet kan dromen.
Überhaupt een enorme ergernis dat die klojo's altijd zinloos aan die telefoons hangen over zaken die niet thuishoren in een videotheek. Maar ja dat krijg je als je mensen aanneemt om hun looks en niet om hun wijsheid. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inderdaad, bij mijn vaste videotheek hebben ze er ook zo eentje rondlopen. 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
aan de jongen achter de balie die maar blijft knipogen (...)
Had ie een vliegje in z'n oog? Arm jong toch... 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Wij hebben hier de videotheek in de Texaco zitten dus jullie zeurpieten hebben alleen maar luxe problemen
.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Überhaupt een enorme ergernis dat die klojo's altijd zinloos aan die telefoons hangen(
Ook in de trein, maar das een ander verhaal..
Ik had laatst trouwens een dvd die zo bekrast was dat mijn dvd recorder vast begon te lopen/ haperen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Of die t/m hun wijsheid.
Pffff, vervelend. Bij mijn plaatselijke videotheek hebben ze gelukkig meestal oplettend personeel, maar waar ik wel strontziek van wordt is dat het niet tot ze doordringt dat ze de oude account van mijn moeder mogen verwijderen, omdat ze altijd vragen welke Jansen van nummer 1 ik bedoel.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Tja mijn vader krijgt ook nog altijd post van ze terwijl we ze toch echt al vijf jaar ervan proberen te overtuigen dat de goede man dood is 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
heeft ie dat dan elke keer als ik kom...dan zal ik maar een andere videotheek nemen 
damon
-
- 1887 messages
- 0 votes
Mijn videotheek rules! incl. wietgeur en al!
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Dat zal zijn om de drugsfilms aan te duiden...
Minotrax
-
- 98 messages
- 48 votes
Mijn videotheek heb ik niets op aan te merken. Geen gekloot met nummers onthouden want ze hebben pasjes. En als je toevallig een keer je pasje vergeten bent en het nummer van het thuisfront hebt doorgekregen is het ook geen probleem om een filmpje mee te nemen.
Voor de rest spreek je de medewerker alleen als je je film inlevert, betaald, of je hem wat wilt vragen 
Achilles
-
- 1049 messages
- 218 votes
Ik erger me aan het feit dat je 4 euro moet betalen voor een film als Megalodon..haal zoiets toch uit de schappen of waarschuw dat het crap is...