- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Free Record Shop / Boekenvoordeel
Free Record Shop / Boekenvoordeel
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Die hoofdtelefoons en boeken was toch al langer zo?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Boeken in België? Niet dat ik weet.
Maar dat ze de winkels gaan herinrichten en opnieuw bevoorraden is eindelijk goed nieuws. Want bij ons in de streek stonden ze allemaal half leeg.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bij ons verkochten ze dat al langer in ieder geval. Vreemde keuzes soms want er stonden kookboeken van Jeroen Meus en dergelijke tussen. Ook schoudertassen, koffietassen, klokken, ... Geen idee of het nu nog zo is want ik kom er niet meer.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Boeken ben ik nog nooit tegenkomen bij de FRS.
Die hoofdtelefoons, shirts, mokken en die dingen wel.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Ik heb het idee dat FRS ook met een aangepaste formule niet meer te redden is, heb weinig vertrouwen in de doorstart.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Het kan best volgens mij. Maar dan moet er wel wat gesleuteld worden. De doelgroepleeftijd moet vooral omhoog. Voorraad moet meer gaan lijken op de Fame-instore winkels in de Bijenkorf. En de uitstraling moet wat netter/strakker.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Het kan best volgens mij. Maar dan moet er wel wat gesleuteld worden. De doelgroepleeftijd moet vooral omhoog.
Daar hadden we Van Leest toch voor, en die hebben ze al eerder opgedoekt.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Maar dat hadden ze ook niet moeten doen. Ze wilden toen naar één keten en ik ben er van overtuigd dat ze verkeerde hebben gekozen. Van Leest draaide niet slecht, maar twee ketens in dezelfde markt in stand houden kost meer dan één.
Cd's, boeken en DVD's worden allemaal meer gekocht door mensen van 45 dan door mensen van 17. Zo is de markt tegenwoordig. Dan ben je niet slim bezig als je je vooral op mensen van 17 gaat richten.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
dat weet ik niet hoor. Hoe ouder hoe krenteriger vaak. Kinderen en pubers hebben vaak een gat in hun hand wat geld betreft. Wel zullen die misschien wat muziek en films betreft sneller downloaden of kopiëren.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Sterker nog: ze downloaden bijna alleen maar. Geld van 17 jarigen gaat naar andere zaken tegenwoordig. 17-jarigen die CD's kopen bestaan wel, maar zijn vrij zeldzaam geworden. Het is nu echt heel anders dan 15 jaar geleden.
45-jarigen downloaden veel minder. Ik ben ervan overtuigd dat dat een van de belangrijkste redenen is voor de ondergang van FRS.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Toch denk ik dat in Nederland erg veel gedownload wordt. Nederlanders zijn gewoon krenterig, waarom blijven in België wel alle zaken behouden.?
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Weet ik niet. Die waren blijkbaar gezonder. Kan heel veel redenen hebben (meer verkoop, maar ook lagere huren, beter geleid of een betere marketing). Maar overal ter wereld gaan winkels met CD's en DVD's ten onder en daar zijn ook enorme ketens bij. Daarin zijn we in Nederland helemaal niet uniek. Of er in Nederland meer gedownload wordt dan in andere landen weet ik niet.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het bericht is niet helemaal actueel (en het betreft alleen muziek) maar hier staat Nederland plaats 12, België op 20.
Illegaal downloaden? Enkele cijfers (with images) · Maartenvanast · Storify
(Opmerkelijk dat Duitsland er niet in staat, vast weer strenger beleid).
Doorstarten kan overigens best wel lukken. Als ze zorgen voor een breed assortiment en lage prijzen, zoals ze zijn begonnen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Toch denk ik dat in Nederland erg veel gedownload wordt. Nederlanders zijn gewoon krenterig, waarom blijven in België wel alle zaken behouden.?
Loonkosten? Huurkosten? Kan allemaal dat die in Nederland beduidend hoger zijn. Sowieso zijn hier bepaalde zaken duurder dan in België. dus eens is ook het geld op.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Loonkosten weet ik niet, door winkels wordt er ook vaak gebruik gemaakt van stagiaires. Hoge huren zijn in het algemeen wel een aanleiding dat veel winkels over de kop gaan, vooral de binnenstad met die dure passages. Mensen houden nu gewoon de hand op de knip. Met eten en drinken is dat moeilijker dus dat gaat meestal wel goed, maar zoals kleding daar kan je dan weer langer mee doen.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Het schijnt dat onderstaande plaasten een Free Record Shop houden:
Alkmaar
Apeldoorn
Barneveld
Berkel & Rodenrijs
Bussum
Capelle a/d IJsel
Den Bosch
Den Helder
Doetinchem
Dordrecht
Drachten
Gouda
Gorinchem
Harderwijk
Hellevoetsluis
Hilversum
Hulst
IJmuiden
Leiden
Lelystad
Nijmegen
Oud Beijerland
Oosterhout
Purmerend
Roosendaal
Rotterdam
Schiedam
Sluis
Sneek
Spijkenisse
Tiel
Tilburg
Uden
Veendam
Veenendaal
Waalwijk
Wageningen
Winschoten
Winterswijk
Woerden
Zutphen
En nog 5 anderen, vermoedelijk uit dit rijtje:
Amersfoort
Amsterdam
Breda
Huizen
Leiderdorp
Leidschendam
Zwolle
Opvallend rijtje. Geen Utrecht of Den Haag en misschien zelfs geen Amsterdam. Wel Sluis en Oud Beijerland.
Omgeving Rotterdam wordt vrij ruim bedeeld: Rotterdam zelf, Schiedam, Capelle ad IJssel, Spijkenisse, Berkel en Rodenrijs, Hellevoetsluis, Oud Beijerland,
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
FRS is eigenlijk een groothandel in muziek en film. Met het downloaden zijn er al veel mensen afgehaakt om media te kopen. Wie toch nog koopt, wil hiervoor dan ook beter behandeld worden. Meer (na)service, garantie, info verlening, vriendelijk onthaal, ... En dat mis ik enorm in een FRS winkel. Het zal z'n reden wel gehad hebben dat de winkelzaak het financieel moeilijker heeft. Terwijl de andere grote speler Fnac net gaat uitbreiden.
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3939 votes
In Zwolle was die nog wel open, tot dat ik de dag daarna even langs wilden gaan was deze dicht, reden, geen flauw idee? In verband met faillissement stond er op papier.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
FRS Rotterdam komt trouwens in Donner.
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Omgeving Rotterdam wordt vrij ruim bedeeld: Rotterdam zelf, Schiedam, Capelle ad IJssel, Spijkenisse, Berkel en Rodenrijs, Hellevoetsluis, Oud Beijerland,
Omgeving boerengehucht Rijen ook: Oosterhout (< 10 km), Tilburg (15 km), Waalijk (20 km), Den Bosch (30 km), mogelijk ook Breda (15 km), etc.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Zal wel met distributie te maken hebben, Leeuwarden, Vlissingen, Middelburg, Maastricht, ... allemaal niet.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Geen Leeuwarden, maar wel Drachten en Sneek. Geen Groningen, maar wel Winschoten en Veendam. Denk niet dat dat opgaat.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik denk dat het met huurprijzen te maken heeft. Blijkbaar waren die nogal een molensteen om de nek van veel vestigingen. Ze gaan veel in middelgrote plaatsen zitten met huren die lager zijn en veel minder in grote steden met hoge huren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er gaan twee extra winkels mee in de doorstart van Free Record Shop: in Leidschendam en Goes. Eerder liet het bedrijf weten door te gaan met 47 winkels. Dat worden er nu 49.
Twee nieuwe winkels mee in Free Record Shop-doorstart - entertainmentbusiness.nl
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
@ starbright boy's lijst
Yup. Filiaal waar ik werkte is gesloten.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Naar Donner, wat nu dus Polare is. Daat zit de FRS nu waar eerst Fame was. Ben er binnen geweest. Niet veel soeps.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Het schijnt dat onderstaande plaasten een Free Record Shop houden:
[...]
Apeldoorn
[...]
Zutphen
Apeldoorn
Zutphen ook apart, redelijk kleine stad en even verderop zit een betere shop (Music All In), dus waarom die behouden blijft?