- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Free Record Shop / Boekenvoordeel
Free Record Shop / Boekenvoordeel
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Dat was toch al bekend dat het daarom failliet moest?
cinefiel1
-
- 19 messages
- 12 votes
Leukerds daar :
cinefiel1
-
- 19 messages
- 12 votes
En ook het lot van de Belgische winkels is nu niet zeker meer :
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3941 votes
De curatoren hebben besloten om de 9 filialen die dit jaar dicht zouden gaan,
eerder te sluiten en dat gebuurde deze week ook in het filiaal in Naaldwijk (Zuid Holland)
Al vanaf September liep ik in dit filiaal stage tot aan de sluiting,
Ik mocht gisteren mee helpen met het leeg halen van de winkel en het sluiten van winkel.
Helaas…
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3941 votes
....viel er niks (meer) te halen?
Nee dat niet, het meeste wat ik wilde hebben heb ik nu al thuis liggen 
Verder was het niet veel meer wat wij hadden, net als andere filialen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat is een behoorlijke kaalslag. En de stationswinkels waren al dicht gegaan...
Maar dan blijven er nog steeds tientallen winkels over. Of die in het huidige klimaat nog rendabel kunnen opereren betwijfel ik.
Spotify en later dit jaar Netflix zijn diensten die veel omzet zullen wegnemen bij FRS. En natuurlijk de online concurrenten.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik denk dat er bij een eventuele overname nog een stuk of 60,70 winkels open zullen blijven. En het lijkt me duidelijk dat er op een ander (vooral ouder) publiek gemikt moet worden. Meer lijkt me niet mogelijk
Overigens gaan alle Fame-vestigingen in de Bijenkorf deze week nog dicht. Buiten verkoop met acties en bepaalde releases komt er niets voor in de plaats. Geen CD- en DVD-afdeling meer daar dus, maar her en der een CD of DVD.
VanRippestein
-
- 1178 messages
- 1052 votes
Enige grote probleem dat ik erin zie is dat de Fame te Amsterdam sluit, hoewel dat ook al beduidend een mindere winkel was sinds hun verhuizing, maar toch. Ze hadden iig wat import liggen...
cinefiel1
-
- 19 messages
- 12 votes
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3941 votes
Staat er nou letterlijk dat Free Record Shop België was overgenomen voor één euro !?
Is dat wel mogelijk, komen er dan niet meer kosten bij voor de koper Procures?
Wel weer heel apart hoe dit zou allemaal door elkaar heen gaat met Free Record Shop Nederland & België.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Staat er nou letterlijk dat Free Record Shop België was overgenomen voor één euro !?
Is dat wel mogelijk, komen er dan niet meer kosten bij voor de koper Procures?
Wel weer heel apart hoe dit zou allemaal door elkaar heen gaat met Free Record Shop Nederland & België.
Natuurlijk kan dat, zeker als de schulden groter zijn dan de activa. De koper neemt dan wel alle schulden over en zal kosten maken voor reorganisaties et cetera, maar wellicht zien zij er heil in en de verkoper - die dat niet zag- is er vanaf (dus ook van de schulden).
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3941 votes
Natuurlijk kan dat, zeker als de schulden groter zijn dan de activa. De koper neemt dan wel alle schulden over en zal kosten maken voor reorganisaties et cetera, maar wellicht zien zij er heil in en de verkoper - die dat niet zag- is er vanaf (dus ook van de schulden).
Juist ik snap het, dus het is iegelijk ook niet zo goed koop omdat ze die schulden er bij krijgen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4511 votes
Nee klopt, maar vraag me niet precies hoe het zit. Want FRS is ook failliet verklaard naar ik aanneem, dus dan ben je wel een deel van je schulden kwijtgeraakt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Nee, niet bij een doorstart waarbij de schulden worden overgenomen, zoals in dit geval lijkt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Maandag meer details.
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3941 votes
Ik hoorde het op radio en heb net nog even op teletekst zitten kijken.
Ik hoop vooral dat de werknemers zo snel mogelijk weer loon krijgen,
buiten dat hoop ik weer op een goede opbouw van de Free Record Shop Holding.
Ben benieuwd!
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
Ik hoop in ieder geval dat de naam behouden blijft.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Fikret8
-
- 6170 messages
- 4233 votes
Grote steden als Groningen, Eindhoven, Den Haag hebben geen FreeRecordShop meer, terwijl er bij mij in de buurt (Rijen) nog 6 FRS filialen blijven bestaan (Tilburg, Breda, Oosterhout, Waalwijk, Den Bosch met 2 filialen). 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Dat dit nog niet is geplaatst.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
FRS zal me worst wezen. Met het behoud van Fame EN de zelfstandige doorstart ben ik veel blijer.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wel bijzonder dat België meer filialen overhoudt dan Nederland. Wordt hier misschien nog meer bij BOL besteld e.d.?
Ook zal het er mee te maken hebben dat de Belgische tak min of meer buiten het faillisement is gehouden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Over FRS België - Bron VRT-teletekst:
FREE RECORD SHOP PLANT METAMORFOSE
———————————————————————————————————————
Free Record Shop geeft zijn winkels een lichte metamorfose en breidt het aanbod uit met hoofdtelefoons en een beperkt assortiment boeken en giftcards. Dat heeft de winkelketen bekendgemaakt.
In juli kende de winkelketen een doorstart toen die werd overgenomen door ProCures. Nu hebben de nieuwe eigenaars dus hun plannen uit de doeken gedaan.
ProCures benadrukt dat alle winkels opnieuw worden bevoorraad. Binnenkort volgt een gefaseerde metamorfose van de winkels.
Eerder raakte bekend dat alle 70 winkels in Belgie openblijven.