• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.970 votes
Profile

Zavvi.nl

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Volgens mij zit Zavvi administratief op een van de Kanaaleilanden, maar de verzending gebeurt normalerwijs vanuit de 'gewone' UK.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Dat zou dan wel heel vreemd zijn ja. In ieder geval het is mij duidelijk geworden voor niet meer dan 22 euro te bestellen, die duurdere artikelen gaan dus gauw van mijn lijstje af.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Jullie hebben mij waarschijnlijk van heel veel kosten voor het invoeren gered, wanneer ik zonder info een PayPal account had aangemaakt en zou hebben besteld Bedankt

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Zavvi is gewoon een heerlijke webshop met vaak belachelijke prijzen.

In die 75+ bestellingen is 't twee keer voor gekomen dat iets niet is geleverd, contact opgenomen en opnieuw verstuurd of geld teruggekregen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Gang_Star wrote:

Moeilijk, moeilijk. John MiltonIk wil er hoe dan ook geen creditcard voor nemen, ook geen prepaid creditcard. Het gaat mij niet om het bedrag dat ik teveel zou kunnen uitgeven ofzo, maar ik heb gewoon totaal geen interesse in zoiets.

Ik heb ook geen interesse in creditcards. Maar wel in de dingen die ik graag wil hebben zo goedkoop mogelijk krijgen en met de beste service. Wellicht dat ik een beweegreden mis, maar ik zou een dief van mijn eigen portemonnee en mogelijke aankopen zijn als ik hem op zou geven. Het is een betaalmiddel dat deuren opent, meer niet. En regelmatig blijven die anders dicht, of betaal je beduidend meer.

Maar: uiteraard zelf weten

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Zavvi.nl is erg betrouwbaar. Heb er al 100-den dvd's besteld. 1 keer iets mis gegaan (kreeg een dvd niet). Ze sturen alles los op, dus dat kans dat je meerdere dingen (als je bijvoorbeeld 10 dvds tegelijk bestelt) niet krijgt is bijna nul. Na (weliswaar enige moeite) kreeg ik hem alsnog opgestuurd. Inderdaad topaanbiedingen. Je betaalt nooit invoerrechten oid. Je kunt via ideal gewoon betalen, geen creditcard nodig oid. Let wel op dat je echt de .nl site hebt

Je kunt gewoon veilig bestellen. 100% gewoon doen. Zeker qua boxsets en dergelijke echt top aanbiedingen. Let op; ze hebben niet altijd NL ondertiteling (het is immers een Britse site). Om diezelfde reden duurt het soms dus wel eens een of twee weken voordat je het krijgt.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

John Milton nu ik weet dat je ook met ideal kunt betalen, valt ook paypal af. Importeren heb ik nog nooit gedaan omdat ik niks nodig had. Maar de prijzen die ik bij zavvi.nl voorbij zie komen zijn zo nu en dan zo voordelig dat ik het toch niet laten kan. Zeker als je het vergelijkt bij Nederlandse webshops. Het wordt dus ideal.

mister blonde mijn twijfel is weg, van de week ook maar even een account aanmaken. Je hebt nooit invoerrechten hoeven betalen, maar was dat dan ook bij duurdere aankopen? Ik heb van Zwolle84 begrepen dat hij ook van meerdere mensen over invoerrechten betalen heeft gehoord. Het is namelijk nog het enige waar ik tegen aan loop met bestellen.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Dat met die invoerrechten is echt alleen op de uk site. Dus nee, heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen, ook niet voor duurdere bestellingen. Ik raad het altijd iedereen aan. Niet omdat ik er bij wijze van spreken aandelen heb, meer dat ik hoop dat ze het goed blijven doen en blijven bestaan.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Bedankt voor je info mister blonde

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Net even It Follows en Notes on Blindness besteld. Fijne site.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

It Follows viel hier vandaag op de mat.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Eerste bestelling is geplaatst, ik ben benieuwd.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

Dat met die invoerrechten is echt alleen op de uk site.

Volgens mij is het volledig om het even of je van de "Engelse" of "Nederlandse" site bestelt. Ik kan me niet voorstellen dat die vanuit andere magazijns verzenden.

Het is puur die grens van 22 euro en een kwestie van geluk hebben.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Volgens mij is het volledig om het even of je van de "Engelse" of "Nederlandse" site bestelt. Ik kan me niet voorstellen dat die vanuit andere magazijns verzenden.

Het is puur die grens van 22 euro en een kwestie van geluk hebben.

Ik zit in ieder geval over die grens, maar ben het volgende tegengekomen:

Online shoppen in het buitenland? Zo zit het met de invoerrechten - businessinsider.nl

Ik zie het vanzelf wel, als ik extra kosten zou moeten betalen dan is het ook gelijk een teken voor mij om deze site links te laten liggen.

Het gaat bij mij om minder dan 37 euro. Als er invoerrechten worden berekend dan wordt volgens enkele bronnen alleen het volgende gehanteerd:

EU-land* Waarde van de zending (exclusief verzekerings-en vervoerskosten) Onbeperkt: U betaalt alleen btw (omzetbelasting) aan de ondernemer van wie u de goederen ontvangt, niet aan de Nederlandse Douane

niet-EU-land** Waarde van de zending (exclusief verzekerings-en vervoerskosten) Van meer dan € 22 tot en met € 150: Geen invoerrechten*** Wel btw (omzetbelasting).

Dan zou btw belasting van 21% zo'n 7 euro zijn. Valt mee dan, als die info klopt.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Update: ''Gratis verzending vanaf €20''.

Balen

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Tonypulp wrote:

Balen

Dat hele gratis verzenden snap ik al hoe dan ook niet, want bij mij stond er verzendkosten 1,29 bij een bestelling van ruim over de 30 euro

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Tonypulp wrote:

Balen

Verdomme, dat is echt flink kut. Hier baal ik flink van.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Heb zonder overdrijven 100Den dvd's besteld en nog nooit invoerrechten hoeven betalen. Ik heb in dit topic nog niemand gehoord die vanaf de NL site invoerrechten hoefde te betalen, wel bij de uk site. Als je vanaf de NL site besteld lijkt het me ook raar, maar hoe dat juridisch zit weet ik niet. Zou me er niet druk om maken. Die verzendkosten Is wel kut ja.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Gang_Star wrote:

(quote)

Dat hele gratis verzenden snap ik al hoe dan ook niet, want bij mij stond er verzendkosten 1,29 bij een bestelling van ruim over de 30 euro

Raar!

Mijn bestelling van drie dagen geleden (DVD box € 15,35) is verzendkosten-vrij.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Ik word onderhand wel erg moe dat ze boxen niet fatsoenlijk in bijvoorbeeld een kartonnen verpakking kunnen versturen in plaats van de normale bubbeltjesenveloppen.

De Woody Allen Collection zit weer vol met deuken, vouwen en scheuren.

Eén keer gehad dat 't in een kartonnen doos werd geleverd en dat was ook de enige keer met DHL.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

j0enne wrote:

Ik word onderhand wel erg moe dat ze boxen niet fatsoenlijk in bijvoorbeeld een kartonnen verpakking kunnen versturen in plaats van de normale bubbeltjesenveloppen.

De Woody Allen Collection zit weer vol met deuken, vouwen en scheuren.

Eén keer gehad dat 't in een kartonnen doos werd geleverd en dat was ook de enige keer met DHL.

Al een mailtje gestuurd? Ben wel benieuwd wat ze in dit soort gevallen doen Amazon stuurt het dan vaak nog een keer op. Zo ken ik verhalen van kopers die uiteindelijk met 3 boxen zitten (waarvan 2 beschadigd, maar toch..). Lijkt me de moeite waard

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ah nee, je moet nu verzendkosten betalen! De hele lol van Zavvi was juist films van een euro of vier eruit pikken. Nu moet je dus precies tussen de € 20,00 en € 21,99 gaan mikken om goedkoop uit te zijn.

Tot zover het hoofdstuk Zavvi dus.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Zwolle84 wrote:

Tot zover het hoofdstuk Zavvi dus.

Ja, dat dacht ik ook met weemoed. Ik vroeg me wel altijd al af hoe dat uit kon als ik een dvd'tje van 1,99 bestelde.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Dat worden voortaan grote bestellingen bij Amazon, tot de Brexit. Daarna ga ik wel postzegels verzamelen.

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

Valt toch reuze mee die verzendkosten? Als ik bij bol.com of dvdoutlet niet voldoe aan de voorwaarden van gratis verzending betaal ik of 1,95 of 1 euro per artikel tot een maximum van 2 euro. Dan is 1,29 voor artikelen welke uit het verenigd koninkrijk komt, toch een bedrag van niks, ook al was het eerder gratis.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het kost € 1,99. Voor een prijsvechter als Zavvi die vaak maar een paar euro per blu-ray rekent betekent dat al snel een prijsstijging van 50%.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Men praat elkaar een beetje na over die invoerrechten, waardoor men bang is voor iets dat volgens mij niet erg reëel is. Ik snap die angst ook niet, volgens mij zijn van de mensen die de site veelvuldig gebruiken (en er dus iets zinnigs over kunnen zeggen) niemand die met die invoerrechten te maken had. Alleen baggerman (maar die had dvds uit de VS besteld). Je hebt een duitse, franse, britse, spaanse, nederlandse, amerikaanse en australische site en volgens mij hoef je alleen bij die laatste twee bang te zijn voor invoerrechten (boven de 22 euro)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Mmm. Ik had mijn box gewoon besteld bij Zavvi in de UK. Blijkbaar hadden ze die niet op voorraad en liet men deze opsturen vanuit de USA. En toen ging het dus fout. Overigens had ik tevens een box van 32 euro voor een vriend besteld en deze naar zijn adres laten sturen en ook hij kon 18 euro extra aftikken. Wellicht hadden we gewoon pech. Maar ik ben het met mister blonde eens dat het eigenlijk altijd wèl goed gaat.

Uiteindelijk is voor mij goed afgelopen en heeft Zavvi zeer correct gehandeld.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Zavvi alleen nog maar gratis verzenden boven een 20 bestelling

Hiraeth

• 60 messages
  • 492 votes

Zwolle84 wrote:

Nu moet je dus precies tussen de € 20,00 en € 21,99 gaan mikken om goedkoop uit te zijn.

Wat ik er van mee krijg zijn die invoerrechten alleen maar bij 1 product boven de 22 euro? En ze versturen zo ver ik weet altijd elke DVD of Blu-ray in een aparte envelop, dus hoef je er geen zorgen over te maken wanneer je meerdere producten besteld die per stuk onder die 22 euro vallen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.