Zavvi.nl
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
En voor wie weten hoe je dat het beste kan doen (denk ik): bij elke bestelling in je account kan je op 'vraag' klikken en een bericht neerpennen, met de mogelijkheid om een bestand te uploaden.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Update: "...Thank you for getting in touch to request a refund. This will be refunded back to you and it usually takes 3-5 working days..." - weer even afwachten, wordt wederom vervolgd.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Update: de 7,77 euro van de genoemde bestelling heb ik inmiddels teruggestort gekregen. Nu mag ik de volgende rekening inklaringskosten gaan betalen, te weten 18,35 euro (dit keer alles online, incl. rekening, etc.). Ik hou jullie op de hoogte, maar het lijkt er alleszins op dat zavvi bereidwillig is met terugbetalen...
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ook het bedrag van 18,35 euro inklaringskosten is mij per mail toegezegd. Staat nog niet op m'n rekening, dus dat zal ik even in de gaten houden.
Kortom: je kan nog best bij zavvi terecht, maar dan moet je er wel enige moeite voor over hebben om de (mogelijke) inklaringskosten vergoed te krijgen.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
18,35 euro inmiddels ook teruggestort gekregen. Van de blu-rays nog geen spoor...
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Na meer dan 10 jaar klant, meer dan 100 bestellingen en 1000-den euro's voor het eerst ook te maken met inklaringskosten. Begint steeds minder interessant te worden zavvi. Ook al krijg ik het terug, ik zit niet op al dat gedoe te wachten.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik vraag me wel af of het aan Zavvi ligt. Inklaringskosten worden in rekening gebracht door PostNL Inklaringen. Zou het een NL / EU tactiek zijn om mensen te ontmoedigen iets uit het VK te kopen? Pesterijtjes n.a.v. de Brexit...?
Maar het blijft vervelend, en ik ben ook in dubio over eventuele nieuwe aankopen...
En over het laatste pakje is via de track&trace nog niets bekend, behalve de melding dat het errug druk is.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Ze zijn er in elk geval niet transparant over. Nu weet ik toevallig dat er een Brits bedrijf achter zit, maar ik bestel toch gewoon bij zavvi .nl?
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Er zijn meerdere 'uitvoeringen', kennelijk (maar het bedrijf zit op Guernsey):
Zavvi NL - Films & Merch - Normale diensten van kracht
Zavvi UK - Film & TV - Blu-ray, Merchandise & Collectables
-edit- en Zavvi ES – Merchandising, Steelbooks, Ropa & Funko en Zavvi DE - Film & TV - Blu-Ray, Merchandise & Collectables zijn er dus ook... de .fr extensie geeft een waarschuwing.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Het werkt zo: Een internetwinkel kan zich aansluiten bij een regeling waarbij ze de kosten vermijden. Dat wordt gecontroleerd en dan betaal je gewoon BTW op je bestelling. Dan krijg je geen kosten en volgens mij moet dat ook op de verpakking staan. Als je dat niet doet moet je de britse BTW niet in rekening brengen en gaat er dus aan de kassan nog geld vanaf. Dan worden er (zoals altijd al bij Amerikaanse bestellingen) kosten in rekening gebracht achteraf. Aangezien Zavvi niet die BTW verwijderd zouden er geen kosten in rekening moeten worden gebracht. Als dat wel gebeurd vermoed ik dat ze geen vermelding op de verpakking voeren die misschien wel zou moeten of zich niet officieel bij de regeling hebben aangesloten. In beide gevallen tamelijk onprofessioneel voor een megabedrijf (wat The Hut Group waar alle zavvi's onderdeel van zijn is). Ik ken bedrijfjes die veel en veel kleiner zijn die het perfect voor elkaar hebben, welke van de twee manieren ze ook hebben gekozen. En daar krijg je letterlijk nooit kosten als ze voor de tweede optie hebben gekozen. Ook bij Amazon geen issues. IK heb een zavvi order in aantocht. Ben benieuwd.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Zelfde probleem : een DVD-box à €34,99 + €2,99 verzendkosten = €11,31 inklaringskosten. zavvi heeft nou eenmaal veel interessante films, maar als ze dit niet oplossen is het ook voor mij over en sluiten, terwijl ik net als mister blonde al vele bestellingen daar heb gedaan, in mijn geval sinds 2012. Het gedoe, inderdaad.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5223 votes
Jammer, de spoeling is al zo dun. Wat is het beste alternatief? Amazon?
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Het werkt zo...
1) Waarom komen deze inklaringskosten er juist nu pas bij voor veel klanten?
2) Hoe kan zo'n groot bedrijf dit zo slecht voor elkaar hebben?
3) Waarom regelen ze dit niet na een paar eerste gevallen, want ze lijken het nog steeds niet door te hebben?
Als ik m'n geld terugkrijg en de titels zijn interessant genoeg, dan zal ik waarschijnlijk toch nog wel es een bestelling doen.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Dit gaat eigenlijk niet meer over Zavvi, maar over PostNL Inklaringen:
Het is inmiddels een week geleden dat ze mijn inklaringskosten ontvingen, maar via de track&trace krijg ik telkens dit: "Nog even geduld, we gaan voor je aan de slag. We laten je hier weten wanneer je ons kan verwachten. Het bezorgmoment zie je dan hierboven." (plus de eeuwige melding dat het erg druk is)
Ik heb geen hoge pet op van deze afdeling.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Vanmiddag kreeg ik uit het niets (eindelijk) het pakketje aangeboden... Einde verhaal, voorlopig even niets bestellen bij Zavvi, maar de inklaringskosten krijg je in elk geval vergoed mocht men erover denken.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Zelfde probleem : een DVD-box à €34,99 + €2,99 verzendkosten = €11,31 inklaringskosten. zavvi heeft nou eenmaal veel interessante films, maar als ze dit niet oplossen is het ook voor mij over en sluiten, terwijl ik net als mister blonde al vele bestellingen daar heb gedaan, in mijn geval sinds 2012. Het gedoe, inderdaad.
filmliefhebber92
-
- 1196 messages
- 2569 votes
Ik heb de inklaringskosten ook teruggekregen van zavvi.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
I've gone... and done it again. 
4 mooie titels* (Diary of a Lost Girl, The Loves of a Blonde, Tabu - a Story of the South Seas, Twilight's Last Gleaming) voor mooie prijsjes die ik niet op Guernsey kon laten. Dan maar even beetje extra moeite zolang ik die extra centjes maar terugkrijg...
* Hoop ik toch, ik ken alleen The Loves of a Blonde.
CeesD
-
- 10 messages
- 1 votes
Blijf weg bij Zavvi. Levertijden kunnen zomaar oplopen tot maanden en bestelling annuleren wordt glashard geweigerd. Dan is het ineens al verzonden. Dagen later blijkt het toch niet verzonden. Kun je weer annuleren, wist geweigerd. Zelfde verhaal. Je mag het na ontvangst wel retourneren. Wel even zelf de portokosten betalen naar Engeland. En eventuele inklaringskosten en BTW ben je ook kwijt.
Had een kerstkado besteld. Noodgedwongen nu elders besteld. Die van Zavvi krijg ik misschien in januari eens, ondanks vijfmaal een poging de bestelling te annuleren. Duur geintje. Oplichters!
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Is dat nou een serieus bericht, CeesD? Al meer dan tien jaar hier aanwezig en dit is dan je eerste bericht? En een 1,0* voor The Godfather? Vragen, vragen, vragen, ik stel ze maar gewoon. Zo'n ervaring heb ik met Zavvi dus nooit gehad, al is dat met die inklaringskosten best vervelend en ben ik 1 keer slecht geholpen, maar dat moet ik ook deels aan mezelf wijten omdat ik te laat was met de klacht...
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
'The Loves of a Blonde' (dvd) heb ik binnen, dit keer geen inklaringskosten gedoe (alleen geduld hebben). Via Fedex. Was apart verzonden, waarom, geen idee. Die andere 3 moeten nog komen...
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Geen inklaringskosten meer mensen? Staat een bestelling van 300 klaar na een financiële meevaller
, maar geen zin in als ik een hoop gedoe heb.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
...maar geen zin in als ik een hoop gedoe heb.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Bericht van mij op deze pagina van 1 december: "Zelfde probleem : een DVD-box à €34,99 + €2,99 verzendkosten = €11,31 inklaringskosten. zavvi heeft nou eenmaal veel interessante films, maar als ze dit niet oplossen is het ook voor mij over en sluiten, terwijl ik net als mister blonde al vele bestellingen daar heb gedaan, in mijn geval sinds 2012. Het gedoe, inderdaad."
Bericht van mij op deze pagina van 10 december: "Inklaringskosten betaald, DVD-box binnengekregen, mailtje naar zavvi gestuurd, 2 dagen later reactie: ze gaan het netjes terugstorten. Op mijn vraag of ze niet een constructie kunnen verzinnen om dit in de toekomst bij elke bestelling te voorkomen werd niet gereageerd. Blij dat het geld netjes terugkomt, maar ik weet niet hoe hun "business model" in dezen goed kan functioneren, en ik weet ook niet wat ik nu ga doen met bestellen."
Momenteel nog steeds niets ontvangen. Opnieuw een verzoek tot terugbetaling ingediend. Daarbij ook de vraag gesteld:
"Overigens lees ik op uw site: "Voor producten die vanuit het VK verzonden worden naar adressen binnen de EU, zullen belastingen en invoerrechten met onze koerier verrekend worden, zodat er geen kosten zijn voor u." Klopt dat inmiddels, zodat ik dus weer iets bij u kan bestellen zonder weer inklaringskosten te moeten betalen?"
Wordt vervolgd...
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Mijn bovenstaande bericht was van twee dagen geleden. Gisteren opnieuw een bevestiging van terugbetaling gekregen, inclusief de volgende tekst; "Yes, if you are charged custom fees please keep the receipt and send it to us and we will refund you for this." Vandaag €11,31 op mijn rekening teruggestort gekregen.
Kortom, het lijkt erop dat we (in ieder geval voorlópig nog) blijven zitten met het omslachtige "vooruit betalen" van de inklaringskosten.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Great news! Vandaag heb ik de rest van de bestelling (3 blu-rays in stevig karton verpakt) dan eindelijk geleverd gekregen, met een sticker met daarop 'Excuses voor de vertraging' en 'Apologies for the delay' van PostNl. Geen gezeik met inklaringskosten dus, maar wel lang wachten (22 dec. werd het verstuurd)...
Ik ga voorlopig even niet bestellen bij zavvi, maar dit geeft de burger wel weer moed. 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Bestelling t.w.v. €120,- spoorloos verdwenen onderweg. 
Ik krijg wel vervanging hoorde ik zojuist.