- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 filmergernissen
Top 5 filmergernissen
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Free Record Shop is in die zaken inderdaad verschrikkelijk. Had ooit eens Psycho gevonden met kartonnen hoes, hadden ze die in een bak buiten in de regen laten staan 
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Ik erger me aan mensen die te dom zijn om sarcasme te vatten. Ook al is het zo duidelijk als wat. En dan uit de hoogte gaan doen met cliches en de moraalridder uithangen.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
In Oldenzaal zit een kleine Free Record Shop waarbij er zowaar een verkoper achter de kassa staat die daadwerkelijk klantgericht is. Dit zorgt dan weer voor een heerlijk absurde tegenstelling want iedere keer als je weggaat vraagt hij "Heeft u gevonden wat u zocht?", en dat bij de Free Record Shop. Ik ben er één keer op in gegaan en heb toen alle films van Argento en alle Duitse silentfilms de revue laten paseren, "Dat zocht ik".
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Mensen die 'mijn mening' bij een bericht neerzetten. Ik ga er vanuit dat het jouw mening is. Als het jouw mening niet is ga ik er vanuit dat je erbij zet van wie die mening dan wel is.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Mensen die 'mijn mening' bij een bericht neerzetten. Ik ga er vanuit dat het jouw mening is. Als het jouw mening niet is ga ik er vanuit dat je erbij zet van wie die mening dan wel is.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Mensen die zoiets doen zijn vreselijk irritant, maar dat is mijn mening.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ik zat er op te wachten, t's net boven mijn flauwheid grens. 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Mensen die over triviale onzinnigheden zich ergeren. Een aandoening die zich vooral onder jongeren manifesteert op het internet die meestal nog niets van het leven begrijpen maar dit wel scanderen.
Mensen die bij het lezen van bovenstaande zich gelijk aangesproken voelen.
Bij nader inzien is dat eigenlijk eerder amusant dan een ergernis maar dat terzijde.
M1kee
-
- 64 messages
- 348 votes
Ik kan me ergeren aan Night Train to Venice, totaal geen verhaal en super saai
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Als je er in sommige gevallen niet "mijn mening" bijzet terwijl je een andere mening dan de massa hebt, dan komen anderen met commentaar als "dat is dan jouw mening".
Ja, logisch wie zijn mening moet het anders zijn?? Ik schrijf het toch!!
Aan zo een mensen erger ik me eerder dan aan iemand die "mijn mening" erbij zet.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Grappig, mensen die zich ergeren aan waar andere mensen zich aan ergeren. 
Mensen die over triviale onzinnigheden zich ergeren. Een aandoening die zich vooral onder jongeren manifesteert op het internet die meestal nog niets van het leven begrijpen maar dit wel scanderen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Grappig, mensen die zich ergeren aan waar andere mensen zich aan ergeren. 
Jij vindt het grappig? Ik erger mij er aan. 
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Dat is een algemeen bekend probleem natuurlijk, maar ook tamelijk onvermijdelijk.
Al moet ik zeggen dat dit echt een kerelprobleem is, ze proberen altijd alles af te schuiven op 'mn vriendin dit en dat' terwijl die vriendin zoiets heeft van 'ga toch lekker me je vrienden uit man'.
(uitzonderingen daargelaten).
Buiten dat is een stapavond nu sowieso al niet meer zoals vroeger. De helft stort na 4 of 5 biertjes compleet in en de rest loopt de halve avond te gapen van vermoeidheid na de drukke werkweek.
Om over de katers de volgende dag maar te zwijgen.
Echt treurig.
.
Dit is heel herkenbaar.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
- 'Vrienden' die nooit meer bellen of tijd hebben sinds ze een vriendin hebben/getrouwd zijn
Ik kan het niet echt zien als een heersend probleem. Eerder iets wat uiteenloopt in persona. De ene kan/wil/moet compromissen sluiten, de andere niet. Zo ken ik genoeg mensen die vijfendertig zijn, jaren gelukkig getrouwd, zitten ze vrijwel iedere maand met hun eigen vrienden/vriendinnen in een of andere festival. Ook ken ik mensen rond de 26 die een paar maanden met elkaar hebben, maar vervolgens geen trek meer hebben in andere mensen.
Paar ergernissen:
- Mensen die pretenderen iets over kunst te weten en vervolgens niet verder komen dan een kijkje in Frans Hals museum.
- Mensen die het van de daken schreeuwen dat ze levenservaring hebben of iets over culturen afweten maar in werkelijkheid niet verder zijn gekomen dan een weekje Barcelona of hapje eten bij de Chinees.
- De term ''werk ze''.
- Vroeg me bed uit moeten.
- Nederlandse realityprogramma's.
- Bij iemand in de auto zitten en naderhand niet de muziek mogen kiezen.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
- De term ''werk ze''.
- Vroeg me bed uit moeten.
Vreselijk.
Bij ons op het werk heb je er ook een paar die maandagmorgen al lachend binnenkomen.
Dan hebben ze op maandag ook van die uitspraken als "het is bijna weekend".
En als het dan eindelijk pauze is zeggen ze heel verbaasd "alweer pauze?".
Heb je geen leven ofzo, denk ik dan.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
als er mensen bij mij in de auto zitten hebben ze maar te leven met wat voor muziek ik opzet.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Vreselijk.
Bij ons op het werk heb je er ook een paar die maandagmorgen al lachend binnenkomen.
Dan hebben ze op maandag ook van die uitspraken als "het is bijna weekend".
En als het dan eindelijk pauze is zeggen ze heel verbaasd "alweer pauze?".
Heb je geen leven ofzo, denk ik dan.
Dat jij de pest aan je werk hebt betekent toch niet dat iedereen dat moet hebben?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dat jij de pest aan je werk hebt betekent toch niet dat iedereen dat moet hebben?
Ik heb helemaal niet de pest aan mijn werk.
Maar dat wil toch niet zeggen dat ik lachend op het werk moet aankomen en dat ik liever op mijn werk wil zijn dan thuis?
Ik heb ook nog een leven buiten het werk.
Verknipte aspectratio's maar bovenal nasynchronisatie....
Dat jij de pest daaraan hebt wil toch niet zeggen dat iedereen dat moet hebben? 
Begrijp je nu wat voor een reactie je geeft? Jouw reactie kan je op elk bericht in dit topic zetten.
Dutchero
-
- 322 messages
- 331 votes
Dit topic begon met films waar men zich aan ergert, en is nu een topic over algemene ergernissen in het leven. Het kan verkeren, ik erger me er aan dat mensen die hier maar ook elders voor gek worden verklaart als hij of zij een andere mening heeft dan de meesten, de massa. Vaak wordt hij of zij meteen afgeschilderd als een of andere rebellerende idioot.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Waar ik echt tegenwoordig de pest in heb is wanneer er iemand hier een spoiler plaatst zonder tags te gebruiken (op zich al klote) maar dat er dan nog mensen zijn die het nodig vinden om de spoiler te quoten en er onder te zetten "Bedankt voor de spoiler" zonder het dan aan te passen...
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
- Kijk-mij-eens-cinema
Films die scene na scene proberen indrukwekkend te zijn, niet door een briljante hand van de regisseur, de editor, een geweldige soundtrack of elke andere vorm van klasse, maar enkel door zo gek mogelijk te doen. Voorbeelden zijn 2001 en Last Emperor, vooral de laatste ergerde ik me kapot aan, leek wel of elke minuut zonder twintig monniken een verloren minuut was. 2001 was vooral het cameragebruik een punt tot ergernis, het lijkt wel of Kubrick constant de meest onlogische route heeft gezocht, waar hij met vlag en wimpel in slaagde.
- Microfoonwijsgeren
Zooi mensen die sinds ze bekend zijn enorme lulkoek uitkramen, vooral Nederlandse zangers die opeens aankomen pappen met wannabe poetische teksten. Jeroen van de Boom als voorbeeld. Twee citaten uit "een wereld": de maan die zijn licht met de aarde deelt dude
Laaggeschoold publiek?
Weet jij wat je ogen zien, weet je zeker dat je goed kijkt?
Hé jij, sta je open voor hoe het is en niet hoe het lijkt. Goed zo Jeroen
We leven allemaal in de Matrix, maar Jeroen heeft t door 
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Dat jij de pest daaraan hebt wil toch niet zeggen dat iedereen dat moet hebben? 
Begrijp je nu wat voor een reactie je geeft? Jouw reactie kan je op elk bericht in dit topic zetten.
Nee dat kan niet, omdat ik refereer naar jouw door mij opgevatte ergernis op medecollega's die hun werk wél waarderen (die je ogenschijnlijk aan een eerdere ergernis voor werk doen denken) en ik enkel klaag over een bron van problemen. Het zou pas hetzelfde zijn als ik zou klagen over mensen die graag naar verknipte aspect ratio's kijken. (en dan nog zijn het twee totaal verschillende problemen).
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
die hun werk wél waarderen
Het heeft niets te maken met werk waarderen of niet waarderen.
Het heeft alles te maken met het feit dat er nog een leven is buiten het werk.
Als er dan mensen zijn die doen alsof werk het enige en het belangrijkste is wat er bestaat, dat roept dan een zekere ergernis bij me op ja.
Het werken op zich, daar erger ik me niet aan, dat is zo erg niet.
Het vroeg opstaan, daar heb ik wel wat problemen mee. Ik ben geen ochtendmens.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
BCC, dat is zo'n verschrikkelijke winkel!
Heeft u misschien deze DVD?
Nee, helaas vertelt ie mij.
Ik kijk even de winkel door en vind 3x de DVD waarnaar ik vroeg.
Toen heb ik hem gedist. 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
Een paar maanden geleden kon je bij de FreeRecordShop oude dvd's inruilen voor nieuwe. Dus ik kom daar aan met een stapel dvd's (stuk of 20 die ik niet meer bekeek) Toen wouden ze de films niet aanemen omdat er een par krasjes op de schijfjes zaten.
Dus ik weer terug naar huis in de regen met 20 oude dvd's. Voor niks daarna toe gegaan. Nu is die actie er niet meer.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Heb mij vandaag nog maar is dood geërgerd aan iemand uit men klas. We hebben binnenkort boekbespreking en ik lees het boek Op reis met de Motor door Latijns-Amerika. Ik zei het niet letterlijk dat ik dit boek las maar zei gewoon dat ik iets zat te lezen van Ernesto Guevara. Waarop een klasgenoot reageerde: Is dat ook een drugsdealer uit de getto's?
Mijn reactie daarop: Jah, jah een drugsdealer. Tjonge man..
Hoe kan het in godsnaam dat je deze persoon niet kent? Je ziet zijn foto vrijwel overal en toch denk je dat het een drugsdealer is. Djezis.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ach, zijn kleindochter Lydia is toch veel leuker. 

Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
....als je nu Che Guevara had gezegd...
Zoveel bekende Guevara's zijn er nu ook weer niet. Ik dacht wel dat hij het zou geweten hebben.