- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 filmergernissen
Top 5 filmergernissen
aire.
-
- 376 messages
- 111 votes
Hondenfilm ja of een film waar een dier de hoofdrol speelt 
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
- Mar Adentro: 
- Schindler's List

- Winter
- Films met een hond als de held (Op Snatch. na)
- Nederlandstalige muziek en films 
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Verknipte aspectratio's maar bovenal nasynchronisatie....
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
1) Vet Hard (mislukte poging tot NL Tarantino)
2) Two Weeks Notice (brrrr Hugh Grant)
3) Rosemary's Baby (en ik ben een Polanski-liefhebber hoor)
4) Reality Bites
5) Bruce Almighty
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Hugh Grant (Meest irritante acteur alive)
Bottom
(Ik wordt al pissig als ik er naar kijk. Totaal niet mijn humor.)
Monty Python
(Vreselijk, niet grappig maar ze vinden zich zelf geweldig daar bij MP.)
Little Britain (Als ik alleen al de hoofden van die personages zie wordt ik al suicidaal. Totaal niet grappig)
Kortom, ik heb een enorme hekel aan engelse humor, behalve mr. Bean. DIe vind ik dan weer wel erg grappig 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
* 'Black Comedy' - toilethumor wordt gemixt met een soort racistisch sfeertje waarin 'honky's' en 'niggas' elkaar het leven zuur maken (Soul Plane, Who's Your Caddy)
* 'Nederlandse Comedy' - personages lijken van een andere wereld te komen en niks wordt gedaan ze maar een beetje sympathiek te maken (Phileine Zegt Sorry, Gay)
* Onnodige vervolgen op een goed eerste deel (Saw, Matrix)
* Al vaker genoemd; de hondenfilm. Ik haat ze in het echt en op scherm wordt dat alleen maar erger. (Beethoven, My Dog Skip)
* Afgrijselijke hippe stripverfilmingen (300, Sin City, Wanted)
* Meisje Bullock
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
- Zomerhitte
- Tetsuo
- 300
- Alone in the Dark
- Romeo + Juliet
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
-Ali (zeikstraal van eerste graad-sorry Will maar je trekt op geen klote daarin)
-Heat (Enormste kutfilm met Al en De Niro erin)
-The Good Sheperd (hoe het eindigde, kan iemand mij dat vertellen? viel in slaap tussen de film)
-Syriana (georger en matt damon, geen goede mix= kutfilm van de eeuw)
-Miami Vice (colin farell en foxx wannabee graaf, kan het erger?)
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
- AliG indahouse.
- The Heartbreak Kid.
- Jurassic Park III
- Nutty Professor II: The Klumps
- Snakes on a Plane
- Sweet November
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Daar kan ik me perfect in vinden (Sweet November en Snakes on a Plane niet gezien, maar kan me er wel genoeg bij voorstellen, geloof ik).
wapper
-
- 131 messages
- 1349 votes
- The Notebook: and the award voor meest clichématige film goes to...
- Pirates of the Carribean reeks, heb de 3e nog niet gezien, maar ik zal mij er ooit wel eens tot verplichten, maar die film duurt motherfucking 3uur, 3uur !!!! voor zo'n kinderachtigen brol, what the fuck??? has the world gone mad?
- The Green Mile: 3 uur opbouw naar het ultieme blijtmoment maakt mij niet gelukkig
-The Boondock Saints
- Shrek reeks
het feit dat sommige van deze films in de top250 staan maakt de ergernis uiteraard nog groter maar laten we dit alles maar relativeren nietwaar? we wonen tenslotte niet in Congo ofzo hé
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
- The Green Mile: 3 uur opbouw naar het ultieme blijtmoment maakt mij niet gelukkig
-The Boondock Saints
Opbouw is toch juist mooi? ok.. sommige films hebben dat wat teveel.. maar daar is Green Mile niet 1 van.. vond dat de film geen moment verveelde en de personages boeiend en goed uitgewerkt waren (ook dat resultaat krijg je met opbouw)
Maar goed.. natuurlijk iedereen zijn eigen mening 
Boondock Saints ben ik met je eens.. snap niet wat veel mensen daar in zien..
(Bytheway.. Taxi Driver heeft ook veel opbouw.. of niet dan?
)
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
- American Beauty en dan vooral Kevin Spacey.
- Nicolas Cage in het algemeen, verschrikkelijke vent
- The Green Mile, ongelooflijk dat dit prul zo hoog staat
- The Dark Knight en de hele hype eromheen. Ledger die de hemel in wordt geprezen door een beetje schmink en een paar gekke bekken.
- POTC en LOTR trilogie. Depp die 3 te lange films hetzelfde doet en 3 films over een ringetje vernietigen? Alsjeblieft zeg.
- Saw en zijn vele vervolgen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Die snap ik niet.
koud en nat.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Ben er net dol op
. Behalve dan de eindejaarsfeesten, hoefde voor mij echt niet.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
5. Nieuwjaar: aan iedereen kussen moeten uitdelen, kan ik echt niet af.
4. Dat in een film/serie het geluid altijd keiluid staat maar de stemmen hoor je bijna niet
3. Curryworsten, eenmaal je weet wat er allemaal inzit.
2. Mensen die denken dat ze het zijn, zoals die gasten van D12, maar beginnen wel te wenen als ze een grap met hun uithalen zoals in Punk'd is werd getoond.
1. Emo's en Techtonik.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Er zijn er wel meer fout. Vrijwel al die over het paard getilde rappertjes (vaak gekleurd) - die één keer een hitje scoren en vervolgens doen alsof ze de president van de USA zijn - zijn fout.
Maar goed, heb dan ook niets met rap en hip hop.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Om het filmgerelateerd te houden:
1/ Mensen die andermans top 10 (en bij uitbreiding filmsmaak) bekritiseren.
2/ (slechte) CGI in horrorfilms.
3/ Reclame in de bioscoop, tijdens de film welteverstaan.
4/ Pixar (en andere animatiefilms met slechte humor en goedkoop sentiment.)
5/ Ondertiteling die buiten beeld valt, waardoor je het beeld moet verkleinen en bijgevolg grote zwarte banden krijgt.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Pixar is inderdaad zwaar irritant. Staat hoog op nummer 1 op mijn meest overschatte films lijst.
Mijn lijst:
1) Bijna al mijn leraren op school
2) Mensen aan wie je iets 100x moet uitleggen voordat ze het begrijpen.
3) Dan kom ik ook met emo's, ja.
4) Als er ijs op de weg ligt en er niet gestrooid wordt, zodat ik om half 8 's ochtends keihard op mijn bek ga op weg naar school. Nouja, ik erger me er eigenlijk niet aan maar vond het wel grappig.
5) De muis die wij in huis hebben - maar zich niet laat vangen - en mijn marsreep heeft aangevreten (serieus!)
Ook irri: Die man van Succes verzekerd net die zogenaamd een filmfan was maar dacht dat Freddy Krueger de moordenaar uit Friday the 13th was.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Om het filmgerelateerd te houden:
Vind ik ook stom maar toen ik pas nieuw op deze site was deed ik het ook wel eens. Eigenlijk gewoon een teken van zwakheid.
Adrenal
-
- 1381 messages
- 0 votes
Iedereen heeft zijn smaak en andermans smaak bekritiseren vind ik zwak, ja.
Kraay
-
- 6190 messages
- 1474 votes
Ik zie een verschil tussen een 5 geven in het "geef een cijfer aan andermans top-10" topic en het bekritiseren van iemands smaak, ikzelf zal nooit de smaak van een onbekende de grond in stampen, omdat ik niet weet of zo'n persoon het persoonlijk neemt of niet. Bij vrienden doe ik het dan weer wel, en dit levert niets dan leuke discussies op.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Ik zie er weinig verkeerds aan moet ik zeggen. Is ook niet iets om je aan te trekken lijkt mij want smaken verschillen nu eenmaal. Maar het is wel waar wat Kraay zegt. Sommige mensen trekken zoiets persoonlijk aan, wat dan wel weer jammer is. Met vrienden is dat dan anders. Levert bij mij ook vaak leuke discussies op, waardoor je soms toch weer andere inzichten krijgt. Elkaar scherp houden is daarom nooit verkeerd zeg ik altijd maar. 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Even verduidelijken misschien: Ik erger me aan mensen die andermans top 10 en filmsmaak bekritiseren vanuit een denigrerende houding. Belangrijke nuance, want je kan het inderdaad oneens zijn met iemands top 10 en dit ook op een respectvolle manier uiten.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
5/ Ondertiteling die buiten beeld valt, waardoor je het beeld moet verkleinen en bijgevolg grote zwarte banden krijgt.
Een van mijn grote ergernissen inderdaad. Ik ben sowieso geen fan van die zwarte balken in beeld, dus wanneer een film precies het hele scherm vult is het toch echt enorm ergerlijk wanneer je toch boven een stuk af zou moeten snijden omdat anders die ondertiteling er buiten valt, of misschien zelfs alleen de onderste regel ervan, nog vervelender. Engelse films kijk ik dan wel lekker zonder, maar bij Japanse films word dit uiteraard een probleem.
Snap ook niet dat ze dat nog niet opgelost hebben, een functie waarbij je zelf de positie van de ondertitels kan bepalen zou toch wel haalbaar kunnen zijn op een DVD?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
1. Emo's
3) Dan kom ik ook met emo's, ja.
Domme vragen bestaan niet zeggen ze dus hier is mijn vraag.
Wat zijn emo's?
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
http://nl.youtube.com/watch?v=pK4bLMd0avU
hier een leuk filmpje over emo's. Het ligt er wel allemaal natuurlijk dik op