- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 filmergernissen
Top 5 filmergernissen
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Guevara, speelt die niet in een Naked Gun?
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Tegenwoordig heb ik een hekel aan mensen die zeggen 'het zal wel aan mij liggen', of iets in die aard. Een nogal domme opmerking die ik meer en meer tegenkom.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
- gedwongen dutjes
- wachten in de auto
- logeren
- te dik gesmeerde boterhammen
- Soa's
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ergernis nummer 1:
Slimme mensen die domme opmerkingen maken en domme mensen die slim proberen te zijn.
dave
-
- 1079 messages
- 885 votes
Velletjes aan de zijkant van je nagels.
Verder het ergste cliché: De auto die niet wil starten als het personage gevaar loopt.
donkied
-
- 334 messages
- 618 votes
vaak geergerd over het nieuws van een 2e deel van een goede film die helemaal geen vervolg nodig had.
En natuurlijk
- kapitalisme
- Mensen die dingen afwijzen gebasseerd op hun eerste gevoel erbij
- Als je er achter komt dat je portemonnee in je andere jas zit 
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
*Extreem Rechts.
*Leerkrachten die geen klein beetje tegenspraak kunnen verdragen.
*Onverwachte toetsen.
*Mensen die steeds compleet afdwalen van de oorspronkelijke discussie.
* Dubs, bij films dan.
* Leerkrachten die punten geven op gedrag in de les, en dit gaan misbruiken om leerlingen intoom te kunnen houden.
* Mensen die bij iedere gebeurtenis overdreven gaat reageren (bijv. als er een baby in kwestie is, "zooooooooo lief!!!")
* Mensen die constant aandacht vragen.
* "Slijmballen" t.o.v. leerkrachten.
* Geforceerd sentiment bij films/series of soaps.
* Reality-tv over families met een enorm ego ("De Pfaffs", "De Bouwers", "De Planckaerts", etc.)
* De typische 'hits' van tegenwoordig die je doordeweeks op zenders als TMF en MTV ziet.
* Dreigementen
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2251 votes
* Dubs, bij films dan.
In het echte leven ook zéér irritant 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Even een ongenuanceerd lijstje gemaakt. 
- cynisme/ negatief gedrag (niet dat ik zelf altijd heilig ben)
- technici die de schuld geven aan de apparatuur
- mensen die in een discussie over een film zeggen: "Ja maar jij kijkt heel anders naar films. Ik kijk gewoon naar films om te genieten." 
- publiek dat bij een muziekfestival helemaal vooraan staat terwijl ze de artiest die optreedt helemaal niet goed vinden en dus maar op de grond gaan zitten in afwachting van de volgende artiest.
- bekrompenheid/ intolerantie (idem eerste punt)
- homofoben en mensen die zich ergeren aan vrouwelijke mannen.
- honden
- mensen die directheid verwarren met intelligentie.
- commerciele televisie in het algemeen.
- verkopers die niet weten wat ze verkopen
- materialisme (idem eerste punt)
- droge sinaasappels en mandarijnen
- taal puristen
- Mensen die niet kunnen koken, maar wel voor mij hebben gekookt.
- (verbale) agressie
Ich bin Derrick
-
- 321 messages
- 0 votes
Hoe ironisch dat je dan een ergernis-toplijst maakt. 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ergernis nummer 1:
Slimme mensen die domme opmerkingen maken en domme mensen die slim proberen te zijn.
Deze persoonlijke aanval 
(
)
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Hoe ironisch dat je dan een ergernis-toplijst maakt.
hehe, ja inderdaad, maar ik erger me ook wel eens aan mezelf op dat punt. 
Ich bin Derrick
-
- 321 messages
- 0 votes
hehe, ja inderdaad, maar ik erger me ook wel eens aan mezelf op dat punt.
Zet je jezelf dan ook nog even in je lijst? 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ik zou me nooit aan een complete persoonlijkheid kunnen ergeren.
(denk ik)
Ich bin Derrick
-
- 321 messages
- 0 votes
Oh nee, wij kennen elkaar natuurlijk nog niet he. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
- mensen die in een discussie over een film zeggen: "Ja maar jij kijkt heel anders naar films. Ik kijk gewoon naar films om te genieten." 
e
. heel erg.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Vrienden en collega's weten dat films een enorme hobby van mij zijn.
Dan komen ze met de meest onzinnige filmtips van onbeduidende klote films. Doorsnee pulp (niet in de goede zin van het woord). Het zijn altijd Amerikaanse films en vaak ook nieuwe films (die ze dan gedownload hebben). Als ik dan mijn brede smaak (vind ik zelf) probeer te omschrijven en iemand als Fellini of Kubrick noem (ik [probeer het echt bij bekende mensen te houden) is de conclusie op e.e.a. manier ALTIJD dat ik van vage arthouse films houd.
Vandaag werd me nog Flightplan aangeraden. 'Wat? heb je die nog niet gezien? en jij noemt jezelf een filmkenner!' Even tussen ons; DAT HEB IK NOG NOOIT GEZEGD! Goed. wel gezegd dat die film me niet zo veel interesseert, omdat ik verwacht dat het een nogal losse remake is van een film (zeg bewust geen titel, Lady Vanishes kennen ze toch niet) van Hitchcock en ik betwijfel dat deze film iets heeft te bieden naast iets dat een origineel uitgangspunt zou moeten zijn. 'Hitchcock............... Nee, zegt me niets nee'.
Houd je tips voor je, als je zelf niet genoeg interessante films hebt gezien!
Mint Clansell
-
- 196 messages
- 0 votes
Ik haat films en regisseurs die de boel expres vaag houden. Want de beredenering is dan: ik snap het zelf ook niet dus er moet wel iets goeds aan zijn. Daarom heb ik een hekel aan David Lynch. Mooie beelden, maar zo pretentieus allemaal. Laatst ook nog zo'n soortgelijke film gezien... Southland Tales. Troep.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Gelukkig biedt Lynch wel wat meer dan alleen een vaag verhaal..
Mint Clansell
-
- 196 messages
- 0 votes
Mooie plaatjes, goeie acteurs en een fijne soundtrack, maar dat veranderd niets aan het (gebrek aan) verhaal.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Zeer mee eens (erg herkenbaar)! Vooral dan in combinatie met 'en jij noemt jezelf een filmkenner'.
Gelukkig valt er onder mijn kennissenkring ook een groep die wel intensief met films bezig is en me soms erg leuke tips geeft. Maar aangezien die groep relatief later begonnen is met arthouse en klassiekers en dergelijke zitten daar ook vaak tips tussen die ik al lang en breed gezien heb. Geeft ook wel eens problemen bij filmfestivals die ze organiseren.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Mooie plaatjes, goeie acteurs en een fijne soundtrack, maar dat veranderd niets aan het (gebrek aan) verhaal.
Er zit altijd verhaal in, alleen vaak geen logisch A tot B. Verder is het vooral sfeercinema.
filmfan17
-
- 285 messages
- 12 votes
Ik kan altijd ook zo slecht tegen die mensen die vinden dat het altijd een goed chronologisch verhaal moet hebben. Denk nou eens hoeveel zekerheden wij in het echt hebben? Over wat is kunst? wat is de zin van het leven? Denk aan filosofie psychologie noem het maar op. Er is niet altijd een eenduidige weg. Het is niet zwart wit, en dan vinden mensen het verschrikkelijk als ze zoiets "triviaals" als een film niet snappen.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
- taal puristen