- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 filmergernissen
Top 5 filmergernissen
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Mensen die bepaalde films kijken en hoog waarderen opdat anderen hen er chique, interessant of intelligent om zouden vinden. Mensen die niet denken: "Vind ik dit mooi?", maar: "Zou dit niet interessant staan in mijn top 10?". Mensen die een film uitkijken en zichzelf kwellen om er over mee te kunnen praten (of toch maar die stem uit te kunnen brengen op een of andere filmsite).
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Juist veel irritanter als een gebruiker een laag aantal sterren geeft aan een film om maar op te vallen. En dan komt het woordje massa massaal voor. Nee de hoge stemmers hebben er dan absoluut niets van begrepen en zien de achterliggende bedoelingen niet etc. Kortom pretentieus geleuter maakt je niet beter dan een ander. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Juist veel irritanter als een gebruiker een laag aantal sterren geeft aan een film om maar op te vallen. En dan komt het woordje massa massaal voor. Nee de hoge stemmers hebben er dan absoluut niets van begrepen en zien de achterliggende bedoelingen niet etc. Kortom pretentieus geleuter maakt je niet beter dan een ander.
Correctie: "Mensen die bepaalde films kijken en hoog of laag waarderen opdat anderen hen er chique, interessant of intelligent om zouden vinden."
.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Juist veel irritanter als een gebruiker een laag aantal sterren geeft aan een film om maar op te vallen.
Als ik een film echt slecht vind, dan geef ik een laag cijfer.
Zeker NIET om op te vallen!
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Dat kan.
Maar een 0,5 * voor Citizen Kane...? Iedereen die iets van het technische aspect van de filmkunst weet, kan gewoon niet ontkennen dat die film gewoon geniaal knap gemaakt is. Het is een film die alle grenzen van de filmkunst van die tijd openbrak. En ook al spreekt het verhaal je dan niet aan, er moet toch genoeg te genieten vallen van Welles' meesterschap op visueel vlak? Zoiets heeft toch weinig meer met "persoonlijke mening" te maken?
P.S. Ik vraag het gewoon, het is niet als aanval op jouw smaak of mening bedoeld.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Dat kan.
Maar een 0,5 * voor Citizen Kane...? Iedereen die iets van het technische aspect van de filmkunst weet, kan gewoon niet ontkennen dat die film gewoon geniaal knap gemaakt is. Het is een film die alle grenzen van de filmkunst van die tijd openbrak. En ook al spreekt het verhaal je dan niet aan, er moet toch genoeg te genieten vallen van Welles' meesterschap op visueel vlak? Zoiets heeft toch niets meer met "persoonlijke mening" te maken?
P.S. Ik vraag het gewoon, het is niet als aanval op jouw smaak of mening bedoeld.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ goongumpa
Natuurlijk kan die 0,5* wel. En al helemaal als ik er ook nog eens een kleine onderbouwing bij heb geschreven.
Of de film nu grensverleggend was doet er voor mij niet toe. Ik ben zelf ook geen cameraman of regisseur, dus van het technische gedeelte ben ik geen kenner. Ik ben maar een kijker, en beoordeel een film in de eerste plaats op gevoel. Visueel vond ik er ook niet veel aan, ik heb oudere films gezien die er beter uitzien.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Of de film nu grensverleggend was doet er voor mij niet toe. Ik ben zelf ook geen cameraman of regisseur, dus van het technische gedeelte ben ik geen kenner. Ik ben maar een kijker, en beoordeel een film in de eerste plaats op gevoel..
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
@ Nomak: Oké, dat is jouw goed recht natuurlijk. Ik ben persoonlijk ook geen fan van het plakken van waardeoordelen op alles. We worden in deze wereld al doodgegooid met cijfertjes en punten, zoiets wil ik niet met een kunstwerk doen. (Het is wel handig om je geziene films bij te houden natuurlijk.)
@ mikey: ik snap dat van Leonard Maltin niet, leg eens uit
. (Ik heb nooit wat van hem gelezen.)
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@ mikey
Het is inderdaad nooit te laat om te leren, maar is het voor mij als kijker noodzakelijk om de hele technische kant van de filmkunst te kennen? Waarom zou ik? Als een film als Citizen Kane me zwaar tegenvalt, dan ga ik me niet verder in verdiepen. Ik wil trouwens gewoon van een film kunnen genieten of ontroerd raken.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Het frustreert me gewoon dat iemand hier roept dat je maar wil opvallen als je een laag cijfer geeft bij een film die over het algemeen hoog gewaardeerd wordt.
Let op, er zijn users die zo te werk gaan, maar dat zijn meestal ééndagsvliegen die niet lang actief zijn.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ik wil trouwens gewoon van een film kunnen genieten of ontroerd raken.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Het frustreert me gewoon dat iemand hier roept dat je maar wil opvallen als je een laag cijfer geeft bij een film die over het algemeen hoog gewaardeerd wordt.
Het komt volgens mij vaker andersom voor. Dat mensen een heel intellectuele of ontoegankelijke film beweren goed te vinden om toch maar als kenner of intellectueel over te komen. En ik heb het zeker niet alleen over deze site, maar gewoon over mensen in het algemeen, en over kunst in het algemeen. Voor bepaalde mensen is het bijvoorbeeld een statussymbool om Ulysses of Finnegan's Wake gelezen te hebben en te waarderen. Maar wat vinden ze er nu echt van? (Ik twijfel er niet aan dat het een meesterwerk is en dat sommige mensen het ook echt kunnen waarderen.)
Eigenlijk is het beter om je er niet aan te ergeren en er eens mee te lachen, maar ja... Zoiets gebeurt automatisch.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Mijn kritiek was eigenlijk niet op jou gericht, maar op moviemafketel die laatst ook riep dat ik een film laag waardeerde om op te willen vallen.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Eentje die helemaal niks te maken heeft met film:
Mijn dekbed gaat de hele tijd uit de sloop, omdat ik te wild slaap 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Het was niet op jou specifiek gericht hoor Nomak. Die discussie hebben we bij Schindler's List al gevoerd namelijk. Ik zag net je 0,5-films en sta achter heel veel van die beoordelingen. Er zijn gewoon wat gebruikers hier die denken dat ze films zelf hebben uitgevonden en zich dan niet willen vereenzelvigen met de zogenaamde grote massa(die er kennelijk allemaal geen verstand van hebben). 0,5 vind ik verschrikkelijk laag en ik geef dat alleen aan echt vreselijke werken. Jij strooit daar misschien wat eerder mee als je je niet hebt vermaakt. Dan is het bam, 0,5 klaar. Er is altijd een gulden middenweg denk ik dan.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Eentje die helemaal niks te maken heeft met film:
Mijn dekbed gaat de hele tijd uit de sloop, omdat ik te wild slaap
Dat herken ik, elke ochtend moet ik de boel weer netjes doen, zwaar ergerlijk. Ga er nog eens nietjes doorheen doen als dat zo doorgaat.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Een slecht wegdek waardoor je in een gat rijdt met je fiets en vervolgens je fiets rare geluiden maakt en je niet weet waar dat fucking geluid vandaan komt.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Let op, er zijn users die zo te werk gaan, maar dat zijn meestal ééndagsvliegen die niet lang actief zijn.
Wat een onzin zeg. Ik heb dat ook wel vaker met de zogenaamde 'goede' films, meestal zijn dat van die hooggewaarde aziatische films, maar als het je smaak niet is zou het hypocriet zijn om als een kuddedier een hoog cijfer te stemmen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Het is nou juist zo dat veel van de mensen die van die Aziatische werkjes houden automatisch een blockbuster of in ieder geval een film waar erg veel mensen helemaal gek van zijn bijna altijd laag beoordelen. Ik ga niet eens kijken naar die Aziatische films, want ik weet al dat ik het helemaal niks vind. Snap niet dat ze zichzelf willen kwellen om te kijken. Misschien om dan de 0,5 erin te knallen en op te vallen? 
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Snap niet dat ze zichzelf willen kwellen om te kijken. Misschien om dan de 0,5 erin te knallen en op te vallen?
Nee dat denk ik niet. Neem nu bijvoorbeeld mij, ik haat parodiefilms in de trent van Scary Movie en toch kijk ik er telkens naar. Ik weet begot zelf niet waarom.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nee ik weet dan ook bij god niet waarom als jij het zelf niet weet haha.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik probeer niet meteen een heel genre of soort film af te kappen. Als mensen me vertellen dat Rhonda goes Wild part 4 een goede film is, en ik heb na het lezen van 't plot zelf ook wel het gevoel dat ik 't een kansje wil geven, zet ik hem toch op. Zo ook met enkele van die Aziatische films die mij aangeraden werden. Dat ik ze tijdens het bekijken kut vond en mijn vermoeden bevestigd werd, is dan een leuk detail.
Ik moest ook nooit iets weten van Franse horror, maar dankzij enkele tips van mede MovieMeters heb ik toevallig wel een paar pareltjes er tussen gevonden.
Ik bedoel maar.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Hartstikke goed van je dat je het wil proberen. Ik vond House of Flying Daggers erg mooi opgezet. Die zag ik toevallig op de pc van een vriend van mij staan. Maar verder zal ik er zelf nooit meer 1 uit mezelf gaan kijken.
Het is mijn ding niet en ik zou het dan jammer vinden om een erg lage score te geven, terwijl ik dit eigenlijk wel had kunnen zien aankomen.
Ik lust bijna alles, maar mais vind ik niet zo. Als ik dan mais ga eten en zeg " niet te vreten" tegen de boer, terwijl ik al wist dat ik het niet opeens lekker ging vinden is dan niet helemaal eerlijk.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Vergelijk je nou een filmgenre met één voedselproduct?
Mais smaakt hetzelfde. Denk ik, ik lust het zelf niet, hehe. Maar bij films?
Je zegt toch ook niet: ''Ik vond Lord of the Rings kut, dus ik weiger Harry Potter te kijken.''
Of ligt het nou aan mij? 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nee ik ben tegenwoordig extreem vaak de klos, omdat ik naar een LOTR-achtige film denk te gaan kijken en alleen maar verschrikkelijke missers tegenkom. En ik ben geen Potter-fan, I'm sorry. Maandag geprobeerd de rit uit te zitten, maar net iets te kinderachtig.
Maar ik heb inderdaad een hele tijd geen horrors/thrillers meer gekeken, omdat ze wel erg op elkaar begonnen te lijken.
En ook na het zien van wat Amerikaanse Komedies ben ik daar mee opgehouden. Zeg nooit nooit, maar Aziatische films laat ik nog een hele tijd links liggen. Ik ga mezelf niet kwellen, maar daar is iedereen uiteraard vrij in. Als daar dan weer een 0,5 uitrolt of zo, zal ik wel even op mijn tong moeten leren bijten.