- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 filmergernissen
Top 5 filmergernissen
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik ben gewoon verpest door LOTR ja, dat is het nadeel van zo'n topper in zijn genre.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Misschien wat oudere films kijken, zoals 12 Angry Men en Citizen Kane. Of wat dacht je van Hitchcocks??
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Qua fantasie nu al meerdere malen overtroffen
.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Het is nou juist zo dat veel van de mensen die van die Aziatische werkjes houden automatisch een blockbuster of in ieder geval een film waar erg veel mensen helemaal gek van zijn bijna altijd laag beoordelen.
Dat komt inderdaad ook voor. Zelf ben ik ook wel een liefhebber van Aziatische films. Maar als ik zo een film slecht vind, dan zal ik er ook een laag cijfer aan geven. Tegelijkertijd zijn er ook een hoop westerse blockbusters en hoog gewaardeerde films die ik een hoog cijfer heb gegeven.
Je moet natuurlijk wel altijd consequent proberen te zijn bij het uitdelen van stemmen.
Maar je hebt het over Aziatische films alsof het een genre op zich is. Er zijn net zoveel of nog meer genres dan bij westerse films hoor. Misschien zitten er wel een hoop films tussen die jij ook geweldig zou vinden. Maar dat weet je pas als je het een kans geeft.
Misschien wat oudere films kijken, zoals 12 Angry Men en Citizen Kane. Of wat dacht je van Hitchcocks??
De eerste is wel een meesterwerk, de tweede vind ik maar niets.
En Hitchcock, tja nogal overschat. Ik heb zelden zo een wisselvallige regisseur gezien. Hij heeft prachtige films gemaakt, maar ik heb toch ook wat erg zwakke films en zelfs bagger van hem gezien. Ik heb nog lang niet alles van hem gezien, en als er eens een voor mij onbekende film van Hitchcock op tv komt probeer ik er ook wel steeds tijd voor te maken.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
@ mikey: ik snap dat van Leonard Maltin niet, leg eens uit
. (Ik heb nooit wat van hem gelezen.)
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Grootste ergernis op de site is:
* Users die een stuk tekst quoten en er dan onder zetten 'spoiler!'
Quote dan niet heel dat stuk tekst of heb dan tenminste het fatsoen om het zelf al in spoilers te zetten...
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Grootste ergernis op de site is:
* Users die een stuk tekst quoten en er dan onder zetten 'spoiler!'
Quote dan niet heel dat stuk tekst of heb dan tenminste het fatsoen om het zelf al in spoilers te zetten...
Ik had dat ook vandaag maar heb dat wel met spoiler geqoute.
Was bij Clash of titans btw
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Heb iets dergelijks voorgehad bij Lost. Ik vroeg iets over Seizoen 3 (voorbeeld) en kreeg daarop een antwoord dat dus gebeurtenissen verraadde uit Seizoen 6 dat ik nog niet volledig heb gezien. Irritant is het zeker! Zou echt leuk zijn moesten ze vooraf verwittigen.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Hij heeft gelijk
.
En jij natuurlijk!!
Xx_se7en_xX
-
- 575 messages
- 495 votes
Je hoeft toch niet per sé een film op te noemen?
In iedergeval een ergenis van mij is dat ze heel vaak in een film met een (beveiligings)camera inzoomen en dan nog scherp kunnen stellen.
Bij The Departed is dat ten minste niet. Weet iemand nog een aantal films waar dat niet gebeurt?
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Mensen die meningen plaatsen alsof het feiten zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Politieke discussie verwijderd.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik hou het gewoon bij deze site. Ik probeer altijd zo min mogelijk te ergeren, maar ja, dit zijn dan wat kleine ergernissen, sinds mijn aanmelding op moviemeter.
1) kreten als: "beste film allertijden", "deze moet je zien", "niet kijken" en dan zonder verdere toelichting
2)heel veel topics en dan vooral die, die bijna over hetzelfde onderwerp gaan
3) strenge regels bij het toevoegen met name de poster
4) modewoorden (chattaal?) in berichten en grof taalgebruik
5) De vaak onduidelijk gang van zaken. (Wat kan/mag wel, wat kan/mag niet).
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wel ontopic blijven, hier kan je (af)zeiken. De bedoeling is een top 5. Nou jij Riesma
.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Die kutpakken van Taksi. Waarom vierkant? Dan gaat het klotsen 
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
3) strenge regels bij het toevoegen met name de poster.
Daar kan ik me wel in vinden eerlijk gezegd. Vaak is 't lastig om een poster zo aan te passen dat 't formaat klopt zonder dat de kwaliteit achteruit gaat. Met Bitmap kun je dit enigszins voorkomen maar dan blijkt vaak het bestand toch nog te groot te zijn ondanks dat de poster is verkleind.
Any way, hier is mijn top-5 afzeik-films:
01: Diary of the Dead
- Een docu-film moet geloofwaardig over komen maar 't acteerwerk slaat echt nergens op bij deze film.
02: 10.000 B.C.
- Mammoeten in de woestijn....en dan ook nog wolharig? Verder nog veel andere vreemde fouten in deze film.
03: Die Hard 4.0
- Mc Clane was te soft, totaal geen DH sfeer en de badguy was een wacko.
04: The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor
- Geen Rachel Weisz, Soundtrack valt tegen, setting minder interesant en zoon is stukken ouder maar Rick oogt vrijwel het zelfde.
05: Never Say Never Again
- Geen Gunbarrel-intro, geen John Barry, geen Bernard Lee en ook geen Desmond Llewelyn.
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
Dan sla je die toch op als jpg?
Ja maar dan word de kwaliteit weer minder en in de meeste gevallen keurt Moviemeter 'm af omdat het plaatje er zo slecht uit ziet.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Als je hem als "bitmap" wel goed in de juiste afmetingen krijgt, dan doet de compressie naar jpg niet veel af aan de kwaliteit. Anders is de kwaliteit van de afbeelingen sowieso al niet goed genoeg.
Als je Photoshop gebruikt, probeer anders met verkleinen via "Edit>Image Size" ook de "Resample Image>Bicubic Sharper" aan te zetten. Dat blijft de scherpte beter bewaard.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
05: Never Say Never Again
- Geen Gunbarrel-intro, geen John Barry, geen Bernard Lee en ook geen Desmond Llewelyn.
Toch vond ik hem als zelfstandige film wel goed te kijken. Soms tenenkrommend omdat ze te veel sneren uitdelen naar de echte Bondfranchise.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Jij zit zeker altijd met fototoestel klaar.