• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.694 votes
Profile

Top 5 filmergernissen

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Goto wrote:

Bij een bepaalde leeftijd zou toch eigenlijk geen specifieke smaak hoeven horen.

100% mee eens. Hoe meer je verkent, hoe meer leuke dingen je ontdekt en hoe rijker je ervaringen worden. Dat kan volgens mij nooit negatief zijn, zolang je de 20 gepasseerd bent tenminste .

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik kan me sowieso niemand voor de geest halen, zelfs op deze site niet, die louter oude films kijkt.

Of is het misschien de bedoeling dat je alleen maar nieuwe films kijkt en helemaal geen oude of zoiets?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Het is vooral irritant als die mensen van onder de twintig die zich alleen bezighouden met oud materiaal gaan zeuren dat er tegenwoordig niets goeds meer gemaakt wordt en vroeger alles beter was.

Overigens zijn alle mensen die beweren dat vroeger alles beter was irritant.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

100% mee eens. Hoe meer je verkent, hoe meer leuke dingen je ontdekt en hoe rijker je ervaringen worden.

Uiteraard, maar er valt zo enorm veel te ontdekken ... waarom al gaan teruggrijpen naar zaken uit het verleden als het heden nog zoveel onbekends te bieden heeft?

Of is het misschien de bedoeling dat je alleen maar nieuwe films kijkt en helemaal geen oude of zoiets?

Dat is het ja

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Wie kijkt er alleen oude films dan .

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Weenie? Zie niet eens waarom dat relevant zou zijn.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Onderhond wrote:

waarom al gaan teruggrijpen naar zaken uit het verleden als het heden nog zoveel onbekends te bieden heeft?

Je kunt ook zeggen: Waarom proberen alles uit het heden te zien als er nog zoveel ouder materiaal is dat je niet kent?

Ik snap niet waarom je zoveel waarde hecht aan de tijd waarin films gemaakt worden. Als je nou toevallig verzot bent op Charlie Chaplin, en je spendeert al je dagen met films van hem, dan is dat toch prima?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Omdat je je ergert aan mensen die oude films kijken. Zoals jij stelt, omdat er ook nieuwe films zijn.

Maar dat ze die nieuwe films ook bekijken, naast de oude, is kennelijk dan niet relevant.

Want of ze alleen maar oude films kijken of zowel oude als nieuwe is volgens jou blijkbaar ook niet relevant. Dus is het een wat onbegrijpelijke stelling.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Niet dat ik onder de 20 ben of alleen maar oude films kijk, maar het moet wel erg slecht met je gesteld zijn vrees ik, mocht je je zo druk maken over de filmvoornemens van anderen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Uiteraard, maar er valt zo enorm veel te ontdekken ... waarom al gaan teruggrijpen naar zaken uit het verleden als het heden nog zoveel onbekends te bieden heeft?

Misschien omdat de leeftijd van iets nu eenmaal niet doorslaggevend is voor de kwaliteit ervan?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

kos wrote:

Omdat je je ergert aan mensen die oude films kijken. Zoals jij stelt, omdat er ook nieuwe films zijn.

Maar dat ze die nieuwe films ook bekijken, naast de oude, is kennelijk dan niet relevant.

Want of ze alleen maar oude films kijken of zowel oude als nieuwe is volgens jou blijkbaar ook niet relevant. Dus is het een wat onbegrijpelijke stelling.

Men kan zich natuurlijk ook ergeren aan of om het ergeren alleen.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Voor alles in het leven heb je het verleden nodig om het heden beter te kunnen begrijpen. Dat geldt dus ook voor films.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Je kunt ook zeggen: Waarom proberen alles uit het heden te zien als er nog zoveel ouder materiaal is dat je niet kent?

Omdat je in het heden leeft en niet in het verleden. Het is misschien interessanter om wat meer van de huidige wereld te leren kennen dan je te verdiepen in iets wat al voorbij is.

Voor alles in het leven heb je het verleden nodig om het heden beter te kunnen begrijpen.

Hoor het allemaal graag zulke uitspraken. Maar gezien film voor 99% een gewone hobby is en blijft en tijd beperkt is, spendeert men zoveel tijd aan het bestuderen van het leren dat het zogenaamde "heden" ook alweer lang verleden tijd is tegen de tijd dat men er wat van kan leren.

kos wrote:

Omdat je je ergert aan mensen die oude films kijken.

Zelfde als wat ik tegen Reinbo gezegd heb, zinloos om hier verder op in te gaan.

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Ik heb er best respect voor dat je recentere films liever kijkt en je aan oudere ergert maar ik snap niet waarom je je eraan ergert als jongeren "oude" films prefereren. Laat iedereen toch kijken wat hij / zij graag kijkt zolang hij / zij jou er niet mee lastigvalt.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

BoordAppel wrote:

Het is vooral irritant als die mensen van onder de twintig die zich alleen bezighouden met oud materiaal gaan zeuren dat er tegenwoordig niets goeds meer gemaakt wordt en vroeger alles beter was.

Overigens zijn alle mensen die beweren dat vroeger alles beter was irritant.

Amen! Of mensen die nog steeds kutten over de euro.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Adrenal wrote:

Ik heb er best respect voor dat je recentere films liever kijkt en je aan oudere ergert maar ik snap niet waarom je je eraan ergert als jongeren "oude" films prefereren. Laat iedereen toch kijken wat hij / zij graag kijkt zolang hij / zij jou er niet mee lastigvalt.

Zie eerste post. Ik erger me er dus ook als dusdanig niet aan.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Waarom begin je er dan in hemelsnaam over, maar goed laat maar zitten. Compleet nutteloze discussie dus weer.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik heb me wat liggen ergeren in de bioscoop/filmhuis dit jaar.

1: Lady Chatterley (2006)

2: Zomerhitte (2008)

3: Superhero Movie (2008)

4: Max Payne (2008)

5: Valu (2008)

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ik begrijp het opzich wel op muziek vlak. Ik ken iemand van mijn leeftijd die al jaren alleen maar luistert naar Elvis, Johnny Cash en nog meer 'obvious classics'. Nu heb ik niks tegen die artiesten, maar kan me er toch stiekem ook wel aan ergeren dat hij niks nieuws wil proberen alsof het beste allang gemaakt is. Aan de andere kant ben ik ook weer iemand die vind dat iedereen moet kijken/luisteren wat hij of zij wil en in die zin heb ik er heus wel vrede mee.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

kos wrote:

Waarom begin je er dan in hemelsnaam over

Omdat dit een afzeiktopic is? En omdat ik mij er, zonder er rationeel over te gaan, aan kan ergeren?

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Japanse troep (anime shit en horror die continue hetzelfde is)

Teveel computereffecten in horrorfilms

Remakes van klassiekers

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Heb er nu al zin in als men binnen 30 jaar terugkijkt naar de huidige films met opzichtige CGi en ze "charmant" noemt. Ook "toen deed men dat zo" en "het hoort erbij" zullen dan zeker van de partij zijn

Het gaat hier wat mij betreft puur om iets esthetisch. Niet zo zeer om wat technisch wel of niet kan in deze tijd. Ik vind de pop Yoda uit de oude Star Wars trilogie beter uit de verf komen dan de Yoda die uit de computer komt rollen. De pop heeft iets tastbaars en iets ruimtelijks. Dat geldt ook voor de oude King Kong, ook al zorgen de stopmotion-effecten voor verre van vloeiende beweging.

Verder heb ik ook een hekel aan massascenes die uit de computer komen rollen. Alle personages (maar vaak ook nog de gehele settings) worden dan met de computer gecreeerd. Ik vind dat heel lelijk. Vaak vertoont 't geheel dan ook nog een haast onaardse symmetrie.

Zelfs in Kitano's Zatoichi vind ik de computereffecten lelijk, maar bovendien, ook totaal onnodig.

Over het rookverbod ga ik verder niet in discussie. Daar is al een topic voor aangemaakt meen ik.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Ik gooi er nog wat bioscoopergernissen tegenop:

- Mensen die de film al eens gezien hebben, en het nodig achten om voortdurend te zeggen wat er nu gaat gebeuren.

- Mensen die spontaan wat quotes uit de film gaan zitten uitkramen, meestal als een echte pimp. Dat soort volk verdient keiharde kletsen op hun poep!

- Mensen die overdreven reageren. Een voorbeeld: toen die 2 agenten uit The Simpsons Movie elkaar begonnen kussen begon iedereen iiieeeeeeuwwwww te roepen. Komop, het is maar een tekenfilm...

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

JoeCabot wrote:

Ik gooi er nog wat bioscoopergernissen tegenop:

- Mensen die de film al eens gezien hebben, en het nodig achten om voortdurend te zeggen wat er nu gaat gebeuren.

- Mensen die spontaan wat quotes uit de film gaan zitten uitkramen, meestal als een echte pimp. Dat soort volk verdient keiharde kletsen op hun poep!

- Mensen die overdreven reageren. Een voorbeeld: toen die 2 agenten uit The Simpsons Movie elkaar begonnen kussen begon iedereen iiieeeeeeuwwwww te roepen. Komop, het is maar een tekenfilm...

Ik was net je ergernissen aan het lezen en eigenlijk dacht ik bij elk punt: inderdaad, enorm vervelend! Dus... deze ergernissen gelden ook voor mij lijkt me, vooral die eerste 2 dan.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

De pop heeft iets tastbaars en iets ruimtelijks.

Maar ook iets enorm plastieks (of rubbers). Vaak kan je makkelijk doorheen zo'n "echt" effect kijken, wat het plezier er ook niet beter op maakt (of het moet cult schreeuwen, zoals een Gojira). Zo'n geprojecteerd raam tijdens een autorit is ook niet bepaald esthetisch te noemen. Toch hoor je vaak van mensen dat het "z'n charme heeft" en "erbij hoort". Ik vermoed dat er over een 30 jaar ook zo over opzichtige CGi wordt gesproken, nét omdat het zo opzichtig is. En die esthetische lelijkheid hoort dan gewoon bij het tijdsbeeld waar men met een roze bril op terugkijkt.

Overigens ben ik het wel gedeeltelijk met je eens wat die massascenes betreft, al stoort de CGi daar niet zo maar de enorm brakke regie die steeds in zulke scenes is terug te vinden. Random shots van vechtende mensen tot er zo'n vreselijk fake keyscene komt die het gevecht "voorthelpt". Veelal weinig indrukwekkend en complete tijdverspilling.

(Overigens vind ik het bloed (CGi) in Zatoichi net wél esthetisch en onvervangbaar door het tastbare equivalent. Vervelender daar was het zwaard dat nogal fake door iemand stak)

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ramon K wrote:

Over het rookverbod ga ik verder niet in discussie. Daar is al een topic voor aangemaakt meen ik.

Ik wil er wel 1 ding over zeggen aangezien dit het ergernis topic is.

Ik kan me wel ergeren aan overtreders van het rookverbod.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik erger me ook mateloos aan betutteling in het algemeen, maar mbt rokers is het meer dan terecht.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Hetzjagd gegen Raucher, jawohl.

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

lol lijkt er wel op ja.

Ik erger me aan de regering die ons verbied te roken in cafe's enzo en ons de kou instuurt. En ook nog eens belachelijke prijsverhogingen op sigaretten en shag gooit om het roken terug te dringen. Maar tegelijkertijd willen ze helemaal niet dat iedereen stopt want zonder het geld van die accijnzen gaat de hele economie naar de kloten.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Ik erger me ook mateloos aan betutteling in het algemeen, maar mbt rokers is het meer dan terecht.

Ik erger me aan het rookverbod omdat het na zo'n lange traditie van roken ook anders opgelost had kunnen worden. Of op zijn minst een poging tot een andere oplossing!

En ik houd gewoon niet van die betutteling. We zijn allemaal verantwoordelijk voor onszelf.

Pas hoorde ik een woordvoerder op de radio die wilde dat vuurwerk verboden werd voor het individu. Als alternatief zouden er dan een soort van vuurwerkshows opgevoerd kunnen worden die geleid werden door experts of zoiets. De redenen:

-rook die vrijkomt is slecht

-te veel ongelukken bij de 'gebruikers'

En ik meen zelfs ook omdat onschuldige omstanders door vuurwerk een oog zouden kunnen kwijtraken.

Ik heb niets met vuurwerk. ik koop het niet en ik steek het niet af.

Maar ik ga die lobby toch niet aanhangen om de liefhebbers te betuttelen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.