- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 filmergernissen
Top 5 filmergernissen
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Paar exempels?
Ben namelijk erg benieuwd.
Cronenberg vond ik een duidelijke. Kubrick mag er ook zeker bij. Chaplin voor een aantal films. Capra zeker. 12 Angry Men mag zeker niet ontbreken, al ken ik verder niet veel van de regisseur z'n films.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Het irritantste is natuurlijk die reclamebalk bovenin hotmail die telkens per ongeluk over je beeldscherm heen komt rollen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
1. Vita e Bella (Maar dat was wel bekend)
2. Death Becomes Her (Erg flauw, heer erg flauw)
3. The Avengers (Hoe kun je met zo'n leuk gegeven en zo'n top cast zo'n prul maken?)
4. Fighting Fish (De slechtste Nederlandes film ever)
5. Rampzalig slechte vervolgfilms. Jaws 4, POTC 3, Spider-man 3, etc.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
120 min. films of langer die ook nog eens bedroevend zijn. Verpest je hele avond.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee hoor, ik ben een rationeel iemand dus ik weet die zaken verder ook makkelijk te plaatsen. Daarom heb ik het er ook bijgezet.
Wat mij betreft omdat je dan nog niet de helft hebt gevonden van wat deze tijd te bieden heeft. En je leeft uiteindelijk toch nog altijd in het nu.
'De Alzheimer theorie van OH....' 
Dus jij pleit voor een levenswijze waarbij je als je op je fiets zit al niet meer hoeft te weten waar je ook alweer van plan was heen te gaan. Gewoon links of rechts, als je er nog niet geweest ben is het goed.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Wat een vreselijk foute analogie ... Komt er natuurlijk van als je vooraf met een hamer op je hoofd slaat.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
1. Televisie (van series tot 'reality-shows, talentenjachten, reclameblokken etc)
2. Het rookverbod, uberhaupt alles wat betuttelend is.
En binnen cinema:
3. Vals sentiment, ontbreken aan integriteit
4. (veelal onlogische) verrassende eindtwists
5. Opzichtige CGI
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
5. Opzichtige CGI
Heb er nu al zin in als men binnen 30 jaar terugkijkt naar de huidige films met opzichtige CGi en ze "charmant" noemt. Ook "toen deed men dat zo" en "het hoort erbij" zullen dan zeker van de partij zijn 
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
reclameblokken
Is toch juist handig als je moet pissen, of iets wil halen om te eten. Hier in België zijn er in een film 2 blokjes reclame ofzo, dat is echt wel doenbaar lijkt me...
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Is toch juist handig als je moet pissen, of iets wil halen om te eten. Hier in België zijn er in een film 2 blokjes reclame ofzo, dat is echt wel doenbaar lijkt me...
nee. En het zijn ongeveer 5 minuten, waarvan 2 minuten Jamba (of hoe dat ook mag heten), een minuutje L'oreal Paris en andere producten en een minuutje wat er straks, morgen en volgende week op is.
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
nee. En het zijn ongeveer 5 minuten, waarvan 2 minuten Jamba (of hoe dat ook mag heten), een minuutje L'oreal Paris en andere producten en een minuutje wat er straks, morgen en volgende week op is.
dat zijn slechts 4 minuten 
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
lol. En nog een minuutje Kinder Bueno en andere versnaperings 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat een vreselijk foute analogie ... Komt er natuurlijk van als je vooraf met een hamer op je hoofd slaat.
De analogie is dat het nodig kan zijn te weten waar je vandaan komt om te bepalen waar je heen wilt. Bovendien is spitten in de geschiedenis is vaak een bevredigende ontdekkingstocht. Je kan daardoor het heden in zijn context plaatsen en er zo een bredere kijk op hebben.
Enkel in het heden kijken lijkt mij dan ook een slecht en beperkt advies. Het is ook zeker niet zo dat alles van nu beter is. Dus waarom niet op zoek gaan? Niet alleen in ruimte (Japan, Korea, USA, China, Europa) maar ook in tijd.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ik wil ook nergens heen, ik wil gewoon graag leuke films kijken.
Anyway, het gaat nu nog maar over de helft van mijn uitspraak en dat is wat mij betreft weinig nuttig. Het ging mij erom dat jonge mensen dat doen (20 is uiteraard een arbitraire leeftijd). Later nog tijd om terug te denken en terug te keren in de tijd.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waarom is dat betuttelend? Je mag toch roken. Enkel niet meer op plekken waar je andere mensen hun gezondheid er schade mee berokkend.
Vind het niets meer dan een logische stap gebaseerd op de ontdekkingen van de medische wetenschap.....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik wil ook nergens heen, ik wil gewoon graag leuke films kijken.
Anyway, het gaat nu nog maar over de helft van mijn uitspraak en dat is wat mij betreft weinig nuttig. Het ging mij erom dat jonge mensen dat doen (20 is uiteraard een arbitraire leeftijd). Later nog tijd om terug te denken en terug te keren in de tijd.
Sommigen ontdekken waarschijnlijk meer leuke films in het verleden dan in het nu. Niet zo gek ook in het afgelopen jaar zijn minder films gemaakt dan in de 100 jaar daarvoor, dus waarom niet in de grootste berg zoeken? Bovendien is er vanuit die oude berg al een aardige voorselectie gemaakt: De zogenaamde klassiekers, die voorveel mensen vaak hun status waarmaken. Niet iedereen vind vrijwel elke oude film kut.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
En ook precies de reden dat films als 2001 of Seven Samurai goed gewaardeerd worden, want als we heel eerlijk zijn zijn dat ontzettend slechte kutfilms die alleen goed gevonden worden omdat dat zo vaak gezegd is...
Een hype noemen ze zoiets
. Niet alle hypes zijn per definitie slecht, maar een beetje kritisch zijn kan nooit kwaad.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Sommigen ontdekken waarschijnlijk meer leuke films in het verleden dan in het nu....
En je gaat er weer compleet aan voorbij ... niet nuttig zo.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
reclameblokken
Dan woon jij toch in een ander België dan ik.
3 tot 4 keer reclame is meer regel dan uitzondering de laatste jaren.
En zelfs bij series als Prison Break en 24 kunnen ze het niet laten om 3 keer reclame te laten zien. Het eerste reclameblok is bij die series al na 5 minuten.
Daar kan ik me dan ook wel aan ergeren.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ik snap sowieso niet hoe je je kan ergeren aan mensen onder de 20 die zich bezig houden met oude kunst.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Best wel vreemd inderdaad, aangezien het hedendaagse sowieso zijn wortels kent in de geschiedenis. Kennis van de geschiedenis zorgt alleen maar voor een bredere kijk en bijgevolg een bredere appreciatie (of juist niet). Maar wat er fout is met "een bredere kijk" op dingen ontgaat me.
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Buiten dat, ik kan me voorstellen dat je je zelf aan bepaalde films ergert maar toch niet aan andere mensen die dat wel leuk vinden.
Lijkt me nogal pijnlijk aangezien het overgrote deel van de mensen die ik ken een totaal andere smaak qua films en muziek heeft als ik. Zou een vrij ergerlijk leventje worden dan.
.
(en als ze al eens de moeite namen om oude films te kijken of oude muziek te luisteren zou ik dat echt geweldig vinden aangezien dat (buiten de kwaliteit ervan) op zichzelf al een blijk zou geven dat ze een beetje moeite doen om eens iets anders te vinden dan wat hen dagelijks via de media door hun strot wordt geramd).
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Misschien is zijn redenering dat de moderne cinema er op die manier op achteruitgaat, als iedereen liever klassieke films kijkt en zodoende minder openstaat voor nieuwe dingen ... ofzo.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En je gaat er weer compleet aan voorbij ... niet nuttig zo.
Waarom zou je dan moeten wachten met in het verleden kijken? Dat snap ik niet...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Om nog maar eens even duidelijk te stellen, ik "erger" me ook niet als dusdanig aan zulke mensen. Ik kan het best plaatsen, daarom dat ik mij bericht ook begon met:
Even met het verstand op 0 en puur op emotie:
Mijn punt is gewoon dat er genoeg te ontdekken valt in het huidig filmlandschap. Vind het dan ook gewoon erg vreemd dat men daar niet voor kiest en gaat neuzen in de platen/DVD kast van papa en mama. Mij ga je in ieder geval niet zeggen dat men voor z'n 20ste een goed idee heeft van wat de recdente media in al zijn uithoeken te bieden heeft.
Ook veel te simplistisch voorgesteld natuurlijk, aangezien sommige mensen bij moderne films vaak niet tot meer in staat zijn dan referenties en data te citeren om maar aan te duiden dat het al eerder gedaan is.
Genoeg modern spul dat niet dagelijks via de media door hun strot wordt geramd.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Als je geen oude films kijkt en enkel nieuwe films, dan ga je denken dat een western als 3:10 to Yuma de beste western ooit is.
Terwijl je op die manier een meesterwerk als C'era una volta il West aan je voorbij laat gaan.
Die oude films moet je toch gezien hebben vind ik. Enkel dan kan het tot je doordringen hoeveel rotzooi er tegenwoordig wordt gemaakt.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ook veel te simplistisch voorgesteld natuurlijk, aangezien sommige mensen bij moderne films vaak niet tot meer in staat zijn dan referenties en data te citeren om maar aan te duiden dat het al eerder gedaan is.
Dan denk ik dat het probleem niet zozeer bij dat soort mensen ligt, maar wel bij de manier waarop jij ze percipieert want er zijn genoeg mensen die wel degelijk verbanden kunnen leggen zonder te reproduceren wat ze in de boekjes lezen. Maar het is een ergernis als een ander, en ik zie er de logica wel van in.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Het gaat er mij niet over dat ze het in boekjes lezen ... het gaat er mij om dat ze enkel maar kunnen verwijzen naar eerdere bronnen. Maar da's op zich een andere discussie/ergernis.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Ach ik kijk, lees en luister naar films/boeken/albums van alle tijden. Qua film is het bij mij inderdaad zo dat ik vooral van nieuwe cinema hou. Bij boeken heb ik echter geen specifieke periode en muziek is erg divers. Ik hou bijvoorbeeld zowel van Electronic, (Somatic Responses, Void Settler) Jazz (John Coltrane, Sonny Rollins) en Klassiek. (Beethoven, Vivaldi)
En zo combineer ik dus voor mijn 20e oud en nieuw, iets dat ik ook op latere leeftijd nog hoop te doen. Bij een bepaalde leeftijd zou toch eigenlijk geen specifieke smaak hoeven horen.