• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.301 votes
Profile

Top 5 filmergernissen

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Oprah Winfrey

Ricky Lake en al die anderen, alhoewel Jerry Springer soms best grappig was.

Dr. Phil

The Bold and the Beautifull en alle andere soaps

Het glazen huis, de gouden kooi, big brother, de bus (niet de Bangbus ) Temptation Island en shit

Gordon en Gerard Joling en al die andere zogenaamde relnichten die denken grappig te zijn.

Volkszangers (m.u.v. Andre Hazes) en dan vooral diegenen die constant tv programmas moeten maken met cameras bij hun thuis of voor het goede doel, waarbij ze een weekje van de bijstand gaan leven ofzoiets. Brrr

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

TV-gerelateerd erger ik mij véél meer aan de sociale jank-programmas. Een hele avond lang kan je doorbrengen met te kijken naar de luttige miserie van een ander.

Echt walgelijke, goedkope televisie is dat. Er is nu zo'n reeks die heet (denk ik) Doodgraag Leven. Over terminale kankerpatiënten. Echt een kaakslag voor mensen die zelf een dierbare verloren hebben aan kanker.

En verder ook al dat soort series waar men een gezin dat wat tegenslag heeft gehad gaat helpen door hun huis te renoveren. Ja man...

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Onderhond wrote:

(quote)

TV-gerelateerd erger ik mij véél meer aan de sociale jank-programmas. Een hele avond lang kan je doorbrengen met te kijken naar de luttige miserie van een ander.

Programmas als opgelicht, spoorloos, man bijt hond, joris' showroom (oid), het familiediner (!), memories, zelfs een show waar men mensen opzoekt die schulden hebben om ze dan te helpen. Kom je thuis, kruip je in de zetel, kan je naar zo'n lompe boerentrien kijken die haar vent is kwijtgeraakt en met een enorme hypotheek is achtergebleven. Het equivalent van dorpsgeroddel live in je zithoek. Om gek van te worden.

Die mogen gerust aan het lijstje worden toegevoegd. Gewoon om gek te worden idd.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Film Pegasus wrote:

1. Youtube, 99% slechte kwaliteit van filmpjes, overgewaardeerde site en een ongelofelijk gebrek van respect aan privacy. Jammer dat deze generatie opgroeit met Youtubefilmpjes en gedownloade bootlegmp3'tjes. Kwaliteit blijkt een grote ondergeschikte te worden. Als het maar gratis is.

Mja en internet is het grote kwaad. Ik ben dolblij dat ik op youtube nog eens wat oude (muziek)clipjes na kan kijken, snippets van cabaretiers, alle MST3K films, en soms bijzonder kunstige thuiswerkdingetjes. En vroegah moest je van de blaadjes aannemen wat kwaliteit was, nu kun je zelf op onderzoek...

Overigens over de tv-ergernissen; die heb ik een half jaartje terug de deur uitgedaan en nog niet 1x gemist...

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Ach, dat gezeur op reality tv weer Dat zijn vaak dezelfde mensen die zich dan doodlachen met de persiflages uit In de Gloria. Vreemd, want het 'origineel' is vaak stukken hilarischer

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

JoeCabot wrote:

Ach, dat gezeur op reality tv weer Dat zijn vaak dezelfde mensen die zich dan doodlachen met de persiflages uit In de Gloria. Vreemd, want het 'origineel' is vaak stukken hilarischer

Dat klopt. Man Bijt Hond is stukken grappiger dan In De Gloria. Zoveel extremer en absurder ook.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Halcyon wrote:

Echt walgelijke, goedkope televisie is dat. Er is nu zo'n reeks die heet (denk ik) Doodgraag Leven. Over terminale kankerpatiënten. Echt een kaakslag voor mensen die zelf een dierbare verloren hebben aan kanker.

Dat is toch de Vlaamse versie van Over Mijn Lijk? Dat programma heeft hier in Nederland enorm veel lof gekregen van nabestaanden, patientenveregingen e.d. en won meerdere prijzen.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Heb ik nog nooit geweten dat iemand MBH grappiger vind dan IDG. IDG is zovele malen grappiger, komt vooral door de goede acteurs. MBH is saai en superbelachelijk, vooral nu met die toneelgroepen altijd op het einde van de aflevering, wat stelt dat eigenlijk voor.

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

K3 (Echt te slecht voor woorden. Laatst tijdens competitiedarten was er ook een feestje met veel kleine kinderen erbij. Moesten we dit gezeik de hele avond aanhoren tijdens het darten. Je begrijpt dat ik extra veel bier heb genuttigd die avond. Wou alles kwijt zijn :s

Carlo Bozhard (of hoe je dat schrijft)

Teletubbies

David Hasselhoff

Siliconen tieten

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Kevin13 wrote:

Heb ik nog nooit geweten dat iemand MBH grappiger vind dan IDG. IDG is zovele malen grappiger, komt vooral door de goede acteurs. MBH is saai en superbelachelijk, vooral nu met die toneelgroepen altijd op het einde van de aflevering, wat stelt dat eigenlijk voor.

Was wellicht ook ironisch bedoeld

Toch blijf ik erbij dat het origineel veel beter is dan de parodie

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik gebruik m'n tv vooral voor films uiteraard, het nieuws en als ik wat tijd heb af en toe een leuk programma. Een echte tv-kijker ben ik eigenlij niet. Onder andere door die reality rommel (en door m'n sociale leven natuurlijk)

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Dat is toch de Vlaamse versie van Over Mijn Lijk? Dat programma heeft hier in Nederland enorm veel lof gekregen van nabestaanden, patientenveregingen e.d. en won meerdere prijzen.

Dat zou kunnen, ik ken het Nederlandse programma niet. Over de inhoud van het programma kan ik verder ook niet oordelen want ik heb het bewust nooit gezien, maar het opzet vind ik in ieder geval op het randje van het toelaatbare. Maar als de gefilmde patiënten zelf geen bezwaar hebben is er ethisch gezien weinig aan de hand natuurlijk. 't Is gewoon hard en confronterend voor mensen die gelijkaardige situaties hebben meegemaakt zonder diezelfde (h)erkenning te hebben gekregen. Ach ja...

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Dat soort programmas zijn idd te erg. En wat te denken van De Bevalling. Dat heb ik eens bij iemand thuis moeten aanschouwen

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

JoeCabot wrote:

(quote)

Was wellicht ook ironisch bedoeld

Toch blijf ik erbij dat het origineel veel beter is dan de parodie

Die Gringo is niet normaal. Kvin da kinky.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik ken het concept van Temptation Island wel, maar had het nooit eerder gezien.

Ik weet niet goed wat ik met die Gringo moet doen: heel hard lachen of medelijden hebben. Hier zijn geen woorden voor...ik zat gewoon met open mond naar het filmpje te kijken.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

3. Amerikaanse 'meerwaarde' tv reeksen. Denk maar aan Prison Break, 24, CSI, Las Vegas, ... Serieus overhyped en toch altijd hetzelfde.

Hahaha idd!

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Ik begrijp die niet. Wat zijn 'meerwaarde' tv-reeksen?

Of bedoelen je gewoon series in het algemeen?

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Waarschijnlijk bedoelt ie series waar massaal naar gekeken wordt, maar naar zijn mening zwaar overschat zijn.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Als je de mensen vaak genoeg vertelt dat iets goed is, dan gaan ze het op den duur geloven. Dat is precies hoe het succes van die series te verklaren valt.

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Ik heb ooit een keer een aflevering of een gedeelte ervan gezien van Las Vegas, maar dat trok me voor geen meter. CSI daarentegen vind ik best leuk alhoewel het wel teveel van hetzelfde is. En totaal onzinnig. Laboratoriumonderzoek en dna onderzoek doen om moorden op te lossen zonder haarnetje en mondkapjes slaat nergens op. Maar de vrouwen zijn wel mooi

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Halcyon wrote:

Als je de mensen vaak genoeg vertelt dat iets goed is, dan gaan ze het op den duur geloven. Dat is precies hoe het succes van die series te verklaren valt.

Ach kom, iedere Prison Break kijker die ik ken vindt die serie op de een of andere manier echt spannend hoor. Zijn ook series die je gewoon moet volgen. Zo vond ik 24 vroeger echt geweldig, eenmaal je een paar keer gekeken hebt ga je er vaak volledig in op Nu vind ook ik er overigens niets meer aan hoor...

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Zelf plaats ik eigenlijk Heroes ook onder die categorie, maar wanneer ik dat zeg raak ik bij veel mensen meestal een gevoelige snaar..

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Halcyon wrote:

En ook precies de reden dat films als 2001 of Seven Samurai goed gewaardeerd worden, want als we heel eerlijk zijn zijn dat ontzettend slechte kutfilms die alleen goed gevonden worden omdat dat zo vaak gezegd is...

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Idd

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Niet voor mij. Ik had totaal geen hoge verwachting van 2001.

En dat zegt iemand die met best veel onvoldoendes strooit op die klassiekers.

Ik noem liever The Godfather en LOTR. Huppelfilms!

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Voor mij geld inderdaad hetzelfde voor 2001, was juist erg sceptisch over de film, maar vond hem persoonlijk fantastisch.

Dacht eigenlijk dat BoordAppel best wel sarcastisch was

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ik dacht het ook . Drie puntjes achter je bericht is internets voor dat je het niet serieus meent.

• 31148 messages
  • 5448 votes

kos wrote:

Ik begrijp die niet. Wat zijn 'meerwaarde' tv-reeksen?

Of bedoelen je gewoon series in het algemeen?

Een hoop recente tvreeksen, zoals die ik genoemd heb, worden geprofileerd alsof het op een beter niveau wordt gemaakt en er evenveel kwaliteit wordt in gestoken als bij films. Terwijl bvb CSI gewoon een politieserie is met meer aandacht voor een labo dan voor een echt spannend onderzoek en elke aflevering hetzelfde is.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Onderhond wrote:

4. Regisseurs die zogenaamd wat te melden hebben maar eigenlijk niks meer uitkramen dan cafepraatmoraal. Vervelende pogingen tot interessantdoenerij die beter tot hun recht komen op een half velletje papier en zo lachend van de hand gedaan kunnen worden.

Paar exempels?

Ben namelijk erg benieuwd.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Film Pegasus wrote:

Een hoop recente tvreeksen, zoals die ik genoemd heb, worden geprofileerd alsof het op een beter niveau wordt gemaakt en er evenveel kwaliteit wordt in gestoken als bij films.

Dat dat zo geprofileerd wordt heb ik nooit gehoord, maar het lijkt me duidelijk dat bepaalde series (niet specifiek degene die je genoemd hebt) echt geen mindere kwaliteit hebben dan films...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.