- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik ook, en die is voor de MovieMeter Top 250. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Ondertussen weer enkele lijstjes binnen. We zitten nu aan 33 inzendingen:
Alastor 500
Ataloona 285
Badalamenti 350
Baggerman 500
Bbarbie 500
beavis 500
Brave-Neo 285
Darbie 250
Dievegge 500
eRCee 250
Ferdydurke 250
Film Pegasus 500
gauke 500
horizons 280
IH88 250
joachimt 488
joolstein 260
kaketoe 250
Knisper 350
Lv92 250
McSavah 250
mjk87 350
moviefreak#1 250
Movsin 500
MRDammann 250
Norma 425
Observator 481
Onderhond 500
Ramon 500
Simonsav 400
Spetie 500
vinnypassy 500
wendyvortex 500
Genoeg lijstjes alvast zodat je meer dan één inzending nodig hebt om een film in de top 1000 te krijgen. Bij de eerste editie waren er 37 inzendingen. Ik hoop daar minstens over te gaan. En hopelijk ook het aantal van vorige editie te evenaren. Toen namen er 51 mensen deel.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
Probleem is dat ik maar 1 lijst kan maken op icheckmovies en dat is mijn persoonlijke lijst.
Als je mij een lijst met IMDb-urls stuurt, zal ik er een iCM-lijst van maken.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3123 votes
Laatste tijd erg druk gehad, dus nog niet echt tijd gehad om een lijst te maken. Maar voor donderdag moet dat nog wel lukken.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Top 250 ingeleverd. De eerste 123 stonden al een tijdje klaar (alles met 5* en 4.5*) en uiteindelijk gewoon alle 4* geshuffeld, van boven tot beneden doorlopen en eruit gepikt wat ik er in wou hebben. Geen al te representatieve top dus qua volgorde, maar het ligt toch allemaal vrij dicht bij elkaar.
Volgens mij wel erg veel films ingestuurd waar enkel ik een stem op ga uitgebracht hebben, onder andere Street Fighter, Mortal Kombat, Teenage Mutant Ninja Turtles, The Mighty Ducks, Space Jam
Veel nostalgie dus die bij een herziening nog perfect overeind zijn gebleven.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Op zich kan ik nog wel op Metalfists manier een top 250 in elkaar knutselen. Vanaf ongeveer nummer 110 zit er dan niet heel veel rangorde in. Heb net als hem enkel m'n tienen en negens geordend, de achten kwak ik dan heel snel op gevoel erin...
Daarnaast hield ik er vroeger een andere waardering op na. Aan de andere kant: een lijst is nooit "echt af".
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
wat voor handelingen moet ik doen in excel om van een ICM lijst een voor film Pegasus hanteerbare lijst te maken?
Die.csv van mijn icheckmovies lijst exporteren is makkelijk, openen in excel ook. Maar vanaf daar voel ik me een kleuter die John Nash zijn aantekeningen heeft gevonden.
de volgende waarden zij geëxporteerd: rank,rankdifference,title,year,url,checkedcount,favouritecount,dislikedcount,officialtoplistcount,usertoplistcount,akatitle,imdburl,checked,favorite,disliked,watchlist,owned
dan krijg je dus entries als dit:
1,,"12 Angry Men",1957,http://www.icheckmovies.com/movies/12+angry+men/,48443,7464,100,29,887,,http://www.imdb.com/title/tt0050083/,"2012-08-19 14:52:54",yes,no,no,no
Maar het staat niet mooi in kolommen. Tevens weet ik niet hoe ik voor de gehele lijst de niet nuttige waardes weghaal, hoe ik het in die kolommen krijg, en hoe ik er een toevoeg voor de MM code die erbij moet.
Maakte de volgorde van de kolommen overigens uit?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Volgorde van kolommen maakt sowieso niet uit, die kun je in hun geheel verslepen. Er zal misschien een code zijn om door (punt)komma's gescheiden waarden te sorteren in kolommen?
Gok ik. Ben echt een Excel-nitwit en werk zelf in Numbers.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Volgens mij wel erg veel films ingestuurd waar enkel ik een stem op ga uitgebracht hebben, onder andere Street Fighter, Mortal Kombat, Teenage Mutant Ninja Turtles, The Mighty Ducks, Space Jam
Veel nostalgie dus die bij een herziening nog perfect overeind zijn gebleven.
Maar ik denk wel dat we A & C Meet Frankenstein er in gaan rammen! 
Of lukt dat niet met 2 stemmen?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
wat voor handelingen moet ik doen in excel om van een ICM lijst een voor film Pegasus hanteerbare lijst te maken?
Die.csv van mijn icheckmovies lijst exporteren is makkelijk, openen in excel ook. Maar vanaf daar voel ik me een kleuter die John Nash zijn aantekeningen heeft gevonden.
de volgende waarden zij geëxporteerd: rank,rankdifference,title,year,url,checkedcount,favouritecount,dislikedcount,officialtoplistcount,usertoplistcount,akatitle,imdburl,checked,favorite,disliked,watchlist,owned
1,,"12 Angry Men",1957,http://www.icheckmovies.com/movies/12+angry+men/,48443,7464,100,29,887,,http://www.imdb.com/title/tt0050083/,"2012-08-19 14:52:54",yes,no,no,no
Maar het staat niet mooi in kolommen. Tevens weet ik niet hoe ik voor de gehele lijst de niet nuttige waardes weghaal, hoe ik het in die kolommen krijg, en hoe ik er een toevoeg voor de MM code die erbij moet.
Volgorde maakt niet uit, ik haal er toch alles uit om in één grote excel te steken voor de puntentelling. De info moet er dan wel inzitten natuurlijk. Teveel kan geen kwaad.
Als het niet lukt, stuur dan de lijst door zodat ik het probeer te splitsen. Liefst wel met de MM-code erbij. Die kom je te weten via een export hier op MM.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Maar ik denk wel dat we A & C Meet Frankenstein er in gaan rammen! 
Of lukt dat niet met 2 stemmen?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Bij mij niet zo hoog zie ik nu. Misschien had ik die top 500 iets tactischer moeten samenstellen. Daar ga ik de volgende keer rekening mee houden. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik twijfel toch weer om mee te doen. Als ik maar de helft van de top 50 heb gezien of minder dan de helft van de top 100, weet ik toch niet of het fair zou zijn tegenover die films eerlijk gezegd. Aan de andere kant, indien we een top 100 konden insturen had je dat probleem ook, en ik heb al veel top 100'en ingestuurd met nog veel minder gezien te hebben.
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Even een vraag -terwijl ik zwoegend de nummers 365 t/m 396 aan het sorteren ben- :
Dekalog (Kieslowski) staat in 10 delen op MM, zou er een uitzondering voor deze titel kunnen worden gemaakt en het als een geheel mee worden genomen? Dus als 1 titel ipv 10...
Een Berlin Alexanderplatz of een Shoah staan wel gewoon in een hele versie op deze site en ik ken ook verder geen andere miniserie die zo is opgedeeld.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Ik twijfel toch weer om mee te doen. Als ik maar de helft van de top 50 heb gezien of minder dan de helft van de top 100, weet ik toch niet of het fair zou zijn tegenover die films eerlijk gezegd. Aan de andere kant, indien we een top 100 konden insturen had je dat probleem ook, en ik heb al veel top 100'en ingestuurd met nog veel minder gezien te hebben.
Dat boeit geen drol wat je al dan niet hebt gezien.
Lever gewoon in wat je wel hebt gezien.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
Ik stuur je wel even een berichtje om je verder te helpen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zijn die MM-url's cruciaal? M.a.w.: als ik ze er niet in zet, moet jij het dan alsnog doen?
In dat geval doe ik het natuurlijk zelf. Zo lang het niet écht nodig is voor de lijst, dan skip ik het liever. Ik moet ze alle 250 handmatig doen namelijk.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Hoezo handmatig?
Maak een export vanuit mm en de mm code staat er standaard bij.
Dus hele URL is niet nodig.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Hoezo handmatig?
Maak een export vanuit mm en de mm code staat er standaard bij.
Dus hele URL is niet nodig.
Ik moet ze alsnog in mijn Excel zien te krijgen. Die staat helemaal klaar, op de codes na.
Export moet je trouwens aanvragen, zie ik nu. Hopelijk komt ie zo, want na vanavond ga ik het niet meer redden.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
Ik moet ze alsnog in mijn Excel zien te krijgen. Die staat helemaal klaar, op de codes na.
Export moet je trouwens aanvragen, zie ik nu. Hopelijk komt ie zo, want na vanavond ga ik het niet meer redden.
Je kunt ook je stemmen exporteren via geavanceerd zoeken en dan zoeken op eigen stemmen. Dan heb je het direct.
Als je de twee Excel-sheets hebt, kun je mbv de titel de MM-code aan jouw lijst toevoegen via de functie verticaal zoeken. Moet je alleen uitkijken met meerdere films met dezelfde titel.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Zoals Joachim zegt. Via zoeken in eigen stemmen. En zo verder verwerken.
Ik heb nog nooit een export aangevraagd. 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Je kunt ook je stemmen exporteren via geavanceerd zoeken en dan zoeken op eigen stemmen. Dan heb je het direct.
Als je de twee Excel-sheets hebt, kun je mbv de titel de MM-code aan jouw lijst toevoegen via de functie verticaal zoeken. Moet je alleen uitkijken met meerdere films met dezelfde titel.
Thanks! Dat met verticaal zoeken lukt me niet, maar dat ik ze nu in twee kolommen heb scheelt al flink.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Ik had dat ding binnen enkele seconden, of ik heb iets geks aangevraagd.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Via het zoekveld? Daar had ik hem direct. Ik probeerde het eerst via het menu rechtsbovenin, dan krijg je een bericht dat het 's nachts komt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4512 votes
Ah, ik had hem uit 'Mijn Stemmen" gehaald. Alles 4,0* en hoger in mijn geval gepakt. Moet je nog even omzetten naar kolommen, maar dat was weinig werk. En je had hem direct.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik had m'n top 110 al gesorteerd in Numbers, dus ben van daaruit gaan werken.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Enkele statistieken bij mijn ingeleverde top 250:
Leeftijd
Jaren 50: 5
Jaren 60: 45
Jaren 70: 39
Jaren 80: 35
jaren 90: 35
Jaren 00: 40