• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.687 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Before Sunrise staat op nr 3 in mijn lijst. Before sunset op 229 (4,5*) en Before Midnight moet ik nog zien.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik herken dat van Koenr wel. Ik sla Oshima behoorlijk hoog aan, maar hij staat maar twee keer in mijn lijst en met twee andere films dan de door beavis genoemde. Ik zie trouwens dat ze precies na elkaar komen, op 142 en 143, maar in meer dan 3 of 4 lijstjes zullen ze niet staan.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Wow.

Brand je dan niet van nieuwsgierigheid, FP? Of ben je bang voor een deceptie?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Bij

Before Sunrise weer iets gestegen. Ik mag graag denken dat ik daar iets aan bijgedragen heb. Persoonlijk wilde ik ze niet uit elkaar rukken en heb ik ze als een trilogie ingediend op plek 26, 27 en 28. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik heb ze een aardig eindje uit elkaar staan, maar ze staan er wel alle drie in. Die middelste staat het hoogst bij mij.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

- Naomi Kawase

- Chantal Akerman

- Kathryn Bigelow

- Sofia Coppola

- Lynne Ramsay

- Claire Denis

- Lucile Hadzihalilovic

- Agnès Varda

- Fien Troch

- Maren Ade

- Larisa Shepitko

- Lilly Wachowski en Lana Wachowski

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Mooi dat Dogville weer zo terugbouncet. Unieke film.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

John Milton wrote:

Wow.

Brand je dan niet van nieuwsgierigheid, FP? Of ben je bang voor een deceptie?

Niet voor niets dat er zoveel tijd tussen zit. Onbewust laat ik toch wat tijd tussen de films. Ik heb de film liggen thuis, dus ik ga het zeker kijken. Before sunset had ook net haar charme doordat de personages elkaar pas na 9 jaar hadden gezien. Ik ga wel niet zo lang wachten, maar dit lijken mij geen films voor een marathon.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

wat betreft de vrouwelijke regisseurs, heb niet mijn hele lijst doorgespit, maar dit is het voor mijn top 50

11 - India Song

13 - Rendez-vous d'Anna, Les

15 - Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles

18 - Astenicheskiy Sindrom

39 - Baxter, Vera Baxter

43 - Camion, Le

48 - Sans Toit ni Loi

dus 3x Duras, 2x Akerman 1x Muratova en 1x Varda

gezien hoe de verhoudingen in de industrie liggen, valt het nog wel mee met hoe ondervertegenwoordigd dit is, maar ook van mij mag het altijd meer. Heb recent voor mij nieuwe regisseurs verkend als Joanna Hogg, Angela Schanelec en Jessica Hausner en zo zoek ik altijd weer verder.

Kawase, Denis en Martel zouden gevoelsmatig ook wel in mijn top50/100 kunnen. Arnold heeft mijn lijst echter niet gehaald...

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Het kan wel degelijk, maar ik vind het aan de ene kant ook jammer dat ik het pas later ontdekte. Als ik Before Sunrise nou in '98 als 18 jarige had gezien, en daarna de rest wanneer het uitkwam. wow.

Maar goed, ik heb iig uit kunnen kijken naar deel drie, al had ik 1 en 2 slechts een jaar of 2 daarvoor gezien.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Op Cate Shortland zullen we niet moeten wachten.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

John Milton wrote:

Bij

Before Sunrise weer iets gestegen. Ik mag graag denken dat ik daar iets aan bijgedragen heb. Persoonlijk wilde ik ze niet uit elkaar rukken en heb ik ze als een trilogie ingediend op plek 26, 27 en 28. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Sunset op 28, Sunrise op 29, en Midnight weiger ik erin te zetten

Benieuwd of de logica gerespecteerd wordt en Sunset evenveel stemmen zal hebben als Sunrise. Of er users zijn die maar een van beide erin hebben.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dying Rose wrote:

Ik wil Lore over 2 jaar wel een plek geven hoor, in de top 500.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

willen of zullen?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik heb Sunset veel hoger dan Sunrise. Rond de 60ste plek. Maar dat komt vooral door dat magistrale einde. Sunrise dus 212 en Midnight net niet in de lijst.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Dying Rose wrote:

Aan mij zal het niet liggen, Somersault staat stevig in mijn top 100

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Die zou ik ook eens dringend moeten herzien.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

- Naomi Kawase

- Chantal Akerman

- Kathryn Bigelow

- Sofia Coppola

- Lynne Ramsay

- Claire Denis

- Lucile Hadzihalilovic

- Agnès Varda

- Fien Troch

- Maren Ade

- Larisa Shepitko

- Mary Harron

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dying Rose wrote:

willen of zullen?

Zullen.

Ik sta nog op pagina 1 met mijn incoherent geblaat. Dedication.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Chinatown

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

- Naomi Kawase

- Chantal Akerman

- Kathryn Bigelow

- Sofia Coppola

- Lynne Ramsay

- Claire Denis

- Lucile Hadzihalilovic

- Agnès Varda

- Fien Troch

- Maren Ade

- Larisa Shepitko

- Mary Harron

- Andrea Arnold

- Jazmín López

Heb niet met iedereen evenveel, maar er staan hier behoorlijk wat fantastische namen op.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

madmadder wrote:

- Mary Harron

Je was me net voor

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

John Milton wrote:

Bij

Bij mij 33, 34 en 35

Heb het overigens ook bij films van Ozu, Antonioni, Haneke en Wong gedaan die ik als (onofficiële) trilogieën beschouw

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

De Wachowski's zijn nu ook twee vrouwen he. Of 1 daarvan? I'm confused...

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Beide.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Als het morgen af is wil je lijst trouwens graag even zien, TheBunk

en IH88, idd. Ze zijn allebei nu 'uitgekomen', als ik het goed begrepen heb. Good for them. Verder weinig mening over.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

maar ook grote films hebben nu toch vaak juist meer bloot en bruut geweld (bijvoorbeeld) dan vroeger?

Nee, McSavah, absoluut niet. Hollywood draait helemaal om de PG13 rating heen tegenwoordig; geen bloed, geen tiet. Anders krijg je een 'R' rating en ben je een deel van je publiek kwijt (de tieners).

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Nee, zeker niet. Maar we mogen ze nu onder vrouwelijke regisseurs scharen. Met Bigelow erbij is dat voor mij een karige lijst vrouwelijke regisseurs. Alhoewel Sofia Coppola er weer inkomt.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Nee, McSavah, absoluut niet. Hollywood draait helemaal om de PG13 rating heen tegenwoordig; geen bloed, geen tiet. Anders krijg je een 'R' rating en ben je een deel van je publiek kwijt (de tieners).

JM kan daarover fulmineren, McSavah. Maar er is reeds een topic: Film >> Algemeen >> MPAA en film ratings.

Ik deel Ramon K's mening dat het vaak een tamme boel is vergeleken met vroeger.

Meer bloot en bruut geweld is echt niet het geval. Dat PG filmpje zegt eigenlijk alles

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Het ligt wederom aan waar en hoe je naar de zaak kijkt. Iets technisch hoog staands als The Raid heeft wel te maken met recente ontwikkeling / kon vroeger niet zo. Maar globaal kijkend naar commerciële cinema is er een zekere vertrutting (zoals het laatst genoemd werd in EYE bij een discussie over bloot in de Nederlandse cinema) waar te nemen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

beavis wrote:

zag toevallig begin deze maand Rendez-vous de Juillet (1949) en daarin kun je zien hoe hard jongeren na wo2 al konden gaan! juist de jaren50 waren helemaal rock-n-roll met 'rebels' en 'angry young men' enzo

hoe meer je ziet, hoe meer je ook weer leert

Maar 'rock & roll' is wel een érg foute woordkeuze, want dat was hip 30-40 jaar geleden. Wat mij betreft illustreert dat vooral een zekere oubolligheid.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.