- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
MovieMeter top 1000 project - Editie 2017
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Before Sunrise staat op nr 3 in mijn lijst. Before sunset op 229 (4,5*) en Before Midnight moet ik nog zien.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Wow.
Brand je dan niet van nieuwsgierigheid, FP? Of ben je bang voor een deceptie?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Before Sunrise weer iets gestegen. Ik mag graag denken dat ik daar iets aan bijgedragen heb. Persoonlijk wilde ik ze niet uit elkaar rukken en heb ik ze als een trilogie ingediend op plek 26, 27 en 28. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik heb ze een aardig eindje uit elkaar staan, maar ze staan er wel alle drie in. Die middelste staat het hoogst bij mij.
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
- Naomi Kawase
- Chantal Akerman
- Kathryn Bigelow
- Sofia Coppola
- Lynne Ramsay
- Claire Denis
- Lucile Hadzihalilovic
- Agnès Varda
- Fien Troch
- Maren Ade
- Larisa Shepitko
- Lilly Wachowski en Lana Wachowski
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Mooi dat Dogville weer zo terugbouncet. Unieke film.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Wow.
Brand je dan niet van nieuwsgierigheid, FP? Of ben je bang voor een deceptie?
Niet voor niets dat er zoveel tijd tussen zit. Onbewust laat ik toch wat tijd tussen de films. Ik heb de film liggen thuis, dus ik ga het zeker kijken. Before sunset had ook net haar charme doordat de personages elkaar pas na 9 jaar hadden gezien. Ik ga wel niet zo lang wachten, maar dit lijken mij geen films voor een marathon.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
wat betreft de vrouwelijke regisseurs, heb niet mijn hele lijst doorgespit, maar dit is het voor mijn top 50
11 - India Song
13 - Rendez-vous d'Anna, Les
15 - Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles
18 - Astenicheskiy Sindrom
39 - Baxter, Vera Baxter
43 - Camion, Le
48 - Sans Toit ni Loi
dus 3x Duras, 2x Akerman 1x Muratova en 1x Varda
gezien hoe de verhoudingen in de industrie liggen, valt het nog wel mee met hoe ondervertegenwoordigd dit is, maar ook van mij mag het altijd meer. Heb recent voor mij nieuwe regisseurs verkend als Joanna Hogg, Angela Schanelec en Jessica Hausner en zo zoek ik altijd weer verder.
Kawase, Denis en Martel zouden gevoelsmatig ook wel in mijn top50/100 kunnen. Arnold heeft mijn lijst echter niet gehaald...
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Het kan wel degelijk, maar ik vind het aan de ene kant ook jammer dat ik het pas later ontdekte. Als ik Before Sunrise nou in '98 als 18 jarige had gezien, en daarna de rest wanneer het uitkwam. wow.
Maar goed, ik heb iig uit kunnen kijken naar deel drie, al had ik 1 en 2 slechts een jaar of 2 daarvoor gezien.
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
Op Cate Shortland zullen we niet moeten wachten.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Before Sunrise weer iets gestegen. Ik mag graag denken dat ik daar iets aan bijgedragen heb. Persoonlijk wilde ik ze niet uit elkaar rukken en heb ik ze als een trilogie ingediend op plek 26, 27 en 28. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Sunset op 28, Sunrise op 29, en Midnight weiger ik erin te zetten 
Benieuwd of de logica gerespecteerd wordt en Sunset evenveel stemmen zal hebben als Sunrise. Of er users zijn die maar een van beide erin hebben.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik heb Sunset veel hoger dan Sunrise. Rond de 60ste plek. Maar dat komt vooral door dat magistrale einde. Sunrise dus 212 en Midnight net niet in de lijst.
SimonSav
-
- 337 messages
- 3414 votes
Aan mij zal het niet liggen, Somersault staat stevig in mijn top 100 
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3419 votes
Die zou ik ook eens dringend moeten herzien.
madmadder
-
- 371 messages
- 3057 votes
- Naomi Kawase
- Chantal Akerman
- Kathryn Bigelow
- Sofia Coppola
- Lynne Ramsay
- Claire Denis
- Lucile Hadzihalilovic
- Agnès Varda
- Fien Troch
- Maren Ade
- Larisa Shepitko
- Mary Harron
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik sta nog op pagina 1 met mijn incoherent geblaat. Dedication.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
- Naomi Kawase
- Chantal Akerman
- Kathryn Bigelow
- Sofia Coppola
- Lynne Ramsay
- Claire Denis
- Lucile Hadzihalilovic
- Agnès Varda
- Fien Troch
- Maren Ade
- Larisa Shepitko
- Mary Harron
- Andrea Arnold
- Jazmín López
Heb niet met iedereen evenveel, maar er staan hier behoorlijk wat fantastische namen op.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
- Mary Harron
Je was me net voor 
TheBunk
-
- 746 messages
- 3093 votes
Bij mij 33, 34 en 35 
Heb het overigens ook bij films van Ozu, Antonioni, Haneke en Wong gedaan die ik als (onofficiële) trilogieën beschouw
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
De Wachowski's zijn nu ook twee vrouwen he. Of 1 daarvan? I'm confused...
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Als het morgen af is wil je lijst trouwens graag even zien, TheBunk
en IH88, idd. Ze zijn allebei nu 'uitgekomen', als ik het goed begrepen heb. Good for them. Verder weinig mening over.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Nee, McSavah, absoluut niet. Hollywood draait helemaal om de PG13 rating heen tegenwoordig; geen bloed, geen tiet. Anders krijg je een 'R' rating en ben je een deel van je publiek kwijt (de tieners).
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Nee, zeker niet. Maar we mogen ze nu onder vrouwelijke regisseurs scharen. Met Bigelow erbij is dat voor mij een karige lijst vrouwelijke regisseurs. Alhoewel Sofia Coppola er weer inkomt.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Nee, McSavah, absoluut niet. Hollywood draait helemaal om de PG13 rating heen tegenwoordig; geen bloed, geen tiet. Anders krijg je een 'R' rating en ben je een deel van je publiek kwijt (de tieners).
JM kan daarover fulmineren, McSavah. Maar er is reeds een topic: Film >> Algemeen >> MPAA en film ratings.
Ik deel Ramon K's mening dat het vaak een tamme boel is vergeleken met vroeger.
Meer bloot en bruut geweld is echt niet het geval. Dat PG filmpje zegt eigenlijk alles
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Het ligt wederom aan waar en hoe je naar de zaak kijkt. Iets technisch hoog staands als The Raid heeft wel te maken met recente ontwikkeling / kon vroeger niet zo. Maar globaal kijkend naar commerciële cinema is er een zekere vertrutting (zoals het laatst genoemd werd in EYE bij een discussie over bloot in de Nederlandse cinema) waar te nemen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
zag toevallig begin deze maand Rendez-vous de Juillet (1949) en daarin kun je zien hoe hard jongeren na wo2 al konden gaan! juist de jaren50 waren helemaal rock-n-roll met 'rebels' en 'angry young men' enzo
hoe meer je ziet, hoe meer je ook weer leert
Maar 'rock & roll' is wel een érg foute woordkeuze, want dat was hip 30-40 jaar geleden. Wat mij betreft illustreert dat vooral een zekere oubolligheid.