- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Turkije.
4 potjes schorsing voor de Pelleboog trouwens. Optelsommetje na al zijn idiote acties.
SDG030
-
- 136 messages
- 0 votes
Ja, de uitstraling van een wat dommige, simpele boerenlul. Wat is daar nou erg aan?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Gelukkig heeft de Heer ons vrome betwetertjes gegeven om één en ander recht te breien 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Puyol stopt er ook mee. Held natuurlijk, maar had best wat eerder mogen stoppen.
SDG030
-
- 136 messages
- 0 votes
Dat zat er wel aan te komen, natuurlijk. In de wedstrijd tegen Ajax in de ArenA zag je ook al dat hij onwijs veel moeite had om zijn oude niveau ook maar enigszins te benaderen. Hij werd aan alle kanten onder de voet gelopen. Jammer is het wel. Was een erg goede verdediger.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Een serieus blok cement met een behoorlijke explosiviteit op de eerste meters; en dat met zijn geringe lengte. Zie je niet vaak bij een centrale verdediger op topniveau.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
4 potjes schorsing voor de Pelleboog trouwens. Optelsommetje na al zijn idiote acties.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Puyol is sowieso 1 van de meest sympathieke spelers van de laatste pakweg 10 jaar. Altijd correct, doet niet aan naaigedrag zoals schwalbe's of kaarten aannaaien en was echt van absoluut wereldniveau qua spel en mentaliteit. Een voorbeeld. Nu zulke jongens verdwijnen bij Barcelona, verdwijnt ook steeds meer de ziel daar uit de ploeg. Ook Valdes verlaat Barcelona. Dan is Xavi denk ik de laatste absolute oudgediende daar.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Totale onzin natuurlijk maar 't werkt zo schijnbaar. Nu moet die weer een kopstoot gaan geven om dat wedstrijdje extra te krijgen.
Ah.
De KNVB stelt dat de aanklager een voorwaardelijke straf vanwege een eerdere overtreding (kopstoot tegen Heracles Almelo) in het voorstel heeft meegenomen.
3 potjes dus maar in feite gekregen. Wat een giller.
Mag die weer meespelen in de thuiswedstrijd tegen RKC, hopelijk is die dan nog wat gefrustreerd en pakt die even geel waardoor die PSV mist.
Al zou 't me ook totaal niks verbazen als die er met de pet naar gaat gooien aangezien er dan nog maar 4 duels te spelen zijn en daarna zal die wel vertrekken.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Drie voor een halve elleboog waar geen letsel door is ontstaan is prima. Plus die 1 voorwaardelijk maakt 4; moeten er niet meer van maken dan het is.
david bohm
-
- 3075 messages
- 3442 votes
Fraaie actie van Carles 'Tiburón' Puyol met dito commentaar van Andrés Montes.
mjk87 (moderator films)
-
- 14540 messages
- 4522 votes
Puyol is sowieso 1 van de meest sympathieke spelers van de laatste pakweg 10 jaar. Altijd correct,
En hij weet tenminste hoe je niet moet juichen (en handelt daarnaar):
depri83
-
- 6805 messages
- 1491 votes
Ex-PSV'ers in het nieuws:
Ronaldo doet mee aan een liefdadigheidswedstrijd en Popescu moet de cel in wegens praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Cillessen, van der Wiel, Veltman, Rekik, Blind, Strootman, Clasie, Sneijder, Boetius, Huntelaar, Robben.
Dit gaat toch helemaal nergens meer over? 
Die Cillessen staat gewoon in de basis op 't WK, dat kan niet anders...
Joy4ever
-
- 4613 messages
- 1836 votes
Terecht natuurlijk
.
Ik heb niks met oefenwedstrijden maar morgen mogen ze niet verliezen. Het engste voetballand moet toch echt Frankrijk zijn. Ik ben alleen bang dat we klop krijgen
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat wil je dan opstellen, aangezien Robben, vd Vaart en waarschijnlijk vPersie niet inzetbaar zijn?
Veltman, Rekik, Clasie, Boetius en Huntelaar zijn komende zomer hoogstwaarschijnlijk wissel (een paar zullen er denk ik van de zomer niet eens bij zijn). En in je opstelling staat Robben, maar die gaat morgen toch niet spelen? Zal Depay wel op zijn plek worden. Lens is ook nog eens geschorst voor morgen.
Cillessen is een prima keeper, zeker niet minder dan de rest. Mijn voorkeur ligt nog wel bij Stekelenburg, heeft veel meer ervaring en oogt wat atletischer.
Mijn WK team zou dit zijn:
Stekelenburg,
vd Wiel, Veltman, Heitinga/Vlaar/Indi, Blind,
N. de Jong, Strootman,
Sneijder,
Robben, Persie, Lens
Eigenlijk liever Narsingh ipv Lens, maar Narsingh speelt weinig en niet goed, dus dat zal hem wel niet gaan worden. Centraal graag een stevige, ervaren verdediger (of Indi, waar ik als CV wel wat gecharmeerd van ben) en iemand die goed op kan bouwen. Als Ajacied ligt mijn voorkeur dan bij Veltman.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Tja, deze wedstrijd tegen Frankrijk heeft ook weinig zin als je halve basiselftal niet mee doet. Daaronder reken ik dan ook bv. N. de Jong.
Leuk voor de jonkies, maar een echte voorbereiding is het natuurlijk niet. Of wordt dit een gevalletje Bergsma, "laten we ze maar meedoen, want anders krijgen ze geen beker"? 
Drie voor een halve elleboog waar geen letsel door is ontstaan is prima. Plus die 1 voorwaardelijk maakt 4; moeten er niet meer van maken dan het is.
nclo
-
- 1494 messages
- 157 votes
Stekelenburg, vd Wiel, Veltman, Heitinga/Vlaar, Blind, N. de Jong, Strootman, Sneijder, Robben, Persie, Lens
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Volgens Wiki is Veltman 1,83. Daarmee doet hij nauwelijks onder voor de andere alternatieven die bij van Gaal erbij zitten.
En Veltman heeft wel meer dan 1 goede wedstrijd gespeeld. Jij doelt trouwens op Ajax-Celtic. Met die wedstrijd maakte hij echt naam.
Probleem is dat we geen centrumverdedigers van heel hoog niveau hebben. Aan elke verdediger mankeert wel wat. Vind een Kompany of Thiago Silva voor me en ik haal Veltman eruit.
depri83
-
- 6805 messages
- 1491 votes
Als LvG vast gaat houden aan al die jonge onervaren verdedigers en ook nog eens Nigel de Jong thuis laat zijn we verdomd snel thuis deze zomer.
Animosh
-
- 4665 messages
- 539 votes
Volgens zowel WhoScored als Squawka is Veltman dit seizoen de beste centrale verdediger in de Eredivisie. Nu is de Eredivisie natuurlijk niet bepaald van wereldklasse, maar zoveel goede verdedigers hebben we daarbuiten volgens mij niet rondlopen, dus zo gek zou het misschien niet zijn om hem op te stellen.
Als LvG vast gaat houden aan al die jonge onervaren verdedigers en ook nog eens Nigel de Jong thuis laat zijn we verdomd snel thuis deze zomer.
Dat zijn we sowieso. Meer is altijd leuk, maar als we uit onze groep komen vind ik het WK al een succes.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, het allerdomste wat die man kan doen is Nigel de Jong thuislaten of wissel zetten. Het 1 na domste zou zijn dat Janmaat de voorkeur boven vd Wiel krijgt. Daarna inderdaad een debutantenploeg met debutanten verdedigers op het WK zetten. Dan gaan we wel heel roemloos af. Slaat natuurlijk nergens op om 3, 4 maanden voor het WK nog debutanten de kans te geven. 4 man nog wel. Je kan wat mij betreft een jaar experimenteren, daarna moet je een vaste groep nemen en de juiste samenstelling zoeken.
depri83
-
- 6805 messages
- 1491 votes
Natuurlijk hebben we geen wereldklasse maar zolang Veltman elke wedstrijd nog minimaal 1 kapitale fout maakt mag LvG nog even wachte met het opstellen van de beste jongen.
Joy4ever
-
- 4613 messages
- 1836 votes
Janmaat speelde zo een beetje de beste kwalificatie van alle Oranje spelers maar nu zou het 1 na domste zijn hem de voorkeur te geven
.
Niks tegen vd Wiel hoor maar in Oranje heb ik hem nooit positief zien opvallen. Wellicht, net als wel meer, een echte clubspeler. Wel mee naar het WK uiteraard.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Natuurlijk hebben we geen wereldklasse maar zolang Veltman elke wedstrijd nog minimaal 1 kapitale fout maakt mag LvG nog even wachte met het opstellen van de beste jongen.
Overdrijven is een vak. Veltman maakt soms fouten, maar dat doen ze allemaal wel. Of vindt je dat De Vrij, Indi, Rekik, Bruma en noem ze op een perfect seizoen draaien? Verre van.
We missen gewoon topniveau en dan moet je maar een duo samenstellen die een beetje complementair aan elkaar is. En dan is mijn voorkeur routine gekoppeld aan voetballend vermogen. Als Van Dijk erbij had gezeten had hij bij mij ook wel krediet gehad. Goede speler, al stelt Schotland natuurlijk nog minder dan de Eredivisie voor. Maar Van Dijk zit er nooit bij en zal geen WK optie zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Janmaat speelde zo een beetje de beste kwalificatie van alle Oranje spelers maar nu zou het 1 na domste zijn om hem de voorkeur te geven
. Niks tegen vd Wiel maar in Oranje heb ik hem nooit positief zien opvallen. Wellicht, net als wel meer, een echte clubspeler. Wel meenemen naar het WK uiteraard.
Ik kijk naar pure klasse. Vd Wiel is op elk vlak de betere van de 2. Heb helemaal niks tegen Janmaat, maar het is wel een drama als de in mijn ogen veel completere, betere en op hoger niveau spelende vd Wiel wissel is terwijl Janmaat, die zeker na de winter slecht bezig is voor Feyenoord, dan een basisplaats heeft. Vd Wiel is nou net de enige achterin die een basisplaats bij een Europees topteam heeft.
En om nu spelers op te hemelen aan de hand van potjes tegen Hongarije, Roemenië en noem al die kutlanden op...nee. Die hele WK en EK kwalificatiereeksen zijn echt lachwekkend. Ik beoordeel de spelers maar vooral op hun clubniveau. Of als ze echt goede prestaties voor Oranje leveren in de moeilijkere wedstrijden. Alleen Turkije was een beetje van redelijk niveau in die groep. Dat kan je toch moeilijk ontkennen?
depri83
-
- 6805 messages
- 1491 votes
Stekelenburg (maar dan moet hij het wel beter gaan doen dan de laatste tijd)
Wiel - Heitinga - Vlaar - Pieters
De Jong - Sneijder - Strootman
Lens - Persie - Robben
Wmb op het wk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Stekelenburg (maar dan moet hij het wel beter gaan doen dan de laatste tijd)
Wiel - Heitinga - Vlaar - Pieters
De Jong - Sneijder - Strootman
Lens - Persie - Robben
Wmb op het wk.
Kijk, kijk. Hebben we dus zeker 9 namen die overeen komen. Alleen Vlaar EN Heitinga heb ik niet en Pieters idem. Dat geeft maar weer aan dat je voor je middenveld en voorhoede weinig twijfels hebt. Denk dat die 6 namen bij de meeste mensen wel genoemd worden.
Overigens lijkt Pieters me ook geen WK optie. Die heeft er onder van Gaal geloof ik 0x bijgezeten nog. Net als van Dijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.