• 178.522 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.379.780 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Van Veltman heeft Ajax teveel. Ik plet er daarom ook voor om voor het WK gewoon geen verdedigers van Ajax mee te nemen, simpelweg omdat het allemaal jongetjes van 1.80 zijn met een lichaam waar de buik bijna tegen de rug aanplakt. Ze kunnen allemaal heerlijk opbouwen, lekker voetballen, prima een bal hooghouden, maar geen van hen zijn echt brekers, zijn echt een Jaap Stam. Mensen die een overtreding kunnen maken om het team scherp te houden. Dat kan je gewoon niet gebruiken tegen spelers als Benzema en Ronaldo want daar verlies je ieder kopduel mee. Dan heb ik nog meer vertrouwen in Martens Indi.

depri83

• 6805 messages
  • 1491 votes

Eerste vereiste wmb is dat je in een sterke competitie speelt want het niveauverschil tussen rechterrijtje eredivisie en WK is immens en niet zomaar te overbruggen.

nclo

• 1494 messages
  • 157 votes

Ik zal zelf trouwens zeggen op basis van de keuzes van de bondscoach.

Cilissen

Wiel - Vlaar - BMI - Blind

Strootman - De Jong

Sneijder

Lens - Van Persie - Robben

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

The Oceanic Six wrote:

Slaat natuurlijk nergens op om 3, 4 maanden voor het WK nog debutanten de kans te geven.

Oneens, dat doet iedere trainer. Of moet Diego Costa als nieuweling ook maar thuisblijven ondanks zijn fantastische vorm? Als je zo weinig spelers van wereldklasse hebt op een bepaalde positie als Nederland is het toch logisch dat Van Gaal experimenteert en veel waarde hecht aan vorm?

depri83 wrote:

Stekelenburg (maar dan moet hij het wel beter gaan doen dan de laatste tijd)

Wiel - Heitinga - Vlaar - Pieters

De Jong - Sneijder - Strootman

Lens - Persie - Robben

Wmb op het wk.

Met de voorhoede en het middenveld ben ik het zo op het eerste gezicht wel eens, maar over de keeper en verdediging heb ik mijn twijfels. Van der Wiel oké (al geniet Janmaat een hoop vertrouwen van Van Gaal denk ik), maar de rest is me om het even. Laat Van Gaal maar beslissen wie het beste in zijn systeem passen en het beste samen spelen. Echte uitblinkers zijn er niet, dus dat kan ik niet beoordelen.

Edit: ik verwacht trouwens ook dat Blind gewoon linksachter zal staan. Die heeft daar tijdens de kwalificatie altijd gestaan, en volgens mij heeft hij toen steeds verdienstelijk gespeeld.

depri83

• 6805 messages
  • 1491 votes

Dat verwacht ik ook maar ik zei dan ook wmb (wat mij betreft). Steek zal denk ik ook niet op doel staan.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

En terecht. Die is absoluut niet in vorm. En over Vorm gesproken ... die zou wel op doel kunnen staan.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Iedereen is 't er wel over eens dat 't middenveld moet bestaan uit Nigel de Jong, Strootman en Sneijder en de voorhoede uit Lens, van Persie en Robben.

Maar die verdediging en de keeper...

Ik zie nog steeds het liefst Pieters op linksback, Blind is gewoon zo'n enorm trage zak, als 't spel al wat sneller gaat zakt die ook hopeloos door 't ijs. Pieters staat wekelijks tegen toppers te ballen.

Van der Wiel gewoon op rechtsback. Vlaar in 't centrum, alleen diegene ernaast is een raadsel.

Stekelenburg is normaal gesproken de beste keeper, alleen wat die nu allemaal aan 't doen is...

Krul heeft soms geniale reddingen, maar dan komen er weer blunders die volgen. Vorm is 't net niet. Cillessen is leuk voor de toekomst, net als Zoet. En Vermeer, da's natuurlijk gewoon een prutser.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

j0enne wrote:

Pieters staat wekelijks tegen toppers te ballen.

Fair enough (en zijn whoscored-rating van 6.99 is zeker niet slecht), maar de overgang van Stoke naar het Nederlands elftal is wel een stijlbreuk van jewelste, zeker nu hij er zo lang uit heeft gelegen. Blind past daarentegen prima in het systeem van Van Gaal en heeft tijdens de kwalificatie steeds prima gespeeld.

Niet dat ik een enorme voorkeur heb voor Blind, maar ik vind Pieters ook niet duidelijk de betere keus.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

j0enne wrote:

Iedereen is 't er wel over eens dat 't middenveld moet bestaan uit Nigel de Jong, Strootman en Sneijder en de voorhoede uit Lens, van Persie en Robben.

Maar die verdediging en de keeper...

Wat zit je af te geven op Cillessen. Gaat vrijwel nooit in de fout en is gewoon een prima keeper. Geen vd Sar of Stekelenburg (in zijn 2010 vorm), maar gewoon degelijk. In Nederland is er geen betere (maar iets van 6(!) tegendoelpunten in de ED dit seizoen), en als ik zie hoe Stekelenburg en Krul aan het klungelen zijn de laatste weken...

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Materny wrote:

In Nederland is er geen betere (maar iets van 6(!) tegendoelpunten in de ED dit seizoen)

Hij is momenteel waarschijnlijk inderdaad de beste keus, maar die statistiek is wel minder indrukwekkend als je weet dat hij de beste verdediging van Nederland voor zich heeft. En tegen Salzburg kreeg hij er zes om zijn oren in 180 minuten. Dat was misschien niet primair zijn schuld, maar toch.

Plus, het is een open vraag of hij met de druk om zal kunnen gaan.

depri83

• 6805 messages
  • 1491 votes

Animosh wrote:

Net 60 wedstrijden eredivisie-ervaring.

Nee doe mij dan maar Steek of Krul.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

Die niet in vorm zijn? Dan vormen ze toch evengoed een risico? Nederland heeft momenteel gewoon geen enkele keeper van wereldklasse, dus uiteindelijk hangt het er vooral van af wie er bij het WK in de beste vorm verkeert. En wie het beste past bij de speelstijl (of specifieke tactiek) die Van Gaal nastreeft.

Joy4ever

• 4613 messages
  • 1836 votes

Ik zou geen probleem hebben met Cillessen onder de lat. Hoewel ik meer fan ben van Stekelenburg, en toch ook Krul, moet je uiteraard ook naar vorm kijken. Hoewel dat soms iets ongrijpbaars is. Opeens kan het er zijn. Of niet. Een WK is natuurlijk ook weer niet een podium waarop je gaat gokken met spelers.

Veltman en Vlaar in het centrum. Blind en Janmaat / vd Wiel op de vleugels. De voorste zes zijn ook voor mij geen discussie, daar kan je op een WK prima mee voor de dag komen.

Wel mooie potjes vanavond met oa Nederland - Frankrijk, Spanje - Italië, Duitsland - Chili. En Kosovo - Haïti niet te vergeten natuurlijk .

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Veltman? Alsjeblieft niet. Die staat wekelijks te schutteren, komt net kijken.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Van der Wiel boven Janmaat prefereren zou echt idioot zijn. Zelfs Verhaegh is beter op elk vlak.

Dat gedoe van 'speelt op een hoger niveau' is natuurlijk onzin. Sinds wanneer zijn de Franse buitenspelers opeens zo top?? Hij geeft hooguit een passje dat er door Zlatan wordt ingekopt maar worden ook al zijn foute voorzetten en verdedigingsfouten gezien?

Dan, Verhaegh speelt in de Duitse competitie uiteraard op en veel hoger niveau dan v der Wiel tegen veel betere spelers. Als aanvoerder. Pieters idem.

Stekelenburg speelt al minimaal 2 seizoenen veel en veel minder dan zowel Cillessen, Vorm als Krul

Cillessen

Janmaat----Vlaar-----Heitinga----Pieters

-----De Jong-----Strootman

Robben-----Sneijder-----Lens

Van Persie

Zoiets zal het moeten worden, helaas.

Maar ik kan me niet voorstellen dat we hier mee echt ver komen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Animosh wrote:

Die vraag is natuurlijk meteen beantwoord als je Cillessen ziet keepen in de CL, in Rotterdam of tijdens zijn Oranje debuut een paar maanden terug bij Turkije-Nederland. Die jongen is qua karakter een vd Sar, een ijskoude.

Maar hij legt het wel op gebied van ervaring af tegen bv Stekelenburg. Maar op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat Stekelenburg niet eens mee mag van Van Gaal. Krijg het idee dat Van Gaal toch weer liever een jonge ploeg wil laten spelen.

depri83

• 6805 messages
  • 1491 votes

Nicolage Rico wrote:

Veltman? Alsjeblieft niet. Die staat wekelijks te schutteren, komt net kijken.

Kijk alleen maar naar de ontzettend naieve manier waarop hij die penalty tegen RBS weggaf.

Het is een talent hoor die Veltman, maar hij moet nog ontzettend veel leren en de WK is daar niet echt de beste plaats voor.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

depri83 wrote:

(quote)

Kijk alleen maar naar de ontzettend naieve manier waarop hij die penalty tegen RBS weggaf.

Het is een talent hoor die Veltman, maar hij moet nog ontzettend veel leren en de WK is daar niet echt de beste plaats voor.

Maar ik kan je ook weer voorbeelden geven waarin hij ingrijpt als een routinier. Het is maar wat je wil zien natuurlijk. Niet dat ik zijn fouten ontken en ergens snap ik wel dat je iemand die regelmatig nog fouten uit onervarenheid maakt niet tegen pakweg Spanje wil zien spelen, maar alle alternatieven achterin zijn verdedigers die regelmatig gekke dingen doen. Rekik, Bruma, Vlaar, Indi, Heitinga, De Vrij etc. Dat is allemaal materiaal uit dezelfde categorie. De Vrij heeft er ruim 3 jaar bij Feyenoord opzitten, maar laat zich nog steeds regelmatig als een debutant wegzetten. Wat is daar dan over te zeggen? Ik zou maar gewoon kijken naar iemand zijn potentie, want we moeten het met een beperkte groep doen.

depri83

• 6805 messages
  • 1491 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Maar ik kan je ook weer voorbeelden geven waarin hij ingrijpt als een routinier. Het is maar wat je wil zien natuurlijk. Niet dat ik zijn fouten ontken en ergens snap ik wel dat je iemand die regelmatig nog fouten uit onervarenheid maakt niet tegen pakweg Spanje wil zien spelen, maar alle alternatieven achterin zijn verdedigers die regelmatig gekke dingen doen. Rekik, Bruma, Vlaar, Indi, Heitinga, De Vrij etc. Dat is allemaal materiaal uit dezelfde categorie. De Vrij heeft er ruim 3 jaar bij Feyenoord opzitten, maar laat zich nog steeds regelmatig als een debutant wegzetten. Wat is daar dan over te zeggen? Ik zou maar gewoon kijken naar iemand zijn potentie, want we moeten het met een beperkte groep doen.

Er zit ook weinig verschil tussen de cv's maar ik zie liever iemand op het Wk met 300 wedstrijden in het betaalde voetbal dan iemand met 20.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik zou maar gewoon kijken naar iemand zijn potentie, want we moeten het met een beperkte groep doen.

Kongolo dus.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Kongolo dus.

Liever Van Dijk dan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Van Dijk zou eens rap in de zomer naar een goede club in de EPL moeten gaan, in Schotland wordt hij niet beter. Hij speelt bij de enige ploeg die om de prijzen speelt daar. Wel een verdediger met veel potentie. Lachwekkend dat wij vd Hoorn halen en van Dijk laten lopen

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1939875_844457962246416_981317005_n.jpg

Ronald de Boer speelde mee in de wedstrijd tussen vrienden van Ronaldo en vrienden van Zidane, voor het goede doel. Gullit was er coach.

Daar staat toch wel voor vele honderden interlands bij elkaar zeg. Wel schrijnend hoe dik die oude Ronaldo weer is.

Animosh

• 4665 messages
  • 539 votes

The Oceanic Six wrote:

Die jongen is qua karakter een vd Sar, een ijskoude.

Een WK is nog wel iets anders dan de CL natuurlijk, maar oké, dat zou kunnen. Jij kent hem beter dan ik.

ergens snap ik wel dat je iemand die regelmatig nog fouten uit onervarenheid maakt niet tegen pakweg Spanje wil zien spelen

Ach ja, die hebben zelf ook zo'n verdediger: Piqué! En bij Duitsland doet Hummels dat ook. Veltman is misschien nog wel een stapje erger dan die twee, maar zoveel alternatieven hebben we inderdaad niet.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Nog schrijnender dat ik ze niet eens allemaal ken.

Eens kijken.

Gullit, Maldini, Ronaldo, Zidane, Elber, Carragher, Zambrotta, de Boer, Ljungberg, Pires, Mendieta, Figo, Hierro.

verder?

-edit- oh wacht Cannavaro daar achter. wie is dat met dat witte shirt vooraan ook alweer?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Gattuso, Cudicini, Nikopolidis, Salgado, Ferreira, Vierra, Couto, Gomes, Vieri, Solari, Suker, Marta, Sousa, Sukur, Nakata, McManaman, Nedved.

Spetie

• 38871 messages
  • 8168 votes

Waar Gullit zijn hand op legt is toch Djorkaeff?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Spetie wrote:

Waar Gullit zijn hand op legt is toch Djorkaeff?

Yep.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

O ja, verrek. Damn NR, allemaal uit je hoofd? respect!

en idd Solari bedoelde ik.

-edit- Karembeu zie ik niet hoor.

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Steek

Wiel----Heitinga-----Mathijssen----Emanuelson

-----De Jong-----Strootman

Robben-----Sneijder-----Van Persie

Huntelaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.