• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.941 actors
  • 9.381.086 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Dat de rest zelfs nog slechter is betekent niet dat Ajax het zo geweldig doet natuurlijk.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

The Oceanic Six wrote:

Plots nu Ajax hier weer heerst is de Eredivisie van amateurniveau en meer van die blabla.

Plots??

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

(quote)

Plots??

Mhow, er is wel stevige kritiek op de Eredivisie, maar toevallig na deze week (Salzburg maakt Ajax in, Ajax verslaat Feyenoord) zitten ze vanuit een bepaald kamp wel heel erg te huilen over de Eredivisie.

Datzelfde Ajax presteert in Europa best leuk, maar wel incidenteel. Het is vooral de rest in Nederland dat eens een flinke stap voorwaarts moet zetten, zodat we er niet meer uitvliegen tegen teams als die ploeg uit Luxemburg, Petrolul, Krasnodar en Chernomorets.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik irriteer me vaak zat aan Ajax, na de winter kende Ajax een zwakke periode. Dat is vaak genoeg hier benoemd. Neemt niet weg dat ze wel het beste veldspel en positiespel spelen,

Enkel de juiste tactiek. De boel achterin dicht gooien en 2 of 3 momentjes per wedstrijd uitkiezen - zoals gisteren. Feyenoord was slecht (2e helft), maar je kunt toch moeilijk tevreden zijn over het spel van Ajax. Bedroevend was het. Alleen verdedigend stond het de 2e helft vrij goed. In de eerste helft schutterde die linie nog volledig - Veltman voorop.

Maar zelfs met Fischer, Sigthorsson, Hoesen en een waardeloze Siem doen we het relatief gezien nog uitstekend.

Je geeft het zelf al aan: het is een wonder dat je met zulke spelers kampioen kunt worden.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)
Mhow, er is wel stevige kritiek op de Eredivisie, maar toevallig na deze week (Salzburg maakt Ajax in, Ajax verslaat Feyenoord) zitten ze vanuit een bepaald kamp wel heel erg te huilen over de Eredivisie.

Nou iedereen roept al tijden dat het niks is. Dat heeft niet perse iets met de week te maken, maar deze week toont het wel precies aan wat 'we' bedoelen. Of vond je Ajax gisteren zo goed? Al een paar keer gezegd maar dit was qua niveau de allerslechtste klassieker die ik ooit gezien heb. Er was er altijd wel eentje (meestal Ajax) die tenminste nog iets liet zien, maar daar was gisteren toch geen sprake van. Tenzij je het nu ineens wel goed voetbal vindt nu Ajax alleen maar de bal naar voren heeft geknald natuurlijk...

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

Trouwens wel lief van De Telegraaf dat er drie Feyenoorders in het team van de week staan...

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Ajax kreeg het niet voor elkaar om de bal naar elkaar te spelen op de helft van Feyenoord. Schrijnend om te zien dat dit de kampioen van Nederland gaat worden.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Die frustratie

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Volgens mij is er geen 1 krant in Nederland die niet schrijft dat dit de slechtste klassieker in jaren was...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)

Nou iedereen roept al tijden dat het niks is. Dat heeft niet perse iets met de week te maken, maar deze week toont het wel precies aan wat 'we' bedoelen. Of vond je Ajax gisteren zo goed? Al een paar keer gezegd maar dit was qua niveau de allerslechtste klassieker die ik ooit gezien heb. Er was er altijd wel eentje (meestal Ajax) die tenminste nog iets liet zien, maar daar was gisteren toch geen sprake van. Tenzij je het nu ineens wel goed voetbal vindt nu Ajax alleen maar de bal naar voren heeft geknald natuurlijk...

Ajax was niet goed nee. Maar ik baseer een algemene conclusie niet op 1 of 2 potjes. Sowieso zijn Klassiekers in Rotterdam vaak kwalitatief matig, maar wel spannend. Dan speelt Ajax vaak iets meer behoudend en komt Feyenoord er meestal moeilijk doorheen.

Dit Ajax loopt niet over van kwaliteit, maar haalt er door visie, positiespel en slim spelen wel alles uit. Ze worden kampioen, deden tot de slotminuut mee om de 2e plek in de CL groep en staan in de halve finale beker. Hebben ook nog de JCS gewonnen.

Maar plots na dit weekje komt er weer vanuit kamp Rotterdam en kamp AD (Van Nijnatten enzo) weer die zure kritiek dat het hier helemaal niks is. Ik vind dat Ajax nog wel redelijk mee kan doen, dat PSV weer aan kan haken en dat Twente verzorgt speelt, maar de rest vind ik vrij dramatisch in niveau. Dat niveau moet hoger. Ajax heeft een prima niveau voor Nederland en mits in goede doen voor de CL groepsfase, maar meer zit er voorlopig niet in als het zo blijft.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

Ajax kreeg het niet voor elkaar om de bal naar elkaar te spelen op de helft van Feyenoord. Schrijnend om te zien dat dit de kampioen van Nederland gaat worden.

Ajax hoefde natuurlijk ook niet. Feyenoord moest winnen, Ajax had met een punt ook wel kunnen leven. Het was natuurlijk ook tactiek om wat minder risico te nemen. De passing was slecht ja, maar ze speelden donderdag ook nog een wedstrijd. Feyenoord had een week vrij. Tegen AZ speelde Ajax weer heel overtuigend. Het is gewoon wisselvallig, maar nog wel met een hogere ondergrens dan de andere 17 in Nederland.

david bohm

• 3075 messages
  • 3443 votes

Kamp, kamp? Het is hier in Nederland he le maal niks! Armoedig voetbal zonder uitblinkers. Zo'n Bojan die zou bij Elche nog op de bank zitten. Tadic die algemeen gezien wordt als de beste voetballer van de MML die zou bij de Spurs of iets dergelijks ook gewoon op de bank zitten. Het is niks en het wordt waarschijnlijk ook niks meer.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

david bohm wrote:

Kamp, kamp? Het is hier in Nederland he le maal niks! Armoedig voetbal zonder uitblinkers. Zo'n Bojan die zou bij Elche nog op de bank zitten. Tadic die algemeen gezien wordt als de beste voetballer van de MML die zou bij de Spurs of iets dergelijks ook gewoon op de bank zitten. Het is niks en het wordt waarschijnlijk ook niks meer.

Achja, dat hoorde je ook met transfers van oa Vertonghen en Suarez. Die nu in Engeland gewoon heel goed zijn.

Neemt niet weg dat we in Nederland momenteel te weinig individuele klasse rond hebben lopen. Maar dat is ook maar een fase. Jongens als Depay, Promes, Boetius en Kishna komen er weer aan. Daarmee wil ik zeggen dat niet elke lichting geweldig is. Eerst liepen hier jongens als Zlatan en Farfan, daarna jongens als Sneijder en Afellay, daarna jongens als Eriksen en Dzudzsak en nu komt er weer een generatie aan. Je zal het van goed opleiden en succesvol scouten moeten hebben. Ieder geval zie ik bij Ajax weer hele leuke spelers in de jeugd spelen.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)
Ajax was niet goed nee. Maar ik baseer een algemene conclusie niet op 1 of 2 potjes. Sowieso zijn Klassiekers in Rotterdam vaak kwalitatief matig, maar wel spannend. Dan speelt Ajax vaak iets meer behoudend en komt Feyenoord er meestal moeilijk doorheen. Dit Ajax loopt niet over van kwaliteit, maar haalt er door visie, positiespel en slim spelen wel alles uit. Ze worden kampioen, deden tot de slotminuut mee om de 2e plek in de CL groep en staan in de halve finale beker. Hebben ook nog de JCS gewonnen. Maar plots na dit weekje komt er weer vanuit kamp Rotterdam en kamp AD (Van Nijnatten enzo) weer die zure kritiek dat het hier helemaal niks is. Ik vind dat Ajax nog wel redelijk mee kan doen, dat PSV weer aan kan haken en dat Twente verzorgt speelt, maar de rest vind ik vrij dramatisch in niveau. Dat niveau moet hoger. Ajax heeft een prima niveau voor Nederland en mits in goede doen voor de CL groepsfase, maar meer zit er voorlopig niet in als het zo blijft.
Ik baseer het ook niet op deze week, en de rest van (journalistiek) Nederland ook niet lijkt me. Het is wél logisch dat het juist nu weer aangehaald wordt, na een dubbele oorwassing tegen een Oostenrijkse ploeg, en de allerslechtste klassieker ooit. Het is gewoon erg slecht allemaal. En Ajax is inderdaad de enige die zich daar nog enigszins aan weet te onttrekken, maar daarmee is het nog niet goed. Dit jaar heeft Ajax gespeeld tegen het slechtste Milan sinds de jaren 80, en was daar niet tegen opgewassen. Sorry maar dat is gewoon niet best. Net als dat twee keer afgedroogd worden door Salzburg niet best is. Of onderuit gaan tegen Steaua. Het heeft ook helemaal niks met het misgunnen of omlaag halen te maken, maar is een simpele constatering van het niveau. Was Feyenoord kampioen geworden was het nog steeds net zo slecht geweest allemaal hoor.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Montorsi wrote:

(quote)
Ik baseer het ook niet op deze week, en de rest van (journalistiek) Nederland ook niet lijkt me. Het is wél logisch dat het juist nu weer aangehaald wordt, na een dubbele oorwassing tegen een Oostenrijkse ploeg, en de allerslechtste klassieker ooit. Het is gewoon erg slecht allemaal. En Ajax is inderdaad de enige die zich daar nog enigszins aan weet te onttrekken, maar daarmee is het nog niet goed. Dit jaar heeft Ajax gespeeld tegen het slechtste Milan sinds de jaren 80, en was daar niet tegen opgewassen. Sorry maar dat is gewoon niet best. Net als dat twee keer afgedroogd worden door Salzburg niet best is. Of onderuit gaan tegen Steaua. Het heeft ook helemaal niks met het misgunnen of omlaag halen te maken, maar is een simpele constatering van het niveau. Was Feyenoord kampioen geworden was het nog steeds net zo slecht geweest allemaal hoor.

Nogmaals, de voorhoede van Ajax is niet goed genoeg voor Europa wil je echt ver komen. Niet voor niets scoren we vaak via verdedigers en middenvelders in Europa. Maar Salzburg is naast dat ze echt goed zijn ook niet de maatstaf voor Ajax, net zoals Barcelona dat ook niet was. En dat irriteert me. Als het goed is, zoeken mensen excuses om smoesjes te zoeken waarom de zege niks voorstelt, maar als het zoals tegen Salzburg slecht is zoeken mensen wel weer redenen om het heel erg aan te dikken. Dat dat Salzburg een anderhalve maand eerder ook Bayern Munchen van de mat tikte wordt dan vergeten, want het is maar een ploeg uit Oostenrijk. Nou, daar hebben we ons, mezelf erbij geteld, gewoon goed in vergist hoe goed die lui zijn. Ajax presteert redelijk naar vermogen in Europa. Steeds in de CL 1 ploeg onder je gehouden, een aantal topteams verslagen, maar ook weinig resultaten in uitwedstrijden en te weinig scorend vermogen. Dat moet beter, maar wat vooral beter moet is het niveau van alles en iedereen onder Ajax.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Elke NL club presteert naar vermogen in Europa, hebben namelijk geen cent te makken. Ajax wat meer.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Elke NL club presteert naar vermogen in Europa, hebben namelijk geen cent te makken. Ajax wat meer.

Haha, ja hoor. PSV in hun EL groep? Daar hadden ze sportief en financieel bekeken nooit mogen falen. Ik denk ook dat het PSV van nu die groep ook wel door was gekomen.

Verder zegt budget niet alles. Ajax was voetballend beter dan Milan, dat veel meer geld heeft. Alleen de echte top kan je totaal niet meer aan. Maargoed, ploegen als Barcelona draaien ook 400 of 500 miljoen per jaar, daar valt niet mee te concurreren.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Je bent een paar uurtjes te laat met posten, Sheriff.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Net of dit een eerlijk en reëel beeld zou geven, haha!

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Het is gewoon puur wat je moet betalen voor een punt. Psv betaalt bvb 10 x zoveel voor een punt dan Cambuur. Dat is behoorlijk slecht natuurlijk.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12858 votes

Niet "moet" natuurlijk. Je koopt je ploeg niet alleen om puntjes te pakken in de eigen competitie, vooral niet de ploegen met een hoog budget/hoge ranking.

Verder maakt het voor zo'n Cambuur geen fluit uit of ze nu 8e, 9e of 13e worden, het verschil tussen een 1ste of 2de plaats is dan weer véél en véél groter

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Uiteraard. Maar de gevolgen in de eigen competitie zijn natuurlijk wel immens. En inderdaad. Je vraagt je af of een club als psv niet hetzelfde zou kunnen bereiken met maar de helft van het budget. Je hebt het gewoon over een verschil in budget met cambuur van bijna 16x zoveel. Dat ik bijna niet voor te stellen.

otherfool

• 18529 messages
  • 3403 votes

(puntenaantal / gemiddeld puntenaantal) / (begroting / gemiddelde begroting) lijkt me nuttiger.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Bovendien zal een ploeg met een groot budget (Ajax, PSV) altijd meer betalen voor een punt dan bijvoorbeeld in dit geval Cambuur, ongeacht de resultaten.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Onderhond wrote:

Verder maakt het voor zo'n Cambuur geen fluit uit of ze nu 8e, 9e of 13e worden, het verschil tussen een 1ste of 2de plaats is dan weer véél en véél groter

Dat onderschrijft natuurlijk alleen maar het gigantische verschil in begrotingen.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Jawaddedadde wrote:

Bovendien zal een ploeg met een groot budget (Ajax, PSV) altijd meer betalen voor een punt dan bijvoorbeeld in dit geval Cambuur, ongeacht de resultaten.

Je hoeft toch niet per se zo'n groot budget? Niemand dwingt zo'n club daar toch toe?

Het gevolg is alleen maar dat je 10 keer zoveel uitgeeft voor een punt dan een kleine club. Wees er maar trots op...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Een begroting in Nederland zegt niet zo heel veel. Of je nu 10 of 15 miljoen aan budget hebt of 25 en 30, je vist in dezelfde vijver.

En verder hoor je natuurlijk ook te kijken naar hoe clubs met hun geld omgaan. Feyenoord moet zuinig doen, Ajax doet zuinig, Twente zit daar tussen, Vitesse is gebonden aan FFP regels en PSV geeft heel veel uit.

Maar goed, het enige waar kos Ajax nog op kan pakken is zijn eeuwige begrotingslijstje. Van mij mag hij hoor, maar er speelt natuurlijk wel meer mee. Zie in het verleden bv Real Madrid. Het meeste geld, maar geen prestaties. Of Dortmund in Duitsland, dat 2 titels pakte en Bayern achter zich liet door beleid.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

The Oceanic Six wrote:

Een begroting in Nederland zegt niet zo heel veel. Of je nu 10 of 15 miljoen aan budget hebt of 25 en 30

. waarom hebben die clubs dan een begroting van over de 60 mln???

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.