• 178.536 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 648.279 actors
  • 9.381.118 votes
Profile

Het grote voetbaltopic #8

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

Een begroting in Nederland zegt niet zo heel veel. Of je nu 10 of 15 miljoen aan budget hebt of 25 en 30, je vist in dezelfde vijver.

Huh? Tuurlijk niet.

En verder hoor je natuurlijk ook te kijken naar hoe clubs met hun geld omgaan. Feyenoord moet zuinig doen, Ajax doet zuinig, Twente zit daar tussen, Vitesse is gebonden aan FFP regels en PSV geeft heel veel uit.

Ajax heeft de afgelopen tijd redelijk wat geld uitgegeven. Feyenoord kon 0 eurootjes uitgeven, toch wel een verschil. Neemt niet weg dat Feyenoord dit aan zichzelf heet te wijten door slecht beleid.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12858 votes

kos wrote:

Je hoeft toch niet per se zo'n groot budget?

Da's de prijs die je betaalt om 1ste te worden. Je hoeft het niet als grote ploeg, maar je weet dat de andere grote ploegen het wel doen als ze het geld ervoor kunnen opbrengen.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Maar dat ontkent dat lijstje toch ook helemaal niet?

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Nicolage Rico wrote:

Ajax heeft de afgelopen tijd redelijk wat geld uitgegeven. Feyenoord kon 0 eurootjes uitgeven, toch wel een verschil. Neemt niet weg dat Feyenoord dit aan zichzelf heet te wijten door slecht beleid.

Het maakt verder ook niet uit, budget blijft budget, waar je het ook aan uitgeeft. Of het nu je stadion is (garandeert in toekomst meer toeschouwers dus meer geld), je jeugdopleiding, je marketing, de selectie wat dan ook. Het blijft iets dat jij wel kunt uitgeven en je beter laat presteren op korte of lange termijn en anderen niet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nicolage Rico wrote:

(quote)

Huh? Tuurlijk niet.

(quote)

Tuurlijk wel. De Eredivisie is van een bepaald niveau. Daar komen topspelers niet heen en een club met 20 of 25 miljoen kan een bepaalde speler halen. Dan maakt een paar miljoen niet uit. Het enige wat je kan constateren van dat lijstje van kos is dat een paar clubs bovenin horen te spelen, een paar in de middenmoot en een stel onderin. Of je nu 60, 50 of 45 aan budget hebt, je zal bovenin de Eredivisie spelen. En dan is het een kwestie van het juiste beleid voeren en gewoon jezelf te onderscheiden. Niemand verwacht dat NEC of RKC van Ajax wint, zoals ook niet verwacht mag worden dat Ajax ploegen met dubbel budget verslaat.

Als ik het over Ajax heb onder de Boer: zij geven maar incidenteel geld uit aan een gerichte aankoop, de rest is transfervrij (Schone, Poulsen oa) of als jong talent voor een gelimiteerd bedrag aangekocht (Fischer voor een miljoen euro bv). Wat je over Feyenoord zegt klopt, maar daarom zei ik vanmiddag ook al dat Feyenoord niet over de titel moet praten. Daar hebben ze het geld en het materiaal niet voor. Maar ze praten er wel steeds over en dan wordt het grappig.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het simpele gegeven dat je soms 10x zoveel geld uitgeeft voor een punt dan anderen in dezelfde competitie..

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het simpele gegeven dat je soms 10x zoveel geld uitgeeft voor een punt dan anderen in dezelfde competitie..

Ik hoop dat je elke week die discussie weer probeert te starten. Teken dat het goed blijft gaan met Ajax.

otherfool

• 18529 messages
  • 3403 votes

Omdat punten in het voetbal ordinale en geen intervaldata zijn?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

kos wrote:

(afbeelding)

Bravo Cambuur.

Goed man.

Volgens deze lijst zou PSV 15 keer zoveel punten moet halen als Cambuur.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Goed man.

Volgens deze lijst zou PSV 15 keer zoveel punten moet halen als Cambuur.

Inderdaad. Bizar he.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Overigens zou deze lijst wel werken als je een vergelijking zou maken tussen een onderlinge confrontaties tussen Cambuur en PSV.

Als zij 64 keer zouden spelen, zou PSV er 60 moeten winnen en Cambuur er 4. Helaas speelt iedereen maar 2 keer tegen elkaar en wint Cambuur ook punten tegen clubs met een even zo laag budget.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Kortom, snijdt kant noch wal die grafiek. Voetbal is meer dan geld alleen. Al is er uiteraard wel een verband tussen budget en klassement.

otherfool

• 18529 messages
  • 3403 votes

In zoverre, dat het budget = het klassement, anders doe je iets fout (of goed). Het heeft alleen geen zin om daar een bepaald aantal punten aan toe te kennen. Dat is statistische non-informatie.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jawaddedadde wrote:

Kortom, snijdt kant noch wal die grafiek. Voetbal is meer dan geld alleen. Al is er uiteraard wel een verband tussen budget en klassement.

Dit ja. Jij zegt het alleen iets korter

Niemand ontkent dat budget bepaalt waar je om speelt. Maar budget zegt niet alles. Wat ik zei, met 60 miljoen speel je hier om de titel, met 45 ook. Uiteindelijk bepaalt visie toch steeds vaker het succes. Zie de laatste 10 titels. Eerst voerde Ajax een goed beleid, daarna PSV, toen kwamen de provincieteams op en nadat Ajax een beleidswijziging in heeft gezet kwam daar het succes weer. Zoals Feyenoord ook beter ging presteren toen de nadruk werd gelegd op eigen opleiding, dankzij financiële problemen. PSV heeft het alleen nog niet door. Daar loopt bv een talentvolle spits uit eigen jeugd, maar nu moet er weer schijnbaar een spits uit België komen.

Budget + visie + de juiste personen + enig geluk = succes.

En dan tellen zaken als falende of juist succesvolle concurrentie ook mee. Net als blessureleed, Europese verplichtingen en vorm van de dag.

Was het maar zo simpel dat de rijkste ploeg altijd alles won. Dan was Ajax al 75 keer landskampioen en had ik nooit meer de CL gekeken, want dan won Real Madrid elk jaar de cup met de grote oren. Overigens hoor ik kos daar weer nooit over, dat zijn Madrid aan de hand van hun budget matig presteert. Wordt er altijd naar Barcelona gewezen, want ''zij kopen ook hoor!''.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Mwa, je zou best mogen concluderen dat als jij met zo'n megabudget nog zoveel gelijkspelen of verliespartijen hebt je het gewoon niet echt geweldig doet hoor.

Cijfers zeggen echt wel iets wat dat betreft.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

The Oceanic Six wrote:

Was het maar zo simpel dat de rijkste ploeg altijd alles won. Dan was Ajax al 75 keer landskampioen en had ik nooit meer de CL gekeken, want dan won Real Madrid elk jaar de cup met de grote oren. Overigens hoor ik kos daar weer nooit over, dat zijn Madrid aan de hand van hun budget matig presteert. Wordt er altijd naar Barcelona gewezen, want ''zij kopen ook hoor!''.

Wat een onzin!!!

depri83

• 6805 messages
  • 1491 votes

The Oceanic Six wrote:

PSV heeft het alleen nog niet door. Daar loopt bv een talentvolle spits uit eigen jeugd, maar nu moet er weer schijnbaar een spits uit België komen.

*insert j0enne smiley*

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Dit ja. Jij zegt het alleen iets korter

Niemand ontkent dat budget bepaalt waar je om speelt. Maar budget zegt niet alles. Wat ik zei, met 60 miljoen speel je hier om de titel, met 45 ook. Uiteindelijk bepaalt visie toch steeds vaker het succes. Zie de laatste 10 titels. Eerst voerde Ajax een goed beleid, daarna PSV, toen kwamen de provincieteams op en nadat Ajax een beleidswijziging in heeft gezet kwam daar het succes weer. Zoals Feyenoord ook beter ging presteren toen de nadruk werd gelegd op eigen opleiding, dankzij financiële problemen. PSV heeft het alleen nog niet door. Daar loopt bv een talentvolle spits uit eigen jeugd, maar nu moet er weer schijnbaar een spits uit België komen.

Bij jullie liep er toch ook één, ene Hoesen toch? Maar nee, Zivkovic moet gehaald worden.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

The Oceanic Six wrote:

Een begroting in Nederland zegt niet zo heel veel. Of je nu 10 of 15 miljoen aan budget hebt of 25 en 30, je vist in dezelfde vijver.

En verder hoor je natuurlijk ook te kijken naar hoe clubs met hun geld omgaan. Feyenoord moet zuinig doen, Ajax doet zuinig, Twente zit daar tussen, Vitesse is gebonden aan FFP regels en PSV geeft heel veel uit.

Ze zijn zo zuinig dat ze gewoon meer dan 7 miljoen weggooien.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4086 votes

j0enne wrote:

(quote)
Bij jullie liep er toch ook één, ene Hoesen toch? Maar nee, Zivkovic moet gehaald worden.
.

Hoesen hadden we ook netjes goedkoop opgehaald anderhalf jaar geleden hoor. Dus je hebt een slecht argument hier

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

The Oceanic Six wrote:

Tuurlijk wel. De Eredivisie is van een bepaald niveau. Daar komen topspelers niet heen en een club met 20 of 25 miljoen kan een bepaalde speler halen. Dan maakt een paar miljoen niet uit. Het enige wat je kan constateren van dat lijstje van kos is dat een paar clubs bovenin horen te spelen, een paar in de middenmoot en een stel onderin. Of je nu 60, 50 of 45 aan budget hebt, je zal bovenin de Eredivisie spelen. En dan is het een kwestie van het juiste beleid voeren en gewoon jezelf te onderscheiden. Niemand verwacht dat NEC of RKC van Ajax wint, zoals ook niet verwacht mag worden dat Ajax ploegen met dubbel budget verslaat.

Tuurlijk niet. Neem zo'n Zivkovich. Daar hebben veel clubs geen geld voor om hem binnen te hengelen. En al zouden ze dat wel hebben, denk je dat hij na Groningen dan naar een Heerenveen of pak-hem-beet NAC zou gaan? Ajax heeft het geld om de beste spelers uit de Eredivisie te halen. Twente en PSV ook nog wel. En Vitesse nu ook. Daar houdt het wel mee op. Is dus een geheel andere vijver dan de rest van Nederland.

Vreemd dat je nog niet beseft dat alles om geld draait.

Als ik het over Ajax heb onder de Boer: zij geven maar incidenteel geld uit aan een gerichte aankoop, de rest is transfervrij (Schone, Poulsen oa) of als jong talent voor een gelimiteerd bedrag aangekocht (Fischer voor een miljoen euro bv). Wat je over Feyenoord zegt klopt, maar daarom zei ik vanmiddag ook al dat Feyenoord niet over de titel moet praten. Daar hebben ze het geld en het materiaal niet voor. Maar ze praten er wel steeds over en dan wordt het grappig.

Denk je dat Schone naar RKC had gewild? Een salaris telt daarnaast ook nog.

Dat is het frustrerende: Feyenoord heeft dit jaar wel materiaal voor de titel (de basiself althans). Als je het met de rest van NL vergelijkt dan. Twee weken geleden zag je Feyenoord ook nog als de gevaarlijkste concurrent.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Ik vind het nogal schrijnend hoe fans van grote clubs kennelijk het belang van geld onderschatten...

Visie hebben ze het dan over, manman.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

j0enne wrote:

(quote)

Hoesen is gehaald als extra kracht. De eerste spits was Sigthorsson, met de Jong. Locadia is bij PSV wel opgeleid en ingezet als eerste spits. En nu moet er weer een fortuin, ik meen 8 miljoen (?) uitgegeven worden voor een andere. Dat vind ik vrij dubieus.

En daarbij, uiteindelijk mag je een speler wegen en te licht bevinden. Dat gebeurt bij Ajax. Maar Locadica is bij PSV toch leuk bezig, is ook pas aan zijn eerste serieuze seizoen bezig.

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Hoesen is gehaald als extra kracht. De eerste spits was Sigthorsson, met de Jong. Locadia is bij PSV wel opgeleid en ingezet als eerste spits. En nu moet er weer een fortuin, ik meen 8 miljoen (?) uitgegeven worden voor een andere. Dat vind ik vrij dubieus.

En daarbij, uiteindelijk mag je een speler wegen en te licht bevinden. Dat gebeurt bij Ajax. Maar Locadica is bij PSV toch leuk bezig, is ook pas aan zijn eerste serieuze seizoen bezig.

Ik blijf Locadia helemaal niets vinden. Als je 'm zaterdag weer bezig zag, het was echt verschrikkelijk. Zelfs een bal aannemen is te veel gevraagd. Bovendien is die ook gewoon veel te traag, misschien nog trager dan die Ijslander van jullie.

Matavz zal wel vertrekken in de transferperiode, heb je alleen Locadia als spits.

Daar word ik niet bepaald vrolijk van.

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Tuurlijk is die locadia niet klaar om als 1ste spits te spelen.

Insignificance

• 3220 messages
  • 5589 votes

Nicolage Rico wrote:

Dat is het frustrerende: Feyenoord heeft dit jaar wel materiaal voor de titel (de basiself althans).

Ook over 34 wedstrijden en tijdens crunch time zoals gister?

j0enne wrote:

Bij jullie liep er toch ook één

En niet te vergeten Hendriks, Höner en Meleg!

kos wrote:

Bravo Cambuur.

Wat mooi. *snif*

j0enne

• 9607 messages
  • 3777 votes

Ik heb trouwens liever dat ze geld investeren in de komst van Park en Ruiz, dat zou echt geweldig zijn.

Hopen dat City Rekik ook nog een jaar wil verhuren.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Insignificance wrote:

(quote)

Ook over 34 wedstrijden en tijdens crunch time zoals gister?

Extra time is een groter probleem.

Insignificance

• 3220 messages
  • 5589 votes

Aha. Dat is de periode waarin het fout kan gaan als je verzuimd hebt om het daarvoor te beslissen, toch?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2365 votes

Insignificance wrote:

Aha. Dat is de periode waarin het fout kan gaan als je verzuimd hebt om het daarvoor te beslissen, toch?

Zeker. Wie zegt van niet?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.