- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Fred, Oprutten! 
Dat gaan weer mooie tijden worden in Rotterdam, haha.
Fredje is een leuke kerel en een vakman qua positiespel, maar de man kan niet tegen stress. En dan net naar Feyenoord gaan, hehe. Dit is gedoemd om te mislukken.
Dit zei je ook over Koeman. Al is dat tenminste nog iemand die durft te zeggen waar het op staat.
Die van Geel is trouwens ook niet serieus te nemen. De man heeft geen profiel opgesteld, maar gewoon alle bekende namen afgebeld denk ik. Anders kom je niet van Van Gaal bij Adriaanse en van Adriaanse bij Rutten. Allemaal hele verschillende trainers qua werkwijze en visie.
De trainers liggen helaas niet voor het oprapen. Zeker niet met de financiële positie van Feyenoord. Ik had het ook belachelijk gevonden als Bosz zou komen - de man die ervoor gezorgd heeft dat Feyenoord nog steeds geen spelers kan kopen. Hij zou eigenlijk een stadionverbod moeten krijgen.
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2381 votes
[Feyenoord is 4x kampioen geworden in bijna een halve eeuw. En toch eist de achterban elk jaar gigantische prestaties.
Joy4ever
-
- 4614 messages
- 1837 votes
Over de aanstelling van Koeman destijds was ik wel enthousiast. Dat hij zich de laatste tijd qua uitspraken een beetje liet kennen was jammer maar hij heeft Feyenoord toch aardig weer op de
rit gekregen. Maar Rutten, jongens.. Dit kan echt niet.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Fred Rutten is een prima trainer, alleen niet iemand die zich goed weet te presenteren voor de camera.
Lee Towers beste man op het veld gister.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je merkt bij de achterban dat ze constant meer eisen, ook al zit het er niet in. Ook dit jaar hoor je weer dat Feyenoord echt wel om de titel moet spelen, dat dit Ajax niet beter is en meer blabla. Uiteindelijk is de marge zelfs 12 punten. De achterban leeft nog altijd met het idee dat Feyenoord een echte topclub hier is, maar zonder de achterban en de Kuip stelt Feyenoord niet heel veel meer voor als je het in historisch perspectief gezet. De cijfers liegen niet. Maar elke speler of trainer die voor jullie club gaat werken krijgt wel met het verleden te maken. Dan komt er weer die hoop, hoe onrealistisch meestal ook, dat er nu wel voor de titel gespeeld kan worden. Let maar op, zo begint het komende zomer ook weer. Als je accepteert dat je jaarlijks voor plek 3-6 speelt, dan kan een trainer veel beter daar werken. Je weet nu al weer dat dit niet zal gebeuren en dat Rutten ten onder gaat aan de druk. Koeman weet wel hoe het is om met druk om te gaan als trainer. De man heeft jaren bij Ajax, PSV (toen ze nog sterk waren) en clubs als Benfica gewerkt en daar redelijk goed gepresteerd. Koeman gaat weer aan andere factoren ten onder, maar bij Rutten zal dit druk zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2381 votes
Nogmaals, hoe kom je daar bij? Er wordt helemaal niks ge-eist.
Dit jaar had het er wmb gewoon ingezeten, dit Ajax vind ik ook niet echt beter, wel stabieler. Het is de solide basis van De Boer die de doorslag geeft als je het mij vraagt. Dat kun je blabla vinden maar het is eerder een realistische, kritische kijk op de kwaliteiten van beide ploegen. En dat is een compliment voor de duidelijkheid.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Fred Rutten is een prima trainer, alleen niet iemand die zich goed weet te presenteren voor de camera.
Lee Towers beste man op het veld gister.
Ik vind het presteren voor de camera het minst belangrijk. Al geloof ik niet dat hij wel heel zeker voor een spelersgroep staat.
We hebben juist een trainer nodig die de spelers op scherp zet, iemand die het uiterste van een speler vraagt.
kos
-
- 46702 messages
- 8857 votes
Enfin, Ajax toch weer kampioen dit jaar. Teleurstellend. Zie ook niet echt de komende jaren ergens een fatsoenlijke ploeg ontstaan.
De klassieker zelf vond ik niet onaardig. Qua voetbal natuurlijk beroerd, maar toch wel spannend.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Je merkt bij de achterban dat ze constant meer eisen, ook al zit het er niet in. Ook dit jaar hoor je weer dat Feyenoord echt wel om de titel moet spelen, dat dit Ajax niet beter is en meer blabla. Uiteindelijk is de marge zelfs 12 punten. De achterban leeft nog altijd met het idee dat Feyenoord een echte topclub hier is, maar zonder de achterban en de Kuip stelt Feyenoord niet heel veel meer voor als je het in historisch perspectief gezet. De cijfers liegen niet. Maar elke speler of trainer die voor jullie club gaat werken krijgt wel met het verleden te maken. Dan komt er weer die hoop, hoe onrealistisch meestal ook, dat er nu wel voor de titel gespeeld kan worden. Let maar op, zo begint het komende zomer ook weer. Als je accepteert dat je jaarlijks voor plek 3-6 speelt, dan kan een trainer veel beter daar werken. Je weet nu al weer dat dit niet zal gebeuren en dat Rutten ten onder gaat aan de druk. Koeman weet wel hoe het is om met druk om te gaan als trainer. De man heeft jaren bij Ajax, PSV (toen ze nog sterk waren) en clubs als Benfica gewerkt en daar redelijk goed gepresteerd. Koeman gaat weer aan andere factoren ten onder, maar bij Rutten zal dit druk zijn.
Dit jaar was Feyenoord gewoon titelkandidaat. De vorige 2 jaren ook wel, vind ik (al was dat vooraf minder). Daarvoor een aantal jaar niet.
Dit jaar presteren ze gewoon ondermaats, ze hadden zeker tot het eind mee moeten doen voor de titel.
kos
-
- 46702 messages
- 8857 votes
Wat stond Stekelenburg trouwens alweer vreselijk te blunderen zeg, die bakt er ook helemaal niets meer van.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Feyenoord schorst Pellè en pakt aanvoerdersband af - voetbalzone.nl
Die 2 wedstrijden zijn op zich wel een lachertje. Ze weten zelf ook wel dat Pellè voor minimaal 4 wedstrijden geschorst zal worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind het presteren voor de camera het minst belangrijk. Al geloof ik niet dat hij wel heel zeker voor een spelersgroep staat.
We hebben juist een trainer nodig die de spelers op scherp zet, iemand die het uiterste van een speler vraagt.
Ik ook niet. Ik vind het belangrijkste dat er lijn in het spel komt van Feyenoord, met het talent wat we hebben. Dat is er nooit ingeslepen onder Koeman, onder Rutten kan dat wel. Ik denk juist dat de zogenaamde harde aanpak bij deze jongens verkeerd werkt, want de wil en drive is er wel. Koeman is gewoon een jaar te lang gebleven. Heeft sinds de aanvoerderskwestie niet goed gezeten, en dat is alleen maar erger geworden.
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2381 votes
Waarom is iedereen trouwens zo panisch vanwege dat Ajax-face verhaal? Blijkbaar wordt het nog beledigend opgevat ook.. eigenlijk ook wel weer erg treffend 
Montorsi
-
- 9717 messages
- 2381 votes
Feyenoord schorst Pellè en pakt aanvoerdersband af - voetbalzone.nl Die 2 wedstrijden zijn op zich wel een lachertje. Ze weten zelf ook wel dat Pellè voor minimaal 4 wedstrijden geschorst zal worden.
Wat Watts al zegt, de slechtste beslissing dit seizoen is om die band aan Pelle te geven. Er was helemaal niks aan de hand met De Vrij als aanvoerder.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Waarom is iedereen trouwens zo panisch vanwege dat Ajax-face verhaal? Blijkbaar wordt het nog beledigend opgevat ook.. eigenlijk ook wel weer erg treffend
Hehe. 
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Je kunt Pellè in ieder geval niet ontzeggen dat hij géén Feyenoorder is: meteen de aandacht vestigen op de aartsrivaal uit Amsterdam. In plaats van naar de eigen club en eigen fouten te wijzen, vooral over Ajax beginnen. Krijgen ze daar in Rotterdam les in of zo? Die jaloezie: priceless.
.
Zei hij nou echt voor de camera dat het geen elleboog was en dat er van intentie zeker geen sprake was? Hahaha.
Rutten tekent voor 1 seizoen bij Feyenoord? Wat is daar het beleid achter? Tussenpaus?
j0enne
-
- 9607 messages
- 3777 votes
Feyenoord schorst Pellè en pakt aanvoerdersband af - voetbalzone.nl
Die 2 wedstrijden zijn op zich wel een lachertje. Ze weten zelf ook wel dat Pellè voor minimaal 4 wedstrijden geschorst zal worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Die schorsing is echt lachwekkend natuurlijk. Dat had Feyenoord na vorig weekend moeten doen. Maarja, de Klassieker en een eventuele topklassering he...dat is dan schijnbaar belangrijker dan normen en waarden en een signaal afgeven. Nu kan het plots wel. Vandaag of morgen krijgt Pelle toch wel een potje of 4 aangeboden aan de aanklager.
Dat ze hem zijn band afnemen is een ander logisch gevolg. Je maakt jezelf belachelijk om die malloot nog als je aanvoerder te houden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Enfin, Ajax toch weer kampioen dit jaar. Teleurstellend. Zie ook niet echt de komende jaren ergens een fatsoenlijke ploeg ontstaan.
De klassieker zelf vond ik niet onaardig. Qua voetbal natuurlijk beroerd, maar toch wel spannend.
PSV keert wel weer terug bovenin en Twente heeft het nu ook aardig voor elkaar. Bij Feyenoord moet ik het nog maar zien als Pelle vertrekt. Zoveel geluk kan een TD niet hebben, met Guidetti en Pelle als lucky transfers. Dankzij die 2 jongens eindigen ze 3 seizoenen lang op prima klasseringen, anders was het echt een heel stuk minder geweest.
Het verschil tussen Ajax en de rest? Visie. Wat ik al het hele seizoen noem. Ajax blijft hetzelfde spelen. Soms ga je op je bek, meestal niet omdat er patronen in zijn geslepen waardoor je altijd een 6 kan halen als speler. De Boer levert een topprestatie, maar de spelers net zo goed doordat ze allemaal het teambelang opmerken en hun eigen ego's weg laten.
kos
-
- 46702 messages
- 8857 votes
Ik vind Ajax anders ook vrij beroerd spelen het hele seizoen. Had dit Ajax tegen het Ajax van een seizoen of 8 geleden gezet en ze kregen alle hoeken van het veld te zien.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Zoveel geluk kan een TD niet hebben, met Guidetti en Pelle als lucky transfers. Dankzij die 2 jongens eindigen ze 3 seizoenen lang op prima klasseringen, anders was het echt een heel stuk minder geweest.
Dit zijn nog wel de meest kansloze reacties.
Ajax blijft hetzelfde spelen.
Vroeger eisten Ajacieden nog dat Ajax ook goed voetbal speelde.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind Ajax anders ook vrij beroerd spelen het hele seizoen. Had dit Ajax tegen het Ajax van een seizoen of 8 geleden gezet en ze kregen alle hoeken van het veld te zien.
Ja, je moet het ook niet vergelijken met de ploeg van Zlatan en Sneijder. Dat elftal was 10x zo goed.
Maar nationaal is Ajax gewoon absoluut de sterkste. Zo ongeveer de enige ploeg bovenin die met een succesvolle visie speelt, samen met Twente.
Overigens moet ik hard lachen over dat overdrijven hoe slecht Ajax wel niet is omdat Salzburg sterker was. Dat soort geneuzel hoorde ik niet na duels tegen oa Milan, Man Utd, Man City en Barcelona. Ajax leert ook weer van donderdag, de Boer idem. Plots nu Ajax hier weer heerst is de Eredivisie van amateurniveau en meer van die blabla.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dit zijn nog wel de meest kansloze reacties.
Vroeger eisten Ajacieden nog dat Ajax ook goed voetbal speelde.
Noem het zoals je wilt. Iedereen met een beetje zicht op Feyenoord ziet dat alles af heeft gehangen van die 2 spelers. Pelle steekt er zover bovenuit in klasse, daarmee kan je compenseren dat die andere 10 er vrij weinig van kunnen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2365 votes
Ik kan je niet serieus nemen als je iedere week weer iets anders lult. Je bent nog veranderlijker dan een stoplicht. Je weet de dag erna al niet meer wat je gezegd hebt. Ik heb nog een tip voor je: Memento (2000)
Sowieso zou ik me een beetje koest houden over kwaliteit, als je ziet wat je eigen club iedere week op de mat legt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik kan je niet serieus nemen als je iedere week weer iets anders lult. Je bent nog veranderlijker dan een stoplicht. Je weet de dag erna al niet meer wat je gezegd hebt. Ik heb nog een tip voor je: Memento (2000)
Sowieso zou ik me een beetje koest houden over kwaliteit, als je ziet wat je eigen club iedere week op de mat legt.
Wat Ajax presteert ligt nog altijd hoger dan alle andere clubs in Nederland, zowel nationaal als Europees. Dus sla jezelf op de dijen van het lachen als Salzburg eens sterker is, maar waar waren alle andere clubs buiten AZ na de winterpauze in Europa? Sterker, waar waren bepaalde andere clubs sowieso na de voorrondes? Ik heb trouwens wel vaker gezegd dat Feyenoord volledig op Pelle teert. Bal naar voren peren en hopen dat het wat wordt.
Ik irriteer me vaak zat aan Ajax, na de winter kende Ajax een zwakke periode. Dat is vaak genoeg hier benoemd. Neemt niet weg dat ze wel het beste veldspel en positiespel spelen, maar dat een gebrek aan kwaliteit voorin Ajax gewoon tegen heeft gewerkt. Met een Tadic of Pelle erbij hadden we Milan waarschijnlijk op de knieën gekregen en nu 15 punten los gestaan van de nummer 2. Maar zelfs met Fischer, Sigthorsson, Hoesen en een waardeloze Siem doen we het relatief gezien nog uitstekend.
Apollinisch
-
- 21299 messages
- 0 votes
Die van Geel is trouwens ook niet serieus te nemen. De man heeft geen profiel opgesteld, maar gewoon alle bekende namen afgebeld denk ik. Anders kom je niet van Van Gaal bij Adriaanse en van Adriaanse bij Rutten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.